Suchoj "Garpun"=ruský stealth ?
Moderátor: Julesak
Suchoj "Garpun"=ruský stealth ?
Ruská firma Alanger letos chystá uvést model "Sukhoi Garpun".Má to být stíhačka kategorie stealth.Víte o tom někdo něco více ? Zatím jsem na netu našel "Garpuny" dva: 1.Protilodní zbraňový systém,2.Rychlý člun.Takže se ptám: Je to a) Jiný název pro projekt PAK FA, b) Umělecká licence zmíněné firmy (viz fa Testors a MiG-37 Ferret,SR-75 apod.) c) Skutečný ruský "stealth fighter" ??? Kdo to ví,odpoví...
Lidi jsou někdy prapodivná podívaná
Nejsem si jist,ale nejedná se o projekt letounu Suchoj T-50?
Viz obrázek ZDE:
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... j_T_50.gif
Viz obrázek ZDE:
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... j_T_50.gif




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
- John Clark
- četař
- Příspěvky: 60
- Registrován: 1/6/2006, 17:49
PAK FA (Perspektivnij Aviatsionnij Kompleks Frontovoj Aviacii) - perspektivní letecký komplet (pro) frontové letectvo - je zadání požadavku, nikoliv konkrétní typ letounu.
Projektů PAK FA je několik a zatím není rozhodnuto,který konkrétní projekt vyhraje. Poslední info,které prošlo na ITAR-TASSu před 3.dny je, že se finále projektu(rozhodování,který z nich přijde do výzbroje) přesouvá na r. 2009. Zatím je tento typ letounu označován kódovým označením "I-21" -přeloženo z ruštiny to znamená "stíhač 21.století" ( Istebitel 21)
Proto je tedy klidně možné,že jedním z projektů může být zmíněný T-50. Foto prototypu jsem nikde neobjevil,pouze nákres. To ovšem neznamená,že když fota prototypů MiG 1.44 a S-37(Su-47) již existují,že nic jiného již nebude.
Navíc T-50 je projekt Suchoje a není problém,zkloubit poznatky z testů S-37 ,propojit s projektem T-50 a vytvořit "třetí cestu". Pod ruce projektantů nevidíme a za 3 roky se může stát lecos.
Projektů PAK FA je několik a zatím není rozhodnuto,který konkrétní projekt vyhraje. Poslední info,které prošlo na ITAR-TASSu před 3.dny je, že se finále projektu(rozhodování,který z nich přijde do výzbroje) přesouvá na r. 2009. Zatím je tento typ letounu označován kódovým označením "I-21" -přeloženo z ruštiny to znamená "stíhač 21.století" ( Istebitel 21)
Proto je tedy klidně možné,že jedním z projektů může být zmíněný T-50. Foto prototypu jsem nikde neobjevil,pouze nákres. To ovšem neznamená,že když fota prototypů MiG 1.44 a S-37(Su-47) již existují,že nic jiného již nebude.
Navíc T-50 je projekt Suchoje a není problém,zkloubit poznatky z testů S-37 ,propojit s projektem T-50 a vytvořit "třetí cestu". Pod ruce projektantů nevidíme a za 3 roky se může stát lecos.




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
Suchoj T-50 = Suchojův výsledek pro soutěž "PAK FA"
Garpun s tím ale nesouvisí. Skupina Suchoj je uskupením více firem, mimo jiné třeba Berjev... Jednou z těchto skupin je "skupina mořské systémy" a mezi její produkty patří rychlé čluny (mimo jiné opravdu výkonné a extrémě luxusní pro zazobance) a projekt Garpun je produktem této skupiny. Jde o rychlý hlídkový člun o max rychlosti 60 uzlů (sakra jak je zkratka pro uzel?
)

Garpun s tím ale nesouvisí. Skupina Suchoj je uskupením více firem, mimo jiné třeba Berjev... Jednou z těchto skupin je "skupina mořské systémy" a mezi její produkty patří rychlé čluny (mimo jiné opravdu výkonné a extrémě luxusní pro zazobance) a projekt Garpun je produktem této skupiny. Jde o rychlý hlídkový člun o max rychlosti 60 uzlů (sakra jak je zkratka pro uzel?




