Lockheed Martin/Boeing F-22 Raptor

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

M1A2 Abrams: České přísloví v latině? BTW, je to dobře přeloženo?
YAMATO: Slavil příjezd Obamy, no... Rusáci ho k tomu naštvali, že chtějí zpět zlatý standard...
Já jsem ho naštval taky... Tak prosím když tak jen žlutou...
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Rosomak píše:Aha, hodně mladé...
1981 zadání konceptu
1986 zadání k vypracování nabídek
1991 vybrání vítěze
S takovou si budeš muset počkat na otevření archivů spíše 200 let, než 50. To teprve začne tvořit páteř sil USA (pokud budou USA existovat)
Ah jaj. 1. z 9 predseriovych kusov sa od zeme odlepili az v 1997. Areodynamicky je to teda najmladsia koncepcia dneska. Na vitazovy sutaze YF-22A sa este dlho potom pracovalo, s motorom F-119 lietala az v 97. Avionika bola do stroja dodavana postupne v Blockch 1 az 4 okolo roku 2000. Na datalink pokial viem serive F-22 este len cakaju.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Upresnil by som len niektoré dátumy
1983 - zadalo veliteľstvo USAF podklady pre spracovanie štúdie a návrhov na nové stíh. lietadlo, ktoré by od druhej polky 90. rokov nahradilo F-15. O niečo neskôr sa požiadavky upravili na základe poznatkov o Mig-29 a Su-27.

31.10.1986 sú už vybrané dva tými, ktoré majú pokračovať vo vývoji svojich strojov a každý z nich dostáva 691mil USD na pokračovanie vývoja a postavenie a zalietanie 2 prototypov.

do 31.12.1990 je zisťované do akej miery splnili už hotové prototypy zadané požiadavky

1.5.1991 vybraný víťaz, ktorého 2 stroje majú už nalietaných ,dokopy, 80 až 100 hodín.
a sústavy avioniky sú už do toho dátumu odskúšané na 2 lietadlách Boeing 757 / po úpravách na testovanie názov BAC 1-11 /
Na vitazovy sutaze YF-22A sa este dlho potom pracovalo, s motorom F-119 lietala az v 97
Altaj to nie je až tak úplne pravda. Lebo jeden z dvoch postavených prototypov YF-22A lietal s motormi YF-120 a druhý s YF-119 a to ešte pred určením víťaza. Zaujímavosťou je, že s motormi od General Electric YF-120 dosahoval max. letovú rýchlosť bez príd. spalovania 1,58 M a s Pratt Whitney YF-119 "len" 1,4M.
To, že sa neskorší vývoj naťahoval nebolo ani tak tech. problémami, ako skôr finančnými a zmenou koncepcie nepriateľa pre USAF.
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Mimochodem, OT...někde jsem četl, že se uvažuje o vývoji vysloveně bombardovací verze...ale že zde by mohl případně uspět i YF-23, který snad mě některé vlastnosti pro toto vhodnější (já bych jim to přál, neb se mi ten stroj líbil velice). Je to nějaký fake nebo ne?
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

To som čítal aj ja... že sa o tom uvažuje je kľudne možné, ale že by sa to malo aj stať pochybujem, resp. je to určite ešte veľmi ďaleko. A zaviešť ďaľší úplne nový typ (YF-23) už vôbec nie - nie sú peniaze, a toto by bolo najdrahšie riešenie.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Behom 90. rokov bol motor F-119 vylepseny, znizenie specifickej spotreby paliva v ramci niekolkych konstrukcnych zmien.

