Kerbal Space Program

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Odpovědět
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tak první část další mise je za mnou...

A jedemé!!!

Obrázek

Nekecám, vážně rád pozoruju opravdu povedené oddělování stupňů.

Obrázek

Bobovi (nebo je to ten druhý???), se ani tak něco nelíbí...

Obrázek

A je to!
Orbita, 2000 km a raketa KOP-400 sem vynesla asi 120 tun. Takže můžeme dál.

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

Duna, Eve, nebo něco exotičtějšího?
otázka.. jak jste na tom s vesmírným smetím?
Kam s ním, ještě neřeším. To přijde až toho bude příliš (zatím to ukazuje 41 kusů smetí) a to není moc nebezpečné. Narozdíl od prvních letů teďka víc dbám na to, abych smetí nenechával na orbitách zbytečně. Ono až zase přejdu na vyšší verzi tak to bude fuk, problém zmizí.
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4736
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

kopapaka píše:Hele, hodit to na nulu jsem ještě nezkoušel, hlavně kvůli obavě, že mi budou odhozené stupně mizet ještě dřív, než se vzdálí z dohledu. To by mě vážně naštvalo, vždycky totiž sleduju jak odpadávají :)
Ne, nastavení se týká debrisů z lodí, ze kterých ses "relognul", tzn. buď vzdálil (myslím že nad 100 km se nic nezobrazuje), nebo vypl a zapl hru. Takže uvidíš všechny pozůstatky, např. když letíš okolo Munu tak můžeš třeba celé hodiny sledovat jak paralelně s tebou letí nějaký odhozený stupeň. Ale když se přešupneš na jinou loď, třeba nad Kerbinem, a zpět, tak už tam nebude. Odhazováním se můžeš kochat klidně až do dopadu debrisů na Kerbin :)
Můžeš s nastavením na nulu třeba sestrojit bombardér a bombit středisko :) Dokonce jsem úspěšně vyzkoušel i neřízené rakety (separatrony) :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

jíra: podle vyjádření mluvčího kosmodromu se jednalo o další úspěšný test nové těžké kosmické rakety, zakončený plánovaným testem těžkého landeru v atmosféře Kerbinu.

Vyjádření posádky ani řízení letového provozu se získat nepodařilo, prý se ještě neshodli kdo za tento úspěch nese zodpovědnost a občasné kontakty obou skupin jsou pořád ještě zakončovány rvačkou.

alfik: začínám nad tím nulováním trosek uvažovat, dík.

Mimochodem, vzhledem k úspěšnosti posledních testů SSTO Clarion je zvažována možnost nabídky produkčních verzí Mk.Ia a Mk.Ib široké veřejnosti - pokud ovšem bude zájem. Vývoj další verze SSTO Clarion Mk.Ib(S), je možný až po případné objednávce, hlavně proto, že kvůli použití pouze základních dílů budou její výkony nejspíš omezené. Jedná se především o vstupy vzduchu od Alchyho, jinak totiž používám jen díly plně nahraditelné a ekvivalentní. To platí pro verzi Mk.Ib, základem verze Mk.Ia je totiž jen těžko nahraditelný motor ALE-95 Minimusbus :)
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tak už je tu pokračování...

Obrázek

Pomalé brždění...

Obrázek

Otevření padáku - když je někdo líný vyhledat základní informace o cílové planetě, tak musí přijít metoda pokus - omyl :D

Obrázek

Kupodivu to funguje :) Sice to není kariéra, ale i tak odesílám údaje ještě před dosednutím.

Obrázek

A je tam...

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

SSTO Clarion Mk.Ia a přeprava nadměrných nákladů...

Obrázek

... sakra, kdo to usadil nakřivo ?!?

