Su-37 Flanker (Su-35)

Letouny všech typů a použití.

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php

A už tehdy jsem dával tuším 3 linky na podobný důkaz
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

cover72 píše:http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php

A už tehdy jsem dával tuším 3 linky na podobný důkaz
To už tady bylo, na tom sme se shodli. Kolik má před turbínou F-119 a F-135? Tys evidentně nepochopil to o čem tady anatolij, a i já, v té minulé diskusi mluvil. Ty tu píšeš furt dokola Tvoje přání, že je to nejteplejší motor na světě, porovnej to tedy s motory světa. Já netvrdím, že to tak není. Ty jen tvrdíš to co si myslíš, furt dokola, dokola, dokola......

To sou furt scifi diskuse, Al-41, Su-49, F-549, F-22 s IRST honící na počítači Su-37 v kobře za 2 sekundy......... Co se prostě držet reality?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

To COVER72
Ja bych napriklad, velice rad vedel jake teploty maji F-119 a F-135. A pokud jejich vykon neni dosazen vysokou teplotou tak cim? A pokud porovnavas, tak presne hodnoty u vsech motoru.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Ad IRST - a jak chce asi R-77 zaměřit ten cíl? Malý radárek R-77EE (které si jen tak btw podle pilota na CIAFu chtějí pořídit slováci) nedokáže na těch 150km zaměřit F-35 ni omylem. To už spíše R-27ER.
Ani jedna PLRS s aktívnym / radar / navádzaním sa od začiatku nenavádza na cieľ svojim radarom. Všetky majú príliš malé radary na to, aby mali dosah na ciele o veľkosti stíhača väčšie, ako niekoľko Km max. 12-20. Radar R-37 by mohol byť schopný zachytiť cieľ na vzdialenosť 30-40 Km, ale ten má aj výrazne väčšie rozmery, ako ostatné.

Je také zajímavé, že na obrázku stojí 2*F-35 proti 4*Su-30. Přitom v reálu by to bylo poněkud naopak (srovnat poičty Malajského ad. nákupu proti Austrálii)


Dosť veľkým súperom v regióne je podľa všetkého Čína a India. Aj Indonézia plánuje SU a má ich aj Vietnam / staršie SU-27 /. A je fakt otázne, aké budú v roku zavedenia, ak, F-35 do Austrálskeho letectva, počty týchto strojov / SU / v ostatných spomínaných krajinách.
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Alibaba, redboy: no já jsem si tu s AL-41F a F-135 nezačínal. Ani se souboji F-35 proti Su-30. To byl někdo jiný...
rabo píše: Zaujímavý článok http://ausairpower.net/APA-NOTAM-030907-1.html

možno by sa hodil aj do sekcie JSF
Já jsem pouze reagoval na obsah toho článku.

A jen píšu, že podle 3 zdrojů má EGT vyšší o 200 stupňů než jakýkoli jiný součastný motor - tedy podle toho má nejvyšší EGT na světě.
Btw, u čeho byla vlastně ta diskuse s AL-41F a EGT? Chtěl jsem se poučit, jak jste to mysleli a nějak to nemůžu najít


rabo: nemyslím, že by se Čína nějak hrnula do boje proti austrálii. A datalink (vůbec jakýkoli nešifrovaný OR konst. frekvence datový přenos) není na 150km moc výtečný z hlediskek rušení a pasivní detekce...

Plus, australani by dopadli na vlastní území, v případě dopadu do moře by je vylovilo námořnictvo, které by je podpořilo i v leteckém boji... Malajsyie apod. má námořnictvo poněkud méně schopné
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

to cover:
to rušenie respekt. detekcia prenosu dát cez datalink je vždy nebezpečné, ale vychádzajme z toho, že ešte stále to armády riskujú a zavádzajú príp. plánujú zaviesť streli s dosahom rakiet 100Km a viac / samozrejme so zvýšenou odolnosťou proti rušeniu atď./ Podľa všetkého to nie je ešte taký problém, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Ani SU a ani JSF nemajú / používam prítomný čas / bežne zariadenia so schopnosťou detekovať, alebo rušiť spojenie medzi lietadlom a strelou. Ani vlastne nepoznám také to zariadenia, ktoré by sa používalo na stíhacích lietadlách.

