(prípadne upresnite)

Není, protože příkladu T-64 nenásledoval nikdo. Je to přesný opak k T-34. Převzala se některá podobná technická resp. technologická řešení, ale koncept zůstal osamocen na sovětské tanky (a jejich deriváty). To je rozdíl oproti T-34, kde právě koncept tanku byl převzat přestože většina technických řešení ne. Německý Panther je toho nejlepší ukázkou. Jeho konstrukce kloubí totéž co T-34, vysokou palebnou sílu, pohyblivost i ochranu. To, že nenaplnil očekávání je otázka spíše přijatých některých technických řešení. Přes něj spolu se seznámením se s T-34 zase došlo na Američany a Brity, kteří vzali svůj konstrukční přístup, ale základní idea je stejná. T-34 tak ovlivnil konstrukci ostatních tankových škol.Skeptik píše: No, já s tím tvým hodnocením sovětské tankové školy zas až tak nesouhlasím … min. T-64 považuji za obdobný přelom.
Zda jím bude i T-14 ukáže čas … předpoklady k tomu má.
No ja by som povedal že je to len evolúcia založená na postupnom vývoji a dostupnosti silnejších motorov s relatívne malými zástavbovými rozmermi, a zavedenie rozmáhajúcej sa elektroniky do SRP. To by si mohol za základ pre MBT považovať aj Tiger VI, tiež to riešili tonážou.Dzin píše:...Ale co se Leopardu 2 (Abramsu) týká, z pohledu MBT jsou přelomové. Ani ne tak s tím, že by zvedali laťku kvality nějak razantně oproti tehdy běžným MBT, ale že spíše stanovují nový standart....
V čom bola T-34 nevyvážená? Len hrúbku panciera sa snažila nahradiť jeho sklonom(iný prístup k riešeniu problému).Dzin píše:...
Ne, protože zde máme odklon od toho, co představuje T-34, tedy snaha o vyváženost všech aspektů. Postupně se to začalo zase rozvolňovat, až se opět stanovil nový pohled Leopardem 2. Od té chvíli chtějí opět od MBT všechno.
Opravdu ???Dzin píše:Není, protože příkladu T-64 nenásledoval nikdo.
Ano, mluvím o nových technických / konstrukčních řešeních na jednou sériovém tanku.Dzin píše:Skeptik
Předně mluvíš o technických řešeních, ne o idei.
Nemá náhodou kanón L11A5 z Chieftainu drážkovanou hlaveň ?Dzin píše:Navíc nemáš pravdu co se týká technických řešení potom
- 125mm kanon s hladkým vývrtem nebyl novum. Na západě ho zavedli dříve, jmenovitě Chieftain a 120mm. Původní projekt T-64 zavedl 115mm kanon, pokdu se chceš bavit o roce 1963.
Byl zaveden, nebo ne. Byl. A všechny nové "západní" konstrukce s ním počítají.- automatický nabíječ opět zaveden na západě až v devadesátých letech, takže žádné následování T-64 se nekonalo
Však také píši: "ještě ne powerpack, ale už velmi blízko", a ten kompaktní motor a převodovka v jednom prostoru je krok k powerpacku.- opět motor a převodovka nikdo nenásledoval a dokonce i sami Sověti od tohoto řešení upustili a vydali se jinou cestou. Na Západě potom upřednostnili powerpack, který opravdu není následníkem T-64.
Takže 4 ze 4- zbývá tedy kompozitní pancíř, kde T-64 má prvenství jako sériově vyráběný tank.
"Západní tanková škola" na T-64 reagovala tak, že nové tanky mají:A o to jde. T-64 je milníkem pro vývoj tanků v SSSR, od ní se odvíjí ostatní konstrukce sovětské (ruské) tankové školy. Ale jen její, zbytek světa šel jinou cestou, která měla noví počátek právě u Leoparda 2.
Prvním tankem s hladkým vývrtem hlavně (115mm) byl T-62 v roce 1961.Skeptik píše: První tank s kanónem s hladkým vývrtem prostě byl T-64 (ano, nejprve 115 mm a následně nový 125 mm)