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

má neustále jeden a ten istý problém - "slabé spojenie" medzi nosičom a nákladom. Pritom prvý štart po spustení hry je vždy v poriadku - neviem prísť na to, kde je chyba...
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

To je divné, já mám v poslední době náklad jen na dokovacím portu a ukotvený 4-8 kousky pásky...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
jíra
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 134
Registrován: 26/5/2011, 18:53

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od jíra »

S tím taky problémy nemám. I když mám třeba náklad s nosičem spojený stylem decoupler/dokovací port, problémy nejsou.
"Není slabého spojení, je jen málo vzpěr"
"Havloidní židokavárna pracuje na českém majdanu! Tohle vám neprojde idioti!"
-Helena de Farkas
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Nerozumiem tomu...

A narazil som na ďalšiu podivnosť - vyzerá to tak, že na poradí, v akom sú diely pridávané, záleží - a to tak, že hodne.
Prinajmenšom u mojich scramjet konštrukcií. Skúšal som nejaké úpravy sacákov, a zisťoval, v akej výške dochádza pri rôznych parametroch sacákov k prepnutiu z scramjet na raketový pohon. Ani u jedného experimentu sa mi nepodarilo dosiahnuť, aby sa choval ako pôvodná konštrukcia, a to ani v prípade, keď som vrátil späť povodné sacáky - čož je zdanlivo nelogické. Bádam nad tým už nejaký čas a jediné vysvetlenie je v poradí, ako sú diely zoradené - u pôvodnej konštrukcie sú zaradené blízko začiatku zoznamu dielov, u upravenej až pri jeho konci. Zrejme to má vplyv na to, ako herný engine spracováva vlastnosti a "činnosť" dielcov...

edit
Overené, potvrdené.
NA PORADÍ ZÁLEŽÍ.
Navyše systém pri každom uložení konštrukcie vo VAB diely mierne "prerovná" - ich poradie v súbore *.craft sa pri každom cykle save-load zmení aj keď s dielmi nijak nemanipulujete, ako by prebehla nejaká čiastková a neúplná interná optimalizácia počas ukladania.
Sacáky musia byť pripojené ku konštrukcii "čo najskôr" a potom už s nimi nesmie byť manipulované (nesmú byť od konštrukcie ani na moment oddelené) - tým sa dostanú na čelo zoznamu dielov a systém ich spracováva a vyhodnocuje "v prvom poradí". Je zrejme žiadúce, aby boli pripojené na konverznú jednotku a nádrže pre všetkými typmi "motorov".

Zistenie
Ten rozdiel je skutočne OBROVSKÝ. Pri "nesprávnej" konštrukcii zostavy dochádza k prepnutiu motorov na raketový režim pri prietoku sacím zariadením (parameter Flow) Flow: ~40.0, pri "správnej" konštrukcii až pri Flow: ~2.0 (cca 20x menšom) a to reprezentuje ďalších cca 8-10km získanej výšky a minimálne 800m/s získanej rýchlosti do bodu prepnutia k dobru (motory pracujú v náporovom režime s malou spotrebou)
Vo výsledku získal môj scramjet nosič Alchymist (zostavený z rovnakých dielov) možnosť vynášať náklad do väčšej výšky (až okolo 400km, miesto doterajšich cca 250km) - alebo za cenu zníženia zásoby paliva vynášať o niečo ťažší náklad (asi o jednu - dve tony).

Aj pre kopapaku a jeho Clarion by mohli byť tieto poznatky celkom zaujímavé.

Zakázanou červenou barvu změnil Jarl
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Zní to zajímavě... Clarion ovšem vyžaduje připojení sacáků poměrně pozdě, vlastně až při připojení kompletních motorových gondol k trupové nádrži. Budu to muset testnout...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4736
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

To, že na pořadí záleží, jsem věděl. Ostatně je to i logické, jsou to textové soubory a tak je samozřejmé, že se vždy zpracovávají od začátku na konec :) , a to i kdyby byl použit nějaký filtr - i potom se budou vyfiltrované součástky zpracovávat podobně, tedy postupně.
Ale to, že program při sejvech pozměňuje soubory je novinka. Vysvětovalo by to některé zvláštnosti, vč. nevysvětlitelných výbuchů dříve bezpečně přistálých sond na površích těles, nebo i letících prostorem ( tzv. Vesmírný Kraken :D ).
Jenže, v praxi je sice možné např. na 1. stupně připojovat napřed sacáky a pak motory, ale je prakticky nemožné připojovat sacáky dříve než jiné díly 1. stupně - vč. dikaplérů :)
Ovšem u SSTO je to snadné. Prostě se dají co nejvejš - a je to :)
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Alchy: Clarion to podle všeho nijak neomezuje, používám z tvých módů kromě nádrží jen sacáky - SCRAMjety mám ty úplně normální. Lítá úplně normálně, takže hádám, že problém bude v sestavě s konvektorem...

Tak mě napadá, můžeš sem hodit základní TTD tvého SSTO? Já to kdyžtak udělám zítra, pokud bude trochu času a případně přihodím i link na stažení.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Stav po prestavbách - prestavané sú už všetky verzie SCRAMJET nosičov, ale uskutočnili sa "len" štyri letové testy vždy "kvalifikačný" + "overovací" (kvôli časovej náročnosti - jeden test = ~30 minút hry) Výkony platia pre sacáky type II D s parametrami area = 0.05 intakeSpeed = 100 maxIntakeSpeed = 1000
Konštrukcia (dvojmotorová jednotka) - jednotný trupový diel (nádrž+konvertor), command modul CM125 , 2x sacák, motory 2xALE-220 +1xALE-075, riadenie 4+2 cannard + 8xRCS, pristávací systém 4xLandingLeg + 6xpadák, vysielačka, Mechjeb, svetlá, vypúšťacie ventily


Alchymist A 2xALE-220 F0800 type II D (najmenší)
  • tabuľková hmotnosť 10 856kg
    tabuľkové TWR 4,7
    tabuľkový ťah 500kN
    tabuľková zásoba paliva 600LqF+200oxi+70MP+0,75SF

    Náklad "5 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = 5086kg

    Štartovacia hmotnosť 15 942kg
    štartovacie TWR 1,6
    štartovací ťah 250kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~18:15
    celková hmotnosť na orbite 13 904 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 8 869kg
    návratová zásoba paliva 272LqF+124oxi+70MP
    zásoba paliva po dosadnutí (motorické pristátie) 116LqF+200oxi+70MP
Edit:
Kvalifikačný letový test Alchymist A 2xALE-220 F0800 type II D so záťažou 7,5 tony
Náklad "7,5 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 7530kg
  • Štartovacia hmotnosť 18 435 kg
    štartovacie TWR 1,38
    štartovací ťah 250kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~19:50
    celková hmotnosť na orbite 15 906 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 8 370kg
    návratová zásoba paliva 180LqF+116oxi+70MP

Alchymist A 2xALE-220 F1200 type II D
  • tabuľková hmotnosť 13 106kg
    tabuľkové TWR 3,85
    tabuľkový ťah 500kN
    tabuľková zásoba paliva 900LqF+300oxi+70MP+0,75SF

    Náklad "7,5 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 7530kg

    Štartovacia hmotnosť 20 685kg
    štartovacie TWR 1,23
    štartovací ťah 250kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:40
    celková hmotnosť na orbite 18 071 kg (test2 17 734kg)
    hmotnosť návratovej zostavy 10 536kg (test2 10 198kg)
    návratová zásoba paliva 473LqF+206oxi+70MP (test2 403LqF+208oxi+70MP
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 18/6/2014, 11:32, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Alch - opravdu vyčerpávající odpověď.
Já jsem testnul Clarion-L Mk.Ia ---> http://uloz.to/xeaV9UKw/clarion-mk-ia-craft
Je to varianta s pěti základními motory TurboJet Engine po 225 kN a jedním ALE-095 Minimusbus.

Max. tah 1220 kN, vzletový 559 kN.
Hmotnost celková 21 460 kg, prázdná 11 520 kg a TWR 10,80.
Hmotnost s nákladem byla 37 216 kg a TWR 2,82, do příletu na oběžnou dráhu klesla na 33 022 kg (palivo a aerodynamické kryty) a po oddělení nákladu na 17 266 kg takže náklad vážil 15 756 kg.
Všech pět jetů běželo do výšky 39k metrů, zbytek cesty až do výšky 55k metrů už jen jeden, dál vystřídaný jedním raketovým ALE-095 Minimusbus.

