Aaron Goldstein píše:
No nějak extrémně velká zase ale také není...

K OZ potřebuješ ještě samostatný radar a elektrocentrálu, spoustu kabelů a tlupu lidí kteří to převedou z pochodové do palebné polohy...
Moderátor: jarl
Aaron Goldstein píše:
No nějak extrémně velká zase ale také není...
Něva při střelbě vysílá 2 signály - sledovací a naváděcí, každý v jiném pásmu (10GHz a 2,5 GHz). Do komplexu ale patří ještě přehledový radar, většinou nějaká odvozenina P-12 nebo P-15 a výškoměr PRV-11. Takže zdrojů signálu přehršel. Ale dá se střílet i v režimu video, pak se sleduje cíl opticky a vysílá se jen naváděcí signál na raketu...PeBu píše:BranoX: Holandský web vycházel ze zprávy, na kterou jsem dal link. Podle toho, jak rozumím němčině, tak tam byl zjištěn protiletadlový systém a nějaký radarový, blíže neurčený signál.
Na S-75 Volchov(zostavený systém ) k zostreleniu lietadla typu MH17 by stačil jeden skúsený profesionál a pár amatérov(na nabitie rakety).Na ich výcvik(naučiť ich postupnosť krokov) by mu stačil jeden deň.Strelbu v automatickom režime by už zvládol profesionál(dôstojník navedenia=DN) sám.Keď je všetko v poriadku tak technici v kabinách AV a PV počas strelby nerobia nič.Nasmerovanie na ciel robí DN sám a aj zapína automatický režim takže myslím že nepotrebuje ani operátorov navedenia.Neviem posúdiť činnosť pri odpalovacích rampách a elektrocentrále.Ale stále mi to vychádza že ak by mal dosť času(na prípravu odpalovacíh ramp) tak to zvládne aj jeden človek.Predpokladám že podbne by to dopadlo aj u S-125 aj BUKu.Amatér by to lietadlo(MH17) v automatickom režime zostrelil po jednodennom zaškolení skúseným profesionálom, je to len o tom naučiť sa postupnosť krokov.Samozrejme by nevedel reagovať na akúkoľvek zmenu situácie.petrp píše:Pokud to byla Něva (S-125M, v kódu NATO SA-3 GOA), tak ovládání amatérem je vyloučeno. Co se týče následků, je to podobné jako BUK/KUB. Rozdíl je v tom, že u Něvy je aktivní navádění rakety po celou dráhu letu. Něva sice "mobilní" je, ale konfigurace oddílu vyžaduje spolupráci několika desítek lidí a funkční oddíl musí mít několik kabin (minimálně 2 - centrála a UNK + anténní systém) a minimálně jednu, ne zrovna malou, odpalovací rampu. Polská modifikace už má rampy na tankovém podvozku, takže je mobilnější, ale zdaleka ne tak jako BUK/KUB...PeBu píše:Nedalo mi to, abych nevstoupil do zdejší diskuze. Probírá se z různých stran systém BUK, ale co když to byl jiný protiletadlový systém? V bodě 14 odpovědi německé vlády na dotazy se uvádí, že byl letounem AWACS automaticky detekován SA-3. Zajímalo by mi, jestli někdo ze zdejších znalých přispěvovatelů dokáže odhadnout, nakolik charakter poškození B772 9M-MRD může odpovídat zásahu SA-3 / S-125 Neva/Pechora.
Zdroj dokumentu - odpovědi německé vlády (.pdf): http://www.jungewelt.de/downloads/mh17.pdf
To mi přijde jako utopie, nic proti. Dělal jsem to 10 let (Něva) a sám bych to určitě nedal...kenavf píše:Na S-75 Volchov(zostavený systém ) k zostreleniu lietadla typu MH17 by stačil jeden skúsený profesionál a pár amatérov(na nabitie rakety).Na ich výcvik(naučiť ich postupnosť krokov) by mu stačil jeden deň.Strelbu v automatickom režime by už zvládol profesionál(dôstojník navedenia=DN) sám.Keď je všetko v poriadku tak technici v kabinách AV a PV počas strelby nerobia nič.Nasmerovanie na ciel robí DN sám a aj zapína automatický režim takže myslím že nepotrebuje ani operátorov navedenia.Neviem posúdiť činnosť pri odpalovacích rampách a elektrocentrále.Ale stále mi to vychádza že ak by mal dosť času(na prípravu odpalovacíh ramp) tak to zvládne aj jeden človek.Predpokladám že podbne by to dopadlo aj u S-125 aj BUKu.Amatér by to lietadlo(MH17) v automatickom režime zostrelil po jednodennom zaškolení skúseným profesionálom, je to len o tom naučiť sa postupnosť krokov.Samozrejme by nevedel reagovať na akúkoľvek zmenu situácie.petrp píše:Pokud to byla Něva (S-125M, v kódu NATO SA-3 GOA), tak ovládání amatérem je vyloučeno. Co se týče následků, je to podobné jako BUK/KUB. Rozdíl je v tom, že u Něvy je aktivní navádění rakety po celou dráhu letu. Něva sice "mobilní" je, ale konfigurace oddílu vyžaduje spolupráci několika desítek lidí a funkční oddíl musí mít několik kabin (minimálně 2 - centrála a UNK + anténní systém) a minimálně jednu, ne zrovna malou, odpalovací rampu. Polská modifikace už má rampy na tankovém podvozku, takže je mobilnější, ale zdaleka ne tak jako BUK/KUB...PeBu píše:Nedalo mi to, abych nevstoupil do zdejší diskuze. Probírá se z různých stran systém BUK, ale co když to byl jiný protiletadlový systém? V bodě 14 odpovědi německé vlády na dotazy se uvádí, že byl letounem AWACS automaticky detekován SA-3. Zajímalo by mi, jestli někdo ze zdejších znalých přispěvovatelů dokáže odhadnout, nakolik charakter poškození B772 9M-MRD může odpovídat zásahu SA-3 / S-125 Neva/Pechora.