Preto sa asi vyvíjajú vlečné "lákadlá" proti radarom navádzaním strelám, ale tým k dokonalosti chýba ešte dosť ďaleko.

nemyslím, že by se Čína nějak hrnula do boje proti austrálii.
No ak zoberieme do úvahy Čínske veľmocenské ambície, tak je asi najväčším nepriateľom z pohľadu Austrálie. No a za ďalšie, netreba zabúdať na nadštandardné vzťahy medzi USA a Austráliou, čo opäť stavia Čínu,ako hlavného protivníka.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

A jen píšu, že podle 3 zdrojů má EGT vyšší o 200 stupňů než jakýkoli jiný součastný motor - tedy podle toho má nejvyšší EGT na světě.
Nevim jak je to napsane ve zbylych dvou zdrojich ale na mazak (poslední aktualizace této stránky: 18. 9.. 2002) autor asi myslel pouzivane v te dobe.Ale stejne jsem tam nenasel teplotu F-135 ale zato pise, ze hlavni faktory pro zvyseni vykonu je Teplota a stlaceni.
Vystupni teploty budou v rezimu bez pridavneho spalovani velice podobne.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Já sice o Al-41 vs. F-135 a F-35 vs. Su-30 nemluvil, ale rozhodně Tě nepodezřívám z toho, že to zakládáš. Fakt je, že podobné diskuse živíš a to mimo jiné tvrzením "...že AL-41F má nejvyšší na světě...". Ne, Ty jsi tu nedal tři odkazy, Ty jsi tu dal dva:

Jeden http://www.geocities.com/WallStreet/Flo ... photo.html z roku 1998 a druhý http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php z roku 2002. Ten anglický komentovat nebudu, jelikož sem ho krom zmíněné věty nečet, je to pro mě utrpení číst anglicky a nějaký "odborný článek z roku 1998" na téma "AL-41F" mě za to nestojí. U mzak bych v tom článku našel podobných "tvrzení" jak much a rozhodně bych ho neřadil mezi "nice", ale to není chyba autora, ten dělá dobrou práci, je to spíš tím, že to vychází z "tiskových a PR zpráv" období kdy ten článek vznik.

Jednoznačně, pokud nebude porovnán motor "AL-41" s motory zbytku světa (což nedělá žádný uvedený zdroj), je Tvoje tvrzení minimálně zavádějící. Spíše lživé. Už kvůli „existenci AL-41“.

ta diskuse: http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=2120
je to ovšem téma, které kandiduje na přesun do fikcí a nerad bych to oživoval.

Já jak budu mít dostatek informací a čas, zkusím na téma T-10BM něco zplodím, ale prosím všechny, zkuste se držet toho, co lze dnes považovat za reálné a co máte opravdu možnost porovnat. Obávám se, že toho moc nebude, ale přesto. Tyto tvrzení a kontra tvrzení za podpory dokonalých, aktuálních a pravdivých zdrojů, neustále dokola, dělají téma jednak nepřehledné a jednak zcela deklasuje to správné co tu je. Dyť se v tom neorientujeme sami!!

Je lepší v příslušném tématu založit nový topic.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

No tak není tak úplně moje chyba že vycházím z jediných dostupných zdrojů o AL-41F - když o nich píšou ostatní (MIG-1.44).

Ale tak sorry, už se o AL-4F nebudu zmiňovat, OK?
Uživatelský avatar
redboy
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 1313
Registrován: 3/2/2006, 12:02

Příspěvek od redboy »

