Su-37 Flanker (Su-35)
Moderátor: Julesak
To už tady bylo, na tom sme se shodli. Kolik má před turbínou F-119 a F-135? Tys evidentně nepochopil to o čem tady anatolij, a i já, v té minulé diskusi mluvil. Ty tu píšeš furt dokola Tvoje přání, že je to nejteplejší motor na světě, porovnej to tedy s motory světa. Já netvrdím, že to tak není. Ty jen tvrdíš to co si myslíš, furt dokola, dokola, dokola......cover72 píše:http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php
A už tehdy jsem dával tuším 3 linky na podobný důkaz
To sou furt scifi diskuse, Al-41, Su-49, F-549, F-22 s IRST honící na počítači Su-37 v kobře za 2 sekundy......... Co se prostě držet reality?


Ani jedna PLRS s aktívnym / radar / navádzaním sa od začiatku nenavádza na cieľ svojim radarom. Všetky majú príliš malé radary na to, aby mali dosah na ciele o veľkosti stíhača väčšie, ako niekoľko Km max. 12-20. Radar R-37 by mohol byť schopný zachytiť cieľ na vzdialenosť 30-40 Km, ale ten má aj výrazne väčšie rozmery, ako ostatné.Ad IRST - a jak chce asi R-77 zaměřit ten cíl? Malý radárek R-77EE (které si jen tak btw podle pilota na CIAFu chtějí pořídit slováci) nedokáže na těch 150km zaměřit F-35 ni omylem. To už spíše R-27ER.
Je také zajímavé, že na obrázku stojí 2*F-35 proti 4*Su-30. Přitom v reálu by to bylo poněkud naopak (srovnat poičty Malajského ad. nákupu proti Austrálii)
Dosť veľkým súperom v regióne je podľa všetkého Čína a India. Aj Indonézia plánuje SU a má ich aj Vietnam / staršie SU-27 /. A je fakt otázne, aké budú v roku zavedenia, ak, F-35 do Austrálskeho letectva, počty týchto strojov / SU / v ostatných spomínaných krajinách.
Alibaba, redboy: no já jsem si tu s AL-41F a F-135 nezačínal. Ani se souboji F-35 proti Su-30. To byl někdo jiný...
A jen píšu, že podle 3 zdrojů má EGT vyšší o 200 stupňů než jakýkoli jiný součastný motor - tedy podle toho má nejvyšší EGT na světě.
Btw, u čeho byla vlastně ta diskuse s AL-41F a EGT? Chtěl jsem se poučit, jak jste to mysleli a nějak to nemůžu najít
rabo: nemyslím, že by se Čína nějak hrnula do boje proti austrálii. A datalink (vůbec jakýkoli nešifrovaný OR konst. frekvence datový přenos) není na 150km moc výtečný z hlediskek rušení a pasivní detekce...
Plus, australani by dopadli na vlastní území, v případě dopadu do moře by je vylovilo námořnictvo, které by je podpořilo i v leteckém boji... Malajsyie apod. má námořnictvo poněkud méně schopné
Já jsem pouze reagoval na obsah toho článku.rabo píše: Zaujímavý článok http://ausairpower.net/APA-NOTAM-030907-1.html
možno by sa hodil aj do sekcie JSF
A jen píšu, že podle 3 zdrojů má EGT vyšší o 200 stupňů než jakýkoli jiný součastný motor - tedy podle toho má nejvyšší EGT na světě.
Btw, u čeho byla vlastně ta diskuse s AL-41F a EGT? Chtěl jsem se poučit, jak jste to mysleli a nějak to nemůžu najít
rabo: nemyslím, že by se Čína nějak hrnula do boje proti austrálii. A datalink (vůbec jakýkoli nešifrovaný OR konst. frekvence datový přenos) není na 150km moc výtečný z hlediskek rušení a pasivní detekce...
