Už je to "krapet" otravný. Já tu dávám i důvody pro ten výběr, nehledě na to jestli mi dělá nebo nedělá radost. To víš, trošku naředit tady to 100% přesvěčení jak je to 100% špatně i od lidí, co třeba ani obě vozidla neviděli zblízka . To, že někdo nedovede pochopit, že LMV pro tohle užití není tak dobrá platforma jako o něco větší Mars, to je pak těžký. Ty akcentuješ na unifikace, jo to je důležitý parametr, ale není to jediný, že. Proto akcentuju dávat si pozor na binární myšlení. Argumentem pro LMV je unifikace a zavedenost, ale pak tu máš i parametry co mluví pro S-330. Může se ti to líbit, nelíbit, moc s tím neuděláš. Ad kusová produkce, SVOS výrábí desítky obrěných úprav 4x4 pro OSN a další organizace, ano toto je komplikovanější, nicméně ta firma zas tak malá není.skelet píše: ↑5/6/2025, 12:42 Danik: uff.. pokud se nedělají porovnávací testy v rámci výběrového řízení nebo vojenské zkoušky, tak je to POUZE a JEN prezentace výrobce. "Kafíčko a chlebíčky".
Jinak nevysvětlili jsme si nic. Ty se pouze snažíš o racionalizaci nesmyslného nákupu 16 kusů nevyráběného podvozku od výrobce bez zkušeností s jinou, než kusovou produkcí. Na Lotyších je krásně vidět, že se nenechali Saabem do ničeho natlačit, ale racionálně zvažovali roztříštěnost vozového parku. Saab jim v tom vyšel vstříc. Stejně jako by AČR vyšel vstříc, kdyby to požadovala na LMV, Panduru, 815-7, 810, kontejneru, skříňové nástavbě nebo na perspektivním podvozku.
V soukromém sektoru je ona prezentace (s dlouhodobou zapůjčkou) nebo přizpůsobení se požadavku investora zcela běžná věc. Kdyby mi nákupčí udělal na firmě to co se má udělat s Marsem, tak jde minimálně na kobereček.
Borci to teď sice tahají na 815-7 (a ještě si stěžují na nedostatek místa), ale najednou nemůžou žít bez Marsu.. jedno oko nezůstalo suché.
edit:Tomuto mám jako rozumět tak, že plánovači nepočítají s tím, že perspektivní podvozek 4x4 nebude moci být použit pro účelové nástavby? Jakože fakt?Použít vozidla pro VR, heh, to je zas na změnu celé specifikace projektu a vozidla jsou kde.
Proč Saabem? Na S-330, JLTV a IVECO LMV to Saab prezentuje jako vizualizace už notně dlouhou dobu, fyzicky postavené byly modely na JLTV a S-330.
Pandur - cena a velikost, 815-7 - heh, to je fakt "skvělý" nápad


Kde si prosímtě stěžují na nedostatek místa? Stěžovali si na velikost celé soupravy když se to dá hodit na 4x4. Prostě smiř se s tím,že u nás se JLTV nezavádí jako u Litevců, LMV se očividně uživatelem nechtělo, Pandur je pro to overkill a UKPŽ není... A ano, stále se hledí na podporu domácího průmyslu...
"Tomuto mám jako rozumět tak, že plánovači nepočítají s tím, že perspektivní podvozek 4x4 nebude moci být použit pro účelové nástavby? Jakože fakt?"
Bavíme se o CV90 pro VR a analogickém užití nového KBVP... Pro krista