Zmeny na prototype YF-22: - stroj bol skrateny o cca 1/2 m
- zvecsene rozpetie kridla z 13,3 na 13,5 m,
pricom plocha ostala nezmenena.
- znizila sa sipovitost kridel zo 48°na 42°
- stroj bol znizeny s 5,4 na 5,0m
- prechody (centroplan - kridlo)
boli viac zaoblene, znizil sa celny odpor
- kabina bola viac v predu, co zlepsilo zorne
pole pasivnych senzorov

Rabo: Udajom z testov YF-22 a F-22 sa neda verit ..... dnes ma Raptor supercruise 1,8 mach, ziadnych 1,4 ani 1,5. A to sa nemenil ani motor ani areodynamika. Vypustia udaj ktory je skutocnosti ovela nizsi nez realne vykony lietadla. A tak to este par rokov bude, kedze sa nikam nepredava.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

Altaj píše:Behom 90. rokov bol motor F-119 vylepseny, znizenie specifickej spotreby paliva v ramci niekolkych konstrukcnych zmien.
No problem je, ze diky byrokracii v letecke asociaci se neustale prodluzuje cas mezi ukoncenim vyvoje jednotlivych komonentu a jejich pouzitim na letadle. T.j. nektere soucasti mohli byt "hotove" i 2-3 roky pred tim, nez byli pouzity na letadle.
Altaj píše: Rabo: Udajom z testov YF-22 a F-22 sa neda verit ..... dnes ma Raptor supercruise 1,8 mach, ziadnych 1,4 ani 1,5. A to sa nemenil ani motor ani areodynamika. Vypustia udaj ktory je skutocnosti ovela nizsi nez realne vykony lietadla. A tak to este par rokov bude, kedze sa nikam nepredava.
porad jsou ty oficialni udaje nejpresnejsi. Taky jsem slysel, ze nekteri piloti SR-71 tvrdili, ze blackbird "umi" 5-machu. :mrgreen:
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Jenže po krátkou dobu bylo jak na stránkách USAF, tak Lockheedu napsáno, že Raptor dá M2.0+ na forsáž a 1.7+ v supercruise. Pak to zmizelo, nahradily to pofidérní kecy a o reálných výkonech svědčí akorát svědectví zúčastněných a čas od času nějaká tisková zpráva - jako ta o pár stránek hlouběji (potvrzující maximálku daleko přes M2.0).
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17865
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tak zde máme zprávu o rozpočtových škrtech v Pentagonu:

"Za své podle listu WP vezmou projekty superstíhačky F-22 Raptor"

Další krácené programy najdete na novinky.cz. V každém případě Silent Eagle začíná dávat smysl.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

To by mne zajímalo, co se myslí tím "projektem", když v případě F-22 jde o letadlo realizované, zařazené ve službě = daleko za projektovou fází. Možná nějaký upgrade. Pokud tím byla myšlena redukce plánovaných stavu, tak je to napsáno hodně špatně.
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Mne sa to nezda. 242 F-22 je realita, su objednane USAF a budu vyrobene. Ziadne skrty sa nekonaju, lebo sa udiali uz pocas 90tych rokov z 750 na 650, 380 potom na 183 teraz vsak navysili o 60. Tiez jaksi nerozumiem co tym novinky.cz chceli povedat.

Ach joj, Silent Eagle bude mat zmysel jedine ak by platili slova ,,odbornikov´´ z cias 60tych rokov pred Vietnamom, ktory vo vizii buducich vzdusnych bojov - Forecast tvrdili, ze obratnost je zbytocna vlastnost aboj sa bude viest len v BVR. Lebo na blizko nema Eagle ziadnu sancu. Jakby ked ma max. turn rate 21°/s (a to este stihacia verzia bez CFT!!!) , kym stare Su-27 ma ustaleny 24°/s. A novy Su-35 ma vdaka vektorovym tryskam maximalny az 36°/s .......
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

To sa mi nezdá, ale dám sa presvedčiť. F-22 má v Kongrese veľa nepriateľov.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17865
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

http://www.atmonline.cz/news/2009/duben/060409a.htm máme strach o zdraví občanů! nebo o to, že by se ty zbytky dostaly do jiného státu? :wink:

Altaji, pokud se bude v programu F-22 škrtat, tak je třeba nějak flotilu F-15 něčím nahradit. A o to by se popraly F-35 s F-15SE. O nic víc nejde. :)
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

To môže byť aj jedno s druhým.
Aj keď trosky väčšiny moderných bojových strojov môžu byť celkom nebezpečné, nadýchnuť sa prachu z roztrieštených dielov z karbonových čí borových vlákien je dobrý základ pre neskoršiu rakovinu hrtanu a pľúc - podobne si na taký "chlpatý" dielec siahnuť...