Plus, australani by dopadli na vlastní území, v případě dopadu do moře by je vylovilo námořnictvo, které by je podpořilo i v leteckém boji... Malajsyie apod. má námořnictvo poněkud méně schopné
to cover:
to rušenie respekt. detekcia prenosu dát cez datalink je vždy nebezpečné, ale vychádzajme z toho, že ešte stále to armády riskujú a zavádzajú príp. plánujú zaviesť streli s dosahom rakiet 100Km a viac / samozrejme so zvýšenou odolnosťou proti rušeniu atď./ Podľa všetkého to nie je ešte taký problém, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Ani SU a ani JSF nemajú / používam prítomný čas / bežne zariadenia so schopnosťou detekovať, alebo rušiť spojenie medzi lietadlom a strelou. Ani vlastne nepoznám také to zariadenia, ktoré by sa používalo na stíhacích lietadlách.
Preto sa asi vyvíjajú vlečné "lákadlá" proti radarom navádzaním strelám, ale tým k dokonalosti chýba ešte dosť ďaleko.
to rušenie respekt. detekcia prenosu dát cez datalink je vždy nebezpečné, ale vychádzajme z toho, že ešte stále to armády riskujú a zavádzajú príp. plánujú zaviesť streli s dosahom rakiet 100Km a viac / samozrejme so zvýšenou odolnosťou proti rušeniu atď./ Podľa všetkého to nie je ešte taký problém, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Ani SU a ani JSF nemajú / používam prítomný čas / bežne zariadenia so schopnosťou detekovať, alebo rušiť spojenie medzi lietadlom a strelou. Ani vlastne nepoznám také to zariadenia, ktoré by sa používalo na stíhacích lietadlách.
Preto sa asi vyvíjajú vlečné "lákadlá" proti radarom navádzaním strelám, ale tým k dokonalosti chýba ešte dosť ďaleko.
No ak zoberieme do úvahy Čínske veľmocenské ambície, tak je asi najväčším nepriateľom z pohľadu Austrálie. No a za ďalšie, netreba zabúdať na nadštandardné vzťahy medzi USA a Austráliou, čo opäť stavia Čínu,ako hlavného protivníka.nemyslím, že by se Čína nějak hrnula do boje proti austrálii.
Nevim jak je to napsane ve zbylych dvou zdrojich ale na mazak (poslední aktualizace této stránky: 18. 9.. 2002) autor asi myslel pouzivane v te dobe.Ale stejne jsem tam nenasel teplotu F-135 ale zato pise, ze hlavni faktory pro zvyseni vykonu je Teplota a stlaceni.A jen píšu, že podle 3 zdrojů má EGT vyšší o 200 stupňů než jakýkoli jiný součastný motor - tedy podle toho má nejvyšší EGT na světě.
Vystupni teploty budou v rezimu bez pridavneho spalovani velice podobne.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
Já sice o Al-41 vs. F-135 a F-35 vs. Su-30 nemluvil, ale rozhodně Tě nepodezřívám z toho, že to zakládáš. Fakt je, že podobné diskuse živíš a to mimo jiné tvrzením "...že AL-41F má nejvyšší na světě...". Ne, Ty jsi tu nedal tři odkazy, Ty jsi tu dal dva:
Jeden http://www.geocities.com/WallStreet/Flo ... photo.html z roku 1998 a druhý http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php z roku 2002. Ten anglický komentovat nebudu, jelikož sem ho krom zmíněné věty nečet, je to pro mě utrpení číst anglicky a nějaký "odborný článek z roku 1998" na téma "AL-41F" mě za to nestojí. U mzak bych v tom článku našel podobných "tvrzení" jak much a rozhodně bych ho neřadil mezi "nice", ale to není chyba autora, ten dělá dobrou práci, je to spíš tím, že to vychází z "tiskových a PR zpráv" období kdy ten článek vznik.
Jednoznačně, pokud nebude porovnán motor "AL-41" s motory zbytku světa (což nedělá žádný uvedený zdroj), je Tvoje tvrzení minimálně zavádějící. Spíše lživé. Už kvůli „existenci AL-41“.
ta diskuse: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2120
je to ovšem téma, které kandiduje na přesun do fikcí a nerad bych to oživoval.