Ne to není Tvoje chyba. V základu jde o neserióznost zdrojů. A tohle není jediný a ani nejsložitější případ, toho je strašně moc. Abych řek pravdu, tak mě naprosto deprimuje, co všechno se dá dočíst a co sou lidi schopni si vyvodit. Když vemu jen AL-41, tak odkazů na celém rusky mluvícím internetu je méně jak česky (pomíjím fora), to je zoufalé. Já do jisté míry chápu, že především o Rusku (Sovětském svazu) se pokud člověk neumí bukvy a nebo se nedostane ke knížce je složité něco sehnat. Je ale naprosto zoufalé, jak sou některé věci komentovány. Já zcela bez vyjimky u každé stránky kterou beru jako zdroj mrknu kdo to vlastně dělá, majitele domény , případně firmu, ale ono ani to někdy nepomáhá a to ignoruji fora a komerční stránky. Já už sem se vykejval i na FAS.org a to by měl být FAS ( a většinou je) jakási zhruba jistota. A není, sou schopni CTRL C a V opsat naprostou hovadinu…… za část si rusové můžou sami, různými prohlášeními… především 90tá léta, ale v podstatě to zcela jejich chyba není, jelikož pokud o tom někdo něco píše, měl by si to ověřit, dohledat a někdy stačí přemýšlet, ne naopak přidávat..
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Je škoda, že ani na MAKSe neboli podané bližšie informácie o izd.117C ,ale s najväčšou pravdepodobnosťou nepôjde o pokoriteľa F-119. Je výraznou modernizáciou AL-31F / ofic. stránka saturnu /

http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... 7d1262.jpg

http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p065.jpg

http://maks.sukhoi.ru/media/photo/maks2 ... d5p064.jpg
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

petr
svobodník
svobodník
Příspěvky: 38
Registrován: 10/7/2007, 19:17

Příspěvek od petr »

http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php

Prosím vás, na tomto odkaze jsem se dočetl že AL-41F má být i v civilní verzi. Nevíte jaké by mohl mít uplatnění? Já myslel že civilní letadla mají motory o větším průměru. S tím spojená nižší hlučnost a spotřeba. Zkrátka jiný sport
flex297
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 14/9/2007, 23:21

Příspěvek od flex297 »

rabo píše:Dosť veľkým súperom v regióne je podľa všetkého Čína a India. Aj Indonézia plánuje SU a má ich aj Vietnam / staršie SU-27 /. A je fakt otázne, aké budú v roku zavedenia, ak, F-35 do Austrálskeho letectva, počty týchto strojov / SU / v ostatných spomínaných krajinách.
Vietnam ma popri Su-27SK a Su-27UBK aj osem Su-30MK2
anatolij
Příspěvky: 5
Registrován: 11/8/2007, 16:04
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od anatolij »

petr píše:http://www.mzak.cz/motory/al-41/al-41.php
Prosím vás, na tomto odkaze jsem se dočetl že AL-41F má být i v civilní verzi. Nevíte jaké by mohl mít uplatnění? Já myslel že civilní letadla mají motory o větším průměru. S tím spojená nižší hlučnost a spotřeba. Zkrátka jiný sport
Při konverzi motoru z vojenského na civilní jde obvykle jen o zachování jádra motoru - vysokotlaký kompresor, spalovací komora a turbíny. Odstraňuje se forsážní komora, přidá se neregulované výstupní ústrojí, dmychadlo je nahrazeno větším, atd. Takto se konvertuje i na pozemní zdroje energie, tam je zachováno jen jádro, možná se přidávají nebo modifikují stupně nízkotlaké turbíny a samozřejmě se napojují převodovky, generátory atd.

Jinak ten text AL-41F na mzak vznikl před pěti lety z tehdy dostupných údajů. Moc konkrétních informací o tom motoru ještě nebylo. Velká část (snad většina) byla z přepisu rozhovoru tuším s šéfkonstruktérem či šéfdesignerem Saturnu.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Flex zdravím Ťa už na fóre, kde viem aj písať , nie len čítať.
Vietnam ma popri Su-27SK a Su-27UBK aj osem Su-30MK2

S tou to informáciou si ma prekvapil. O obchode Vietnamu s Ruskom v oblasti voj. techniky sa píše dosť málo, ale prebieha. / predsa len Rusko má vo Vietname určitú "tradíciu" / V 90. rokoch bol to boli korvety a SU, niečo sa písalo aj o SA-10PMU, ale nebolo to potvrdené . Vieš v ktorom roku k tomuto obchodu / MK2/ došlo respekt. nejaký zdroj ?
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Ešte k teplote pred turbínou (teplota T3) - sama o sebe vypovedá viac o technologickej úrovni motoru ako o jeho výkone a podobných veciach. Nápadne vysoká T3 naznačuje, že motor má (predovšetkým) turbínu z materiálov, ktoré takúto vysokú teplotu znesú bez straty pevnosti. Súčasne vypovedá aj o efektivite spaľovania v spaľovacej komore motoru a využití kyslíku pri spaľovaní - teoretický strop je cca 2300°C a technologický cca 2000°C. Takéto motory by už nemuseli/nemohli používať prídavné spaľovanie bez prisávania vzduchu za turbínou.

