![Green Crazy :mrgreen:](./images/smilies/vytlem.gif)
Mig-23
Moderátor: Julesak
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2466
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mig-23
Nebyla to ta samá firma co zrepasovala MiG-21 Rumunům? Opravdu skvělé letadlo! ![Green Crazy :mrgreen:](./images/smilies/vytlem.gif)
![Green Crazy :mrgreen:](./images/smilies/vytlem.gif)
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_02.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
Alchymista:_
Honem nakrm oko, prosím!
Cože???Myslíš "cukrové" Mig-21 Lancer, čo nesmú prísť do styku s vodou? Tak tie robila rumunská firma Aerostar s izraelčanmi.
Honem nakrm oko, prosím!
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin2000.gif)
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Hoď si to do gúglu. Proti MF alebo bis minimálne rozdiely, menila sa hlavne elektronika.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 14/5/2014, 21:42, celkem upraveno 1 x.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_02.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
V dokumentu vidění technici a inženýři byli oblečeni jako zaměstnanci ruské či ukrajinské továrny, nápisy v pozadí psány azbukou.
MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.
MiG-21 Lancer byl trošku probírán na příslušném místě.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 15/5/2014, 08:00, celkem upraveno 1 x.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Mig-23
Normálka - takých po svete chodí... V blave sa ukrajinci, ale skôr rusi, starajú o albánske nákladné An-26. Letové posádky sú tiež z východu.
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_02.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin400.gif)
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Mig-23
Záběry z kokpitu syrského MiGu-23
zde
zde
- istrebiTEL
- vojín
- Příspěvky: 17
- Registrován: 21/4/2011, 15:04
- Bydliště: BA
Re: Mig-23
Dávam do pozornosti nevšedne podvesenú spárku na severnej stojánke 1.slp a zároveň zaujímavú stránku http://www.pilotialetadla.cz/
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/13399/normal_asi8327.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/13399/normal_asi8327a.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/13399/normal_asi8327.jpg)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/13399/normal_asi8327a.jpg)
Czech MiG-23ML 2425 (SIAD 97 Bratislava)
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
http://www.youtube.com/watch?v=dnEnO3NApLQ
Re: Mig-23
Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Re: Mig-23
I stíhací.. ale pouze v přeletové konfiguraci, neboť tyto závěsníky se nemohly přizpůsobit změně šípovitosti křídla.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/zasluhy_bronz.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1200.gif)
Re: Mig-23
Zase tak mnoho fotografií čs. "Třiadvacítek" se třemi podvěšenými nádržemi neexistuje.absik mmr píše:Čo je na tom nevšedné? Je síce pravda že u nás sa vešala centrálna PPN ale všetky bitevné verzie mohi nosiť 2 PPN na pohyblivých častiach krídiel.
Sice se zkoušely dolety a vytrvalost jednotlivých verzí a dvě spárky MiG-23U letěly v r. 1986 takto navěšené do Astracháně, verze MF a ML byly vybaveny jen podkřídlovými nádržemi (už to tu zmíněno bylo), ale běžně se tato konfigurace nepoužívala ani u VVS. Jak píší skelet a Pop, pilot nemohl "cvičit" s křídlem při navěšených podkřídlových nádržích. I tohle se dá ve vlákně najít.
Z vlastní zkušenosti vím, jaká makačka to byla, když se tyto nádrže podvěšovaly a svěšovaly. Obyčejně se muselo sejít alespoň sedm lidí, aby byla montáž technologicky správně provedena a pro zúčastněné bezpečná. Po navěšení obou nádrží bylo nutné prověřit elektrickou signalizaci podvěšení nádrží. Teprve poté se nádrže naplnily palivem asi tak na 100 litrů a vyzkoušela těsnost potrubí a funkčnost signalizace jejich vyčerpání. Současně byla prověřována automatická blokace manipulace s křídlem a omezení vysunutí vztlakových klapek pouze do polohy 25° i při použití tlačítka ovládání klapek do polohy 50°. Po této kontrolní motorové zkoušce mohl technik nádrže naplnit na plných 800 litrů.
