Avia B-534
Moderátor: Hans S.
Náhodou jsem padnul na :
http://www.quarry.nildram.co.uk/CannonMGs.htm
http://www.quarry.nildram.co.uk/WW2guneffect.htm
http://www.quarry.nildram.co.uk/US404.htm
skusím to přežvejkat a udělám sem z toho výtah.
http://www.quarry.nildram.co.uk/CannonMGs.htm
http://www.quarry.nildram.co.uk/WW2guneffect.htm
http://www.quarry.nildram.co.uk/US404.htm
skusím to přežvejkat a udělám sem z toho výtah.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Jak už bylo v úvodním článku řečeno, Avie byla vyráběna v řadě různých verzí. Jednou z následujících verzí pak měla být Avia B-634.
Avia B-634
tato verze vycházela logicky z Avie B-534 a poprvé nová verze vzlétla 9.7.1936. Letoun měl samonosné podvozkové nohy a další aerodynamická zlepšení. Jeho výzbroj byla dvakulomety vz.30 nad motorem ráže 7,92 mm a kanon Hispano 402 ráže 20mm střílející dutou hřídelí vrtule. Od výkonu se očekávalo více, než se nakonec dosáhlo. Rychlost prototypu byla cca 410 km/h oproti 3. a 4.verze B-534, která měla maximálnu kolem 380km/h. Tyto nepatrně zlepšené výkony se však nevyplatily, aby byla změněna na výrobní lince. Letoun později dostal novou krytou kabinu, stejnou jako 4.verze Avie B-534.
Avia B-634
tato verze vycházela logicky z Avie B-534 a poprvé nová verze vzlétla 9.7.1936. Letoun měl samonosné podvozkové nohy a další aerodynamická zlepšení. Jeho výzbroj byla dvakulomety vz.30 nad motorem ráže 7,92 mm a kanon Hispano 402 ráže 20mm střílející dutou hřídelí vrtule. Od výkonu se očekávalo více, než se nakonec dosáhlo. Rychlost prototypu byla cca 410 km/h oproti 3. a 4.verze B-534, která měla maximálnu kolem 380km/h. Tyto nepatrně zlepšené výkony se však nevyplatily, aby byla změněna na výrobní lince. Letoun později dostal novou krytou kabinu, stejnou jako 4.verze Avie B-534.



- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu
Nejslavnější erou pro Avii B-534 byla léta předválečná. Od roku 1922 se totiž ve Švýcarsku každých 5 let konalo mzinárodní klání letecké techniky, kde soutěžili jak vojenští, tak i sportovní letci z celé Evropy. Ve dnech 23.července až 1.srpna 1937 se konal v Curychu již čtvrtý ročník této náročné soutěže. Do Švýcarska byli vysláni i čeští piloti, kteří se na toto klání důkladně připravovali právě na Aviích B-534 již od května 1937 u Lp č.4. MNO se rozhodlo vyslat do Curychu celkem 16 letců a 12 letadel. Osm bylo akrobatických Avii Ba-122 a čtyři Avie B-534. Pro dosažení co nejnižší hmotnosti bylo z Avii vymontováno vše nepotřebné, jako výzbroj, munice atd. Piloty pro Avii byli vybrání kapitán Stanislav Engler, poručík Jaroslav Hlaďo, rotmistr Jaroslav Šnobl a četař František Peřina (ano ten Peřina, který je znám z Bitvy o Británii). Všichni tito piloti spolu s piloty na akrobatických Ba-122 a s doprovodným Fokkerem F-IX odlétli do Curychu 19.července (přistáli na letišti Dubendorf nedaleko Curychu). Na tomto letišti se sešlo celkem 310 pilotů ze 14 evropských zemí.
Naši piloti se na Aviích B-534 zúčastnily alpského okružního závodu jednotlivců a tříčlenných rojů, dále pak v závodě smrti, což byl rychlý výstup do 3,00 metrů a následný střemhlavý let. Na alpském okruhu skončili naši piloti na 2., 3., a 4.místě v pořadí Hlaďo, Šnobl, Peřina. Vítězem se stal německý major Seidemann na Me Bf-109 V8. Stejní piloti pak obsadili stříbrnou příčku při alpském letu tříčlenným rojem. V závodě "smrti" pak obsadili vynikající 3.,4. a 5.místo v pořadí Peřina, Hlaďo a Šnobl za vítěznými němci Franckem (Bf-109 V13) a Schurfeldem (Henschel Hs-123 V5). To byl pro naše piloty světový úspěch, který ještě svými výkony podtrhli akrobati na svých Ba-122. Celekm tedy naši piloti na IV. mezinárodním leteckém mítinku v Curychu získali 3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile, k tomu ještě 4x čtvrté místo a 1x paté. Po návratu do Prahy 3.srpna 1937 je přivítal nadšemý dav a jejich letadla byla vystavena (1x Avia B-122, 1x Avia B-534) na Staroměstském náměstí.
