Pád letu MH17 na Ukrajině

Komentáře aktuálního dění ...

Moderátor: jarl

Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.

Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".

Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.

Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Zamčeno
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Beda »

Skeptik píše:
m63 píše:
Skeptik píše:... kam mohla či nemohla doletět kabina. Skvělé, a Vy víte, kde přesně se od trupu oddělila?...
Nevíme, víme jen tolik, že se nemohla oddělit dříve než umlkly BB. Mohlo to však být i později, víme však kde se našla. Čím později po odmlčení BB) by se oddělila, tím větší problém bych s tím měl. Možná jsem sám, a možná dělám někde zásadní chybu.
OK, chtěl jsem o víkendu své výhrady a otázky k PZ probrat najednou, ale výhradu č.1, ty výsledky pitvy těl pilotů, jsem sem už stejně dal.
Takže výhrada č.2 a z ní plynoucí otázky
V PZ bohužel nejsou uvedeny přesné koordináty posledního místa detekce MH17 tj. ve 13:20:03 LT. Je pouze uvedeno, že v tu dobu se nacházel 3,6 NM (6,5 km) severně od tratě L980.
Z obrázku na straně 12 vyplývá, že byl jižně bodu BELOL. Pokud si tuto pozici zakreslím do tratí horního vzdušného prostoru (na SkyVector) dostanu koordináty N48°07,3‘ E38°30,7‘ … na obrázku vyznačeno křížkem.

Po vynesení koordinát do Google Map dostaneme místo jižně od obce Petropavlovka a tedy 3,7 kilometru jižně prvních nalezených trosek - vyznačeno oranžovým kolečkem.

Dle PZ foukal v daném místě vítr ze směru 166° (tedy od jihojihovýchodu a ne ze severu - jak si někteří pletou), ale poměrně slabý. Ten trosky odfouknout o 3,7 kilometru, při pádu z 10 kilometrů a jejich počáteční rychlosti 900 km/h, určitě nedokázal.
Pozn. Letím-li kurzem 180°, letím od Severu k Jihu. Fouká-li vítr ze 180°, fouká od Jihu k Severu.
Směr větru tedy odpovídá směru, kde byly nalezeny trosky - jeho síla však nikoli.
Možné vysvětlení je, že v nižších hladinách foukal vítr stejným směrem, ale mnohem silnější. To však v PZ uvedeno není.
Další otázka, která z toho plyne je rozmístění dalších trosek.
Dle této analýzy WSJ http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/ se severně Petropavlovky našly 3 velké kusy - všechno části potahu trupu - ve zprávě WSJ označené čísky 17, 18 a 19
To by vše šlo vysvětlit tím silným větrem v nižších hladinách. Proč se ale obdobné kusy potahu - označené čísly 12, 13, 14 a 16 - našly ve stejném místě jako mnohem těžší a aerodynamicky čistější kusy 10, 11 a 15 (skřínky na zavazadla zas tak dobře neplachtí).
To vše vypadá spíše na to, že vítr moc nefoukal resp. pád trosek neovlivňoval, a že k rozpadu letadla začalo docházet více seveněji než naznačuje ZP (možná ony chyby v GPS souřadnicích. Nevím).
Pozn. Bohužel více severněji znamená i dále od USA prezentované pozice "opolčenského BUKu".
Rovněž zajímavé je, že ty nejvdálenější nalezené trosky (od místa dopadu) jsou jednak z trupu nad kabinou piloůů (což je očekávatelné, šel-li zásah na kabinu), ale dva další (čísla 17 a 19) jsou z levé a horní části trupu - mnohem dál od kabiny, někde z prostředka mezi předními a druhými dveřmi.
Co a jak tyto kusy trupu vyrazilo, spolu s plechem kabiny, která měla dostat přímý zásah?