Já jak budu mít dostatek informací a čas, zkusím na téma T-10BM něco zplodím, ale prosím všechny, zkuste se držet toho, co lze dnes považovat za reálné a co máte opravdu možnost porovnat. Obávám se, že toho moc nebude, ale přesto. Tyto tvrzení a kontra tvrzení za podpory dokonalých, aktuálních a pravdivých zdrojů, neustále dokola, dělají téma jednak nepřehledné a jednak zcela deklasuje to správné co tu je. Dyť se v tom neorientujeme sami!!
Je lepší v příslušném tématu založit nový topic.
Jeden http://www.geocities.com/WallStreet/Flo ... photo.html z roku 1998 a druhý http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php z roku 2002. Ten anglický komentovat nebudu, jelikož sem ho krom zmíněné věty nečet, je to pro mě utrpení číst anglicky a nějaký "odborný článek z roku 1998" na téma "AL-41F" mě za to nestojí. U mzak bych v tom článku našel podobných "tvrzení" jak much a rozhodně bych ho neřadil mezi "nice", ale to není chyba autora, ten dělá dobrou práci, je to spíš tím, že to vychází z "tiskových a PR zpráv" období kdy ten článek vznik.
Jednoznačně, pokud nebude porovnán motor "AL-41" s motory zbytku světa (což nedělá žádný uvedený zdroj), je Tvoje tvrzení minimálně zavádějící. Spíše lživé. Už kvůli „existenci AL-41“.
ta diskuse: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2120
je to ovšem téma, které kandiduje na přesun do fikcí a nerad bych to oživoval.
Já jak budu mít dostatek informací a čas, zkusím na téma T-10BM něco zplodím, ale prosím všechny, zkuste se držet toho, co lze dnes považovat za reálné a co máte opravdu možnost porovnat. Obávám se, že toho moc nebude, ale přesto. Tyto tvrzení a kontra tvrzení za podpory dokonalých, aktuálních a pravdivých zdrojů, neustále dokola, dělají téma jednak nepřehledné a jednak zcela deklasuje to správné co tu je. Dyť se v tom neorientujeme sami!!
Je lepší v příslušném tématu založit nový topic.


Ne to není Tvoje chyba. V základu jde o neserióznost zdrojů. A tohle není jediný a ani nejsložitější případ, toho je strašně moc. Abych řek pravdu, tak mě naprosto deprimuje, co všechno se dá dočíst a co sou lidi schopni si vyvodit. Když vemu jen AL-41, tak odkazů na celém rusky mluvícím internetu je méně jak česky (pomíjím fora), to je zoufalé. Já do jisté míry chápu, že především o Rusku (Sovětském svazu) se pokud člověk neumí bukvy a nebo se nedostane ke knížce je složité něco sehnat. Je ale naprosto zoufalé, jak sou některé věci komentovány. Já zcela bez vyjimky u každé stránky kterou beru jako zdroj mrknu kdo to vlastně dělá, majitele domény , případně firmu, ale ono ani to někdy nepomáhá a to ignoruji fora a komerční stránky. Já už sem se vykejval i na FAS.org a to by měl být FAS ( a většinou je) jakási zhruba jistota. A není, sou schopni CTRL C a V opsat naprostou hovadinu…… za část si rusové můžou sami, různými prohlášeními… především 90tá léta, ale v podstatě to zcela jejich chyba není, jelikož pokud o tom někdo něco píše, měl by si to ověřit, dohledat a někdy stačí přemýšlet, ne naopak přidávat..


