SA im kúpila aj tie S-300 a zahorizontálny radar?(alebo ten radar zostal ruský?)zzz píše:"darovanému koni na zuby nehleď!" Egyptu darováno Saúdskou Arábií jako nákup u konkurence v rámci vyjednávání Saúdské Arábie a USA".
MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Moderátor: Julesak
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Nezaznamenal som žiadny zostrel. To ale neznamená že je to zlá konštrukcia.skelet píše:kenavf: to je prosté. Netuším. Nicméně pokud jsi zaznamenal nějaký úspěch této konstrukce (proti strojům stejné generace), tak sem s tím.
Pozri aké úspechy má uvádzané Rafale :
Rafale 0-0-0
Afghanistan (France) 0-0-0
alebo
Tornado ADV 0-0-0
Gulf War (UK, Saudi Arabia) 0-0-0
NFZs (UK) 0-0-0
Kosovo (Italy) 0-0-0
Iraq War (UK) 0-0-0
https://migflug.com/jetflights/the-comb ... ly-in-use/
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Ne 9, ale 3 (+ jeden poškozený). Prostě "Větší pes jebe" ...skelet píše:"29" se nepředvedla ani v té válce mezi Eritreou a Etiopií. "27" dle mých informací sesmahly pět "29". "29" skorovala jen proti jedné 23BN a třem "21".
Jinak u sestřelů "29kou" ti chybí 1x Su-25.
Jinak nejblíže "rovným šancím" byla "29" ve Válce v zálivu.
Zde, při ztrátě 3 letadel (vše od F-15 = stejný příběh jako válka E-E) byly MiGy-29 schopný sestřelit 2 Tornáda (18. a 19. ledna 1991, obě R-60) a poškodit jednu F-111 (R-60 nestačila) a jednu B-52 (ani zde R-27 nestačila na zničení).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Skeptik: Pavlovic je dneska legenda. A preste tak sa o nom aj vela legend rozprava. To s tym radarom je nepotvrdena, ale ani nevyvratena vec. Rovnako, ako ked sadal do Migu-29 vraj povedal: Vy sa bojite zomriet, ja nie. Ok, ale to aj tak nevysvetluje predchadzajuce zostrely z 24.3.1999. Za jeden den, neuspesne utoky 11 MIG-29 a nasledne pri utoku trojice migov ich uplne likvidacia.
Ale asi je to skoda natahovat. Dajte mi jeden uspesny priklad, kedy MIG-29 zabodoval.
Ale asi je to skoda natahovat. Dajte mi jeden uspesny priklad, kedy MIG-29 zabodoval.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Určitě v roce 1988 ve Farnborough
jinak od tebe není moc hezké, že čůráš na Fulcrum, jako Slovák bys k němu měl mít trochu vazbu. S tvojí logikou se neosvědčil ani Raphael, Typhoon, F-104 atd. atd.

Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Co může za neúspěch Miga 29, toť zajimavá otázka.
- podle mě odstřižení Migu a zaměření na Suchoje začátkem devadesátých let.
- horší avionika s menším situačním povědomím než porovnatelné verze F-16
- určení letadla
ale
Václav Vašek s ním byl spokojen.
a podle mě Mig-29 je plně srovnatelný s F-16, samozřejmě vždy musíme porovnávat porovnatelné verze.
Mig-29 může jít na vyšší AoA, alespoň v nízkých rychlostech, měl přilbový Šlem ( tehdy žádný JHMCS nebyl) a IRST, daleko dříve než Viper.
Nepotřebuje bandu zametačů před vzletem, je odolnější a z principu by měl být spolehlivější než jednomotorová konstrukce.
V dogfightu bude pro pilota F-16 obrovsky moc nebezpečný. Pokud je dobře ovládán.
V BVR, se správným radarem a střelama by byl konkurenceschopný, to ale nemá.
S obdobou APG-68 a AIM-120 by byl na tom stejně.
- podle mě odstřižení Migu a zaměření na Suchoje začátkem devadesátých let.
- horší avionika s menším situačním povědomím než porovnatelné verze F-16
- určení letadla
ale
Václav Vašek s ním byl spokojen.
a podle mě Mig-29 je plně srovnatelný s F-16, samozřejmě vždy musíme porovnávat porovnatelné verze.
Mig-29 může jít na vyšší AoA, alespoň v nízkých rychlostech, měl přilbový Šlem ( tehdy žádný JHMCS nebyl) a IRST, daleko dříve než Viper.
Nepotřebuje bandu zametačů před vzletem, je odolnější a z principu by měl být spolehlivější než jednomotorová konstrukce.