Kolegovi istrebiTEL děkuji za hezké fotografie MiGu-23U v plné palivové konfiguraci.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Mig-23
Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
Re: Mig-23
Podle toho, co jsem vyhledal o možné modernizaci stíhacích a dvoumístných letadel MiG-23 ML/MLD/U, byla největší pozornost věnována prodloužení životnosti draku především v oblasti centroplánu a trupové nádrže č. 2, kde se koncentrovalo největší namáhání konstrukce. Samozřejmě, na modernizovaných a revitalizovaných strojích proběhla výměna potrubí a kabeláže. Opravárenské podniky nabízely potenciálním klientům nový radiolokátor a celý zbraňový a navigační systém. Integraci družicové navigace GPS nebo ruské, přilbový zaměřovač a možnost použití modernějších PLŘS např. R-27, R-73 a R-77. U verze ML obsahovala modernizace přechod na drakový standart MLD - zářez náběžné hrany křídla i na pevné části křídla, vírové plošky na kořeni tyče PVD, změnu systému řízení SAU 23 v oblasti automatické aktivace mechanizace křídla v závislosti na úhlu náběhu a velikosti vychýlení plovoucího stabilizátoru a výmetnice klamných cílů.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.
Podle rozsahu prací bylo možné životnost letadel prodloužit z původních 17 ti na 20 až 25 let provozu.
Re: Mig-23
To čo asi nazývaš "varlata" je sklopné.Ejdou Rotacak píše:Extrémně nízký průlet Migu - 23 ML.....divím se, že pilot dokázal s tak obrovskýma varlatama vůbec vzlétnout. Na té fotce před začátkem videa to vypadá, že je nad runwayi max 50cm
http://navratdoreality.cz/?p=view&id=22439
Na zemi je to sklopené a do zvislej polohy sa to nastaví až vo vzduchu.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Mig-23
Ejdou Rotacak nejspis mluvil o opravdovych varlatech, ktera rostou pilotum mezi nohama ![Usměv :)](./images/smilies/usmev.gif)
![Usměv :)](./images/smilies/usmev.gif)
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Mig-23
přesně tak....měl jsem na mysli koule.....pořádný bejčí ![Prost :razz:](./images/smilies/smilie_prost.gif)
![Prost :razz:](./images/smilies/smilie_prost.gif)
Re: Mig-23
Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Re: Mig-23
Kedysi som sa stretol s človekom ktorý o sebe hovoril že bol letecký mechanik,tak som sa ho opýtal prečo sa vyradili najprv Mig-23 a až potom Mig-21.Hovoril že Mig-23 mali podstatne väčšie prevádzkové náklady a náročnejšiu údržbu.Flogger G píše:Další část otázky:
Nedavno jsem sledoval jakýsi rusky komentovaný propagační film letecké továrny, která nabízela generální repas a modernizaci letadel MiG-23MLD. Na konci filmu bylo srovnání repasované MLD s MiGem-29A, které celkově vyšlo ve prospěch modernizované Třiadvacítky.
I naše letectvo mohlo pro svoje MiGy-23ML pořídit technologii na prodloužení životnosti na 20 let (mohli jsme je nechat prodloužit až na 22 let) a 2 000 letových hodin, současně bylo možné repasovat ML na MLD a zmodernizovat avioniku i výzbroj.
Naposledy upravil Flogger G dne 17/9/2014, 10:56, celkově upraveno 1
Zde je ke shlédnutí avizovaný dokument. https://www.youtube.com/watch?v=t0fg1rHHXM0
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/album/albums/userpics/10002/topic_03.gif)
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin200.gif)
Re: Mig-23
Kenavf: Oficiální zdůvodnění vyřazení MiGu-23 bylo, že už mu nezbývají "resursy", zatímco MiGům-21 zbývají. Jakoby papírová životnost bylo něco, co nejde v podstatě levně zvýšit.
Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.
Z pohledu kluka fandy to pro mne tehdy byly zářezy: Výměna MiGů-29, vyřazení Migů-23 a ponechání jednadvacítek. Dodnes je jediným kladem těchto kroků, že nyní máme Gripeny. Při ponechání 23 nebo 29 by asi Gripeny dodnes nebyly.
![Obrázek](http://www.palba.cz/stuha/sfin1000.gif)
Re: Mig-23
Tie 23 mohli veru ešte chvíľku polietať.