Je škoda, že ani na MAKSe neboli podané bližšie informácie o izd.117C ,ale s najväčšou pravdepodobnosťou nepôjde o pokoriteľa F-119. Je výraznou modernizáciou AL-31F / ofic. stránka saturnu /
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... 7d1262.jpg
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p065.jpg
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p064.jpg
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... 7d1262.jpg
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p065.jpg
http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p064.jpg
Celkom pekné video. http://www.youtube.com/watch?v=hpgMH92jieg
http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php
Prosím vás, na tomto odkaze jsem se dočetl že AL-41F má být i v civilní verzi. Nevíte jaké by mohl mít uplatnění? Já myslel že civilní letadla mají motory o větším průměru. S tím spojená nižší hlučnost a spotřeba. Zkrátka jiný sport
Prosím vás, na tomto odkaze jsem se dočetl že AL-41F má být i v civilní verzi. Nevíte jaké by mohl mít uplatnění? Já myslel že civilní letadla mají motory o větším průměru. S tím spojená nižší hlučnost a spotřeba. Zkrátka jiný sport
Vietnam ma popri Su-27SK a Su-27UBK aj osem Su-30MK2rabo píše:Dosť veľkým súperom v regióne je podľa všetkého Čína a India. Aj Indonézia plánuje SU a má ich aj Vietnam / staršie SU-27 /. A je fakt otázne, aké budú v roku zavedenia, ak, F-35 do Austrálskeho letectva, počty týchto strojov / SU / v ostatných spomínaných krajinách.
Při konverzi motoru z vojenského na civilní jde obvykle jen o zachování jádra motoru - vysokotlaký kompresor, spalovací komora a turbíny. Odstraňuje se forsážní komora, přidá se neregulované výstupní ústrojí, dmychadlo je nahrazeno větším, atd. Takto se konvertuje i na pozemní zdroje energie, tam je zachováno jen jádro, možná se přidávají nebo modifikují stupně nízkotlaké turbíny a samozřejmě se napojují převodovky, generátory atd.petr píše:http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php
Prosím vás, na tomto odkaze jsem se dočetl že AL-41F má být i v civilní verzi. Nevíte jaké by mohl mít uplatnění? Já myslel že civilní letadla mají motory o větším průměru. S tím spojená nižší hlučnost a spotřeba. Zkrátka jiný sport
Jinak ten text AL-41F na mzak vznikl před pěti lety z tehdy dostupných údajů. Moc konkrétních informací o tom motoru ještě nebylo. Velká část (snad většina) byla z přepisu rozhovoru tuším s šéfkonstruktérem či šéfdesignerem Saturnu.
Flex zdravím Ťa už na fóre, kde viem aj písať , nie len čítať.
S tou to informáciou si ma prekvapil. O obchode Vietnamu s Ruskom v oblasti voj. techniky sa píše dosť málo, ale prebieha. / predsa len Rusko má vo Vietname určitú "tradíciu" / V 90. rokoch bol to boli korvety a SU, niečo sa písalo aj o SA-10PMU, ale nebolo to potvrdené . Vieš v ktorom roku k tomuto obchodu / MK2/ došlo respekt. nejaký zdroj ?Vietnam ma popri Su-27SK a Su-27UBK aj osem Su-30MK2
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Ešte k teplote pred turbínou (teplota T3) - sama o sebe vypovedá viac o technologickej úrovni motoru ako o jeho výkone a podobných veciach. Nápadne vysoká T3 naznačuje, že motor má (predovšetkým) turbínu z materiálov, ktoré takúto vysokú teplotu znesú bez straty pevnosti. Súčasne vypovedá aj o efektivite spaľovania v spaľovacej komore motoru a využití kyslíku pri spaľovaní - teoretický strop je cca 2300°C a technologický cca 2000°C. Takéto motory by už nemuseli/nemohli používať prídavné spaľovanie bez prisávania vzduchu za turbínou.
Presnejšie:
T0 a P0 (všetky čísla majú byť ako dolné indexy) - teplota a tlak na vstupe do saciaho kanálu
T1 a P1 - teplota a tlak na vstupe do kompresoru
T2 a P2 - teplota a tlak za kompresorom (na vstupe do spaľovacej komory)
T3 a P3 - teplota a tlak na výstupe zo spaľovacej komory (pred turbínou)
T4 a P4 - teplota a tlak na vstupe do trysky (za turbínou)
T5 a P5 - teplota a tlak na výstupe z trysky
T6 a P6 - teplota a tlak výstupných plynov (po expanzii?)