Melo by se brat jen ohraniceni kam to padalo...Kdovi co se s tema troskama delo, nekdo to mohl zacnout svazet. JPP take psala ze by se z trosek melo sestavit letadlo, aby bylo videt kde to dostalo.
Neco mohlo prekazet sklizni, orbe tak to odvezli. Bylo to tam jiste dost dlouho nehlidane, JPP psala ze tam strilelo, nekdo se da zabit pri hlidani trosek? Bojovnici jsou zapotrebi jinde.
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Skeptik »

m63 píše:
Skeptik píše:...V PZ bohužel nejsou uvedeny přesné koordináty posledního místa detekce MH17 tj. ve 13:20:03 LT...
Já se znažím zprávě důvěřovat a přesné koordináty tam podle mne jsou na straně 21 dole , v obrázku figure 6.
Já je tam fakt nevidím :(
Nicméně znázorněná poloha je +/- tamtéž, k čemu jsem se dostal přes obrázek tratí v horním vzdušném prostoru - cca 500 m západně od ?kolchozu? "Krasnyj Luč".
Beda píše:Melo by se brat jen ohraniceni kam to padalo...Kdovi co se s tema troskama delo, nekdo to mohl zacnout svazet. JPP take psala ze by se z trosek melo sestavit letadlo, aby bylo videt kde to dostalo.
Neco mohlo prekazet sklizni, orbe tak to odvezli. Bylo to tam jiste dost dlouho nehlidane, JPP psala ze tam strilelo, nekdo se da zabit pri hlidani trosek? Bojovnici jsou zapotrebi jinde.
Kam převezlo - na druhou stranu vesnice Petropavlovka??? Tři kilometry? Nevěřím :)
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

Dzin píše:
petrp
Takoví způsob poškození víceméně popisuje zveřejněná zpráva. Jen se zeptá, střílí se zpravidla dvě rakety, ale působení jednou není vyloučené, ano? Vycházím z debat se známím protiletadlovcem, který střílí z RBS, kdy oni pálí na jeden letoun celou salbou 4 četné baterie, ale současně mohou střílet jen jednou, což ale říká, že se zmenšuje pravděpodobnost zásau cíle (podobně jak píšeš). Ale střelba baterií je jen o předpisu nasazení, ne o fungování systému, takže BUK nepochybně dokáže pálit i jednou střelou.
Ano, je to tak...
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

-
Petrp píše: bjová hlavice je fragmentovaná, takže při explozi je přesně definován dopředný kužel střepin s danou velikostí a množstvím
Obrázek tyčové bojové hlavice a k tomu ještě řez hlavicí KUBu - to má být ilustrační nebo co?
Hlavici BUKu jsme tu už probírali - včetně všech tří druhů fragmentů a přibližného úhlu působení...

Aha, sorry to mi uniklo....
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

kenavf píše:...Význam to malo v tom, že pri strelbe tromi raketami na jeden bombardér s pravdepodobnosťou zásahu jednou raketou 0,66,tak pri troch raketách bola pravdepodobnosť zásahu 0,96=počet zničených lietadiel.Keď sa strielalo tromi raketami postupne na tri lietadlá tak bola pravdepodobnosť počtu zničených cielov 0,66+0,66+0,66=2lietadlá
Přesně vystiženo, jen doplním že S125 Něva měl tu pravděpodobnost 0,9 a vyšší už při střelbě 2-mi...
Beda
podpraporčík
podpraporčík
Příspěvky: 266
Registrován: 28/7/2012, 02:01

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Beda »

petrp píše:-
Petrp píše: bjová hlavice je fragmentovaná, takže při explozi je přesně definován dopředný kužel střepin s danou velikostí a množstvím
Obrázek tyčové bojové hlavice a k tomu ještě řez hlavicí KUBu - to má být ilustrační nebo co?
Hlavici BUKu jsme tu už probírali - včetně všech tří druhů fragmentů a přibližného úhlu působení...

Aha, sorry to mi uniklo....
Tady prevladal nazor ze kdyz to bouchne lita to kolem dokala, ono to je zatim usmernene, leti to v trychtyri dopredu. To nam uniklo vetsine, bez ohledu jestli to byl, nebo nebyl BUK. Vysvetlilo
se jak to boucha. Stacil jeden prispevek s maluvkou.
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

Ano, letí to dopředu, což je logické :-) bouchne to sice dokola, to je pravda, ale zároveň to letí pár machů dopředu - je to prostý součet vektorů rychlostí, proto je to kužel...
martanus
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 15/7/2014, 18:14

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od martanus »

Mapa trosek je tady, sedí s zprávou. Posunul jsem jen o pár metrů místo sestřelu.