V dogfightu bude pro pilota F-16 obrovsky moc nebezpečný. Pokud je dobře ovládán.
V BVR, se správným radarem a střelama by byl konkurenceschopný, to ale nemá.
S obdobou APG-68 a AIM-120 by byl na tom stejně.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 9/6/2020, 18:35, celkem upraveno 1 x.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Wasp: Podla mna je to hlavne nedostatocne vybavenie na boj BVR. Proste si ho nikdy ziadne lietadlo 4. generacie nepustilo k telu. No a k prevadzkovemu neuspechu sa daju uviest hlavne jeho motory a zly servis od vyrobcu.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Přičemž žádná ztracená Tornáda nejsou napasovatelná na MiG-29, tudíž je nesestřelily, s tou F-111 nevím a B-52 je patrně ta, co schytala vlastní HARM a následně byla dle toho i pojmenována "In Harm's way" (ostatně zajímavá story: https://www.thedrive.com/the-war-zone/1 ... b-52s-tail). Tím neříkám ani ani něco o MiGu-29, ale prostě v roce 1991 s největší pravděpodobností tyto stroje sestřelily velkou prdlačku.Skeptik píše:Jinak nejblíže "rovným šancím" byla "29" ve Válce v zálivu.
Zde, při ztrátě 3 letadel (vše od F-15 = stejný příběh jako válka E-E) byly MiGy-29 schopný sestřelit 2 Tornáda (18. a 19. ledna 1991, obě R-60) a poškodit jednu F-111 (R-60 nestačila) a jednu B-52 (ani zde R-27 nestačila na zničení).
Jinak tahle debata mi přijde taková zvláštní. Z namátkově rozesetých střetnutích bez kontextu sotva kdy vyplodíme nějaký závěr. Nepovažuji MiG-29 výkonově za špatné letadlo, respektive je to výkonný stroj, který bude vždy v rukou dobrých pilotů nebezpečný, ale na druhou stranu nechápu, proč by měl nějak vyčnívat nad průměr a očekávat od něj zázraky. Nebo to stáčet někam do roviny "protože je to MiG a protože by měl vektorování tahu"..tomi přijde kapku úchylné




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Niko, editoval a rozepsal jsem můj příspěvek.
Třeba Mig-29M měl své doby lepší střelu středního dosahu než Su-27. R-77.
Třeba Mig-29M měl své doby lepší střelu středního dosahu než Su-27. R-77.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 9/6/2020, 19:29, celkem upraveno 1 x.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
niko
Pavlovič je legenda, což ještě neznamená, že vše, co o něm bylo napsáno je propaganda.
Ten výpadek radaru je zmiňován od počátku a měl to hlásit sám Pavlovič.
Stejně tak je pravda, že on původně letět neměl, ale sám se rozhodl letět. Jakou měl šanci proti 12 (16) protivníkům ... no posuď sám ...
Co se těch 3 sestřelů z 24.3.1999 týče ... no ve 4 se pokusili zastavit celou první vlnu útočících letadel NATO. Jak to asi mohlo dopadnout?
Jugoslávské letectvo mělo 14 MiGů-29 a čelilo agresorovi s více než 1.000 letadel a kompletním zázemím.
Jak by dopadlo našich 14 Gripenů, proti takové převaze???
Pavlovič je legenda, což ještě neznamená, že vše, co o něm bylo napsáno je propaganda.
Ten výpadek radaru je zmiňován od počátku a měl to hlásit sám Pavlovič.
Stejně tak je pravda, že on původně letět neměl, ale sám se rozhodl letět. Jakou měl šanci proti 12 (16) protivníkům ... no posuď sám ...
Co se těch 3 sestřelů z 24.3.1999 týče ... no ve 4 se pokusili zastavit celou první vlnu útočících letadel NATO. Jak to asi mohlo dopadnout?
Jugoslávské letectvo mělo 14 MiGů-29 a čelilo agresorovi s více než 1.000 letadel a kompletním zázemím.
Jak by dopadlo našich 14 Gripenů, proti takové převaze???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Nejen Venca, ale i Valehrach, Hlava a další co v počátcích 90-tých let začali létat s MiG-29 na Západ tvrdili, že je MiG-29 s F-16 plně srovnatelný, a v dogfightu ji jednoznačně překonává.Wasp píše:Václav Vašek s ním byl spokojen.
Lépe než F-16 zhruba hodnotili Mirage 2000 a dokonce i F-18C.
