cover72: AN/AAQ-37 DAS je jeden z mnoha senzoru F35 a poskytuje následující funkce:
Missile detection and tracking
Launch point detection
Situational awareness IRST & cueing (tzv sleduje vše okolo stoje ve vzduchu i na zemi - je shopen detekovat a identifikovat i auta...)
Weapons support
Day/night navigation
http://www.northropgrumman.com/capabili ... fault.aspx
Kvalita výstupu z DASA je dobrá
https://www.youtube.com/watch?v=v5VuCsQJy8Y
Ale to neznamená, že pilot musí nutně koukat přes feed, to je doplňková funkce, to co DAS hlavně dělá je, že sleduje všechny cíle v jeho dosahu (pro stíháče je to minimálně stejný dosah jako má lidské oko) a poskytuje ty data centralnímu počítači a ten pak tyto a všechny ostatní sloučí a pilotovi (ketrý nemusí hnout prstem) jsou ty data prezentovany ve vizoru pomocí symbolů (něco jako druhá čast videa 0:40, představ si to jako tagování v simulatorech, kde je to ale bráno jako cheat...).
Takže nejenže je F35 velmi těžké překvapit VWR, F35 taky neustale ví, kde kdo okolo něj je ve furbalu a poskytuje SA kterou nikdo předtím neměl... Pro jakýkoliv jiné letadlo i s excelentním kokpitem jako má F16 je naprosto běžné, že ztratí vizuální kontakt s protivníkem.
Pilot na feed z DAS přepne v okamžiku, kdy se potřebuje podívat pod stroj, za špatných povětrnostních podmínek nebo v noci (kolik jiných strojů je vůbec schopný vést dogfight v noci?), doplňkové funkce jako sledování cíle ve výřezu atd jsou použít, to je na preferencích pilota.
Taky nezapomenout na další duležitou věc, když něco zachytí jeden senzor, track bude upřesněn všemi ostatními senzory a data okamžitě předána dalším letadlum ve formaci, kteří udělají to stejné...
Dál formace F35 jsou otevřené, stroje můžou operovat desítky kilometrů od sebe a přitom se vzájemně podporovat, takže i kdyby někdo jednu F35 překvapil, schytá to od wingmanu o kterých nemá ani páru.