OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Lenže v porovnaní s Oskosh my tie vozidla navrhnúť a vyrobiť nevieme. Zas nemaj Američanov za hlupákov, ktorí nevedia ako vyzerá auto, ako sa navrhuje, testuje, vyrába. A vedzv, že do každej z týchto činností nasypali oveľa viac peňazí a času ako by nejaký výrobca fiktívneho Aligátoru kedy dokázal,to treba brat ako fakt. Áno, JLTV je moderný štandard, presne ako svojho času Humvee, ktoré nahradzuje.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
oni si to mezi sebou "rozdali" a Aligator skončil jako poslední. Jeho jedinou šancí bylo, že se prosadí politicky. A to zařízla nabídka od Amíků. Konec příběhu.



Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Lynx, ale veď ja už neviem už po koľkýkrát Vám tu uvádzam, že kvality amerického obrneného vozidla 4x4 nikterak nerozporujem a ani nespochybňujem ba práve naopak je to špička a kľudne môžme aj uviesť, že najlepšie vo svojej triede avšak to nemá nič spoločné s tým čo tvrdí Macko, Kugla, Arthur a ďalší, že neakvizujeme to čo vieme aj vyrobiť.
Opätovne cit. prepis gen. Macka (dávam do spoileru lebo tým argumentujem odpočiatku)
Vezmite si situáciu, že je rok 2018 a máme len húfnice Zuzana vz. 2000 a my si od USA vyberieme v tom čase nejaké špičkové americké húfnice.
Opätovne cit. prepis gen. Macka (dávam do spoileru lebo tým argumentujem odpočiatku)
Vezmite si situáciu, že je rok 2018 a máme len húfnice Zuzana vz. 2000 a my si od USA vyberieme v tom čase nejaké špičkové americké húfnice.
Tak potom Vás poprosím o verejný zdroj ako dopadli Aligátor Master II, Zetor Gerlach, Patriot I, Patriot II a ďalšie, ktoré sa tohoto "rozdania" zúčastnili a porovnávali. Zároveň, ktoré z týchto bojových obrnených vozidiel by sa vyrábali a zároveň servisovali počas životného cyklu v SR.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Viem na co narážaš. Ale je rozdiel vyrábať jednotky, resp desiatky vysoko špecializovaných strojov (v tomto prípade delostreleckých systémov) za vysokú cenu (s vysokou marzou) a priemyselná produkcia nie tak drahých strojov, kde aj priestor na maržu je menší.
Tiež si všimnite, že temer každá strojársky schopnejsia krajina ponúka svoje vozidlo 4x4, ale už menej krajín do toho vozidla vyrába motory a prevodovky.
Tiež si všimnite, že temer každá strojársky schopnejsia krajina ponúka svoje vozidlo 4x4, ale už menej krajín do toho vozidla vyrába motory a prevodovky.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Ale pre náš priemysel, práca pre ľudí, dane a odvody by to bolo ako sa tu mnohí oháňajú pri len cca 200ks robota na cca 5 rokov presne tak ako pri húfniciach (ale z časti aj BOV 8x8 či BVP) a tam pri tých húfnicách to je naozaj v jednotkách kusov pričom kiež by to bolo v desiatkách. Držím palce nech tá Brazília výjde atď.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Opravím ta, práca fajn, ale ľudia chýbajú. Ti, ktorí sú k dispozícii budú mať čo robiť, aby vyrábali BOV 8x8, CV90, Z2...
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
To chcete ako tvrdiť, že by to náš obranný priemysel feat. automobilový a automotiv nezvládol. Ale no tak. veď tie spoločnosti, ktoré aj teraz zazmluvňujú na ďalšie modernizačné projekty by zrejme boli len radi, že budú mať udžateľný a v niektorých prípadoch aj rozšíriteľný business (multiflikačný efekt) nakoľko by sa nejednalo len o výrobu, ale aj servis s náhradnými dielmi atď.
Naozaj za tie obrnené vozidlá si dosaďte húfnice.
Alebo predstavte si náš 26ks Modular ako (Himers) nosič ak by nám ho američania modernizovali ako C4 systém o kontajner strieľať pokročilejšiu kontajnerovú muníciu. To by bola pridaná hodnota.