F-15 naopak označovali jako jednoznačně lepší.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Skeptik: Osobne si myslim, ze dnes musime srbske zdroje o Pavlovicovi brat s rezervou. Ja som ten zostrel cital uz v niekolkych verziach. V kazdom pripade mal Pavlovic gule v zmysle, ze vobec vzlietol, kedze medzi srbskymi pilotmi panovala so spojeneckych naletov strach. To mu nemozno upriet. Co pri tom povedal a ci je ta storry ohladom radaru pravdiva takto z netu asi tazko zistime.
24.3.1999: cely suboj prebehol tak, ze na juhoslovanskej strane boli 4 MIG-29 ktore chceli napadnut bombardovacy zväz 16 lietadiel. 4 holanske F-16 a 2 F-15 sa do nich pustili. Cize to bolo 6 na 4, pricom na strane utociacych Srbov mohol byt moment prekvapenia. Lenze nebol. Ono sa fakt ukazuje, ze to co citeme na kadejakych hobbyforach, ze staci da s Migom-29 dostat do dogfightu a rozseka vsetko je velmi pritiahnute za vlasy. Zatial sa to hadam nikomu nepodarilo.
24.3.1999: cely suboj prebehol tak, ze na juhoslovanskej strane boli 4 MIG-29 ktore chceli napadnut bombardovacy zväz 16 lietadiel. 4 holanske F-16 a 2 F-15 sa do nich pustili. Cize to bolo 6 na 4, pricom na strane utociacych Srbov mohol byt moment prekvapenia. Lenze nebol. Ono sa fakt ukazuje, ze to co citeme na kadejakych hobbyforach, ze staci da s Migom-29 dostat do dogfightu a rozseka vsetko je velmi pritiahnute za vlasy. Zatial sa to hadam nikomu nepodarilo.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Mig-29 je celkem jednoznačně vynikajcí dogfighter. Prostě protože jeho konstrukce je na něj dělaná.
To ale samo o sobě neznamená že to bude úspěšný dogfighter. To pilot je ten rozhodující činitel a vědění o tom co se děje/nachází v okolí.
Že se to nikomu nepodařilo nevyvrací to, že Fulcrum je v manévrovém boji výborný. Je pěkný že nepotřebuje FbW k tomu aby Vipera natřel. Jaké má vlastně ovládání ? Ekvivalent CAS,SAS a hydromechanického ovládání ?
Míra nestability bude u těchto dvou letadel velice blízká.
F/A-18 je naprosto skvělý díky své "nose pointing" schopnosti. Dokáže svou příď zvednout opravdu pod vysokým úhlem AoA. A zvláště v nízkých rychlostech, na to stále doplácí plno Viperů a Eaglů.
Viper se mu v tomto nemůže rovnat. U Eaglu je to složitější.
To ale samo o sobě neznamená že to bude úspěšný dogfighter. To pilot je ten rozhodující činitel a vědění o tom co se děje/nachází v okolí.
Že se to nikomu nepodařilo nevyvrací to, že Fulcrum je v manévrovém boji výborný. Je pěkný že nepotřebuje FbW k tomu aby Vipera natřel. Jaké má vlastně ovládání ? Ekvivalent CAS,SAS a hydromechanického ovládání ?
Míra nestability bude u těchto dvou letadel velice blízká.
F/A-18 je naprosto skvělý díky své "nose pointing" schopnosti. Dokáže svou příď zvednout opravdu pod vysokým úhlem AoA. A zvláště v nízkých rychlostech, na to stále doplácí plno Viperů a Eaglů.
Viper se mu v tomto nemůže rovnat. U Eaglu je to složitější.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Wasp, to bez debaty. Len dnes sa stihaci do dogfightov dostavaju len zriedka kedy. V tom tkvie tajomstvo neuspechu MIG-29.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Asi nejdrtivější vítězství = MiG-29 zajistil ovládnutí vzdušného prostoru byla akce z roku 1996
Tím chci říct, že názory pana V. Vaška o konkrétních charakteristikách bojových letadel mají omezenou použitelnost v tomto tisíceletí. A to nikoliv kvůli osobnosti pana V. Vaška, ale prostě proto, že do určité míry je na tom asi jako my, obyčejní smrtelníci (uznávám, že díky jeho předchozímu vzdělání zjistí z veřejně dostupných faktů mnohem víc než já, ale přesto).
