F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Xant píše: 30/7/2022, 14:46
Shania píše: 30/7/2022, 13:54 ...
A z čeho to situační povědomí bez podpory orchestru získává? Má-li zůstat skryta, nesmí nic vysílat, pouze přijímat. Zapnout radar znamená, že celé daleké okolí bude o aktivním radaru vědět. Jasně MADL ... ten úžasný "směrový", pro který neplatí stejné pravidla a fyzikální zákony, jako pro kteroukoliv jinou anténní aparaturu. Pořád je to vysílač, který vysílá do prostoru elektromagnetické vlnění s frekvencí 20-30 GHz. Zní to strašně dobře, ale jakmile nemá přesný údaj o poloze (PTP), tedy vychýlit vyzařované na konkrétní cíl (v podstatě jako dva radiové uzle, které jsou zamřené na sebe), tak to bude pšoukat do celého širokého okolí. Ano, snaží se o úzký kužel a co nejkratší impulzy, ale pořád jde o velice snadno detekovat. Přirozeně je tu možnost retranslace s třetí stranou, satelitem. V úvahu beru i troposférické radiové linky.

Aby zůstala skrytá, musí tedy pouze přijímat. Jasně, intenzivní bojiště bude asi hodně "přesycené", ale výkon a možnosti nezamrzli v čase.

Takže co zbývá? Elektrooptika, kterou mají ostatní také. F-35 kombinuje stealth a schopnost třídit a zpracovat informace, v tom je nejlepší a nikdo jí to nebere.

P.S.: Neodpověděl jsi, jen jsi se začal kroutit o volbě tlačítka a rychle přehodil výhybku.
Doporucil bych ti presict si Radar Game..

1. emise z radaru a datalinku

a) pilot si muze nastavit uroven stealth, coz s nejvetsi pravdepodobnosti znamena, ze stroj nevysila vubec nic.
b) snadno zjistitelny je nesmysl, pokud by mel nepritel na miste dostatecne citlivy a moderni sensor, ktery dokaze rozpoznat o co vubec jde, a ten byl pripojeny do IADS, tak ano muze zuzit oblast kam nasmerovat dalsi sensory. Coz neni nic nerealneho.

Problem je, ze to vysilani z obou zdroju je smerove v uzkem paprsku a ve velmi kratkych pulzech, takze ten senzor bude mit jen smer, v budoucnu mozna i +/- vzdalenost.

To co se relane stane je to, ze tohle vse bude pod rozlisovaci moznosti toho senzoru...
Prvni vec co ti totiz udelaji je, ze podobnych detekci budes mit neustale tisice...

Ale jo, rekneme, ze vysilani znamena detekce.

Predpokladam, ze na takovy cil budou utocit vic jak 4 F-35, a rekneme ze ta oblast je bez gps/link 16, takze zadna podpora.

To co se stane je, ze ty co pujdou do utoku vysilat nebudou, ale budou podporovany F-35 co zustanou v zadu a vysilat budou, dalsi formace provede diverzni utok.

Takze F-35 budou mit data pasivne pres MADL a nebo SATCOM, nejen z F-35 ale ostatnich assetu a na tyhle kontaky se podivaji palubni pasivni senzory.

A popravde ja si nemyslim, ze F-35 bude provadet nejake hloubkove udery ala F-117/ B-2 , ale prorazet tunely v protiletadlove obrane a postupne to cistit...

F-35 vedi kde jsou ostatni F-35, i kdyz jedna z nich nevysila, tak na ni budou mit vetsinu casu ostatni primou viditelnost pres EOTS.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Wasp píše: 30/7/2022, 14:21 Lepší provoz, cena a sortie rate mají jednodušší letadla - Gripen, FA-50 a pod. Pokud chceš tak F-16.
Opravdu? Nebo je to jen tvůj pocit?
FA-50 je úplně mimo kategorii.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Flogger G píše: 30/7/2022, 17:20 Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Zajimavy je, ze Billy Flynn v jednom rozhovoru uvedl, ze maji ted poprve schopnost zachytit primo bombardery a ne pouze odpalene krizujici strely.
NORAD.

Kdyz ty bombardery otoci vzdy kdyz se leknou vlastniho stinu, tak je ukol splnen... a to je presne o cem mluvim, po par leckach bude moralka pilotu a obsluh PVO na dne...
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Jak píši, musíš přivézt střelu na vzdálenost účinného dostřelu. Než se k nim někdo doklepe, pošlou dvě střely a otáčí.

