F-35 Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Odpovědět
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Lynx píše: 1/8/2022, 22:17 OK, to beriem. Ktoré iné lietadlo vie letieť 1,8M s tým co ste napísali?
I ten Mach 1,8 neni prakticka rychlost pro E/EX, museli by se zbavit A/G CFT.

1,8M da cela rada stroju, musis pouze pocitat s tim, ze trva hodne dlouho a stoji to hodne paliva se na tuhle rychlost dostat, takze cca 5-10min a tak 100-150km.

Takze je to spis o tom, pro ktere stoje je to prakticka rychlost a v jakem pripade. Jeslti je to ze zeme, nebo od tankeru, atd... Min tohle F-22, F-15C, Eurofighter, Su-27+, F-16 i kdyz bezne s tolika AAM nelitaji, to stejne Rafale.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Tohle je pro F-15 praktická max. rychlost s vnějšími podvěsy. Vyšší rychlostí se létá akorát při úprku z boje.
Kolik dá s vnějšímy bandaskami na petrák F-35?
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

F-35 bandasky používá jen v beast modu, jinak ne. Takže bezpředmětná otázka.
ObrázekObrázekObrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Takže beru otázku zpět.
A jak to dopadne při podvěsu dvou nebo čtyř střel pro manévrový boj? Zatím nemají nic do zbraňového prostoru a musí to vozit pod krovkama.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Flogger G píše: 2/8/2022, 10:38 Tohle je pro F-15 praktická max. rychlost s vnějšími podvěsy. Vyšší rychlostí se létá akorát při úprku z boje.
Kolik dá s vnějšímy bandaskami na petrák F-35?
F-35A max rychlost je omezena umele, stroj je schopny letet rychleji.

Externi podvesy pro Aim-9X nemaji prakticky vliv na letove vlastnosti.

Tady mas nejpomaleji akcelerujici verzi C

S 6x mk84 v nadzvukove rychlosti

Obrázek

Takze to shrnu, F-35 muze naprosto bezproblemu litat maxilani rychlosti s plnou interni vyzbroji, tedy i veci tezsich jak 2x mk84. A muze tak letet dost dlouho.
Nic co tohle taha takovy naklad externe takhle rychle litat nebude. Mozna tak Mig-31.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Arthur »

Gripen versus F-35. Nebylo by správné na americký letoun hned kývnout
zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/gripen-ve ... azory_lros
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Shania »

Arthur píše: 2/8/2022, 12:51 Gripen versus F-35. Nebylo by správné na americký letoun hned kývnout
zdroj: https://www.lidovky.cz/nazory/gripen-ve ... azory_lros
je to zamcene, asi budes muset clanek odemknout a nebo text zkopirovat.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Asi jsem přišel o část IQ - jak je rychlost F-35 omezena uměle? To se při určitém dosaženém Machu již nezvyšuje výkon motoru nebo se otevřou aerodynamické brzdy? Ptal jsem se na maximální rychlost letadla s podvěsy ve stíhací konfiguraci. Obrázek byl již na nějaké předchozí stránce.
Takové proudění je vidět na těsně podzvukové rychlosti. Při nadzvuku by to bylo velmi ostře ohraničeno šikmou rázovou vlnou rozbíhající se kuželovitě od tělesa střely či pumy.
Naposledy upravil(a) Flogger G dne 2/8/2022, 15:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Arthur »

Gripeny jako možná budoucnost českého letectva – řešení pro případ neúspěchu akvizice F-35
zdroj: https://www.czdefence.cz/clanek/gripeny ... izice-f-35
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Ve stíhací konfiguraci má F-35 na vnějších podvěsech 2x AIM-9X, ty asi budou mít těžko nějaký velký odpor. Takže tam bude ta jeho maximálka rovna M1,6.
ObrázekObrázekObrázek
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Díky, skelete, to si musím uložit - 1,6M.
Ono není nějaké umění dosahnout vysokých rychlostí s nákladem, jež nevyvozuje aerodynamický odpor - v uzavřeném zbraňovém prostoru. To dokládají rychlé úniky ruských Tu-160 s ukrytou výzbrojí japonským F-35 nad vodami Japonského a Východního moře.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11766
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Zemakt »

ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Díky, Zemakt. Tak i modernizované C/D mají mít možnost využití střel Meteor a IRIS-T, jako nové E/F.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Arthur »

Písal som to už minule. Čo sa týka Gripenu C/D resp. prechodu na F-35A tak je to poradoxné pre letectvo, ktorého armáda nevyužíva (alebo nevie využiť alebo len nechce) pri JAS-39 Gripen C/D Block 1 ani plnú "softwarovú" podporu štandardu MS20 Block 2.2 pričom sa stále plánujú aj nové modifickácie Block 3 a Block 4.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Flogger G »

Tvoje vyjádření chápu, částečně s ním i souhlasím, Arthur. Jenže s potentáty volenými ani armádními nic nesvedeme.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Motor PW-220
F-15E s CFT + Lantirn + podtrupová PPN + 4* AIM-9 + 12 mk.82 má maximální tabulkovou rychlost 1,25M
F-15E s CFT + Lantirn + 4*AIM-9 + 12* MK.82 - 1,45M
F-15E + 4*AIM-7 - 2,45M

Motor PW-229
F-15E ( vzletová váha 62 000 liber) s CFT+ Lantirn + podtrupová PPN + 4*AIM-9 + 12* MK.82 má maximální tabulkovou rychlost 1,6M
Akcelerace :
stejná konfigurace, 10 000 ft. 0,45M -1,2M - 144 vteřin
40 000 ft. 0,8M - 1,6M - 720 vteřin.
Jde o nejlepší časy.

Z uvedených letadel které +- létají rychlostí F-15 bych si nebyl jistý u F-16, ta bude ztrácet a Rafale.
Naposledy upravil(a) Wasp dne 2/8/2022, 17:02, celkem upraveno 1 x.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

Arthur píše: 2/8/2022, 16:15 Písal som to už minule. Čo sa týka Gripenu C/D resp. prechodu na F-35A tak je to poradoxné pre letectvo, ktorého armáda nevyužíva (alebo nevie využiť alebo len nechce) pri JAS-39 Gripen C/D Block 1 ani plnú "softwarovú" podporu štandardu MS20 Block 2.2 pričom sa stále plánujú aj nové modifickácie Block 3 a Block 4.
Už minule jsem si všiml a souhlasím :up:
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Myslím si, že kdyby byl ve výběru F-15EX, tak bys s Arthurem nesouhlasil 🤦‍♂️😁
ObrázekObrázekObrázek
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od Wasp »

skelet píše: 2/8/2022, 17:01 Myslím si, že kdyby byl ve výběru F-15EX, tak bys s Arthurem nesouhlasil 🤦‍♂️😁
Myslím si že je to hloupost.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17866
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Příspěvek od skelet »

Jen to odmítáš připustit.
S Grilem C se to má tak, že za deset let bychom museli udělat nové výběrové řízení, kde by byl ve výběru prakticky jen jeden letoun, a to F-35. Možná bude k dispozici KF-21, ale to je vše.
Linka Gripen E bude zavřená, neb jsme prakticky poslední šance, aby jlho ještě někam prodali.
Všechny cesty vedou jedním směrem...
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“