Ale ako som uviedol už v predošlých príspevkoch v podstate američania toho majú toľko toho čo nám môžu ponúknuť v oblastí zbraní a zbraňových systémov, pri ktorých nemáme R&D a/alebo následne aj vyrábať a naši dočasní poverenci si vyberú presný opak.
Naozaj za tie obrnené vozidlá si dosaďte húfnice.
Alebo predstavte si náš 26ks Modular ako (Himers) nosič ak by nám ho američania modernizovali ako C4 systém o kontajner strieľať pokročilejšiu kontajnerovú muníciu. To by bola pridaná hodnota.
Ale ako som uviedol už v predošlých príspevkoch v podstate američania toho majú toľko toho čo nám môžu ponúknuť v oblastí zbraní a zbraňových systémov, pri ktorých nemáme R&D a/alebo následne aj vyrábať a naši dočasní poverenci si vyberú presný opak.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Kto je to ten obranný priemysel? CSM z Tisovca co vyrábajú bagre? Alebo Koval systém co vyrábajú systémy do skladov? Jedine podniky v DMD, alebo CSG.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Myslím, že Juraj Tichý to tu nielen Vám už vysvetloval napr. aký subdodávatelia realizujú aj Zuzany 2 pripadne ďalšie. V princípe aj Vy ste popísal časť z nich tak sa netvárme. A aj tie všetky verzie Aligártorov, Gerlachov, Patriotov I, II sa predsa niekde vyrábali. Tak sa netvárme, že slovensko čo by automobilová a automotiv veľmoc by nevedela vyrábať obrnené vozidlá 4x4. A ešte jedna vec sme v EÚ na spoločnom globalizovanom trhu takže sa zas netvárme, že všetko končí 1m za našimi hranicami to len aby bolo jasno, že nič nie je čierno biele.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Slocsko je automobilová veľmoc postavená na cudzom know-how!!!!
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
To nikterak neznižuje fakt o SR, že je automobilová a automotive veľmoc s rozsiahlou sieťou dodávateľov a subdodávateľov či už v SR alebo EÚ.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Ne, že bych vám do toho pánové chtěl mluvit, ostatně jsem sem zabloudil spíše náhodou, ale když už se tak stalo, tam nedá
než konstatovat, že Patrioty se vyráběly a vyrábějí v Kopřivnici a Šternberku (v budoucnu asi I v Polsku), ale když jsem se naposledy díval na mapu, obě místa byla stále v ČR.
než konstatovat, že Patrioty se vyráběly a vyrábějí v Kopřivnici a Šternberku (v budoucnu asi I v Polsku), ale když jsem se naposledy díval na mapu, obě místa byla stále v ČR.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
A nemali náhodou pri G2G "obstarávaní" 76ks BOV 8x8 plná ústa toho ako by sa vyrábali v Trenčianskej Tatre a presunuli by tam výrobu atď.
Takže pri cca 200ks obrnených vozidiel by s tým potencionálne nemali mať problém. Ale kto vie možno by sme na nich tiež mohli subsumovať vyššie uvedenú medicínu ako by sa to nedalo a pod. ...
Takže pri cca 200ks obrnených vozidiel by s tým potencionálne nemali mať problém. Ale kto vie možno by sme na nich tiež mohli subsumovať vyššie uvedenú medicínu ako by sa to nedalo a pod. ...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Keďže mi v automotive robí dosť členov rodiny a známych, tak si myslím, že o tom ako naša automobilová mocnosť funguje viem. Drvivá väčšina subdodávateľov sú zahraničné firmy so zahraničnými majiteľmi a odvádzajúce dane mimo SR. Na Slovensku je len samotná výrobná prevádzka. Podstatnú časť zamestnancov taktiež tvoria zahraničný zamestnanci. Napríklad v Stellantise najnovšie čoraz častejšie vidieť zamestnancov z Indie. V manželkinej práci keby nemali pracovníkov zo Srbska, tak už dávno skončili. Ich firma má tiež vedenie v ČR a materská firma je španielska. Nájsť na Slovensku momentálne kvalifikovaných zamestnancov do podobnej výroby je nadľudský výkon.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Hej, u nás zase Mongolci. A pořád se budou stavět tyhle obrovský, megalomanský krabice s nulovou přidanou hodnotou. ZPF trpí, krajinotvorba trpí, ale co že .....