Pročetl jsem názory pana V. Vaška jako pilota či jako člověka se zkušeností s taktickým velením o MiG-29 ve verzi sloužící v AČR např zde:
https://www.flying-revue.cz/mig-29-aneb ... clav-vasek
https://www.flying-revue.cz/vaclav-vase ... 9-rozhovor
Ovšem šokovalo mě jeho absolutní nepochopení role velitele složky ozbrojených sil. A soudím, že pokud si nyní - po spoustě let života normálního civilisty - dosud neuvědomil neprostou nepřijatelnost svého názoru, tak bylo naprosto správné, že v roce 1994 odešel mimo službu. Obdobu argentinské generálské junty z počátku 80.-tých let jsme opravdu nepotřebovali v zjitřené době po rozdělení ČSFR.
http://www.mocr.army.cz/finance-a-zakaz ... ocet-5146/
Jestliže vidíme, že v roce 1994, kdy pan V. Vaško odcházel, tak podíl výdajů rozpočtu MOČR na celkových výdajích byl přes 7%, tak co se na tom panu V. Vaškovi nelíbilo? Kolik peněz z celkového rozpočtu by mělo jít rozpočtu MOČR v roce 1994, aby byl spokojen? 20% nebo 30%? Jako za JUDr. Čepičky?
Pro srovnání: v roce 2019 činil podíl plánovaných výdajů MOČR na celkových výdajích státního rozpočtu cca 4,5%.
http://www.mocr.army.cz/finance-a-zakaz ... ocet-5146/
A také je IMHO nepřijatelné obcházet náčelníka generálního štábu při komunikaci s ministrem obrany, neboť v AČR není pouze letectvo, nýbrž také další složky. Zvláště, když tehdejším NGŠ byl pan Jiří Nekvasil, který byl rovněž člověk se zkušeností z letectva (z PVO) viz jeho životopis
https://www.mzv.cz/tbilisi/cz/o_velvysl ... _2004.html
Adorovat jakkékoliv jiné názory pana Václava Vaška než jeho názory plynoucí z jeho zkušeností pilota či velitele taktické jednotky, tak to mi připadá úplně mimo.
Primární věcí je, že se míchají jednotlivé verze MiGů bez nějakého většího rozlišování. Sekundární věcí je napojení MiGu na další prvky PVO, např. na AWACS nebo pozemní obdobu tohoto střediska. Třetí věcí je úroveň pozáruční podpory výrobce (včetně poměru cena/užitná hodnota) plus možnost výběru z více servisních partnerů při rozhodování který typ zavést do výzbroje (např. F-16 má možnost volby mezi 2-mi různými výrobci motorů, u MiGu toto myslím není)Polarfox píše:Jinak tahle debata mi přijde taková zvláštní. Z namátkově rozesetých střetnutích bez kontextu sotva kdy vyplodíme nějaký závěr. Nepovažuji MiG-29 výkonově za špatné letadlo, respektive je to výkonný stroj, který bude vždy v rukou dobrých pilotů nebezpečný, ale na druhou stranu nechápu, proč by měl nějak vyčnívat nad průměr a očekávat od něj zázraky.
Pan plk. (v.v.) Ing. Vašek pokud vím nikdy neabsolvoval taktický výcik na jiném letadle než byly typy létající v ČSLA. A pokud vím, tak od roku 1994 není příslušníkem AČR, tj. odkud by bral aktualizované informace např. o soudobných dvoumotorových F/A-18 E SuperHornet nebo o F-CK-1? A silně pochybuji, že do roku 1994 by izraelské letectvo sdílelo s AČR informace např. o Kfirech.Wasp píše:Václav Vašek s ním byl spokojen.
Tím chci říct, že názory pana V. Vaška o konkrétních charakteristikách bojových letadel mají omezenou použitelnost v tomto tisíceletí. A to nikoliv kvůli osobnosti pana V. Vaška, ale prostě proto, že do určité míry je na tom asi jako my, obyčejní smrtelníci (uznávám, že díky jeho předchozímu vzdělání zjistí z veřejně dostupných faktů mnohem víc než já, ale přesto).
Pročetl jsem názory pana V. Vaška jako pilota či jako člověka se zkušeností s taktickým velením o MiG-29 ve verzi sloužící v AČR např zde:
https://www.flying-revue.cz/mig-29-aneb ... clav-vasek
https://www.flying-revue.cz/vaclav-vase ... 9-rozhovor
Ovšem šokovalo mě jeho absolutní nepochopení role velitele složky ozbrojených sil. A soudím, že pokud si nyní - po spoustě let života normálního civilisty - dosud neuvědomil neprostou nepřijatelnost svého názoru, tak bylo naprosto správné, že v roce 1994 odešel mimo službu. Obdobu argentinské generálské junty z počátku 80.-tých let jsme opravdu nepotřebovali v zjitřené době po rozdělení ČSFR.