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 7be77f52c4

Pořád to vypadá na sestřel dávkou z mixem střel. Buk podle mě by nebyl schopen roztrhnout letadlo tak jak dopadli trosky a přitom poškodit podlahu kokpitu kolmými průrazy.

Hodně mě štve, že Ukrajina brání vyšetřování. To taky o něčem vypovídá. Novináři tam bez problémů chodí. Jen Komisi Ukrajina povolení nedá.

http://czech.ruvr.ru/news/2014_09_11/Ma ... ingu-2393/


---

Důvod proč část letadla letěla proti směru letu se jmenuje moment. Představte si letadlo jako kulečníkovou kouli ( válec :o) ) v prostoru. Podle úderu se může rozpadnout a i pohybovat i dozadu. Stejné je to i s MH17. Jde o složení momentů a sil působící na letadlo.

Jestli budu mít čas , chtěl bych to spočítat. Samotného mě to zajímá.
Naposledy upravil(a) martanus dne 11/9/2014, 18:50, celkem upraveno 5 x.
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10909
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Lord »

No vida, hlavně že to tady myslím Alchymista vyvracel, že to není kužel dopředu.
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od kenavf »

petrp píše:
kenavf píše:...Význam to malo v tom, že pri strelbe tromi raketami na jeden bombardér s pravdepodobnosťou zásahu jednou raketou 0,66,tak pri troch raketách bola pravdepodobnosť zásahu 0,96=počet zničených lietadiel.Keď sa strielalo tromi raketami postupne na tri lietadlá tak bola pravdepodobnosť počtu zničených cielov 0,66+0,66+0,66=2lietadlá
Přesně vystiženo, jen doplním že S125 Něva měl tu pravděpodobnost 0,9 a vyšší už při střelbě 2-mi...
Hodnotu pravdepodobnosti 0,66 som tam dal pre príklad.Skutočná hodnota môže byť aj vyššia aj nižšia.Je to závislé od rôznych faktorov napr. veľkosť a manévrovosť ciela,rýchlosť,rušenie a pod.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

Beda píše: Vysvetlilo se jak to boucha. Stacil jeden prispevek s maluvkou.
KUB a BUK zhruba takto
Obrázek
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Lord
1. Armádní generál
1. Armádní generál
Příspěvky: 10909
Registrován: 24/8/2004, 02:48

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Lord »

Podle toho by musel být Boeing prošpikovaný fragmenty všude možně, zatímco největší poškození je relativně omezené na pilotní kabinu.
Alchymista píše:
Beda píše: Vysvetlilo se jak to boucha. Stacil jeden prispevek s maluvkou.
KUB a BUK zhruba takto
Obrázek
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

Lord píše:No vida, hlavně že to tady myslím Alchymista vyvracel, že to není kužel dopředu.
Právě proto se požívají fragmentované nálože. Při těchto rychlostech (výsledných, viz dále) opravdu stačí malý "kousek železa", aby cíl roztrhal na kusy - aerodynamika je svinstvo :-)
A kužel je to proto, že navedení vlastní rakety přímo na cíl není až tak jednoduché a tento princip zvýší pravděpodobnost poškození na maximum. Sečtou se totiž rychlosti vlastní rakety a rychlost vymrštění fragmentu výbuchem v náloži a to je pak výsledná rychlost fragmentu bojové hlavice. A pak do toho vleť nějakou rychlostí, ty se zase sečtou, atd...

A jen malý detail pro úplnost- pro navedení rakety na cíl se používají v zásadě dva způsoby:
1 - nadběh
počítá se vektor směru cíle a raketa se střílí "před něj" aby se minimalizovaly "G" působící na naváděnou raketu
2 - metoda 3 body
radar - raketa - cíl, kdy je raketa na spojnici a proto na ní působí více "G" při vysoce manévrujícím cíli

No, on ale existuje i třetí způsob (dost vyjímečný), že raketa bouchne fakt blízko cíle, ale to by pak asi byl jiný tanec, ono to není jako granát, má to trochu více kil trhaviny...

