
Mig-23
Moderátor: Julesak
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mig-23
Nebyla to ta samá firma co zrepasovala MiG-21 Rumunům? Opravdu skvělé letadlo! 

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
Alchymista:_
Honem nakrm oko, prosím!
Cože???Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
Honem nakrm oko, prosím!


- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Hoď si to do gúglu. Proti MF alebo bis minimálne rozdiely, menila sa hlavne elektronika.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 14/5/2014, 21:42, celkem upraveno 1 x.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
V dokumentu vidění technici a inženýři byli oblečeni jako zaměstnanci ruské či ukrajinské továrny, nápisy v pozadí psány azbukou.
MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.
MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 15/5/2014, 08:00, celkem upraveno 1 x.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Normálka - takých po svete chodí... V blave sa ukrajinci, ale skôr rusi, starajú o albánske nákladné An-26. Letové posádky sú tiež z východu.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
Záběry z kokpitu syrského MiGu-23
zde
zde
- istrebiTEL
- vojín
- Příspěvky: 17
- Registrován: 21/4/2011, 15:04
- Bydliště: BA
Re: Mig-23
Dávam do pozornosti nevšedne podvesenú spárku na severnej stojánke 1.slp a zároveň zaujímavú stránku http://www.pilotialetadla.cz/




Czech MiG-23ML 2425 (SIAD 97 Bratislava)
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
Re: Mig-23
Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Re: Mig-23
I stíhací.. ale pouze v přeletové konfiguraci, neboť tyto závěsníky se nemohly přizpůsobit změně šípovitosti křídla.



Re: Mig-23
Zase tak mnoho fotografií čs. "Třiadvacítek" se třemi podvěšenými nádržemi neexistuje.absik mmr píše:Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Sice se zkoušely dolety a vytrvalost jednotlivých verzí a dvě spárky MiG-23U letěly v r. 1986 takto navěšené do Astracháně, verze MF a ML byly vybaveny jen podkřídlovými nádržemi (už to tu zmíněno bylo), ale běžně se tato konfigurace nepoužívala ani u VVS. Jak píší skelet a Pop, pilot nemohl "cvičit" s křídlem při navěšených podkřídlových nádržích. I tohle se dá ve vlákně najít.
Z vlastní zkušenosti vím, jaká makačka to byla, když se tyto nádrže podvěšovaly a svěšovaly. Obyčejně se muselo sejít alespoň sedm lidí, aby byla montáž technologicky správně provedena a pro zúčastněné bezpečná. Po navěšení obou nádrží bylo nutné prověřit elektrickou signalizaci podvěšení nádrží. Teprve poté se nádrže naplnily palivem asi tak na 100 litrů a vyzkoušela těsnost potrubí a funkčnost signalizace jejich vyčerpání. Současně byla prověřována automatická blokace manipulace s křídlem a omezení vysunutí vztlakových klapek pouze do polohy 25° i při použití tlačítka ovládání klapek do polohy 50°. Po této kontrolní motorové zkoušce mohl technik nádrže naplnit na plných 800 litrů.
Kolegovi istrebiTEL děkuji za hezké fotografie MiGu-23U v plné palivové konfiguraci.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Mig-23
Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
Re: Mig-23
Podle toho, co jsem vyhledal o možné modernizaci stíhacích a dvoumístných letadel MiG-23 ML/MLD/U, byla největší pozornost věnována prodloužení životnosti draku především v oblasti centroplánu a trupové nádrže č. 2, kde se koncentrovalo největší namáhání konstrukce. Samozřejmě, na modernizovaných a revitalizovaných strojích proběhla výměna potrubí a kabeláže. Opravárenské podniky nabízely potenciálním klientům nový radiolokátor a celý zbraňový a navigační systém. Integraci družicové navigace GPS nebo ruské, přilbový zaměřovač a možnost použití modernějších PLŘS např. R-27, R-73 a R-77. U verze ML obsahovala modernizace přechod na drakový standart MLD - zářez náběžné hrany křídla i na pevné části křídla, vírové plošky na kořeni tyče PVD, změnu systému řízení SAU 23 v oblasti automatické aktivace mechanizace křídla v závislosti na úhlu náběhu a velikosti vychýlení plovoucího stabilizátoru a výmetnice klamných cílů.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.
Re: Mig-23
To čo asi nazývaš "varlata" je sklopné.Ejdou Rotacak píše:Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
Na zemi je to sklopené a do zvislej polohy sa to nastaví až vo vzduchu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Mig-23
Ejdou Rotacak nejspis mluvil o opravdovych varlatech, ktera rostou pilotum mezi nohama 

„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Mig-23
přesně tak....měl jsem na mysli koule.....pořádný bejčí 

Re: Mig-23
Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Re: Mig-23
Kedysi som sa stretol s človekom ktorý o sebe hovoril že bol letecký mechanik,tak som sa ho opýtal prečo sa vyradili najprv Mig-23 a až potom Mig-21.Hovoril že Mig-23 mali podstatne väčšie prevádzkové náklady a náročnejšiu údržbu.Flogger G píše:Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Mig-23
Kenavf: Oficiální zdůvodnění vyřazení MiGu-23 bylo, že už mu nezbývají "resursy", zatímco MiGům-21 zbývají. Jakoby papírová životnost bylo něco, co nejde v podstatě levně zvýšit.
Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.
Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.

Re: Mig-23
Tie 23 mohli veru ešte chvíľku polietať.