


Ak by niekoho zaujímalo čo sú tie gumy a akú majú funkciu tak sa jedná o zmes gumy, skleného vlakna, gumy, oceľového kordu v niekoľkých vrstvách. Tzv. klasicky "dopravny pás". Nič drahého, avšak veľmi efektívneho nakoľko to má znateľný efekt aj napr. v absorbácii črepín pričom paradoxne takýto materiál funguje optimálne ako tzv. "predstavný pancier", ktoreho úlohou je predčasne iniciovat dopadajúcu prieraznú strelu (alebo drona s takouto hlavicou) a tým znížiť jej účinosť. Alebo jednoducho zvýšiť ochranu pred malorážovou kanónovou muníciou, ktorá by mohla šťastným zásahom poškodit predmetné kritické miesto koreňa laufu alebo poškodiť kritické miesto spojnice veže a korby.

Paradoxne na TDL23 bol popri L2A4 prezentovaný aj Náš T-72M1 po generálnych opravách, ktorý však postráda akýkoľvek modernizačný prvkok zvýšenia balistickej ochrany osádky reaktívnym pancierom ERA v kompinácii so SLAT či vyššie uvedenými "gumami", nehovoriac detto o tej skutočnosti, že postráda akýkoľvek modernizačný prvok zlepšenia optoelektroniky, sytému riadenia paľby, a v neposlednom rade slovenskéhokanóna napr. GTS-125 (ZŤS Špeciál), ktorý je modernizovanou evolúciou kanóna 2A46M (tankov T-72M1), a ktorý dosiahol zvýšenie pravdepodobnosti zásahu cieľa prvou ranou o 30% a stálosť parametrov aj pri streľbe v dynamických režimoch a zároveň pri streľbe APFSDS muníciou na vzdialenosť 2,000 m je „δ y“ pričom je odchýlka znížená 4-násobne a ruku v ruke so zväčšeným objemom vyplachovača sa zabezpečuje aj zvýšený komfort osádky.
P.S. a potom je naozaj signifikantné, že na TDP23 sa nezáčastnil slovenský modernizovaný tank T-72M2 Moderna (posledné TDL19) z VTSÚ Záhorie... nakoľko zrejme trebalo prezentovať "holé" vyše 30-ročné L2A4...