Konec OT.

Konec OT.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
@Flader
Tak to je všeobecne známy fakt, ale ešte, že tí z VOLVO minulí rok radšej rokovali s vyjednávacím tímom MH od Sulíka a nepýtali sa Vašich rodinných príslušníkov alebo tých z MO lebo minimálne v druhom prípade by sme to ako naši bratia hovoria projeli...
@Lynx
A pripomeniem Vám ešte tento príspevok cit.
Tak to je všeobecne známy fakt, ale ešte, že tí z VOLVO minulí rok radšej rokovali s vyjednávacím tímom MH od Sulíka a nepýtali sa Vašich rodinných príslušníkov alebo tých z MO lebo minimálne v druhom prípade by sme to ako naši bratia hovoria projeli...
@Lynx
A pripomeniem Vám ešte tento príspevok cit.
Juraj Tichý píše: ↑30/3/2023, 16:33Je to len auto. Nerob z toho jadrovú fyziku. V Slovinsku vyrábali Patrie v továrni na práčky.Scotty87 píše: ↑30/3/2023, 15:38V Brně to nikdo vyrábět nebude. To není zbrojovka, ale pouze výrobce traktorů.Juraj Tichý píše: ↑30/3/2023, 13:45 Zetor jedine v Brne, čo ruší požiadavku na zapojenie domáceho priemyslu.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
@skeletArthur píše: ↑20/4/2023, 13:03Tak potom Vás poprosím o verejný zdroj ako dopadli Aligátor Master II, Zetor Gerlach, Patriot I, Patriot II a ďalšie, ktoré sa tohoto "rozdania" zúčastnili a porovnávali. Zároveň, ktoré z týchto bojových obrnených vozidiel by sa vyrábali a zároveň servisovali počas životného cyklu v SR.
Keďže som sa nedočkal odpovede, zrejme len nejakého subjektívneho úsudku vo forme pocitov tak som googlil:
MO SR - UV-3476/2019
Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania
Prieskum trhu
V rámci riešenia projektu BOV/VTV 4x4 bola v roku 2013 spracovaná Štúdia realizovateľnosti, ktorá definovala a porovnávala parametre vozidiel. Pri riešení projektu bol začatý proces „prieskumu trhu“ vozidiel, ktoré sú v používaní členskými krajinami NATO alebo sa vyrábajú v členskej krajine Európskej únii (ďalej len „EÚ“).
Na základe uvedeného bol organizovaný INDUSTRY DAY 2017, na ktorý bolo pozvaných 15 spoločností. V rámci prezentácii boli predstavené vozidlá domácich a zahraničných spoločnosti, na ktorých boli vykonané prvé skúšky a testy overenia taktickotechnických parametrov.
Pre objektívnejšie hodnotenie „prieskumu trhu“ boli začiatkom roku 2018 vybrané spoločnosti požiadané o zaslanie technickej špecifikácie ako aj predbežnej cenovej ponuky 4 na jednotlivé vozidlá v základnej verzii. Zároveň spoločnosti boli požiadané o zaslanie informácie o možnom zapojení slovenských firiem do tohto projektu.
V priebehu roku 2018 bolo celkovo vykonaných 13 pracovných rokovaní s nasledovnými výrobcami alebo výhradnými zástupcami výrobcov vozidiel BOV/VTV 4x4:
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika) – vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
Tovary v oblasti obrany a bezpečnosti ako vojenská technika svojou povahou majú charakter citlivých zákaziek, pri ktorých existuje veľké riziko zneužitia chránených informácií. Nákup vojenskej techniky je špecifický, pretože požadované technické parametre musia zadefinovať odborníci ozbrojených síl Slovenskej republiky. Tieto sú z hľadiska suverenity každého štátu jedinečné, musia v zmysle platnej legislatívy prejsť procesom skúšok (kontrolné a vojskové skúšky), kde sa overujú jej technicko-taktické parametre a vojenské a bojové spôsobilosti.