O tom za co utratit peníze z daní se v demokracii rozhoduje ve volbách. A rozhodují o tom občané, nikoliv vybraná skupina vyšších důstojníků jako plukovníci a vyšší hodnosti. Vládnou-li blbci, kteří příliš utrácí nebo utrácí za hlouposti, tak je vyměníme v dalších volbách.Václav Vaško píše:Tehdejší ministr obrany Baudyš to zlaté vejce, které jsme mu přinesli na stříbrném podnose, předal ministru financí Kočárníkovi a všechny ušetřené prostředky, za které se mohl a měl pořídit nový typ bojového letadla, zmizely v propadlišti dějin.
http://www.mocr.army.cz/finance-a-zakaz ... ocet-5146/
Jestliže vidíme, že v roce 1994, kdy pan V. Vaško odcházel, tak podíl výdajů rozpočtu MOČR na celkových výdajích byl přes 7%, tak co se na tom panu V. Vaškovi nelíbilo? Kolik peněz z celkového rozpočtu by mělo jít rozpočtu MOČR v roce 1994, aby byl spokojen? 20% nebo 30%? Jako za JUDr. Čepičky?
Pro srovnání: v roce 2019 činil podíl plánovaných výdajů MOČR na celkových výdajích státního rozpočtu cca 4,5%.
http://www.mocr.army.cz/finance-a-zakaz ... ocet-5146/
A také je IMHO nepřijatelné obcházet náčelníka generálního štábu při komunikaci s ministrem obrany, neboť v AČR není pouze letectvo, nýbrž také další složky. Zvláště, když tehdejším NGŠ byl pan Jiří Nekvasil, který byl rovněž člověk se zkušeností z letectva (z PVO) viz jeho životopis
https://www.mzv.cz/tbilisi/cz/o_velvysl ... _2004.html
Adorovat jakkékoliv jiné názory pana Václava Vaška než jeho názory plynoucí z jeho zkušeností pilota či velitele taktické jednotky, tak to mi připadá úplně mimo.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
VV se vyjadroval k tehdejsim strojum, povazoval jsem
za jasne ze neporovnava Super Bug s 9-12.
ZZZ pekne napsal ze dulezite je celkove zacleneni
letadel do pvo.
Niko, dogfight se naprosto bezne a intenzivne cvici. Vyhrady jsou k BVR, staci koupit zapadni radar a datalink,
zaclenit 29 poradne do pvo, cvicit jako piloti F 15 a uspechy prijdou, konstrukce 29 podle me neni bez moznosti upgradu. Psano z telefonu
za jasne ze neporovnava Super Bug s 9-12.
ZZZ pekne napsal ze dulezite je celkove zacleneni
letadel do pvo.
Niko, dogfight se naprosto bezne a intenzivne cvici. Vyhrady jsou k BVR, staci koupit zapadni radar a datalink,
zaclenit 29 poradne do pvo, cvicit jako piloti F 15 a uspechy prijdou, konstrukce 29 podle me neni bez moznosti upgradu. Psano z telefonu
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Ved to je jasne, ze sa cvici. Len sa v praxi uz takmer nevyskytuje. Ak by to bolo take lahke, ze staci do MIG-29 zapracujes dataling a zapadny radar a zaclenit ho do zapadnej PVO, nevyradzoval by ho kazdy. V ratanie Rusov. je to proste super lietadlo, ktoreho sa ale takmer kazdy zbavuje.Wasp píše: Niko, dogfight se naprosto bezne a intenzivne cvici. Vyhrady jsou k BVR, staci koupit zapadni radar a datalink,
zaclenit 29 poradne do pvo, cvicit jako piloti F 15 a uspechy prijdou, konstrukce 29 podle me neni bez moznosti upgradu. Psano z telefonu
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Ale co kdyz je to o tom ze v ramci nato je preferovana technika usa a ze mig neumi zajistit fungujici spolupraci, za to ale nemuze 29.
Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
Aj tí poliaci potiahli používanie Mig-29 namiesto toho aby sa ho rýchlo zbavili a kúpili viacej F-16tok. Takže nejaký potenciál v ňom videli.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: MiG-33/ MiG-35 Fulcrum Plus
kenavf ty stale argumentujes pri MIG-29 Poliakmi a uplne ignorujes, ze na neho cely cas len nadavaju. Poliaci si hlavne nemohli dovolit prezbrojit cele letectvo naraz, tak nechali to, co mali najmodernejsie v sluzbe. Potencial v tom nevideli ziadny, uz roky sa u nich diskutuje o poruchovosti MIG-29 a to nehovorim o tych nehodach. V zasade im ale MIG-29 posluzil. Pouzivali ho na Air policing a donedavna aj na air policing na Balte a tym nemuseli nasadzovat moderne stroje. Co uz ale tiez neplati.