T-50 je zcela jistě označení prototypu Suchoje pro soutěž PAK FA.
Zcela oficiálně o tom mluvil šér GosMKB Vympel Genadij Sokolovský na jubielní odborné konferenci která se konala u Vympela letos 11-13 dubna. (k výročí 60ti let pracovišť Vympela)
Vympel krom nových a modernizovaných ŘS vyvíjí pro T-50 katapulty pro výzbroj umístněnou v "pumovnicích" UVKU-50L (do nosnosti 300kg) a UVKU-50U (do nosnosti 700kg) a systém výmetnic klamných cílů UV-50. (zajímavé je že se vyvíjí 8-10 ks munice do nich, mimo klasických kombinované, aktivní radiolokační)
T, stejně jako u S-37 použité S je následovatelem označení prototypů Suchoje od znovuobnovení OKB Suchoj. Su-47 je ujatý blábol....
Zcela oficiálně o tom mluvil šér GosMKB Vympel Genadij Sokolovský na jubielní odborné konferenci která se konala u Vympela letos 11-13 dubna. (k výročí 60ti let pracovišť Vympela)
Vympel krom nových a modernizovaných ŘS vyvíjí pro T-50 katapulty pro výzbroj umístněnou v "pumovnicích" UVKU-50L (do nosnosti 300kg) a UVKU-50U (do nosnosti 700kg) a systém výmetnic klamných cílů UV-50. (zajímavé je že se vyvíjí 8-10 ks munice do nich, mimo klasických kombinované, aktivní radiolokační)
T, stejně jako u S-37 použité S je následovatelem označení prototypů Suchoje od znovuobnovení OKB Suchoj. Su-47 je ujatý blábol....


kn - mezinárodní uzel (knots) = 1,852 km/hJde o rychlý hlídkový %u10dlun o max rychlosti 60 uzl%u16f (sakra jak je zkratka pro uzel?
Naposledy upravil(a) hornet dne 11/7/2007, 13:50, celkem upraveno 3 x.
Podobnost s F-22 je trošku nápadná.Pegeucko píše:Nejsem si jist,ale nejedná se o projekt letounu Suchoj T-50?
Viz obrázek ZDE:
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... j_T_50.gif


Pouze zasáhnout nestačí.....
Otázka je, nakolik je tato podobnost vynucena použitými technologiemi a určením letounu a samozřejmě nakolik se ruští konstruktéři nechali Raptorem přímo inspirovat.
Pár obrázku různé kvality je ZDE:




Omlouvám se, nepodařilo se mi vložit odkazy standartním palbáckým způsobem, ale i tak by měly fungovat.
Pár obrázku různé kvality je ZDE:




Omlouvám se, nepodařilo se mi vložit odkazy standartním palbáckým způsobem, ale i tak by měly fungovat.
Já sem si dovolil Hornetovi do jeho výše uvedeného příspěvku vlézt a upravit odkazy na obrázky… mě prostě nefungovaly. Takže sorry Hornet.
K Těm obrázkům, aniž bych věděl odkud jsou a znal články k nim:
Ten první: s ogivální částí trupu je asi inspirován dřívějšími projekty OKB Suchoje. Není nereálný, ale ta ogivální část není moc vhodná z pohledu vysokého RCS, nevylučuji samozřejmě jiný vývoj v Rusku než v USA, ale nemyslím si, že jsou v Rusku platné jiné fyzikální zákony a zisk z toho by byl podle mě nižší než problémy, každopádně je tam patrno použití trysky s plochým průřezem. Ještě v dobách Sovětského svazu byl jejich vývoj u Suchoje a Ljulky ukončen a vzhledem k tomu, že mají zvládnutu kruhovou trysku na výkony 150kN+, tak ploché provedení, které je energeticky horší asi nepoužijí.
Ten druhý: vpředu je F-22, to vzadu je vidět málo, mě to připadá jako Mig-29 přemaskovaný na Raptor. Ty aerodynamické plůtky před SOP sou asi blbost ale opravdu moc není vidět.
Třetí: Opět ploché trysky, jednoznačně omalované z F-22, vůbec je to F-22 s tím, že odtokové hrany křídel jsou kolmé k trupu a to je generátor RCS. Podle mého skromného názoru půjdou cestou odklonu od osy podobně jako Američané.
No a čtvrtý: ten se mi zdá nejreálnější, pokud půjdou cestou „klasické koncepce“ což asi ano, jelikož koncepce Suchojova „trojplošníku“ je asi mrtvá.
Myslím si ale, že Rusové budou konzervativní a asi i konzervativnější neř USA. V projektu není neúspěch možný, mohlo by to znamenat konec té které firmy, budou opatrní.
Počkejme si ještě asi rok a uvidíme, tento můj názor neberte moc vážně.
K Těm obrázkům, aniž bych věděl odkud jsou a znal články k nim:
Ten první: s ogivální částí trupu je asi inspirován dřívějšími projekty OKB Suchoje. Není nereálný, ale ta ogivální část není moc vhodná z pohledu vysokého RCS, nevylučuji samozřejmě jiný vývoj v Rusku než v USA, ale nemyslím si, že jsou v Rusku platné jiné fyzikální zákony a zisk z toho by byl podle mě nižší než problémy, každopádně je tam patrno použití trysky s plochým průřezem. Ještě v dobách Sovětského svazu byl jejich vývoj u Suchoje a Ljulky ukončen a vzhledem k tomu, že mají zvládnutu kruhovou trysku na výkony 150kN+, tak ploché provedení, které je energeticky horší asi nepoužijí.
Ten druhý: vpředu je F-22, to vzadu je vidět málo, mě to připadá jako Mig-29 přemaskovaný na Raptor. Ty aerodynamické plůtky před SOP sou asi blbost ale opravdu moc není vidět.
Třetí: Opět ploché trysky, jednoznačně omalované z F-22, vůbec je to F-22 s tím, že odtokové hrany křídel jsou kolmé k trupu a to je generátor RCS. Podle mého skromného názoru půjdou cestou odklonu od osy podobně jako Američané.
No a čtvrtý: ten se mi zdá nejreálnější, pokud půjdou cestou „klasické koncepce“ což asi ano, jelikož koncepce Suchojova „trojplošníku“ je asi mrtvá.
Myslím si ale, že Rusové budou konzervativní a asi i konzervativnější neř USA. V projektu není neúspěch možný, mohlo by to znamenat konec té které firmy, budou opatrní.
Počkejme si ještě asi rok a uvidíme, tento můj názor neberte moc vážně.


