Ahoj,kacermiroslav píše:(...)Tempik píše:(...)kacermiroslav píše:OPERACE SEELION_2_MINOVÁ POLE
(...)
c) Obě křídla – Doverská úžina a západní přístupy k La Manchi – musí být tak silně zaminována, aby se stala zcela neprostupnými.
(...)
c) nesplněno a plnění by bylo velmi obtížné. Někdo tam ty miny musí umístit. Musí je umístit přesně. Musí je umístit všechny "naráz" těsně před vyloděním. Luftwaffe nemá potřebnou kapacitu pro takovou operaci a tvrdě by narazila na bod a) RAF
Německé lodě by museli opět k anglickým břehům viz bod b). Německé ponorky by umístili pár min, ale to se bavíme o desítkách, ne tisících.
Tak rozsáhlé a husté minové pole u břehu nepřítele chce opravdu pořádnou kapacitu jak na provedení, tak na její krytí. Nemyslím si, že ji němci měli.
c) Minové operace se plánovali provádět den D -8 až mínus 2 dny a to většinou v nočních hodinách. Na zásahy RAF tak spíše můžeš zapomenout. Navíc většina minových polí byla se kladla v dostřelu pobřežních děl, jako ochrana proti odminování ze strany Royal Navy. Zásoby min byly k dispozici a stejně tak i počet plavidel, které je jsou schopné klást. Tudíž se pleteš. Jednalo se například o 19-20 lodí typu 1935 (30 min na loď). První plavidlo modernějšího typu 1938 bylo převzato v září 1940. K lodím typu 1935 pak můžeme přičíst různé typy, které byly uzpůsobené pro kladení min, jako například aviso GRILLE (1935), eskortní lodě „F1“ (v září k dispozici 9 lodí), SG18 (1 ks), TR15 (10 ks), MOB-FD (21 ks) atd. K tomu to je celá řada pomocných minonosek přes 1000 BRT, jako například SCHIFF 111 (144 min), HANSESTADT DANZIG (360 min), HELGOLAND (320 min), KAISER (200 min), KONIGIN LUISE (240 min), PREUSSEN (400 min), ROLAND (233 min), SCHWERIN (280 min), SKAGERRAK (118 min), STRALSUND (400 min), TANNENBERG (460 min), SCHIFF 11 (482 min). Nebo 4 lodě třídy LAUTING (každá schopná převážet 240 min), BRUMMER (280 min). O plavidlech o výtlaku 100 – 1000 BRT se nezmiňuji, přestože i takových dost najdeš.
(...)
myslíš, že bys mohl doplnit i zdroj?
Já nezpochybňuji pravdivost údajů. Spíše mi jde o to, že v praxi tyhle nacistické minovací plány patrně velmi zaostaly za očekáváním. Zejména z hlediska času, kdy zafungovaly mnohem později než byl plán.
Příkladem může být např, že zaminování Finského zálivu se povedlo až po více než roce od obsazení sousední souše... A nemám pocit, že by nacisticko-finské minové operace byly od října 1941 nějak významně narušovány sovětskými bojovými akcemi (ať už hladinových či podhladinových lodí Baltské flotily nebo letectvem)
Viz např. proplouvání Finského zálivu sovětskými loděmi - zejména podhladinovými - a to až do podzimu 1942.... Tak si říkám co udělali nacisté a Finové jinak oproti Tebou citovaným plánům na minování... notabene, když víme, že v 1941 se k reálným minovacím akcím Kriegsmarine přidaly nad rámec Tebou citovaných plánů navíc ještě finské lodě viz příklad
Zde bych si dovolil odkázat na příklad proplouvání Finského zálivu sovětskou (ex-estonskou) ponorkou Lembit, článek je z pera někdenějšího zdejšího autora Destroyman:
snad nebude příliš vadit, že odkaz je na konkurenční web, neb zde se článek nenachází.
http://www.vojna.net/portal/viewtopic.php?t=1867
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=1&t=5573&p=134665