Zřejmě jsem nevzdělanec - kdo je Billy Flynn?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Flogger G píše: 30/7/2022, 17:46 Jak píši, musíš přivézt střelu na vzdálenost účinného dostřelu. Než se k nim někdo doklepe, pošlou dvě střely a otáčí.

Zřejmě jsem nevzdělanec - kdo je Billy Flynn?
Kanadsky test pilot.
Uživatelský avatar
Xant
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 2/9/2021, 18:55

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Xant »

Shania píše: 30/7/2022, 17:31
Flogger G píše: 30/7/2022, 17:20 Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Zajimavy je, ze Billy Flynn v jednom rozhovoru uvedl, ze maji ted poprve schopnost zachytit primo bombardery a ne pouze odpalene krizujici strely.
NORAD.

Kdyz ty bombardery otoci vzdy kdyz se leknou vlastniho stinu, tak je ukol splnen... a to je presne o cem mluvim, po par leckach bude moralka pilotu a obsluh PVO na dne...
Co přesně na standardním prohlášení zajímavého, když se neustále opakuje s každým zavedeným systémem, bez ohledu jestli to prohlásil Američan, Číňan, Rus, Němec? To už tu bylo, slepá víra a prohlášení ve schopnosti Sidewinder/Sparrow ve Vietnamu. V Iráku mnohokrát museli přijmout F-15C (letoun vybavený a vyzbrojeny pro BVR) manévrový boj, protože ani v součinnosti s AWACS nebyli schopni identifikovat nepřátelské stroje, moderní AIM120A měla schopnosti BVR a jistotu, jenže pak jim pár Mig25 ukázalo své schopnosti rušení. Koneckonců ani výrazně vylepšená verze AIM120C nebyla schopná sundat Mig29, který se jim hezky vyhnul ... a teď to jisté prohlašují o AIM120D. Z druhé strany tábora s veškerou slávou přitáhli do Sýrie S-400, který měl změnit pravidla hry a pak jim po raketovém útoky Tomahawky jejich vlastní generál prohlásí, že najeden Tomahawk by potřebovali minimálně 3 interceptory. Syrské systémy PVO v plném provozu také měli zastavit cokoliv a Izrael si tam vesele letěl vybombardovat továrnu na atomové zbraně, z moderních systému Pantsir si dělá cvičný terče. Prohlášení není nic jiného, než víra a automatický předpoklad. Přirozeně, že ty systémy fungují, ale to ještě neznamená, že jsou tak dokonalé a překonají chytrou taktiku. Konkrétní případy uvádím proto, že se dají velice snadno dohledat a prohlášení prostě nic neznamená.

Nebo před hranicí prostě odpálí munici s dalekým dosahem a pak se otočí ... a pak zopakují. Nakonec na to stíhání stejně dojde, nebo bude nepřítel tak pitomý, že na tom nebude vůbec záležet. A nemusí to být vždy Kremlíci, takhle hloupé byli i USA a lví podíl na sestřelu F-117 má i jejich přesnost a letový řád, za který by se nestyděly ani japonské železnice. Koneckonců i všechny tajné přípravy dokáže okořenit ŘLP, které celý éter upozorní, aby se dívali, protože pasažéři linkových strojů uvidí formaci B2 Spiritů, které letí na Irák. Mimochodem což se také stalo o v dokumentu o B2 Spirit to máš i s ohlasem nadšených pilotů Spiritů.

Naštěstí se na prohlášení nepřísahá, že?
Imperio absenti chaos regit.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Arthur »

Wasp píše: 30/7/2022, 14:21
Scotty87 píše: 30/7/2022, 13:57
Wasp píše: 30/7/2022, 13:55
TOP není, nikdo nikdy nebyl TOP. Je to PR.
Lepší monetálně dostupné letadlo?
Lepší provoz, cena a sortie rate mají jednodušší letadla - Gripen, FA-50 a pod. Pokud chceš tak F-16.
Lepší protivzdušná - EF-2000, možná Rafale.
Řešení je plno ale ČR šlo cestou jenom F-35 ostatní kolem mají více letadel, nestaví na jednom jako blázni v ČR , polsko - F-35,F-16,FA-50 - velmi dobrý a silný mix.
Německo -EF, F-35, Super Hornet
KAI FA-50PL Block 20 Fighting Eagle s AESA radarom a integráciou AMRAAM (BVR) AIM-120 (prípadne Meteor), ale aj najnovším AIM-9X short-range air-to-air missile budú minimálne rovnocenným súperom väčšine ruských ("sovietských") stíhačiek. A jeho provozné náklady sú úplne, ale úplne, ale úplne niekde inde ako konkurencia. Snáď len Gripen C/D dokáže ako tak konkurovať.

