Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Ty znaješ kapesní, že já jen lehké a eskortní. Ale o to nejde, líbí se mi použití tohoto termínu.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... production
Pořád je co vychytávat.
Pořád je co vychytávat.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jak to má AESA rada se zachytáváním cíle který neletí ke mě, ani ode mě, ale bokem, 90 st. ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Úplně stejně jako všechny ostatní Doppler radary, buď je zaplej NOTCH filtr nebo ne.
Maximálně tak se může lišit velikost okna kdy nic nevidí.
Maximálně tak se může lišit velikost okna kdy nic nevidí.

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Měl to nějaký radar jinak ? Klasický pulzní to má stejně ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Radar bez Doppleru takový cíl uvidí, jen nesmí být ten cíl pod ním. To pak uvidí nejen cíl, ale i odraz od země který bude všude na obrazovce ...
A ten s Dopplerem ho uvidí pokud bude cíl víše, tehdy se filtr co filtruje odrazy od země vypíná.
Třeba u takového staříku jako AWG-9 se dal vypnout i manuálně.
Tohle AESA radary těžko nějak obejdou.
Co je to "klasický pulzní" asi radar?
A ten s Dopplerem ho uvidí pokud bude cíl víše, tehdy se filtr co filtruje odrazy od země vypíná.
Třeba u takového staříku jako AWG-9 se dal vypnout i manuálně.
Tohle AESA radary těžko nějak obejdou.
Co je to "klasický pulzní" asi radar?

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Všechny bez doppleru - ten byl poprvé použit u radaru YF-12 a F-15.
Tedy APQ-50, 72, NASSAR a pod.
Ale jak jsem pochopil, Doplpler se vypíná při pohledu jinam než dolů.
Tedy APQ-50, 72, NASSAR a pod.
Ale jak jsem pochopil, Doplpler se vypíná při pohledu jinam než dolů.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Já si myslím, že první Doppler radary byly v F4J/S APG-59/AWG-10 a v F-14 AWG-9. Sériově zavedené, nasazené.
Doppler se vypíná při pohledu "nahoru" kde nehrozí odrazy od země, u AWG-9 tuším +3° nastavení antény.
Doppler se vypíná při pohledu "nahoru" kde nehrozí odrazy od země, u AWG-9 tuším +3° nastavení antény.

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
První použití by mělo být u YF-12 a jeho radaru ASG-18, wiki :
https://en.wikipedia.org/wiki/AN/ASG-18
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... radar.995/
Na jeho základě Houghes vyvinul APG-63 pro F-15, a pro mě nově, na něm vznikl i radar AWG-9
Pěkná stránka :
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... dar.26563/
https://en.wikipedia.org/wiki/AN/ASG-18
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... radar.995/
Na jeho základě Houghes vyvinul APG-63 pro F-15, a pro mě nově, na něm vznikl i radar AWG-9
Pěkná stránka :
https://www.secretprojects.co.uk/thread ... dar.26563/
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Mariňácká VMFA 242 - Marine Fighter Attack Sqadron - Stíhací bitevní peruť námořní pěchoty se stala druhou v Japonsku rozmístěnou perutí strojů F-35, která dosáhla plné operační způsobilosti. 32 strojů peruťi je umístěných na základně Marine Corps Air Station Iwakuni.
F-35B VMFA 242 na Iwakuni Zdroj: US Marine Corps
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Australská RAAF už zařadila do flotily padesátý stroj F-35A Lightning II. 49. a 50. Lightning II byly do Astrálie dodané v květnu.
Zdroj: RAAF
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Holandsko se rozhodlo zvýšit objednávku F-35 Lightning II o šest strojů, na celkem 52. Objedná taky navíc čtyři bezpilotní MQ-9 Reaper.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jeden z ne mála hlasů v US proti F-35, je z roku 2020 a v roli známý Pierre Sprey, pouze audio, rozhovor má 1 hodinu.
https://www-wortfm-org.translate.goog/d ... _tr_pto=sc
https://www-wortfm-org.translate.goog/d ... _tr_pto=sc
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Hudební benefice “Stop The F-35”, to nemá chybu



Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Sprey byl ukazkovy exemplar reformisty. Az do sve smrti nezmenil nazor, na kterem i pekne vydelaval...Wasp píše: ↑29/6/2022, 21:07 Jeden z ne mála hlasů v US proti F-35, je z roku 2020 a v roli známý Pierre Sprey, pouze audio, rozhovor má 1 hodinu.
https://www-wortfm-org.translate.goog/d ... _tr_pto=sc
Ten rozhovor, aspon ten zacatek je opet o nicem:
F-35 nedokaze delat CAS(skoda, ze nevime jestli by mu tahle vaka zmenila nazor...),
stiznosti na hluk,
materialy z kterych je F-35 postavena -> kdyz letadlo spadne u letiste, tak spaliny budou travit okoli a bude to horsi jak teroristicky utok chorinem...
stiznosti na to, ze F-35 muze moci nosit jaderne bomby, jak je to stupidni mise a pilot, co nebude mit potrebne informace si muze odleted neco vybombardovat. Vubec mu nedochazi, ze F-35 nebude hlidkovat nad severnim polem jak B-52, ale pokud ponesou bomby, tak poleti na predem urceny cil...
dal uz jsem to nedal... predpokladam ze dal to bude jeste lepsi...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jedna z nejlepsich prezentaci k F-35 co jsem zatim videl.
Sensor Fusion
Sensor Fusion
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Hele Honziku, přenesu to radši sem. Ono ani amíci se k těm opravám RAM moc nemají, taková bude asi realita
Na potazích letounů F-35 se při nadzvukových rychlostech tvoří bubliny a puchýře, které jsou způsobeny tepelným namáháním RAM.
Co se týče ostatních částí letounu; povlaky stealth obvykle bublají, když dochází k delaminaci, kdy se povlak začíná oddělovat od podkladového pláště letounu. To obvykle není způsobeno ohýbáním a ohýbáním letadla, ale spíše oděrem / fyzickým poškozením v kombinaci s korozí a vystavení povětrnostním vlivům.
Letoun F-35 je obecně méně náchylný k odlupování stealth nátěrů než předchozí letouny, částečně díky pokročilejším materiálům nátěrů, ale také díky použití technologie "vláknité rohože".
U předchozích letounů s technologií stealth se mezi uhlíkový kompozitní plášť a povlak pohlcující radarové záření aplikovala radarově neprůhledná/ radarově reflexní směs.
Technologie "vláknité rohože", o které byla řeč dříve, spočívá v nahrazení vodivé základní vrstvy nějakým druhem rohože z uhlíkových vláken, která je integrována do samotného uhlíkového kompozitu, z něhož je vyroben plášť.
Pro vrchlík letounu F-35 je však důležité, že kompozity nejsou ideální pro nosné, tenké konstrukce, které jsou vystaveny tlakovému a smykovému namáhání.

Na fotce můžete vidět poškození nátěru. Možná ho opraví až za nějaký čas.Az v pripade opravdu ostreho konfliktu obnovime RAM.
Ale jiste budeme mit k disposici sofistikovany letecky trenazer, takze piloti budou v klidu.
Tam se RAM ani prunikem tepla z motoru do konstrukce trupu, ani jeho dehonestaci popsanymi podminkami neprojevi.
Na potazích letounů F-35 se při nadzvukových rychlostech tvoří bubliny a puchýře, které jsou způsobeny tepelným namáháním RAM.
Co se týče ostatních částí letounu; povlaky stealth obvykle bublají, když dochází k delaminaci, kdy se povlak začíná oddělovat od podkladového pláště letounu. To obvykle není způsobeno ohýbáním a ohýbáním letadla, ale spíše oděrem / fyzickým poškozením v kombinaci s korozí a vystavení povětrnostním vlivům.
Letoun F-35 je obecně méně náchylný k odlupování stealth nátěrů než předchozí letouny, částečně díky pokročilejším materiálům nátěrů, ale také díky použití technologie "vláknité rohože".
U předchozích letounů s technologií stealth se mezi uhlíkový kompozitní plášť a povlak pohlcující radarové záření aplikovala radarově neprůhledná/ radarově reflexní směs.
Technologie "vláknité rohože", o které byla řeč dříve, spočívá v nahrazení vodivé základní vrstvy nějakým druhem rohože z uhlíkových vláken, která je integrována do samotného uhlíkového kompozitu, z něhož je vyroben plášť.
Pro vrchlík letounu F-35 je však důležité, že kompozity nejsou ideální pro nosné, tenké konstrukce, které jsou vystaveny tlakovému a smykovému namáhání.





Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Když budou lítat na plný plyn, tak to začne bublat i jinde. Horší může bejt střet s ptákem.
Abychom byli férový, tak větší poškození bylo pozorováno u verzí F-35B a jednou na letounu F-35C, přičemž v obou případech letělo letadlo na hranici své letové obálky (ve velkých výškách, kde není tolik vzduchu pro chlazení, a při vysokých rychlostech, kdy je vzduch teplejší a přídavné spalování bylo používáno delší dobu).
Pozemní varianta F-35A, která tvoří většinu flotily F-35, nemá žádná známá omezení, pokud jde o dobu, kterou může strávit při nadzvukových rychlostech.
Smysl nátěru je v tom, že pokud máte velké snížení RCS díky geometrii, malý příspěvek nátěru znamená hodně. Stačí se podívat na diagram níže.
https://www.quora.com/What-is-the-main- ... ng-coating
Avšak nedávné snímky z úvodní plavby letounů F-35C vyvolávají potenciální otázky ohledně snadnosti údržby potahů letounu v náročném námořním prostředí.
Fotografie, které se nedávno objevily na webových stránkách DVIDS (Defense Visual Information Distribution Service) Pentagonu, odhalují tragický rozsah povětrnostních vlivů, které postihly letouny F-35C.
Tedy 147. úderné stíhací letky (VFA-147), "Argonautů", na palubě letadlové lodi USS Carl Vinson (CVN-70) třídy Nimitz. Všechny tyto snímky byly pořízeny během plavby letadlové lodi ve Filipínském moři v lednu 2022. Co s tím
https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ths-at-sea
Jako naše středoevropské prostředí není jistě tak agresivní, přesto za nějaký čas taky dojde k opotřebení RAM.
A kolik bude stát přeštětkování ?
Abychom byli férový, tak větší poškození bylo pozorováno u verzí F-35B a jednou na letounu F-35C, přičemž v obou případech letělo letadlo na hranici své letové obálky (ve velkých výškách, kde není tolik vzduchu pro chlazení, a při vysokých rychlostech, kdy je vzduch teplejší a přídavné spalování bylo používáno delší dobu).
Pozemní varianta F-35A, která tvoří většinu flotily F-35, nemá žádná známá omezení, pokud jde o dobu, kterou může strávit při nadzvukových rychlostech.
Smysl nátěru je v tom, že pokud máte velké snížení RCS díky geometrii, malý příspěvek nátěru znamená hodně. Stačí se podívat na diagram níže.
https://www.quora.com/What-is-the-main- ... ng-coating
Avšak nedávné snímky z úvodní plavby letounů F-35C vyvolávají potenciální otázky ohledně snadnosti údržby potahů letounu v náročném námořním prostředí.
Fotografie, které se nedávno objevily na webových stránkách DVIDS (Defense Visual Information Distribution Service) Pentagonu, odhalují tragický rozsah povětrnostních vlivů, které postihly letouny F-35C.
Tedy 147. úderné stíhací letky (VFA-147), "Argonautů", na palubě letadlové lodi USS Carl Vinson (CVN-70) třídy Nimitz. Všechny tyto snímky byly pořízeny během plavby letadlové lodi ve Filipínském moři v lednu 2022. Co s tím

https://www.thedrive.com/the-war-zone/4 ... ths-at-sea
Jako naše středoevropské prostředí není jistě tak agresivní, přesto za nějaký čas taky dojde k opotřebení RAM.
A kolik bude stát přeštětkování ?