Proto taky není nikde dané, jak bude letadlo zasaženo. Záleží totíž, odkud na něj ty střepiny přiletí a kolik se jich trefí. Není to až tak snadné, jak by to mohlo vypadat :-)
Mirek58
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4794
Registrován: 31/7/2012, 19:15

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Mirek58 »

Pánové, vaše úvaha, že bojová část BUK,KUB působí především "kuželem vpřed" je mylná.
Tyhle bojové části PL systémů kdysi v dobách socializmu dostaly svůj název - Prstencová bojová část, či část - podle účinků. Nikoliv hlavice!
"Kužel vpřed" tvoří po iniciaci drobotina z hlavice rakety ( elektronika, zbytky ovl, prvků).
Vlastní bojová část tvoří prstenec! ( podle tvaru vnějšího obalu nálože- fragmentů).
Říká to i umístění vlastního zapalovače nálože uprostřed.
Tahle konstrukce bojové nálože byla vytvořena po zadání úkolu raketám - boj s raketami protivníka.
Zjistilo se, že staré nálože působící kuželem vpřed ( dnové zapalovače ) díky rychlosti sestřelované rakety nezasahují hlavici ( nezaručují její zneškodnění), ale zadní část střely, což v koncové části letu je dost podstatná vada.
Totiž nestíhá zapalovač. Časová prodleva mezi okamžikem dání povelu k iniciaci a vlastní iniciací nálože ( jejím rozvinutí po výbuchu) způsobila, že střela prostě uletěla z postřelovaného prostoru.
Proto, se přešlo na prstencový typ, kde je výhoda, že nálož působí fragmenty na boční průmět cíle, včetně získání času na iniciaci.
Naposledy upravil(a) Mirek58 dne 11/9/2014, 19:22, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

Lord píše:Podle toho by musel být Boeing prošpikovaný fragmenty všude možně, zatímco největší poškození je relativně omezené na pilotní kabinu.
Záleží od konkrétnej orientácie rakety voči lietadlu - na obrázku prilieta raketa odpredu, bokom od osy lietadla. Predstav si, že raketa prilieta napríklad zprava a detonuje pred lietadlom - "pás" črepín pokryje len prednú časť lietadla, ostatné časti lietadla budú zasiahnuté málo, pretože sú až príliš ďaleko - napríklad predná časť motorov okolo 25-30 metrov a konce krídiel cez 40-50 metrov - alebo sú kryté prednou časťou trupu
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
martanus
četař
četař
Příspěvky: 74
Registrován: 15/7/2014, 18:14

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od martanus »

Alchymista píše:
Záleží od konkrétnej orientácie rakety voči lietadlu - na obrázku prilieta raketa odpredu, bokom od osy lietadla. Predstav si, že raketa prilieta napríklad zprava a detonuje pred lietadlom - "pás" črepín pokryje len prednú časť lietadla, ostatné časti lietadla budú zasiahnuté málo, pretože sú až príliš ďaleko - napríklad predná časť motorov okolo 25-30 metrov a konce krídiel cez 40-50 metrov - alebo sú kryté prednou časťou trupu
Není možné, aby při výbuchu hlavice vpravo ( ve směru letu ) od kokpitu byla levá strana podlahy kokpitu kolmo proražena fragmenty této hlavice!!!


Obrázek


Pravděpodobné rozlomení letadla, Podle rozptylu trosek.
Obrázek
Naposledy upravil(a) martanus dne 11/9/2014, 19:31, celkem upraveno 4 x.
Logika vás dostane z bodu A do bodu B. Fantazie vás dostane kamkoli.
Každý člověk dělá chyby, ale jen hlupák u nich zůstává.
Uživatelský avatar
josefg
poručík
poručík
Příspěvky: 713
Registrován: 16/5/2009, 16:04

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od josefg »

Nejsem rakeťák, ale jestli vás správně chápu, tak se raketa ZV zpravidla nenavádí kolmo na cíl, ale tak aby při výbuchu byla osa rakety rovnoběžně s osou cíle. Protože tak je největší pravděpodobnost zásahu cíle maximálním množstvím střepin. Protože střepiny odlétají z místa výbuchu všemi směry s více méně rovnoměrnou hustotou, mělo by to být vidět i na trupu letadla. Jinými slovy na trupu by měl být pás střepin v místě zásahu po celém po celém obvodu trupu, nikoli vyražená díra a nic. Chápu to dobře?
Obrázek

read between lines, read between lies
kenavf
7. Major
7. Major
Příspěvky: 5997
Registrován: 15/12/2010, 23:13

