prišiel som sa pozrieť čo Palba hovorí na nákup húfnic AČR a pozerám, že tu sa nič nezmenilo. Stále tá istá recyklácia diskusie, zase tá istá skupina "brigádnikov" tu produkuje tie isté a X krát vyvrátené hlúposti... Nedivte sa mi, že som zanevrel...
Tak posledný krát:
- SAAB nám bol ochotný ponúknúť čo by sme chceli. Osobne mi to na nejakom dávnom IDETe, či IDEBe povedal ich zástupca.
Predaj, lízing, prenájom hodín? Nech sa páči.
MS19, MS20, Ečko? Pačisa.
Napriek tomu tu Jurko bude vyplakávať, že Švédi si myslia, že sme "taki blbi." No sme. Ale z iného dôvodu.
(Už som to tu niekoľkokrát písal, čiže chlapci vedome zavádzajú a klamú.)
- Skeptik, Wasp - "Nabídka Lockheedu
NEbyla vyhodnocena jako lepší i přes vyšší cenu" a "
NEVyšly levnější při hodnocení cena / výkon,"
- kdeže.
To sa vôbec nehodnotilo! Našim krásavcom vyšlo, že F-16 je
nielen nižšia v absolútnych číslach pri nákupe (čo by bol svetový unikát). UHF dokonca vyšlo že je v absolútnych číslach
nižšia celková cena za nákup a 30 rokov prevázdky!
Čo je samozrejme "naprostý blábol" a priemerne vzdelaný návštevník Palby vie, že
nikde - v žiadnej ročenke, správe, reporte, kalkulácii na tejto planéte F-16 nemá nižšie prevádzkové náklady ako Gripen.
Iba v SK tendri.
(okrem pár brigádnikov tuto, ktorí sa takou očividnou hlúposťou naďalej strápňuju. Len tak ďalej šraci!

)
(pozn.: Gripen ponukal 10r. servis (ja neviem, ale Naď má asi nejaký problém s pamäťou na čísla v strese pred kamerou, už som si to všimol viackrát, že zabúda čísla), Lockheed 2r. a v ďalších nákladoch natvrdo UHP spolu s MO "ojebabral." A UHP to "zožral")
- UHP:
1. Prvý problém je, že vojenské nákupy v UHP majú na starosti 2 ľudia, ktorí o zbraniach vedia menej ako priemerný návštevník Palby. Presnejšie - nevedia nič. Na UHP nie je ani jeden analitik, ktorý by napr. vedel rozdiel medzi AIM-120 C-5 a že sa už nevyrába a Meteorom a že je integrovaný do Gripenu. Alebo napr. že požiadavky na infraštruktúru nie sú pri F-16 rovnaké (ako tvrdilo v materiáli MO), ale rádovo vyššie ako pri Gripene. Nula, nič, zero...
2. Druhý problém je že UHP tak zožralo akýkoľvek nezmysel čo im MO predložilo. Kamarát čo o tom písal mi rozprával, ako ostal v absolútnom šoku, keď o tomto nákupe rozprával s šéfom UHP Kiššom, že prečo akceptovali 50% mission capable rate, keď samotné MO malo v svojom materiáli 70% a že Kišš bol prekvapený, že tieto údaje bežne nájde na internete, lebo ich USAF bežne zverejňuje... A od neho pýtal aby mu ich poslal(!). Pojmy ako ročenka Janes, iné odborné zdroje - nula, nič, zero...
Nákup F-16 bol natvrdo a "na sprosťáka" zmanipulovaný tak, že to je úplne jasné a očividné a taký šéf letectva (ktorý v médiách 2x preukázatelne klamal) spolu s celo partičkou čo do vládneho materiálu napísala úplné nezmysly a UHP dodali úplne zmanipulované podklady - by mal ísť sedieť.
(otázkou je, či toto vedenie MO bude po tom šlapať. Lebo zatiaľ to vyzerá, že sa Naď "skamarátil" ešte aj so Zmekom)
No a zlé správy nekončia - ani na MO nie je údajne nikto kto by vôbec vedel zvládnuť štandardné VO. Tá personálna vyprázdnenosť je tam že vraj katastrofálna (preto aj letectvu a Hoľko-SNS mafii prešlo hocičo čo predložili). 4x4 že vraj ani tak nebol zámer, ale jednoducho úplná neschopnosť spracovať materiál tak, aby ho UVO okamžite neposlalo do pr*ele...
Ak si toto Naď veľmi rýchlo neporieši - máme sa na čo tešiť
