L-410 Turbolet

Odpovědět
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3872
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Lynx »

Bombardier Global je top lietadlo a cena 25mil USD je velmi slusna oproti tomu, co dokaze.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Juraj Tichý »

Na čo su im dva?
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

Do konce roku zamíří do Kazachstánu 4 nové L 410NG a o dalších se jedná.
https://zdopravy.cz/do-kazachstanu-zami ... .sznhp.box
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

AI připravuje verzi L 410NG s kanadskými motory PT 6A-42 jako reakci na poptávku některých potenciálních zákazníků, kteří právě tuto široce rozšířenou jednotku poptávají.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

Spíš by mě zajímala možnost integrace motoru Catalyst. Přeci je to by měla být dnes vlajková loď české motorařiny a osazení na české letadlo by dávalo smysl.
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

Scotty87 píše: 25/4/2025, 23:37 Spíš by mě zajímala možnost integrace motoru Catalyst. Přeci je to by měla být dnes vlajková loď české motorařiny a osazení na české letadlo by dávalo smysl.
PT 6 je asi nejrozšířenější motor této kategorie na světě, servis má v každé větší díře. To se o fungl novém Catalystu říct nedá, AI se musí chovat tržně. Pokud klient něco chce, tak to prostě dostane. Až bude poptávka po L 410 s Catalystem, tak třeba vznikne.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

Spíš by měli utlumit použití starších motorů GE řady H a přejít na Catalyst. Tím by mohla vzniknout L-410neo.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od mikojan29 »

Skôr by mali začať s vývojom nástupcu L-410, nie len upgradom.
"Alea iacta est"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

Co NG tak zásadního chybí? Respektive jaký by měl být důvod pro úplně novou konstrukci?
Uživatelský avatar
Orlok
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 130
Registrován: 18/3/2025, 12:00

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Orlok »

L410 chybi vyuziti jako cargo plane jelikoz nema rampu ani velke dvere
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

Velké dveře mohla mít už stará 410. Rampa je pro letadlo téhle velikosti a užití zbytečnost.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Juraj Tichý »

Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

A co?
Uživatelský avatar
Orlok
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 130
Registrován: 18/3/2025, 12:00

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Orlok »

Scotty87 píše: 26/4/2025, 15:52A co?
To je ponekud hloupa reakce
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2209
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Nesher »

Juraj Tichý píše: 26/4/2025, 15:29
Velký obrázek
Obrázek je vizuálně zmenšen. Zobrazit v plné velikosti
A kolik se ročně prodá PZL 28 a kolik L 410? To je totiž to jediné co se počítá.
mikojan29
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1306
Registrován: 27/1/2019, 22:51

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od mikojan29 »

Ak chcete vyrábať 410 forever, kľudne. Ja som myslel, že máte vyššie ambície a nie stále obmieňať vyše 50-ročnú konštrukciu. Príde mi to ako reminiscencia s Mi-8.
"Alea iacta est"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 6187
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Juraj Tichý »

Keď im to nevadí pri Albatrosovi?
Do Afriky a chudobnej časti Ázie stále dobré.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 14111
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Zemakt »

A pro Slovensko.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4906
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od Scotty87 »

Konstrukci C-130 je víc jak 70 let. Stále se vyrábí. Boeingu 737 je 58 let. Stále se vyrábí. Konstrukce DHC-6 Twin Otter je stará 60 let a to přímý konkurent L-410. Dornier 228 je starý 44 let a je to opět přímý konkurent L-410.
Takže ano. Konstrukce L-410 k tomu k čemu slouží naprosto postačuje. Jako řekněme bush plane pro komerční provoz.
jean
poručík
poručík
Příspěvky: 746
Registrován: 3/9/2008, 19:30

Re: L-410 Turbolet

Příspěvek od jean »

Mi-8 v prevedeni so silnejsimi motormi mi aj dnes pride ako super konstrukcia. V podstate v tej triede dnes nema konkurenciu. Bud su lahsie alebo ovela tazsie
Odpovědět

Zpět na „Letecká technika“