Čo sa týka Gripenu C/D resp. prechodu na F-35A tak je to poradoxné pre letectvo, ktorého armáda nevyužíva (alebo nevie využiť alebo len nechce) pri JAS-39 Gripen C/D Block 1 ani plnú "softwarovú" podporu štandardu MS20 Block 2.2 pričom sa stále plánujú aj nové modifickácie Block 3 a Block 4.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4648
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od seabee »

Flogger G píše: 30/7/2022, 17:20 Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Účinný dostřel (dolet) současné verze D je tajný, ale asi 160 km. A jestli myslíš na jakou dálku může zaměřit nepřítele, tak má datalink a dvoustupňové navádění, tj. primárně dostane data třeba z AWACSU, pozmního radaru, lodě, satelitu a letí podle IMU, teprve potom aktivně.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Xant píše: 30/7/2022, 18:44
Shania píše: 30/7/2022, 17:31
Flogger G píše: 30/7/2022, 17:20 Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Zajimavy je, ze Billy Flynn v jednom rozhovoru uvedl, ze maji ted poprve schopnost zachytit primo bombardery a ne pouze odpalene krizujici strely.
NORAD.

Kdyz ty bombardery otoci vzdy kdyz se leknou vlastniho stinu, tak je ukol splnen... a to je presne o cem mluvim, po par leckach bude moralka pilotu a obsluh PVO na dne...
Co přesně na standardním prohlášení zajímavého, když se neustále opakuje s každým zavedeným systémem, bez ohledu jestli to prohlásil Američan, Číňan, Rus, Němec? To už tu bylo, slepá víra a prohlášení ve schopnosti Sidewinder/Sparrow ve Vietnamu. V Iráku mnohokrát museli přijmout F-15C (letoun vybavený a vyzbrojeny pro BVR) manévrový boj, protože ani v součinnosti s AWACS nebyli schopni identifikovat nepřátelské stroje, moderní AIM120A měla schopnosti BVR a jistotu, jenže pak jim pár Mig25 ukázalo své schopnosti rušení. Koneckonců ani výrazně vylepšená verze AIM120C nebyla schopná sundat Mig29, který se jim hezky vyhnul ... a teď to jisté prohlašují o AIM120D. Z druhé strany tábora s veškerou slávou přitáhli do Sýrie S-400, který měl změnit pravidla hry a pak jim po raketovém útoky Tomahawky jejich vlastní generál prohlásí, že najeden Tomahawk by potřebovali minimálně 3 interceptory. Syrské systémy PVO v plném provozu také měli zastavit cokoliv a Izrael si tam vesele letěl vybombardovat továrnu na atomové zbraně, z moderních systému Pantsir si dělá cvičný terče. Prohlášení není nic jiného, než víra a automatický předpoklad. Přirozeně, že ty systémy fungují, ale to ještě neznamená, že jsou tak dokonalé a překonají chytrou taktiku. Konkrétní případy uvádím proto, že se dají velice snadno dohledat a prohlášení prostě nic neznamená.

Nebo před hranicí prostě odpálí munici s dalekým dosahem a pak se otočí ... a pak zopakují. Nakonec na to stíhání stejně dojde, nebo bude nepřítel tak pitomý, že na tom nebude vůbec záležet. A nemusí to být vždy Kremlíci, takhle hloupé byli i USA a lví podíl na sestřelu F-117 má i jejich přesnost a letový řád, za který by se nestyděly ani japonské železnice. Koneckonců i všechny tajné přípravy dokáže okořenit ŘLP, které celý éter upozorní, aby se dívali, protože pasažéři linkových strojů uvidí formaci B2 Spiritů, které letí na Irák. Mimochodem což se také stalo o v dokumentu o B2 Spirit to máš i s ohlasem nadšených pilotů Spiritů.

Naštěstí se na prohlášení nepřísahá, že?
No ten komentar je o zachyceni bombarderu nad severnim polem, takze o dost realnejsi nez Evropsky scenar.

A znamena to podle me hlavne to, ze F-35 ma vetsi dolet a dostane se k nim bliz.

---

Problem tehle utoku na tyhle vzdalenosti je, ze to nebude fungovat, proti necemu, co vi ze se to pom strili, ale zase zjistit odpal na tyhle vzdalenosti neumi ani F-35.

Nicmene se stane but to, ze cil zjisti, ze se po nem strili, tedy zacne provadet protiopatreni, coz dost casto znamena i odhoz zbrani...
A nebo to nezjisti a je vysoka sance, ze to schyta a pak zbytek formace zacne provadet protiopatreni...

