Julesak píše:Skeptik píše:
Co se detekčních schopností radarů týče, je potřeba si uvědomit, že se jedná o statistickou veličinu ... max. vzdálenost detekce pak nikdy neznamená jistotu detekce. Tu přináší až schopnost tracku ... i když i tam je to trochu diskutabilní. Vyskytují se i falešné tracky, které je nutno odfiltrovat ... a někdy se odfiltruje i validní track.
Ja to volám "startrekovské videnie". Napísané je že dosah je 250 km, tak všetko v dosahu je viditeľné. Vždy a za každých okolností. A basta.
A keď niekto napr. trafí niečo iné (napr. civilné lietadlo), tak je to úmysel - však na displeji videl, že je to civilné lietadlo. Život je jednoduchý.
Ty udaje o detekci se uvadi na zapade jako pravdepodobnost 75% detekce cile a rusove pouzivali 50%, ale treba to uz dnes zmenili.
A proto je tam jak detekce, tak sledovani a pak taky pak hodnota burn troung ECCM
normani/ruseni
F-15vs Su-35
Detection: 200nm(inst limit)/113nm
Tracking: 200nm(inst limit)/88nm
Su-35 vs F-15
Detected: 186nm/28nm (38nm narrow FoV)
Tracked: 144nm/22nm (29nm narrow FoV)
F-16
Detection: 90nm/66nm
Tracking: 70nm/51nm
Su-35 vs F-16
Detected: 130nm/21nm (28nm narrow FoV)
Tracked: 101nm/16nm (22nm narrow FoV)
Na ty vypocty je pouzit AESA calculator
https://www.key.aero/forum/modern-milit ... calculator
Skeptiku, nevim jestli ti to doslo, ale presne to co jis popsal je, proc stealth funguje tak dobre... A vyse uvedene udaje taky ukazue jak ruseni z F-35 dokazala maskovat i s pratelene F-16 proti agresorum.
F-35 samozdrejme benefituje z toho, ze ma jeden z nejlepsich AESA radaru, ale hlavne na pokrocile fuzi dat, nejen s ostatnimi senzory, ale stroji. Takze ten obrazek o situaci co umi F-35 generovat je nekde jinde.