Nejslavnější erou pro Avii B-534 byla léta předválečná. Od roku 1922 se totiž ve Švýcarsku každých 5 let konalo mzinárodní klání letecké techniky, kde soutěžili jak vojenští, tak i sportovní letci z celé Evropy. Ve dnech 23.července až 1.srpna 1937 se konal v Curychu již čtvrtý ročník této náročné soutěže. Do Švýcarska byli vysláni i čeští piloti, kteří se na toto klání důkladně připravovali právě na Aviích B-534 již od května 1937 u Lp č.4. MNO se rozhodlo vyslat do Curychu celkem 16 letců a 12 letadel. Osm bylo akrobatických Avii Ba-122 a čtyři Avie B-534. Pro dosažení co nejnižší hmotnosti bylo z Avii vymontováno vše nepotřebné, jako výzbroj, munice atd. Piloty pro Avii byli vybrání kapitán Stanislav Engler, poručík Jaroslav Hlaďo, rotmistr Jaroslav Šnobl a četař František Peřina (ano ten Peřina, který je znám z Bitvy o Británii). Všichni tito piloti spolu s piloty na akrobatických Ba-122 a s doprovodným Fokkerem F-IX odlétli do Curychu 19.července (přistáli na letišti Dubendorf nedaleko Curychu). Na tomto letišti se sešlo celkem 310 pilotů ze 14 evropských zemí.
Naši piloti se na Aviích B-534 zúčastnily alpského okružního závodu jednotlivců a tříčlenných rojů, dále pak v závodě smrti, což byl rychlý výstup do 3,00 metrů a následný střemhlavý let. Na alpském okruhu skončili naši piloti na 2., 3., a 4.místě v pořadí Hlaďo, Šnobl, Peřina. Vítězem se stal německý major Seidemann na Me Bf-109 V8. Stejní piloti pak obsadili stříbrnou příčku při alpském letu tříčlenným rojem. V závodě "smrti" pak obsadili vynikající 3.,4. a 5.místo v pořadí Peřina, Hlaďo a Šnobl za vítěznými němci Franckem (Bf-109 V13) a Schurfeldem (Henschel Hs-123 V5). To byl pro naše piloty světový úspěch, který ještě svými výkony podtrhli akrobati na svých Ba-122. Celekm tedy naši piloti na IV. mezinárodním leteckém mítinku v Curychu získali 3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile, k tomu ještě 4x čtvrté místo a 1x paté. Po návratu do Prahy 3.srpna 1937 je přivítal nadšemý dav a jejich letadla byla vystavena (1x Avia B-122, 1x Avia B-534) na Staroměstském náměstí.



Pekne dobove zabery a neco malo povidani o tomto uspechu nasich letcu, bylo videt v historickem magazinu.kacermiroslav píše:IV. mezinárodní letecký mítink v Curychu
Nejslavnější erou pro Avii B-534 byla léta předválečná. Od roku 1922 se totiž ve Švýcarsku každých 5 let konalo mzinárodní klání letecké techniky, kde soutěžili jak vojenští, tak i sportovní letci z celé Evropy. Ve dnech 23.července až 1.srpna 1937 se konal v Curychu již čtvrtý ročník této náročné soutěže. Do Švýcarska byli vysláni i čeští piloti, kteří se na toto klání důkladně připravovali právě na Aviích B-534 již od května 1937 u Lp č.4. MNO se rozhodlo vyslat do Curychu celkem 16 letců a 12 letadel. Osm bylo akrobatických Avii Ba-122 a čtyři Avie B-534. Pro dosažení co nejnižší hmotnosti bylo z Avii vymontováno vše nepotřebné, jako výzbroj, munice atd. Piloty pro Avii byli vybrání kapitán Stanislav Engler, poručík Jaroslav Hlaďo, rotmistr Jaroslav Šnobl a četař František Peřina (ano ten Peřina, který je znám z Bitvy o Británii). Všichni tito piloti spolu s piloty na akrobatických Ba-122 a s doprovodným Fokkerem F-IX odlétli do Curychu 19.července (přistáli na letišti Dubendorf nedaleko Curychu). Na tomto letišti se sešlo celkem 310 pilotů ze 14 evropských zemí.
Naši piloti se na Aviích B-534 zúčastnily alpského okružního závodu jednotlivců a tříčlenných rojů, dále pak v závodě smrti, což byl rychlý výstup do 3,00 metrů a následný střemhlavý let. Na alpském okruhu skončili naši piloti na 2., 3., a 4.místě v pořadí Hlaďo, Šnobl, Peřina. Vítězem se stal německý major Seidemann na Me Bf-109 V8. Stejní piloti pak obsadili stříbrnou příčku při alpském letu tříčlenným rojem. V závodě "smrti" pak obsadili vynikající 3.,4. a 5.místo v pořadí Peřina, Hlaďo a Šnobl za vítěznými němci Franckem (Bf-109 V13) a Schurfeldem (Henschel Hs-123 V5). To byl pro naše piloty světový úspěch, který ještě svými výkony podtrhli akrobati na svých Ba-122. Celekm tedy naši piloti na IV. mezinárodním leteckém mítinku v Curychu získali 3 zlaté, 3 stříbrné, 4 bronzové medaile, k tomu ještě 4x čtvrté místo a 1x paté. Po návratu do Prahy 3.srpna 1937 je přivítal nadšemý dav a jejich letadla byla vystavena (1x Avia B-122, 1x Avia B-534) na Staroměstském náměstí.