Jo ještě o několik příspěvků výš, dával Pegeučko obrázek P. Butowského, to se mi zdá nejreálnější a nejlogičtější:
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... j_T_50.gif
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... j_T_50.gif


Dnes proběhli Agenturami další informace ohledně ruského programu PAK FA - (Perspektivnij Aviatsionnij Kompleks Frontovoj Aviacii) - perspektivní letecký komplet (pro) frontové letectvo.
Do výzbroje budou zařazeny 2 typy letounů 5.generace: lehký a střední. Oznámil to min.obrany Ivanov.
Dodal,že jmenovitě u lehkého typu půjde letoun "na bázi konstrukce MiG" - bez dalších podrobností.
A aby to nebylo tak jednoduché,zástupci MiGu doplnili,že pro zmíněný projekt mají rozpracované 2 typy letounů 5.generace - opět bez upřesnění.
Stejná situace je u středního typu - tam je uvažováno o fa Suchoj a i zde je situace podobná - 2 typy.
Navíc je to docela zvrat - MiG-1.42 je považován za střední a S-37 za lehký.
Do výzbroje budou zařazeny 2 typy letounů 5.generace: lehký a střední. Oznámil to min.obrany Ivanov.
Dodal,že jmenovitě u lehkého typu půjde letoun "na bázi konstrukce MiG" - bez dalších podrobností.
A aby to nebylo tak jednoduché,zástupci MiGu doplnili,že pro zmíněný projekt mají rozpracované 2 typy letounů 5.generace - opět bez upřesnění.
Stejná situace je u středního typu - tam je uvažováno o fa Suchoj a i zde je situace podobná - 2 typy.
Navíc je to docela zvrat - MiG-1.42 je považován za střední a S-37 za lehký.




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI
- John Clark
- četař
- Příspěvky: 60
- Registrován: 1/6/2006, 17:49
To je bordel... já osobně se přiznám, když jsem se vydal do pátrání o pprojektu PAK-FA tak jsem našel takové množství odkazů od nesmyslných,až po odcela seriozní, že jsem z toho jelen.Skoro se mi připadaá, že Rusové trochunaschvál vypouštějí dým... Obrázků taky hodně takže bude nejlepí si počkat na oficiální paramety a obrázky všech společností
- John Clark
- četař
- Příspěvky: 60
- Registrován: 1/6/2006, 17:49
http://www.atmonline.cz/news/2006/zari/060906b.htm jen tak aby to nebylo jednoduchý se v tom vyznat
Podle toho to teda vypadá, že projekt PAK-FA vyhrála společnost MiG ale jméno PAK-FA v tom článku není vůbec zmíněno.

Podle toho to teda vypadá, že projekt PAK-FA vyhrála společnost MiG ale jméno PAK-FA v tom článku není vůbec zmíněno.
Zde předkládám ty ruské zdroje v originále:
http://lenta.ru/news/2006/08/18/generation/
Zde je jen část informace,zbytek vidí jen registrovaní v sekci (материалы по теме) - možná je to důvod, proč to u ATM "neviděli".
http://www.armstass.su/?page=article&aid=29373&cid=25
http://lenta.ru/news/2006/08/18/generation/
Zde je jen část informace,zbytek vidí jen registrovaní v sekci (материалы по теме) - možná je to důvod, proč to u ATM "neviděli".
http://www.armstass.su/?page=article&aid=29373&cid=25




Vím vše, protože mlčím, abych slyšel..... motto STASI