Mirek58 píše:Je běžné, aby byly velké válečné lodě doprovázeny remorkéry během svých operačních plaveb nebo plaveb podobných, jakou teď plave Kuzněcov? Děkuji
Ano, je to běžné, pokud to vyžaduje charakter mise a okolnosti.
Naprosto stejně je v sestavě flotily i plovoucí dok, pokud to vyžadují okolnosti a charakter mise.
(Viz operace Iceberg 1945, tenkrát velícího za tento nápad chválili za jeho předvídavost.)
To už jsme tu dospěli tak daleko, že tohle může být považováno za argument? No potěš koště. Ale proč ne, ostatně když to vyžadují okolnosti, tak součástí svazu může být i turistická ponorka s okénky na pozorování mořských koníků...
Skeptik píše:Takže něco málo z Wikipedie, k tomu vašemu REMORKÉRU
Určení oceánských záchranných remorkérů třídy "Fotij Krylov":
Plavidlo je vybaveno řadou systémů určených k provádění záchranných operací, a to včetně pod vodou - tlakovou komorou, potápěčským vybavením, dálkovými podvodními kamerami, zařízením pro ženyjní práce na dně, zařízení pro svařování a řezání kovů pod vodou a detektory kovů pod vodou. Plavidla jsou vybavena zařízeními pro hašení požárů na jiných lodích, které využívají samozhášecí kapaliny. Lékařská služba poskytována operačním sálem a třemi nemocničními odděleními. Na přídi je přistávací plocha pro vrtulníky, plavidlo je schopné přijímat vrtulníky s oběťmi 24 hodin denně a je schopno zajistit i jejich dotankování.
Proboha, proč by takováto loď neměla být součástí svazu, který plave do válečné zóny?
Ostatně při operaci v Adenském zálivu "Admirál Kuzněcov" nebyl, ale oceánský záchranný remorkér "Fotij Krylov" ano

Teď budu trošku hnusnej, ale neber to osobně, tohle mířím na všechny mudrlanty vyrábějící z prdu kuličku - méně používat wiki a více hlavu. Začněme tím, co je záchranný remorkér - není to nějaká univerzální zásobovací loď, je to především loď konstruovaná na to, když se něco s prominutím zesere. Tzn. když někde něco srazí, najede na mělčinu, potopí se, hoří, vysadí tomu pohon, jsou tam zranění atp. Proto jsou tam všechny ty navijáky, jeřáby, hasicí prostředky, marodka, zázemí a zařízení pro potápěče a X dalších věcí. Fotij Krylov a jeho sesterská jednotka jsou (patrně stále) největšími a nejsilnějšími plavidly tohoto typu na světě, vybavené až na půdu a způsobilé do extrémních podmínek. Drtivou většinu svého života strávily tak, jak běžně záchranné plavidlo činí, tj. že čumákovaly pronajaté zahraničním společnostem na vyčkávací pozici u frekventovaných/nebezpečných námořních tras a čekaly, až se někde něco podělá a konaly, když se něco podělalo. Tohle je alfa a omega jejich práce.
A nejinak je tomu v případě jejich služby u ruského námořnictva, které si je v minulém desetiletí začalo stahovat zpět pro vlastní potřeby. A ty potřeby jsou takové, že když se někde nějaká velká ruská loď podělá, tak přispěchá remorkér na bílém koni...a ta pravděpodobnost tu byla značná, vzhledem k technickému stavu velkých jednotek (a ostatně i některým zkušenostem). Plus samozřejmě pokud by se předpokládal nárůst aktivity, lze předpokládat i nárůst průserů. Tudíž když se Kuznětsov na začátku roku 2012 vysypal uprostřed Biskajského zálivu a začal driftovat, tak se nahodilo lano a už to jelo. Ocásek tak tahají velké ruské lodě běžně...často nenápadně a patrně když je možnost to moc nerozmazávat, tak se to opticky vylepšuje (viz. některé ofic návštěvy, kdy sice v přístavu s pompou zakotví raketový křižník, ale remorkér, který ho jak pejsek doprovázel přes oceán, nechají čučet na moři před přístavem).
Oceánské remorkéry se opravdu běžně se svazy netahají (a to ještě mluvíme o období míru, natož o válce, kdy si pověsit na krk neozbrojené plavidlo ploužící se šnečí rychlostí musí být opravdu žádoucí...) a stejně tak to platí o specializovaných záchranných plavidlech, ne-li více. Na druhou stranu když tu máme obrovskou loď, kde je jistá pravděpodobnost, že kiksne někde pár tisíc mil od domova, případně na ní něco blafne, tak nám dává přítomnost plavidla, které je čiiiirou náhodou specializované na řešení těchto problémů (a k jiným úlohám se nehodí nijak zvláště závratně) a čiiirou náhodou utáhne prakticky cokoli, co na této planetě plave, určité indicie, vo co go, že?
Jenže místo toho, aby si někteří lidé prostě připustili, že technický stav řady ruských plavidel stojí za houbeles (což je jenom fakt, nic jiného) a musí si tak vypomáhat nestandardními berličkami, tak tu raději budou skřípat zuby a cedit přes ně jakoukoli blbinu, jen aby došli k opaku.