Kdo nemel sanci to zhlednout, je mozne to napravit:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/2 ... y-magazin/
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22/7/2009, 00:22
- Kontaktovat uživatele:
Dobry den,
v nasem studiu jsme meli tu cest vypracovavat vizualizace Avie B-534. Prikladam obrazek, pokud se sem jeste nekdo diva.

poznamka: polovina napisu neni autenticka a byla pridana jen pro efekt a detaily. Zverejneny obrazek je nas prezentacni a nesnazili jsme se o 100% presnost a realitu.
Obrazek s autentickou formaci avii bohuzel jeste nemuzeme zverejnit nebot kniha, pro kterou tato vizualizace byla vytvarena jeste nebyla uvedena do obchodu.
Budu rad za jakekoliv komentare a pripominky.
P.
v nasem studiu jsme meli tu cest vypracovavat vizualizace Avie B-534. Prikladam obrazek, pokud se sem jeste nekdo diva.

poznamka: polovina napisu neni autenticka a byla pridana jen pro efekt a detaily. Zverejneny obrazek je nas prezentacni a nesnazili jsme se o 100% presnost a realitu.
Obrazek s autentickou formaci avii bohuzel jeste nemuzeme zverejnit nebot kniha, pro kterou tato vizualizace byla vytvarena jeste nebyla uvedena do obchodu.
Budu rad za jakekoliv komentare a pripominky.
P.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22/7/2009, 00:22
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22/7/2009, 00:22
- Kontaktovat uživatele:
lkala: datum vydani knihy bohuzel neznam, zkusim se poptat a pripadne doplnit vice informaci.
tempik: cely obrazek je pojaty trochu volneji a do falloutovskeho ladeni
hydrostar: omlouvam se pokud ty napisy nekoho pohorsuji, na ilustraci pro knihu nic takoveho nenajdete.
Casem zverejnime A2 plakat volne ke stazeni a pokud by nekomu nedal spat nektery z napisu, tak je mozne domluvit se a udelame i variantu na které je odstraníme.
tempik: cely obrazek je pojaty trochu volneji a do falloutovskeho ladeni
hydrostar: omlouvam se pokud ty napisy nekoho pohorsuji, na ilustraci pro knihu nic takoveho nenajdete.
Casem zverejnime A2 plakat volne ke stazeni a pokud by nekomu nedal spat nektery z napisu, tak je mozne domluvit se a udelame i variantu na které je odstraníme.
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22/7/2009, 00:22
- Kontaktovat uživatele:
To jsem nevěděl, že B-534 létala na elektromotor.
Také stín horního křídla je nějak moc dlouhý.
Zase spodní křídlo není osvětlené.
Úhly stínů nekorespondují s krajinou - krom toho ta je v přílišném oparu vzhledem k výšce letu - cca 500 m.
Přijde mi, že letoun je posazen nad obec Nižný Sliač u Ružomberoka se směrováním na severovýchod (v pozadí Západní Tatry.
Také stín horního křídla je nějak moc dlouhý.
Zase spodní křídlo není osvětlené.
Úhly stínů nekorespondují s krajinou - krom toho ta je v přílišném oparu vzhledem k výšce letu - cca 500 m.
Přijde mi, že letoun je posazen nad obec Nižný Sliač u Ružomberoka se směrováním na severovýchod (v pozadí Západní Tatry.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Kačer:
Avia B-534 IV stála 757000 Kč z toho 443000 motor.
Zdroj HPM monografia o Š-231
Pre zaujímavosť:
Š-231 stála 592000 Kč (ale využívala deficitné materiály).
a prieskumná
Š-328 326 000 Kč (prototyp)
Avia B-534 IV stála 757000 Kč z toho 443000 motor.
Zdroj HPM monografia o Š-231
Pre zaujímavosť:
Š-231 stála 592000 Kč (ale využívala deficitné materiály).
a prieskumná
Š-328 326 000 Kč (prototyp)
Naposledy upravil(a) Hektor dne 25/8/2009, 16:45, celkem upraveno 1 x.
- Ramon
- nadpraporčík
- Příspěvky: 432
- Registrován: 18/9/2007, 17:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
K těm cenám - podle výzbrojního programu na léta 1938 a 1939 se náklady předpokládaly následovně:
drak ... 380 000 Kč
motor Ydrs ... 346 000 Kč
2cm kanon (pro Bk-534) ... 190 000 Kč
kulomet vz.30 ... 11 000 Kč
Podle knížky J.Vraného pak stály první objednané Avie 275 000 za kus a stroje z poslední objednávky 306 000.
drak ... 380 000 Kč
motor Ydrs ... 346 000 Kč
2cm kanon (pro Bk-534) ... 190 000 Kč
kulomet vz.30 ... 11 000 Kč
Podle knížky J.Vraného pak stály první objednané Avie 275 000 za kus a stroje z poslední objednávky 306 000.