V obou pripadech si to vyzada nejakou reakci.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

AIM-120 múže mít dolet i 200 km a je to jedno. Tyhle bombry, stejně jako ty ze stavu SC USAF, vozí výzbroj s doletem 1 800 - 2 500 km. Při správně zvolené taktice nasazení, ve spolupráci s prostředky včasné výstrahy a REB, obranné stíhací síly v určitém úseku utahám a pak si tam prdnu salvu něčeho jako Tomahawk. Tohle je jen příklad. Prostě musím počítat s něčím masivním a účinným v protivníkově arzenálu, jinak dostanu přes kalhoty se sebelepší výzbrojí.
Jako není F-35 úplně nejlepší k vedení všech druhů leteckých bojových operací, tak ani protiletadlové systémy ruského původu nemusí řešit vše při ochraně území a objektů.
Uživatelský avatar
Xant
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 2/9/2021, 18:55

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Xant »

seabee píše: 30/7/2022, 19:42
Flogger G píše: 30/7/2022, 17:20 Sice jsou AIM-120 posledních verzí kvalitní oštěpy (jsou i novější typy střel), ale musíš je přivézt na účinný dostřel. Normální protivník nebude posílat svoje dálkové a strategické bombardéry na dosah mojich stíhačů a otočí je hned, jakmile zjistí blížící se nebezpečí. Prostě je musím stíhat.

Pro zjištění elektromagnetického pole pohybujícího se tělesa stačí na palubě cíle funkční napájecí generátor a palubní systémy, třeba napájený autopilot, počítač vyhodnocující přijaté informace a třeba palubní letové přístroje.
Účinný dostřel (dolet) současné verze D je tajný, ale asi 160 km. A jestli myslíš na jakou dálku může zaměřit nepřítele, tak má datalink a dvoustupňové navádění, tj. primárně dostane data třeba z AWACSU, pozmního radaru, lodě, satelitu a letí podle IMU, teprve potom aktivně.
Při odpalu z velké výšky a vysoké rychlosti, ale ani tak nebude mít dostatek energie trefit manévrující cíl. Těch 160 km tak možná při vstřícném kurzu a bez manévrování. S výškou vzrůstá vzdálenost detekce pasivními elektrooptickými systémy a zážeh raketového motoru je docela výrazný podnět. V reálném boji proti manévrujícímu cíli nebude dosah vyšší než 80 km a i tak bude problém s energií střely proti rychlým manévrujícím cílům, které budou měnit nejen kurz, ale i letovou výšku. No a pak je tu skromná aktivní radiolokační hlavice. Velký, těžký a přitom rychlý nosič může střílet na obrovské vzdálenosti.

Meteor je o parník dál už jen proto, že si zachovává v terminální fázi podstatně více energie. Předpokládám, že je budeme provozovat se 120D+9X, místo podstatně výkonnějších Meteor+IRST, které (snad) budou na F-35 integrovány.

Otázkou AIM120D je účinnost, ale tako NEZ (No Escape Zone).

Shania píše: 30/7/2022, 20:13...
To přirozeně má, také jí táhne F135, což je v současnosti asi nejlepší motor a F-35 je v podstatě létající palivová nádrž, takže má i velký dolet a díky technologiím disponuje vyšší pravděpodobností nepřátelské cíle zaskočit. O tom žádná, jenže při dobré taktice a nasazení zdrojů, to samé dokáží i ostatní. Jakmile nachytáš nepřítele s kalhotami dole (nepřipraveného), což je vlastně cílem každé operace, máš všechny trumfy na své straně, ale jen na technologie prostě spoléhat nelze, respektive nemůžeš doufat, že přežiješ nachystaný orchestr nepřítele.