Presnejšie:
T0 a P0 (všetky čísla majú byť ako dolné indexy) - teplota a tlak na vstupe do saciaho kanálu
T1 a P1 - teplota a tlak na vstupe do kompresoru
T2 a P2 - teplota a tlak za kompresorom (na vstupe do spaľovacej komory)
T3 a P3 - teplota a tlak na výstupe zo spaľovacej komory (pred turbínou)
T4 a P4 - teplota a tlak na vstupe do trysky (za turbínou)
T5 a P5 - teplota a tlak na výstupe z trysky
T6 a P6 - teplota a tlak výstupných plynov (po expanzii?)

Pre posúdenie "žeravosti motoru" ako demaskujúceho príznaku je skôr zaujímavá teplota T4, pokiaľ je turbína priamo viditeľná, a teplota T5, ktorú spolu s teplotou T6 možno sledovať tepelnými snímačmi ako tepelnú stopu za lietadlom. Zariadenia na zníženie teploty výstupných plynov, ako ich poznáme z vrtuľníkov AH-64 a Mi-24 alebo z F-117 znižujú práve teploty T5 a T6 tým, že zmiešavajú chladný okolitý vzduch s výstupnými plynmi.

EDIT: pozerám, že problematiku trochu rozobral anatolij na inom mieste...
flex297
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 14/9/2007, 23:21

Příspěvek od flex297 »

rabo píše:Flex zdravím Ťa už na fóre, kde viem aj písať , nie len čítať.
Dik, myslim, ze sa mi bude pacit tak ako na Key Publishing, akurat tu asi bude viac proruska a protiamericka nalada ako tam ;)
rabo píše: S tou to informáciou si ma prekvapil. O obchode Vietnamu s Ruskom v oblasti voj. techniky sa píše dosť málo, ale prebieha. / predsa len Rusko má vo Vietname určitú "tradíciu" / V 90. rokoch bol to boli korvety a SU, niečo sa písalo aj o SA-10PMU, ale nebolo to potvrdené . Vieš v ktorom roku k tomuto obchodu / MK2/ došlo respekt. nejaký zdroj ?
Bez dlhych reci par dokazov. To ze to nie su Su-27UBK je ihned jasne z dvojiteho podvozku, KOLS posunuteho doprava a takisto Su-35-style smeroviek.

Inak, deliveries boli myslim roku 2006 a Vietnam by mal mat zhruba 8 ks Su-30MK2V, vyzbrojenych o.i. laserovymi bombami KB-500R/L a takisto laerovymi protizemnymi strelami typu Kh-29T. Tie su aj zdokladovane obrazkom (vid dole).

Obrázek
Obrázek
Obrázek
flex297
vojín
vojín
Příspěvky: 10
Registrován: 14/9/2007, 23:21

Příspěvek od flex297 »

Inak, vietnamske Su-30MK2V su klasika, radar N001VE Cassegrain, divim sa ze ten vrak este niekto kupuje. Asi ma nieco do seba. Ale BARS alebo Irbis-E by sa tam vynimali lepsie.. Alebo aspon PESA Pero antena.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

No ono Vietnam asi ani nič lepšie nepotrebuje a pri svojom hospodárstve si ani veľmi nemôže dovoliť. / nepodceňujem, ale je tam predsa len soc. plánované hospodárstvo aj keď s prvkami trhového /

http://mdb.cast.ru/mdb/2-2005/am/rusmilitary/ cena kontraktu na 4 mk2v bola 110.mil USD. To je 27.5mil na kus / určite aj vrátane náhr. dielov atď /, za túto cenu by mohli o skutočne modernom lietadle snívať.

Ale do budúcna je modernizácia veľmi pravdepodobná.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“