Uvádím překlad části článku o B-36 z ruského servru
http://www.airwar.ru
Ve snaze posoudit skutečný obraz možnosti přepadu B-36 podzvukovými stíhači, USAF provedla četné taktické testy přepadu tohoto letadla ve velkých výškách - cca 12.000 - 13.000 m – stíhačkami F-86, jejichž výkony byly blízko výkonům sovětských MiG-15. Testů se účastnili zkušení piloti USAF, ale jejich útoky byly z velké části neúspěšné.
Sabre mohl na B-36 úspěšně zaútočit pouze za předpokladu přesného navedení na ocas. Pokud se za ocas bombardéru pokoušel dostat F-86 letící na jiném kurzu, musel se otočit. Poloměr otáčení byl v této výšce 9 až13 kilometrů, a stíhač se tedy musel začít otáčet ve vzdálenosti 25 až 30 km od bombardéru. Vzhledem k tomu, že v této vzdálenosti bylo těžké určit směr a rychlost bombardéru, F-86 ve většině případů při útocích "dotočily" ve velké vzdálenosti od B-36 (v případě MiG-15, který byl méně obratný na horizontále a měl horší zaměřovač, by pravděpodobnost selhání útoku byla ještě vyšší). Proto, náčelník štábu amerického letectva, generál Vandenberg, po těchto testech, s odůvodněnou důvěrou, řekl:
"Testy ukázaly, že B-36 nemohou být zachyceny moderními stíhačkami v nadmořských výškách nad 9000 metrů, a obtížnost přepadu se zvyšuje s nadmořskou výškou bombardéru. I mírný obrat bombardéru narušil útok stihače tak, že bylo těžké v něm pokračovat. Letadlu B-36, který se nachází ve výšce více než 9000 m, ve vzdálenosti 240 km od cíle (dosah radaru včasného varování v tomto období), a při rychlosti letu 500 km/h bude dosažení cíle trvat déle než 30 min. a nemůžeme předpokládat, že budou stíhací letadla schopna jej v této době zachytit."
Samozřějmě, že v době masovějšího výskytu B-36 by jejich protivníkem nad SSSR byly spíše MiGy-17, s o něco lepšími letovými vlastnostmi, ale stejně by to asi nestačilo.
To že by B-36 nejspíše zmasakrovaly při jejich návratu generál Vandenberg pravděpodobně v úvahu nebral.
Nicméně již v polovině 50-tých let se začaly objevovat MiG-19 ... a to byla trochu jiná káva. O připravovaných MiG-21 ani nemluvě.
To muselo být USAF jasné - vždyť vývoj F-100 a F-102 již běžel.

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire