Vyšší rychlost se stejně výkonným motorem? Maximálně tak ze zkresleného pohledu, kdy Bf 109 byl už vyráběn velkosériově, zatímco Heinkel šlechtil pár prototypů. Ale stejně bych raději viděl graf průběhu rychlosti v závislosti na výšce včetně vzletové hmotnosti a konfigurace výzbroje.YAMATO píše:Mé argumenty ve prospěch He 112 [highlight=red]B[/highlight]: vyšší rychlost se stejně výkonným motorem
Hodil..každopádně někdy okolo let 1935/6 tento prvek při výběrovém řízení rozhodující nebyl.větší dolet (jak by se v 40 nad Británií hodil!)
nepoměrně lepší podvozek, pevnější drak, snadnější pilotáž, lepší výhled z kabiny.
Bf 109 měl podvozek sice náladový, ale když si přečteš o jejich masovém nasazování, tak těch vážných nehod vinou podvozku zase tolik nebylo. Pevnější drak? Máš nějaký zdroj? Snadnější pilotáž..možná, na Wiki jsem našel něco o lepším sladěním sil Heinkelu 112 B. Výhled z kabiny ano. Otázka zní: mělo RLM a Luftwaffe čekat další dlouhé měsíce, nebo spíše roky, než Heinkel bude schopný postavit skutečně konkurenceschopné letadlo, které se může postavit již sériově vyráběným Bf 109?
Výrobní náklady jsou myslím docela DOST důležité. Celkově konstrukce možná zjednodušena byla, ale ta eliptická křídla nese pořád. Ona nejsou špatná, to ne - naopak, letadlo s nimi má jisté velmi pěkné vlastnosti, cituji sám sebe z článku o He 111:A co se týče složitosti (=ceny), He 112 B měl konstrukci již dosti zjednodušenou, pravda, na Bf 109 v tom stále neměl, ale je IMHO dost pochybný argument dávat toto kritérium na první místa.
Eliptické nejefektivněji eliminuje koncové vlivy křídla a (při mezních režimech) využívá každý svůj pomyslný řez na hranici aerodynamických možností (narozdíl od obdélníkových či lichoběžníkových, kde je max. aerodynamických možností profilu dosaženo pouze v jediném místě - v něm se počíná trhat proudění na křídle - a v ostatních zůstávají možnosti profilu částečně nevyužity).
Obdélníkové (lichoběžníkové) křídlo má v praxi výhodu ve výraznějším varování před pádem (což se u eliptických řeší různým aerodynamickým a geometrickým zkroucením) a především pak v mnohem menší náročnosti výroby, což je u velkosériově vyráběných letadel samozřejmě zcela klíčový faktor.
Jenže jak píšu..elipsa se vyrobit sice dá, ale stojí to čas i peníze.