Palivo: vzlet/orbita(250 km)/zem.
LIQ - 976/499/268
OX - 924/656/374
MoN - 110/110/110 :D let proběhl bez zapnutí RCS :D

Já jsem samozřejmě sedal na padáky, raketový motor má totiž poněkud menší tah než je hmotnost i úplně prázdného stroje. Už jsem to kdysi zkusil a vážně to nejde :mrgreen:

Doba letu do ukončení cirkularizace - 21,02 min.

SSTO Clarion Mk.Ia v průběhu testovacího letu...

Obrázek

...a po přistání.

Obrázek

Tady ještě jednou s běžným nákladem o hmotnosti cca 9 tun...

Obrázek

...a při šíleném pokusu s dvacetitunovou zátěží - let tentokrát jen do výšky 100 km a bylo to jen tak tak.

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Konštrukcia (štvormotorová jednotka) - jednotný trupový diel (nádrž+konvertor), command modul CM125 , 4x sacák, motory 4xALE-220 +1xALE-075, riadenie 4+4 cannard + 8xRCS, pristávací systém 4xLandingLeg + 12xpadák, vysielačka, Mechjeb, svetlá, vypúšťacie ventily

Alchymist A 4xALE-220 F1800 type II D
  • tabuľková hmotnosť 21 151kg
    tabuľkové TWR 4,82
    tabuľkový ťah 1000kN
    tabuľková zásoba paliva 1350LqF+450oxi+70MP+0,75SF

    Náklad "15 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = 15030kg

    Štartovacia hmotnosť 36 230kg
    štartovacie TWR 1,41
    štartovací ťah 500kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~19:20
    celková hmotnosť na orbite 31 004 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 15 969 kg
    návratová zásoba paliva 473LqF+284oxi+70MP
Alchymist A 4xALE-220 F2250 type II D
  • tabuľková hmotnosť 23 651kg
    tabuľkové TWR 4,31
    tabuľkový ťah 1000kN
    tabuľková zásoba paliva 1688LqF+563oxi+70MP+0,75SF

    Náklad "15 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = 15030kg

    Štartovacia hmotnosť 37 730kg
    štartovacie TWR 1,31
    štartovací ťah 500kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:00
    celková hmotnosť na orbite 33 026 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 17 990 kg
    návratová zásoba paliva 724LqF+387oxi+70MP
Konštrukcia (sedemmotorová jednotka) - jednotný trupový diel (nádrž+konvertor), command modul CM250 , 6x sacák, motory 6+1 ALE-220, riadenie 6+6 cannard + 12xRCS, pristávací systém 6xLandingLeg + 24xpadák, vysielačka, Mechjeb, svetlá, vypúšťacie ventily
Pri testoch bolo zistené, že štart a stúpanie na sedem motorov je možný, ale vo výške ~17-20 000 metrov je potrebné centrálny (siedmy) motor dočasne vypnúť, pretože sacie zariadenie nie je schopné dodávať dostatok vzduchu pre sedem motorov vo výške nad 20 500 metrov - dodávka pre šesť motorov je ale plne postačujúca a ich ťah dostatočný. Jednotka má dodatočnú zásobu 180LqF+220oxi aj vo veľkom CM.

