Juraj Tichý píše: ↑3/1/2025, 13:09
V dokumente k nákupu sa píše, ze postupne budu chcieť vybavenie zbližovať. Je možné ze sa do nových motorov pojde.
AH1 ma tiez Cčkovy motor, ako 60L.
Juraj Tichý píše: ↑3/1/2025, 11:11
mikojan29 píše: ↑2/1/2025, 12:17
Lenže staršia technika oveľa viac. Môžeš dať na starú dvadsaťročnú Octaviu najnovšie typy hliníkovych diskov a rôznych doplnkov, no stále to bude technologicky tá istá dvadsaťročná Octavia s nabehanými xy tisíc kilometrami a tými istými technologickymi obmedzeniami voči najnovšej verzii a stále to nebude BMW M3.
Myslíš že sa nákupy náhradných dielov niekedy vyskrabu na cenovku 200milionov eur?
https://euro-sd.com/2024/07/major-news/ ... re-uh-60m/
Neviem prečo v analogii skáčeš z oktavie na bmv?
Vzhľadom na životnosť stroja, si porovnajme funglovku s nejakou 10 ročnou predchádzajúcej generacie s najazdenými 150tis po generálke motora a novym lakom za stvrtinu ceny.
Na trhu tieto rozhodnutia robia tisícky ľudí a 90% by vybralo tu po GO.
Tak pár hlavných rozdielov medzi verziou L a M:
UH-60L Black Hawk
Úvod : Vylepšená verzia pôvodného UH-60A.
Motor : Vybavený motormi T700-GE-701C, ktoré poskytujú vyšší výkon a výkon.
Avionika : Obsahuje vylepšenú avioniku oproti modelu A, vrátane digitálneho displeja v kokpite.
Nosnosť : Zvýšená nosnosť v porovnaní s modelom A.
Primárna úloha : Užitočná doprava pre jednotky, vybavenie a zásoby.
UH-60M Black Hawk
Úvod : Ďalšia modernizovaná verzia UH-60L, predstavená koncom 90-tych rokov.
Motor : Používa výkonnejšie motory T700-GE-701D, ktoré poskytujú lepší výkon, najmä vo vysokých nadmorských výškach a v horúcich podmienkach.
Avionika : Súprava pokročilej avioniky s plne integrovaným digitálnym kokpitom, vylepšenými systémami riadenia letu a vylepšenými funkciami na sledovanie situácie.
Nosnosť : Zvýšená maximálna vzletová hmotnosť a lepšia nosnosť.
Schopnosť prežitia : Zahŕňa moderné funkcie prežitia, ako je zvýšená odolnosť proti nárazu a balistická ochrana.
Primárna úloha : Viacúčelový vrtuľník na prepravu vojsk, medevac a logistickú podporu.
UH-60M Black Hawk obsahuje niekoľko vylepšení, ktoré výrazne zvyšujú jeho výkon v bojových situáciách. Tu je niekoľko kľúčových vylepšení:
1. Výkon motora
Motory T700-GE-701D : UH-60M je poháňaný pokročilejšími motormi, ktoré poskytujú väčší výkon. Výsledkom je zlepšený výkon vo vysokých nadmorských výškach a horúcom počasí, čo je kľúčové pre bojové operácie v rôznych prostrediach.
2. Avionika a navigácia
Advanced Avionics Suite : UH-60M má plne integrovaný digitálny kokpit s modernou avionikou. To zlepšuje situačné povedomie prostredníctvom vylepšených možností navigácie, komunikácie a zacielenia.
Multifunkčné displeje : Tieto displeje poskytujú pilotom dôležité informácie o lete a umožňujú lepšie rozhodovanie počas misií.
3. Systémy riadenia letu
Technológia Fly-by-wire : Pokročilý systém riadenia letu zlepšuje ovládateľnosť a stabilitu, čo umožňuje presnejšie manévrovanie počas bojových scenárov, najmä v náročných prostrediach.
4. Zvýšená kapacita užitočného zaťaženia
Vyššia maximálna vzletová hmotnosť : UH-60M môže niesť viac vojakov, vybavenia a zásob, čo umožňuje efektívnejšiu logistickú podporu a prepravu vojsk počas misií.
5. Vylepšenia prežitia
Vylepšená odolnosť proti nárazu : Konštrukcia draku lietadla obsahuje prvky, ktoré zlepšujú ochranu posádky a cestujúcich pri náraze.
Balistická ochrana : Kokpit a kabína sú navrhnuté tak, aby odolali paľbe z ručných zbraní, čím sa zvyšuje schopnosť posádky prežiť počas bojov.
Protiopatrenia : UH-60M môže byť vybavený pokročilými protiopatreniami na obranu proti hrozbám, ako sú rakety.
6. Operatívna flexibilita
Viacúčelová schopnosť : Konštrukcia umožňuje UH-60M vykonávať rôzne misie, od transportu vojsk až po lekárske evakuácie a logistickú podporu, čím sa zvyšuje jeho využiteľnosť v bojových situáciách.
Modulárny dizajn : Môže byť vybavený špecializovaným vybavením pre rôzne misie, vďaka čomu je prispôsobiteľný pre špeciálne operácie alebo konvenčné vojny.
7. Rozšírené komunikačné systémy
Bezpečná komunikácia : Vylepšené komunikačné systémy umožňujú bezpečnú a spoľahlivú koordináciu s ostatnými jednotkami a veliteľskými strediskami, čím zlepšujú celkovú operačnú efektivitu.
Záver
Vylepšenia v UH-60M z neho robia schopnejšiu a všestrannejšiu platformu v bojových situáciách, čím sa zvyšuje jeho schopnosť prežiť, účinnosť a prispôsobivosť rôznym profilom misií.
Primárne misie pre každý variant vrtuľníka UH-60 Black Hawk sú prispôsobené ich špecifickým úlohám a schopnostiam:
UH-60L Black Hawk
Transport vojsk : Presun vojakov a vybavenia do a z bojových zón.
Logistická podpora : Preprava zásob, munície a zdravotníckeho personálu.
Medivac Operations : Evakuácia zraneného personálu z bojiska.
Velenie a riadenie : Slúži ako mobilné veliteľské centrum pre operácie na bojisku.
UH-60M Black Hawk
Podpora viacerých rolí : Vykonávanie rôznych misií vrátane transportu vojsk, medevac a logistickej podpory.
Podpora špeciálnych operácií : Podpora síl pre špeciálne operácie s nasadzovaním a vyberaním jednotiek.
Pátranie a záchrana : Zapojenie sa do pátracích a záchranných misií, najmä v náročných prostrediach.
Prieskum : Zhromažďovanie spravodajských informácií a vykonávanie sledovacích operácií.
https://qr.ae/pYrgSb
Je zaujímavé, že verzia L nemá riadenie FBW, ale klasickú hydrauliku so servopohonmi. :-( Aké zjednotenie techniky a logistiky.
Motory - papier znesie, taký lacný trik pre verchušku, hlavne slovné spojenie "budú chcieť".
Porovnávať Viper s UH-60L nebudem, lebo to je ako porvovnať M-kové BMW so spomínanou Octaviou. Úplné iné stroje, aj keď oba/-e sú vrtuľníky/autá.