Pre posúdenie "žeravosti motoru" ako demaskujúceho príznaku je skôr zaujímavá teplota T4, pokiaľ je turbína priamo viditeľná, a teplota T5, ktorú spolu s teplotou T6 možno sledovať tepelnými snímačmi ako tepelnú stopu za lietadlom. Zariadenia na zníženie teploty výstupných plynov, ako ich poznáme z vrtuľníkov AH-64 a Mi-24 alebo z F-117 znižujú práve teploty T5 a T6 tým, že zmiešavajú chladný okolitý vzduch s výstupnými plynmi.
EDIT: pozerám, že problematiku trochu rozobral anatolij na inom mieste...
Presnejšie:
T0 a P0 (všetky čísla majú byť ako dolné indexy) - teplota a tlak na vstupe do saciaho kanálu
T1 a P1 - teplota a tlak na vstupe do kompresoru
T2 a P2 - teplota a tlak za kompresorom (na vstupe do spaľovacej komory)
T3 a P3 - teplota a tlak na výstupe zo spaľovacej komory (pred turbínou)
T4 a P4 - teplota a tlak na vstupe do trysky (za turbínou)
T5 a P5 - teplota a tlak na výstupe z trysky
T6 a P6 - teplota a tlak výstupných plynov (po expanzii?)
Pre posúdenie "žeravosti motoru" ako demaskujúceho príznaku je skôr zaujímavá teplota T4, pokiaľ je turbína priamo viditeľná, a teplota T5, ktorú spolu s teplotou T6 možno sledovať tepelnými snímačmi ako tepelnú stopu za lietadlom. Zariadenia na zníženie teploty výstupných plynov, ako ich poznáme z vrtuľníkov AH-64 a Mi-24 alebo z F-117 znižujú práve teploty T5 a T6 tým, že zmiešavajú chladný okolitý vzduch s výstupnými plynmi.
EDIT: pozerám, že problematiku trochu rozobral anatolij na inom mieste...
Dik, myslim, ze sa mi bude pacit tak ako na Key Publishing, akurat tu asi bude viac proruska a protiamericka nalada ako tam ;)rabo píše:Flex zdravím Ťa už na fóre, kde viem aj písať , nie len čítať.
Bez dlhych reci par dokazov. To ze to nie su Su-27UBK je ihned jasne z dvojiteho podvozku, KOLS posunuteho doprava a takisto Su-35-style smeroviek.rabo píše: S tou to informáciou si ma prekvapil. O obchode Vietnamu s Ruskom v oblasti voj. techniky sa píše dosť málo, ale prebieha. / predsa len Rusko má vo Vietname určitú "tradíciu" / V 90. rokoch bol to boli korvety a SU, niečo sa písalo aj o SA-10PMU, ale nebolo to potvrdené . Vieš v ktorom roku k tomuto obchodu / MK2/ došlo respekt. nejaký zdroj ?
Inak, deliveries boli myslim roku 2006 a Vietnam by mal mat zhruba 8 ks Su-30MK2V, vyzbrojenych o.i. laserovymi bombami KB-500R/L a takisto laerovymi protizemnymi strelami typu Kh-29T. Tie su aj zdokladovane obrazkom (vid dole).



No ono Vietnam asi ani nič lepšie nepotrebuje a pri svojom hospodárstve si ani veľmi nemôže dovoliť. / nepodceňujem, ale je tam predsa len soc. plánované hospodárstvo aj keď s prvkami trhového /
http://mdb.cast.ru/mdb/2-2005/am/rusmilitary/ cena kontraktu na 4 mk2v bola 110.mil USD. To je 27.5mil na kus / určite aj vrátane náhr. dielov atď /, za túto cenu by mohli o skutočne modernom lietadle snívať.
Ale do budúcna je modernizácia veľmi pravdepodobná.
http://mdb.cast.ru/mdb/2-2005/am/rusmilitary/ cena kontraktu na 4 mk2v bola 110.mil USD. To je 27.5mil na kus / určite aj vrátane náhr. dielov atď /, za túto cenu by mohli o skutočne modernom lietadle snívať.
Ale do budúcna je modernizácia veľmi pravdepodobná.