Mi-24 Hind
Moderátor: Julesak
Tak ten Plamen nahradí určitě kanónová pouzdra z Gš-23. Jen jsi nejsem jist jestli v případě podvěšení Gš-23 byl schopen nést Mi-24 i raketnice.
Ale celkem by se mi líbilo (pokud by to šlo), že by kanón z Plamenu umístili po vzoru Mi-24VP, respektive Mi-35M.
Co se týče PTŘS tak, kdysi se mluvilo o izraelských Spike?
Ale celkem by se mi líbilo (pokud by to šlo), že by kanón z Plamenu umístili po vzoru Mi-24VP, respektive Mi-35M.
Co se týče PTŘS tak, kdysi se mluvilo o izraelských Spike?



- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Tak sem to myslel, ale co tak použít kanón a rakety z Panduru, když už je teda máme. Kanón samozřejmě nepohyblivý...
Jenže to je vše o penězích, ta integrace Plamenu je stejně jen proto, že jich je moc, L-159 proti původnímu plánu může nést jen dva ( dříve až tři ).
EDIT:možné je všechno...

Jenže to je vše o penězích, ta integrace Plamenu je stejně jen proto, že jich je moc, L-159 proti původnímu plánu může nést jen dva ( dříve až tři ).
EDIT:možné je všechno...




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Tak ono by bylo hloupé nepoužít Plamen, i kdyby jich bylo i jen dostatečné množství. Přeci jen se vyrábí doma a na co kupovat v cizině něco co si zvládneme udělat sami.
Ostatně jaké jsou na trhu balíčky modernizací pro Mi-24? Já mám širší povědomí jen o jihoafrickém Superhind Mk.3, a jakés takés povědomí o Mi-35M. Ale to ještě z dob, kdy vycházelo Aero Plastic Kits Revue, což je 13let nazpět.
Ostatně jaké jsou na trhu balíčky modernizací pro Mi-24? Já mám širší povědomí jen o jihoafrickém Superhind Mk.3, a jakés takés povědomí o Mi-35M. Ale to ještě z dob, kdy vycházelo Aero Plastic Kits Revue, což je 13let nazpět.



- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
Verze Mil Mi24
Pánové a jak se liší Mil Mi24 D od verze V ( Hind - E ) ? Výzbrojen je co já vím stejně. Má nějaké novější elektronické vybavení ? Silnější a efektivnější přístroje ochrany proti PLŘS ?
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Nový protitankový systém znamená novú aparatúru navedenia s lepšími vlastnosťami.
Zamenený je systém riadenia paľby veľkokalibrového guľometu (lepší balistický počítač).
Celkom podstatný je aj "skutočný" strelecký a bombardovací zameriavač pilota ASP-17V, ktorý nahradil pôvodný jednoduchý zameriavač PKV. To umožňuje efektívnejšie použitie streleckej, raketovej a bombardovacej výzbroje , ktorá sa významne rozšírila v sortimente.
PS - je zarážajúce, ako málo pozornosti sa venuje na rôznych fórach problematike zameriavacích systémov, pritom ich kvalita a schopnosti sú celkom podstatné pre efektívne použitie nesených zbraní.
Zamenený je systém riadenia paľby veľkokalibrového guľometu (lepší balistický počítač).
Celkom podstatný je aj "skutočný" strelecký a bombardovací zameriavač pilota ASP-17V, ktorý nahradil pôvodný jednoduchý zameriavač PKV. To umožňuje efektívnejšie použitie streleckej, raketovej a bombardovacej výzbroje , ktorá sa významne rozšírila v sortimente.
PS - je zarážajúce, ako málo pozornosti sa venuje na rôznych fórach problematike zameriavacích systémov, pritom ich kvalita a schopnosti sú celkom podstatné pre efektívne použitie nesených zbraní.
Označení verze "V" souvisí s použitými motory TV3-117V a znamenají pro uživatele lepší výškové vlastnosti stroje.
Největší bojové nasazení zaznamenal Mi-24 v Afghánistánu.
Mnoho z nás je přesvědčeno, že největší ztráty utrpěly letky bitevních vrtulníků po zavedení ručních PL kompletů do výzbroje "Dušmanů". Jistě mají tyto zbraně na kontě velké procento sestřelů, ale téměř stejných úspěchů docílili specialisté s kulomety a odstřelovačkami.
Mi-24 má vynikající pancéřové sklo, avšak jen čelní. Na bocích kabin je klasické plexo. Navíc, lětající personál používal v první polovině války pilotní přilby bílé barvy. A tento souhrn nedopatření ve výbavě posádek a vrtulníků využívali "Dušmani" odstřelovači.
Při letu bitevních vrtulníků horskými údolími prolétavali stroje pod úrovní hřebenů hor. Těsně pod vrcholy, v několika patrech, byli rozmístěni střelci specialisté, kteří se zaměřovali na kontrastní bílé přilby posádek a snadno docilovali úspěchů. V tom jim boční plexo nemohlo nijak zabránit.
V pozdějším období bojů zavedly VVS méně nápadné barvy pilotních přileb.
Největší bojové nasazení zaznamenal Mi-24 v Afghánistánu.
Mnoho z nás je přesvědčeno, že největší ztráty utrpěly letky bitevních vrtulníků po zavedení ručních PL kompletů do výzbroje "Dušmanů". Jistě mají tyto zbraně na kontě velké procento sestřelů, ale téměř stejných úspěchů docílili specialisté s kulomety a odstřelovačkami.
Mi-24 má vynikající pancéřové sklo, avšak jen čelní. Na bocích kabin je klasické plexo. Navíc, lětající personál používal v první polovině války pilotní přilby bílé barvy. A tento souhrn nedopatření ve výbavě posádek a vrtulníků využívali "Dušmani" odstřelovači.
Při letu bitevních vrtulníků horskými údolími prolétavali stroje pod úrovní hřebenů hor. Těsně pod vrcholy, v několika patrech, byli rozmístěni střelci specialisté, kteří se zaměřovali na kontrastní bílé přilby posádek a snadno docilovali úspěchů. V tom jim boční plexo nemohlo nijak zabránit.
V pozdějším období bojů zavedly VVS méně nápadné barvy pilotních přileb.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
O "L-166" nemám nijaké konkrétní údaje, pokud jde o nasazení v bojové situaci.
Co se motorů TV3-117V týče, je jistě možné, že jsou třetí v pořadí vývoje TV3-117. Avšak, takto značené motory dovolovaly posádkám Mi-24V zaviset v mnohem vyšší nadmořské výšce. Také statický dostup této verze byl o něco hodnotnější, než verze Mi-24D.
U sov./rus. strojů je dosti ošidné rozlišovat pořadí verzí dle dodatečného písmene za typovým označením.
Pro příklad lze použít Mig-29. T. zv. Mig-29A ( základní varianta) byl v dokumentaci veden jako Mig-29 a rozlišení se týkalo pouze provedení stroje s chlazením kanonu a bez chlazení kanonu.
Když jsem se zmínil o účasti Mi-24 v bojích nad Afghánistánem, doplním ještě maličkost.
Bitevní vrtulníky používaly VVS také pro přímou ochranu letiště. V Afghánistánu není mnoho vhodných oblastí na vybudování letištních ploch. Obyčejně je takové letiště sevřeno mezi horami. "Dušmani" se stahovali na úbočí hor svažujících se k letištím a odtud ostřelovali kulomety, minomety a odstřelovacími puškami vše, co bylo v jejich účinném dosahu. Když se jejich činnost stávala pro personál letiště a letecký provoz nebezpečnou, vystartoval roj Mi-24, označený prostor napadl veškerým arzenálem palubních zbraní a zajistil tak klid na letišti asi na dobu 7 dnů. než se do prostoru přesunula další skupina "Dušmanů".
Co se motorů TV3-117V týče, je jistě možné, že jsou třetí v pořadí vývoje TV3-117. Avšak, takto značené motory dovolovaly posádkám Mi-24V zaviset v mnohem vyšší nadmořské výšce. Také statický dostup této verze byl o něco hodnotnější, než verze Mi-24D.
U sov./rus. strojů je dosti ošidné rozlišovat pořadí verzí dle dodatečného písmene za typovým označením.
Pro příklad lze použít Mig-29. T. zv. Mig-29A ( základní varianta) byl v dokumentaci veden jako Mig-29 a rozlišení se týkalo pouze provedení stroje s chlazením kanonu a bez chlazení kanonu.
Když jsem se zmínil o účasti Mi-24 v bojích nad Afghánistánem, doplním ještě maličkost.
Bitevní vrtulníky používaly VVS také pro přímou ochranu letiště. V Afghánistánu není mnoho vhodných oblastí na vybudování letištních ploch. Obyčejně je takové letiště sevřeno mezi horami. "Dušmani" se stahovali na úbočí hor svažujících se k letištím a odtud ostřelovali kulomety, minomety a odstřelovacími puškami vše, co bylo v jejich účinném dosahu. Když se jejich činnost stávala pro personál letiště a letecký provoz nebezpečnou, vystartoval roj Mi-24, označený prostor napadl veškerým arzenálem palubních zbraní a zajistil tak klid na letišti asi na dobu 7 dnů. než se do prostoru přesunula další skupina "Dušmanů".
Hecklere máš na mysli toto? http://www.youtube.com/watch?v=5MwZCyAhjz8
Ale tady nevím z kterého filmu to je .. http://www.youtube.com/watch?v=lSpRWfB-tBg
Ale tady nevím z kterého filmu to je .. http://www.youtube.com/watch?v=lSpRWfB-tBg



- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
Skelet : 9 rota je dle mě jden z nejhezčích ( a taktéž uspěšných) ruských filmů v poslední době.
Co se verzí Mi 24 v ruské armádě týče :
Mi-24D - V roce 87 byli PTŘS 9M17M1 "na zkoušku" nahrazeny 9M114 . Jak se tato modifikace označovala netuším. Každopádně verze D byla z tažena z aktivní služby v letech 97-2000. A teď rezne v armádních skladištích.
Mi-24V je aktuálně používaná verze. Bude ve službě ještě minimálně dalších 15-20let.
Mi-24P - verze s modifikovaným systémem vypouštění klamných cílů a silnějších rušiček. Montována PTŘS 9M120M "Ataka". Péčková verze se také dočkala nějaké uprávy či jiného uspořádání nákladového prostoru. ( na Péčku pracovala také nějaká Francouzká Firma )
Ruská Armáda Mi-24 do budoucna nemá čím nahradit ( a ani to nemá v plánu). Vrtulníky Ka-50 , Ka-52 a Mi-28 jsou čistě bojové stroje podobné západním strojům jako je třeba celosvětově známý AH-64
Co se verzí Mi 24 v ruské armádě týče :
Mi-24D - V roce 87 byli PTŘS 9M17M1 "na zkoušku" nahrazeny 9M114 . Jak se tato modifikace označovala netuším. Každopádně verze D byla z tažena z aktivní služby v letech 97-2000. A teď rezne v armádních skladištích.
Mi-24V je aktuálně používaná verze. Bude ve službě ještě minimálně dalších 15-20let.
Mi-24P - verze s modifikovaným systémem vypouštění klamných cílů a silnějších rušiček. Montována PTŘS 9M120M "Ataka". Péčková verze se také dočkala nějaké uprávy či jiného uspořádání nákladového prostoru. ( na Péčku pracovala také nějaká Francouzká Firma )
Ruská Armáda Mi-24 do budoucna nemá čím nahradit ( a ani to nemá v plánu). Vrtulníky Ka-50 , Ka-52 a Mi-28 jsou čistě bojové stroje podobné západním strojům jako je třeba celosvětově známý AH-64
Naposledy upravil(a) Abakan An-94 dne 7/8/2009, 08:56, celkem upraveno 1 x.
- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
- Abakan An-94
- vojín
- Příspěvky: 16
- Registrován: 1/8/2009, 10:23
- Bydliště: Praha ( mometálně Petrohrad )
Mi-24P / izdel.243 /. Najväčší viditeľný rozdiel oproti iným verziám je v namontovaní dvojhlavňového 30mm kanónu GŠ-30K Tu je to označenie v názve - P priamo naviazané na použitie novej zbrani "Pušečnij" / kanónový /. Spočiatku boli na tomto type používané štandardné "Šturmi". Dokonca by som napísal, že "Ataky" sa začali používať až na neskorších verziách toho to typu, ale nepreveroval som to.Mi-24P - verze s modifikovaným systémem vypouštění klamných cílů a silnějších rušiček. Montována PTŘS 9M120M "Ataka". Péčková verze se také dočkala nějaké uprávy či jiného uspořádání nákladového prostoru. ( na Péčku pracovala také nějaká Francouzká Firma )
edit: na základe Alchymistovho jazykového okienka opravujem názov Mi-24P do správneho prekladu.
Naposledy upravil(a) rabo dne 7/8/2009, 17:13, celkem upraveno 1 x.