Alchymist A 6xALE-220 F4500 type II D
  • tabuľková hmotnosť 46 186kg
    tabuľkové TWR 3,31/3,86
    tabuľkový ťah 1500/1750kN
    tabuľková zásoba paliva 3180LqF+1720oxi+330MP+6SF

    Náklad "20 ton" + decoupler s raketovým motorom + štandardný aerodynamický kryt (priemer 2,5m) = 20400kg

    Štartovacia hmotnosť 66 981kg
    štartovacie TWR 1,41
    štartovací ťah 1750kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:18
    celková hmotnosť na orbite 56 922 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 36 477 kg
    návratová zásoba paliva 1469LqF+1422oxi+330MP
Z testov vyplynulo niekoľko záverov:
- u všetkých prestavaných dvojmotorových a štvormotorových jednotiek je zrejmé, že pôvodne navrhnutý pomer paliva a okysličovadla 3:1 je asi menej výhodný ako pomer 2:1 použitý u šesťmotorovej jednotky a palivo a okysličovadlo sa v novej konštrukcii spotrebováva nerovnomerne, respektíve v inom pomere ako u pôvodnej konštrukcie, ktorá prechádzala na raketový režim v značne menšej výške
- - bude potrebné urobiť zmeny konfigurácie trupového dielu (zmeniť pomery paliva a okysličovadla) a urobiť ďalšie letové testy
- veľký zostatok paliva je zrejmý u všetkých jednotiek, je ale potrebné mať na pamäti, že:
- - testovací náklad je síce ťažký, ale kompaktný - iné náklady si budú mať väčšiu spotrebu paliva na rôzne "korekcie" a motorické riadenie stability letu
- - veľký zostatok paliva umožňuje dosiahnuť dráhy s väčším sklonom
- - veľký zostatok paliva umožňuje rozsiahle orbitálne manévre pri stíhaní cieľového objektu
- - veľký zostatok paliva umožňuje presné motorické pristátie bez použitia padákov

Letový test jednotky Alchymist A 6xALE-220 F6160 type II D sa zatiaľ neuskutočnil a jednotka bude pravdepodobne využívaná len výnimočne - nosnosť bude vzhľadom k veľkej zásobe paliva nižšia ako u jednotky Alchymist A 6xALE-220 F4500 type II D a zostatková zásoba paliva vyššia - bude vhodná len ako tanker, alebo pre vynášanie nákladu na vysoké orbity alebo orbity s veľkým sklonom.
Tých 20-21 ton je asi tak rozumné maximum, čo moje jednotky dokážu dopraviť na orbitu bez pomocných motorov, a to hlavne kvôli nízkemu počiatočnému TWR na štarte - je to daň za ich vlastnosti, simulujúce chovanie skutočných scramjet motorov.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 19/6/2014, 11:22, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Kvalifikačný letový test Alchymist B 2xALE-220 F0800 type II D so záťažou 7,5 tony
Náklad "7,5 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 7530kg
Zmenená nádrž - 550LqF a 250oxi

Alchymist B 2xALE-220 F0800 type II D
  • tabuľková hmotnosť 10 856kg
    tabuľkové TWR 4,7
    tabuľkový ťah 500kN
    tabuľková zásoba paliva 550LqF+250oxi+70MP+0,75SF

    Štartovacia hmotnosť 18 435 kg
    štartovacie TWR 1,38
    štartovací ťah 250kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~19:15
    celková hmotnosť na orbite 15 914 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 8 378 kg
    návratová zásoba paliva 132LqF+165oxi+70MP
Efektívny zostatok paliva je teda o niečo lepší - využiteľná zásoba paliva na orbitálne manévre a návrat je 132LqF+162oxi.
U Alchymist A 2xALE-220 F0800 type II D (návratová zásoba paliva 180LqF+116oxi+70MP) je využiteľná zostatková zásoba paliva 95LqF+116oxi a zvyšných 85LqF je využiteľných len po návrate do atmosféry a doplnení oxidizeru (na motoriské dosadnutie o bohate postačuje).


