Lord píše: ↑18/5/2022, 22:22
ONO se občas něco, jako nemusí to bejt masový jev. JEN to novináři třeba jen zveličuji, každá technika vyžaduje údržbu.
Přesně tak. Mohlo se to projevit u několika strojů, což je dejme tomu procento ze všech vyrobených, a mohla to být závada či výrobní nepřesnost která se v běžném provozu neměla čas vyjevit.
A taky to může být pilotní chyba, viz můj příspěvek v jiném vláknu o fenoménu LFV - nízkofrekvenčních vibrací u vrtulníků v sestupné fázi, např. při přistání.
Válka je větší záhul a tak se projeví i závady které jindy nebyly neviděny.
Na druhou stranu, v tomto případě lze najít pro novináře omluvu - sice to je asi blbost, a typ zprávy "přání otcem myšlenky", ale opodstatněná "držením bojové morálky"
Btw: U am. vrtulníků s dvoulistými rotory se projevuje jev, vzniklý chybou pilota, zvaný "nárazové ulomení osy rotoru". Trvalo fůru let, snad okolo deseti, než přišli na to, co je příčinou!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus