Pancéřování ILa je jistě účinné, ale moc rozsáhlé. Krylo to zbytečná místa, třeba ten motor z vrchu (letadlo, které se na zemi stane cílem útoku je většinou odepsané tak jako tak), nebo prostor mezi motorem a pilotním prostorem. Další desítky kilogramů vynaložených zcela zbytečně, které mohly být lépe využity na palivo, nebo zbraně, nebo třeba jen nižší vzletovou hmotnost a příjemnější vlastnosti. Na druhou stranu chladicí systém chráněn nebyl, nebo jen velice nedostatečně a letoun tak byl v těchto partiích zranitelný jako kterýkoliv jiný.
Nejhorším důsledkem ale byla dosti slabá ovladatelnost těchto přetížených letadel (byť tedy jediný zdroj, který jsem na tuhle tématiku přečetl, je Dračenko).
Hydrostar: Mně je to celkem jedno, všechna označení jsou pro mě víceméně přijatelná - La, LaG i LaGG. Dívám se na to podobně jako Bf/Me 109/110. Zda platí nějaká standardizace, to netuším. U Bf 109 platila, ale za ww2 se na ní kašlalo a konečně kašle se na ní dodnes.
Airwar má jednu velkou výhodu a to v množství dat o hodně letadlech. A pak má taky nevýhodu, že spousta informací tam stojí za starou belu. Je to nějaká směska snad autorských textů a bohapustých kopií (nebo pouze kopií). Třeba snad celá Luftwaffe je plagiátem dvojknihy Marka Murawského. Informacím tam nepřikládám moc velkou váhu a jsem ochotný je pod tlakem téměř jakéhokoliv jiného zdroje roztrhat