Řekl bych, že dost záleží na situaci a prostředcích. Jestli odhodit (odlehčit) a zvýšit si schopnost manévrovat proti střele s omezenou energií, nebo použít aktivní rušení, klamné cílem, případně proti střele zasáhnout. Pořád je prvním předpokladem detekce. Jestli prvně odhodí, nebo spustí rušení, to bude záviset na situaci. Mně třeba hodně zaujal ten souboj F-15C, které pálily AIM120C na cca 30-36 km a pilot je dokázal nejen detekovat, ale také se dostat z jejich letové obálky velice agresivním manévrováním a přitom na takovou vzdálenost měla střela mít dostatek energie. Srbský Mig29 dostala až 3. střela AIM120C na vzdálenost 9-10 km. Major Nikolic přežil katapultáží a nedočetl jsem verzi, tedy jestli už šlo o modernizované střely s naváděcí jednotkou WGU-44/B, tedy verze 120C-3. Dost by mě zajímalo, jestli třeba systém jako Spectra, nebo Praetorian dokáže poslat střelu Mica, nebo IRS-T proti střele a s jakou účinností. Psalo se o tom, Spectra i Praetorian (či evkvivalenty Ruských, Čínských, ...) systémů výstrahy a rušení, dokáže působit i proti střelám. Pratorian by měl mít ještě "návnadu" (Towed Decoy) a jak moc je to účinné proti omezeným výpočetním schopnostem aktivních hlavic střel. Chápu, že jde o přísně tajné informace, ale i tak, jak moc protiopatření fungují a detekují přilétající střely, nebo letadla. Asi ano, jinak by to na letadla nedávali. S velkou výškou roste i vzdálenost detekce pasivními systémy.

https://theaviationist.com/2012/04/16/towed-decoy/

P.S.: Nejsem si jistý, ale mám pocit, že do éteru to vykecal dispečer ŘLP z oblasti NY. Jestli to odpískali, změnili, ... to netuším. Pamatuji si, že to tam vysloveně s hrůzou popisoval, že jsou sice rádi "fandění", ale nemusí do éteru vykecávat počet a kam letí.
Imperio absenti chaos regit.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

skelet píše: 30/7/2022, 14:24 Norsko? Holandsko? Belgie?
Po Tvém - vše země v "bezpečí" , které kupovali F-35 v době míru. Země v "dotyku" mají více typů letadel.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Scotty87 píše: 30/7/2022, 15:38
Wasp píše: 30/7/2022, 14:21 Lepší provoz, cena a sortie rate mají jednodušší letadla - Gripen, FA-50 a pod. Pokud chceš tak F-16.
Opravdu? Nebo je to jen tvůj pocit?
FA-50 je úplně mimo kategorii.
Ne, není, je to lehký a levný stíhač který potřebuješ, poláci jich kupuji skoro 50. A obratem se vracíme k mixu Hi- Low.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Wasp píše: 30/7/2022, 21:10 Ne, není, je to lehký a levný stíhač který potřebuješ, poláci jich kupuji skoro 50. A obratem se vracíme k mixu Hi- Low.
Je lehký a levný. Ne stíhač. Je to L-159 na steroidech.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Scotty87 píše: 30/7/2022, 21:12
Wasp píše: 30/7/2022, 21:10 Ne, není, je to lehký a levný stíhač který potřebuješ, poláci jich kupuji skoro 50. A obratem se vracíme k mixu Hi- Low.
Je lehký a levný. Ne stíhač. Je to L-159 na steroidech.
Takový skoro Gripen, jestli chceš. Artur už napsal co to umí.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Náhodou takhle, nechtěli u Saabu našlapat do zbraňového počítače JAS-39E ty IRIS-T a Meteor?

Omlouvám se za hříšnou myšlenku, ale nedá mi to - bylo by pro naši miniarmádečku lepší udělat holport s mimozemšťany a pořídit rovnou bojové UFO?
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 30/7/2022, 21:34, celkem upraveno 1 x.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 647
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

AIM-120D je v podstate minulost, US bude mit brzo novou generaci hned nekolika AAM.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Wasp píše: 30/7/2022, 21:08
skelet píše: 30/7/2022, 14:24 Norsko? Holandsko? Belgie?
Po Tvém - vše země v "bezpečí" , které kupovali F-35 v době míru. Země v "dotyku" mají více typů letadel.

Jupí, máme tady další pravdilo, aby to vyšlo proti F-35

FA-50 je taková F-5E/MiG-21bis současnosti. Když nemáš prachy, jdeš do něj.
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2575
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

skelet píše: 30/7/2022, 21:36
Wasp píše: 30/7/2022, 21:08
skelet píše: 30/7/2022, 14:24 Norsko? Holandsko? Belgie?
Po Tvém - vše země v "bezpečí" , které kupovali F-35 v době míru. Země v "dotyku" mají více typů letadel.

Jupí, máme tady další pravdilo, aby to vyšlo proti F-35

FA-50 je taková F-5E/MiG-21bis současnosti. Když nemáš prachy, jdeš do něj.
Tvoje odpověď aby sis ulevil.

FA-50 je úplně v pohodě stroj do počtu, což potřebuješ když chceš válčit, polsko se tváří že chce a tedy kupuje.
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“