Zdroj dokumentu - odpovědi německé vlády (.pdf): http://www.jungewelt.de/downloads/mh17.pdf
Bavím sa len o samotnej strelbe,nie o zostavení systému.Ak si to dobre pamätám,tak všetky systémy(systém v stave plnej bojovej pohotovosti=odladený a dobre nastavený) zapínal Dôstojník navedenia zo svojho systému,len neviem či mu v tom nejako asistovali palebňáci a obsluha elektrocentrály,ale asi nie(asi len kontrolovali priebeh),pretože by to bolo proti logike.A lietadlo veľkosti B777 bez rušenia by nemal byť problém zostreliť v automatickom režime a ten zapínal Dôstojník navedenia.Ak by som mal trochu polaviť,tak by som mu dal troch operátorov ručného navedenia.Tieto činnosti sme v Karvinej na simulátore robili po pár hodinách.Ale už je to veľa rokov tak si niesom úplne istý v čo by mohol byť zádrhel.Ale opakujem,títo amatéri by v normalnom boji dlho nevydržali.petrp píše:..To mi přijde jako utopie, nic proti. Dělal jsem to 10 let (Něva) a sám bych to určitě nedal...
Ale o to se přeci nepřu... Jen jsem chtěl podotknout, že to odpalovacího zařízení odpovídá rozměrům střel... Protože tak jak to bylo popisováno, tak to mohlo evokovat, že se jedná o nějaké obrovské monstrum...kopapaka píše:obrázekAaron Goldstein píše:
No nějak extrémně velká zase ale také není...
K OZ potřebuješ ještě samostatný radar a elektrocentrálu, spoustu kabelů a tlupu lidí kteří to převedou z pochodové do palebné polohy...
Tady je princip ovládání taky zachován, takže je pro obsluhu pořád potřeba DN a 2x RS...PeBu píše: Ještě doplním odkazy s daty k modernizované verzi, kterou Ukrajinci nabízejí zákazníkům:
http://en.uos.ua/produktsiya/tehnika-pv ... pechora-2d
http://www.aerotechnica.ua/en/index.php ... 5&prodid=7
m63 píše:???
1) Vychýlit to letadlo nejspíš muselo. Boeing má 63 m a těžiště mezi křídly. Tak síla působí na 25 m rameni a velké ploše, nejspíš letadlo musela vychýlit.danoxx píše: - Hmotnost B777-200 je cca 220ton, moze energia fragmentov a explozia strely podstatne vychylit taku hmotu pohybujucu sa rychlostou 900km/h ?
- Pretlak by bol v prvotnej faze poskodenia smerom z lietadla von (trup je pretlakovany)
- Zranenia pilota (kapitana, zalozneho pilota) nezodpoveda smeru fragmentov, tie zranenia vyzeraju skor ako keby srapnely prileteli kolmo, podobne poskodenie som si vsimol aj na sedadle pilota.
Tato oblast je v zóne dopadu fragmentů. Je vidět jen malé povrchové zranění. Svaly a tkáně se mohli stáhnout. Jak to vypadá v těle to by měl objasnit patolog a mohou směřovat dolů.Na ruském leteckém fóru uvádějí, že to tělo patřilo odpočívajícímu (rezervnímu) členu posádky, který seděl za oběma pil
To jenom oblast zmenšuje. Asi jsem nejasně zobrazil směr - upřesním večer.petrp píše:Zaujal mě obr.7 s troskami kokpitu - nejsou rozbité displeje počítače, výškoměru, náklonoměru etc. Jsou všechny nad sebou v jednom místě.
Je fakt, že kinetická energia boeingu bola okolo 6GJ. Ale otočením lietadla sa jeho kinetická energia nestráca. Takže zmenou aerodynamiky sa otočiť mohlo, nemuselo to byť čisto v dôsledku udelenia impulzu výbuchom.Alchymista píše:Výbuch nálože o hmotnosti 37 kg predstavuje ani nie 2,5% kinetickej energie lietadla. Navyše je v danom momente ešte stabilizované smerovkou a kýlom a stabilizátorom a výškovkami na zhruba rovnakej páke. To za prvé.
A za druhé - štrukturálna pevnosť draku lietadla neumožňuje efektívny prenos energie z výbuchu na celú hmotu lietadla, konštrukcia sa jednoducho zbortí alebo rozpadne. Znovu - lietadlo nie je koľajnica.