Technické hodnotenia vybraných parametrov vozidiel boli vykonané prostredníctvom Vojenského skúšobného a technického ústavu (ďalej len VTSÚ) na Záhorí ako nezávislého ústavu v gescii Ministerstva obrany Slovenskej republiky (Skúšobné laboratórium S-145 a Autorizovaná osoba SKTC- 173). Pri vozidlách boli overované deklarované technické parametre. Rovnako boli vykonané skúšky vozidiel resp. verzie vozidiel, ktoré boli prezentované počas výstavy IDEB 2018 v Bratislave. Skúšok sa zúčastnili pracovníci VTSU a dvaja zástupcovia spoločností, aby bola zaručená maximálna objektivita skúšok bez zásahu rôznych vonkajších vplyvov.
Skúšky vybraných vozidiel boli zamerané na porovnanie parametrov ponúkaných vozidiel s požiadavkou ozbrojených síl Slovenskej republiky. Účelom týchto skúšok nebolo vykonať strelecké, taktické a iné špeciálne skúšky, ale skúšky na overenie deklarovaných technických parametrov, ktoré prezentovali spoločnosti.
Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. Pri hodnotení jednotlivých vozidiel bola však braná do úvahy skutočnosť, že vozidlá neboli vyrobené podľa objednávky (konkrétnej požiadavky) OS SR. Ich konštrukčné a technické riešenia vychádzajú z potrieb iných armád. Napriek tomu výrobcovia vozidiel počas rokovaní deklarovali pripravenosť splniť požiadavky OS SR a vozidlá prispôsobiť na požadované parametre.
____________________________________
Vyhodnotenie pripomienkového konania
ZBOP SR - zásadná pripomienka
Vo vlastnom materiáli "Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania" je v Časti 2. Prieskum trhu v poslednom odstavci uvedené: "Správa o skúškach je prílohou materiálu". Táto príloha materiálu však nie je súčasťou dokumentov k Informácii o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania, ktoré sú predmetom medzirezortného pripomienkového konania. Žiadame spomínanú prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie.
Neakceptovaná
Uvedené informácie podliehajú utajeniu a sú označované spoločnosťami ako Business Confidential.
zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Potrebujem vytapetovať nejaké priestory, nemáš čas?Arthur píše: ↑20/4/2023, 23:37@skeletArthur píše: ↑20/4/2023, 13:03Tak potom Vás poprosím o verejný zdroj ako dopadli Aligátor Master II, Zetor Gerlach, Patriot I, Patriot II a ďalšie, ktoré sa tohoto "rozdania" zúčastnili a porovnávali. Zároveň, ktoré z týchto bojových obrnených vozidiel by sa vyrábali a zároveň servisovali počas životného cyklu v SR.
Keďže som sa nedočkal odpovede, zrejme len nejakého subjektívneho úsudku vo forme pocitov tak som googlil:
MO SR - UV-3476/2019
Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania
Prieskum trhu
V rámci riešenia projektu BOV/VTV 4x4 bola v roku 2013 spracovaná Štúdia realizovateľnosti, ktorá definovala a porovnávala parametre vozidiel. Pri riešení projektu bol začatý proces „prieskumu trhu“ vozidiel, ktoré sú v používaní členskými krajinami NATO alebo sa vyrábajú v členskej krajine Európskej únii (ďalej len „EÚ“).
Na základe uvedeného bol organizovaný INDUSTRY DAY 2017, na ktorý bolo pozvaných 15 spoločností. V rámci prezentácii boli predstavené vozidlá domácich a zahraničných spoločnosti, na ktorých boli vykonané prvé skúšky a testy overenia taktickotechnických parametrov.
Pre objektívnejšie hodnotenie „prieskumu trhu“ boli začiatkom roku 2018 vybrané spoločnosti požiadané o zaslanie technickej špecifikácie ako aj predbežnej cenovej ponuky 4 na jednotlivé vozidlá v základnej verzii. Zároveň spoločnosti boli požiadané o zaslanie informácie o možnom zapojení slovenských firiem do tohto projektu.