Rozbehnutý a viacmenej dokončený F-22 sa má škrtať a nedokončený F-35 nie? Čudné, aj keď zasa v projekte F-35 sú aj cudzie peniaze, takže by to museli nejak spojencom zdôvodniť.
Uživatelský avatar
Altaj
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 189
Registrován: 17/1/2008, 13:32

Příspěvek od Altaj »

Skor ta druha moznost, pre ruskeho agenta neni problem do kufra medzi tricko strcit nejaky ten kovovy crep z lietadla. Ak budu mat rusi stastie, cela americka stealth technologia bude mat cenu obojsmernej letenky Moskva San-Francisco + vodky ako odmeny pre takehoto ,,turistu´´.

Neviem ci je lepsia F-35, alebo F-15. V low speed dogfighte asi F-35 pri transsonickych rychlostiach je to otazne, v energetickom suboji by som skor dal na Eagla. F-15SE bude mat vyhodu v nosnosti vyzbroje.

Osobne by sa mi viac pacila modernizacia F-15E. Mnam, podla Visingra mozu dostat AESA radary,Sniper XR namiesto LANTRIN, prilbove zamerovac JDAM, JSOW a 2 kridlove zavesniky, cim sa zvysi nostnost vyzbroje na 13 360kg!!! (napr Su-34 iba 8 ton bomb).
Za všetko zlo sa môže katolícka cirkev.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17865
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Co jsem se dnes dočetl, tak produkce F-22 by se dle toho plánu měla zastavit na 187 letounech. Kolik jich mělo být do teď netuším. Krom toho se má zrušit jedna letadlovka, program tankerů, nákup VH-71, vývoj protiletadlových raket co měli být v Polsku a taky létající laser YAL-1 (?). Údajně je v ohrožení i FCS. Tak to jsem zvědav co z toho je všechno pravda.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Zrušit se má jedna letadlovka, ale jedna nová se postaví. Celkový počet zůstane stejný. Nebo budou teď rušit dvě?
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

Tech deset letadlovek bude az po roku 2040.
Cele vyjadreni je tady:
http://www.defenselink.mil/speeches/spe ... echid=1341
Uživatelský avatar
Rosomak
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2318
Registrován: 7/8/2007, 08:54

Příspěvek od Rosomak »

Myslíš asi tohle: We will shift the Navy Aircraft Carrier program to a five-year build cycle placing it on a more fiscally sustainable path. This will result in 10 carriers after 2040."
Tj. znamená to, že počet letadlových lodí do této doby zůstane stejný - každých pět let se obmění jedna nejstarší za jednu novou. Snížení počtu o jednu je možné, uvidíme co bude za třicet let...
Dnes máme 10 x třídu NIMITZ, 1 x třídu ENTERPRISE, kterou vymění 1 x nová třída GERALD FORD, která se staví od roku 2005 - budou o cca 30 metrů širší.
Uživatelský avatar
Sturmovik
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 212
Registrován: 23/4/2008, 14:45
Bydliště: SVK

Příspěvek od Sturmovik »

Počul som v rádiu o tomto novom rozpočte. Pár militaristov sa chce proti tomu odvolať. :D Ale ešte si treba počkať na nové zdroje a správy.
The Spartans do not ask how many but where they are - Agis II of Sparta
It is the brave man's part to live with glory, or with glory die - Sophocles
Odpovědět

Zpět na „Letadla“