Kvalifikačný letový test Alchymist B 2xALE-220 F1200 type II D so záťažou 7,5 tony
Náklad "7,5 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 7530kg
Zmenená nádrž - 800LqF a 400oxi

Alchymist B 2xALE-220 F0800 type II D
  • tabuľková hmotnosť 13 116kg
    tabuľkové TWR 4,7
    tabuľkový ťah 500kN
    tabuľková zásoba paliva 800LqF+400oxi+70MP+0,75SF

    Štartovacia hmotnosť 20 695 kg
    štartovacie TWR 1,23
    štartovací ťah 250kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:25
    celková hmotnosť na orbite 17 746 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 10 211 kg
    návratová zásoba paliva 305LqF+307oxi+70MP
Využiteľná zásoba paliva: 252LqF + 307oxi, po návrate do atmosféry zostáva 53LqF čo viacmenej postačuje aj na motorické dosadnutie.
Porvnanie s predošlými testami Alchymist A 2xALE-220 F1200 type II D (900LqF+300oxi)
Test1 473LqF+206oxi -> 169LqF + 206oxi -> zostatok 304LqF je príliš veľký (okolo 200LqF (~1000kg) sa nevyužije)
Test2 403LqF+208oxi -> 171LqF + 208oxi -> zostatok 220LqF je tiež zbytočne veľký (viac ako 100LqF (~500kg) sa nevyužije)

Letové testy upravených štvormotorových jednotiek sú plánované na zajtra.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 19/6/2014, 11:20, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Sľúbené posledné letové testy

Kvalifikačný letový test Alchymist B 4xALE-220 F1800 type II D so záťažou 15 ton
Náklad "15 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 15030kg
Zmenená nádrž - 1200LqF a 600oxi

Alchymist B 4xALE-220 F1800 type II D
  • tabuľková hmotnosť 21 151kg
    tabuľkové TWR 4,82
    tabuľkový ťah 1000kN
    tabuľková zásoba paliva 1200LqF+600oxi+80MP+0,75SF

    Štartovacia hmotnosť 36 230kg
    štartovacie TWR 1,4
    štartovací ťah 500kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~19:20
    celková hmotnosť na orbite 31 000 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 15 966 kg
    návratová zásoba paliva 323LqF+434oxi+80MP
Využiteľná zásoba paliva: 323LqF + 395oxi, po návrate do atmosféry zostáva 39LqF (trochu málo na bezpečné motorické dosadnutie, ale "dá sa")

Porovnanie s Alchymist A 4xALE-220 F1800 type II D
návratová zásoba paliva 473LqF+284oxi+80MP
Využiteľná zásoba 233LqF + 284oxi, zostatok 240LqF je zbytočne veľký (viac ako 150LqF (~750kg) sa nevyužije)

Kvalifikačný letový test Alchymist B 4xALE-220 F2250 type II D so záťažou 15 ton
Náklad "15 tony" + decoupler s raketovým motorom + aerodynamický kryt (priemer 1,25m) = odpojený náklad 15030kg
Zmenená nádrž - 1500LqF a 750oxi

Alchymist B 4xALE-220 F2250 type II D
  • tabuľková hmotnosť 23 441 kg
    tabuľkové TWR 4,35
    tabuľkový ťah 1000kN
    tabuľková zásoba paliva 1500LqF+750oxi+80MP+0,75SF

    Štartovacia hmotnosť 38 520kg
    štartovacie TWR 1,32
    štartovací ťah 500kN
    Dosiahnutá kruhová orbita 250km, doba letu ~20:00
    celková hmotnosť na orbite 32 852 kg
    hmotnosť návratovej zostavy 17 816 kg
    návratová zásoba paliva 543LqF+575oxi+80MP
Využiteľná zásoba paliva: 471LqF + 575oxi, po návrate do atmosféry zostáva 72LqF (dostatočná na bezpečné motorické dosadnutie)
Porovnanie s Alchymist A 4xALE-220 F2250 type II D
návratová zásoba paliva 724LqF+387oxi+80MP
Využiteľná zásoba 317LqF + 387oxi, zostatok 407LqF je príliš veľký (viac ako 300LqF (~1500kg) sa nevyužije)
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Pre záujemcov - ďalšia verzia V07a pre TweakScale
https://www.dropbox.com/s/301eeymyyrvzz ... esV07a.rar
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

A co je tam nového?
Jestli to má smysl stahovat a přemazávat minulou verzi...

Pokračují hokusy pokusy :D

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“