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od kenavf »

petrp píše: A jen malý detail pro úplnost- pro navedení rakety na cíl se používají v zásadě dva způsoby:
1 - nadběh
počítá se vektor směru cíle a raketa se střílí "před něj" aby se minimalizovaly "G" působící na naváděnou raketu
2 - metoda 3 body
radar - raketa - cíl, kdy je raketa na spojnici a proto na ní působí více "G" při vysoce manévrujícím cíli

No, on ale existuje i třetí způsob (dost vyjímečný), že raketa bouchne fakt blízko cíle, ale to by pak asi byl jiný tanec, ono to není jako granát, má to trochu více kil trhaviny...
Zabudol si na metodu "polovičný nadbeh" pre ciele strednej rýchlosti a obratné ciele.
Metoda "tri body" je na vrtulníky a pomalé ciele
Metoda "plného nadbehu" na veľmi rýchle ciele( ktoré pri tej rýchlosti nedokážu dobre manévrovať)
josefg píše:Nejsem rakeťák, ale jestli vás správně chápu, tak se raketa ZV zpravidla nenavádí kolmo na cíl, ale tak aby při výbuchu byla osa rakety rovnoběžně s osou cíle. Protože tak je největší pravděpodobnost zásahu cíle maximálním množstvím střepin. Protože střepiny odlétají z místa výbuchu všemi směry s více méně rovnoměrnou hustotou, mělo by to být vidět i na trupu letadla. Jinými slovy na trupu by měl být pás střepin v místě zásahu po celém po celém obvodu trupu, nikoli vyražená díra a nic. Chápu to dobře?
Raketa nieje navádzaná zámerne kolmo alebo rovnobežne.Ide čo najoptimalnejšou dráhou(ovplyvnenou metodou navedenia) smerom do styčného bodu s cielom,v blízkosti ciela sa vypočíta okamih odpálenia tak, aby sa ciel stretol s prstencom črepin resp. s jeho časťou.(úhol medzi dráhou rakety a dráhou ciela nieje kritický).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."

ObrázekObrázek
petrp
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 197
Registrován: 11/9/2014, 07:43

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od petrp »

kenavf píše: Zabudol si na metodu "polovičný nadbeh" pre ciele strednej rýchlosti a obratné ciele.
Metoda "tri body" je na vrtulníky a pomalé ciele
Metoda "plného nadbehu" na veľmi rýchle ciele( ktoré pri tej rýchlosti nedokážu dobre manévrovať)
Nezapoměl, zjednodušil (proto v popisu jen nadběh). Netoda 3B se používá i na rychlé cíle, které aktivně ruší naváděcí radar a tak neznáš jeho dálku. Ta je totiž při nadběhu nezbytná. Raketa je pak odjištěna mnohem dříve a doufáš, že její radar zareguje správně a odpálí nálož tam kde má (pracuje v jiném pásmu). Nechci zabíhat do podrobností systému navádění, odjištění rakety a aktivace bojové nálože...
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Příspěvek od Alchymista »

martanus píše:Není možné, aby při výbuchu hlavice vpravo ( ve směru letu ) od kokpitu byla levá strana podlahy kokpitu kolmo proražena fragmenty této hlavice!!!
1) ako vieš, že sú to kolmé a nie šikmé prierazy?
2) ako vieš, že sú to prierazy od priamo letiacich primárnych črepín a nie od sekundánych črepín ("vyrazených" z konštrukcie lietadla) alebo od črepín po odraze?
Nerob predčasné závery, pokiaľ nemáš istotu.
Lord - prečo nie sú črepiny na iných častiach konštrukcie?
Toto je schématické znázornenie, kam môžu a kam nemôžu dopadnúť primárne črepiny bojovej časti, ktorá vybuchla 10 metrov pred nosom lietadla.
Obrázek
Pokiaľ by raketa vybuchla pred lietadlom bližšie, "krytý priestor" bude ešte väčší.
K vstupom motorom vychádza vzdialenosť okolo 30 metrov, k závesom motorov okolo 40 metrov, ku koncom krídla až okolo 55 metrov
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Zamčeno

Zpět na „Aktuality“