Pokud jde o zlepšení jízdních vlastností, zlepšení elektrického výkonu a zvýšení nosnosti užitečného zatížení, tak tyto modernizace probíhají od roku 2012 a týkají se 1800 vozidel M2 a M3 Bradley. Výsledkem je verze M2A4. V první fázi (hotovo) vozidla získala robustnější torzní tyče pojezdového ústroji, vylepšené lehčí a odolnější pásy, zavěšení a nové tlumiče. Druhé fáze bude zahájena v roce 2018 a bude zaměřena na zvýšení výkonu zdroje elektrické energie, tedy bude instalována pomocná energetická jednotka (APU) a inteligentní software pro řízení spotřeby energie. Následovat by mělo osazení novou termovizí a elektronické/komunikační systémy. Výsledné vozidlo mělo být označeno jako M2A5. Nově se ale zdá, že verze M2A5 by mohla být zcela odlišnou a US Army pro verzi M2A5 zvažuje vývoj nové korby, případně i instalaci nového automatického kanónu. Na vývoj a nákup prvních vozidel této verze bylo již vyčleněno 600 mil dolarů a první vozidla armáda očekává v roce 2026. První varianta počítá s výrobou prodloužené korby a robustnějšího pojezdového ústroji, avšak při zachování počtu náprav. Díky tomu bude možné na vozidlo umístit další pancíř a do prostoru výsadku se nově vejde osm vojáků. Hmotnost ale vzroste pod 40 tun. V případě věže US Army uvažuje o výměně automatického kanónu M242 ráže 25 mm za XM813 (Bushmaster II) ráže 30 mm. Efektivní dostřel by tak vzrostl na 3200 m a výkon o 30%, zásoba munice by ale klesla z 300 na 180 ks. Sekundární výzbroj by tvořil kulomet ráže 5,56 mm, patrně v dálkově ovládaném modulu Kongsberg, který je zmiňován i pro tanky Abrams. Celkový vývoj verze M2A5 má trvat 4-5 let. Otázkou je zda Pentagon nedá před modernizací přednost vyvíjenému novému vozidlu NGCV, nebo nekoupí raději ověřený podvozek v zahraničí.
http://www.armadninoviny.cz/bojove-vozi ... ley-2.html