V priebehu roku 2018 bolo celkovo vykonaných 13 pracovných rokovaní s nasledovnými výrobcami alebo výhradnými zástupcami výrobcov vozidiel BOV/VTV 4x4:
- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika) – vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.
Tovary v oblasti obrany a bezpečnosti ako vojenská technika svojou povahou majú charakter citlivých zákaziek, pri ktorých existuje veľké riziko zneužitia chránených informácií. Nákup vojenskej techniky je špecifický, pretože požadované technické parametre musia zadefinovať odborníci ozbrojených síl Slovenskej republiky. Tieto sú z hľadiska suverenity každého štátu jedinečné, musia v zmysle platnej legislatívy prejsť procesom skúšok (kontrolné a vojskové skúšky), kde sa overujú jej technicko-taktické parametre a vojenské a bojové spôsobilosti.
Technické hodnotenia vybraných parametrov vozidiel boli vykonané prostredníctvom Vojenského skúšobného a technického ústavu (ďalej len VTSÚ) na Záhorí ako nezávislého ústavu v gescii Ministerstva obrany Slovenskej republiky (Skúšobné laboratórium S-145 a Autorizovaná osoba SKTC- 173). Pri vozidlách boli overované deklarované technické parametre. Rovnako boli vykonané skúšky vozidiel resp. verzie vozidiel, ktoré boli prezentované počas výstavy IDEB 2018 v Bratislave. Skúšok sa zúčastnili pracovníci VTSU a dvaja zástupcovia spoločností, aby bola zaručená maximálna objektivita skúšok bez zásahu rôznych vonkajších vplyvov.
Skúšky vybraných vozidiel boli zamerané na porovnanie parametrov ponúkaných vozidiel s požiadavkou ozbrojených síl Slovenskej republiky. Účelom týchto skúšok nebolo vykonať strelecké, taktické a iné špeciálne skúšky, ale skúšky na overenie deklarovaných technických parametrov, ktoré prezentovali spoločnosti.
Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. Pri hodnotení jednotlivých vozidiel bola však braná do úvahy skutočnosť, že vozidlá neboli vyrobené podľa objednávky (konkrétnej požiadavky) OS SR. Ich konštrukčné a technické riešenia vychádzajú z potrieb iných armád. Napriek tomu výrobcovia vozidiel počas rokovaní deklarovali pripravenosť splniť požiadavky OS SR a vozidlá prispôsobiť na požadované parametre.
____________________________________
Vyhodnotenie pripomienkového konania
ZBOP SR - zásadná pripomienka
Vo vlastnom materiáli "Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania" je v Časti 2. Prieskum trhu v poslednom odstavci uvedené: "Správa o skúškach je prílohou materiálu". Táto príloha materiálu však nie je súčasťou dokumentov k Informácii o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania, ktoré sú predmetom medzirezortného pripomienkového konania. Žiadame spomínanú prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie.
Neakceptovaná
Uvedené informácie podliehajú utajeniu a sú označované spoločnosťami ako Business Confidential.
zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1


"Alea iacta est"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
64 zo 72 Patrii bude vyrobených na Slovensku.
Podiel zapojenia slovenského priemyslu bude 60%.
https://www.mosr.sk/52777-sk/az-64-zo-7 ... slovensku/
Podiel zapojenia slovenského priemyslu bude 60%.
https://www.mosr.sk/52777-sk/az-64-zo-7 ... slovensku/
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
A proc to mas mezi 4x4?Vy budete mit Patrie 4x4?
A nebo to mas proto,ze se 40 procent vyrobi jinde?
A jak to dopadlo s licenci jako u nas u Panduru a Rosomaku v Polsku?
Polakum se zda se vyplatila.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3576 ... el-rosomak
A nebo to mas proto,ze se 40 procent vyrobi jinde?
A jak to dopadlo s licenci jako u nas u Panduru a Rosomaku v Polsku?
Polakum se zda se vyplatila.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/3576 ... el-rosomak