Ne e. Nejsem si jistej, jestli nejvyssi rychlost se rovná nejlepší výkon, myslim že ne. 109ky měli maximální rychlosti mezi šesti a sedmi. Stejne tak Focke Wulfy áčkové řady.# píše: Pokud vím, 109tky měly nejlepší výkony právě ve výškách 7-8 km, tedy v operační hladině čtyřmotorů, a tedy zhruba stejně, jak tomu bylo u P51D.
Luftwaffe - Obecné dotazy
Moderátor: Hans S.
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... 3nov43.jpgTempik píše:Fockewulfy áčkové (A8) řady dosahují nejvyšší rychlosti spíš kolem 5,5 km.
Co takhle to porovnávat s letadlama z odpovídajícíc doby a uvést přesné typy ? To jest klasické 109G-6, G-6/AS, 190A-6, A8 proti P-51B,C,D Mk.III P-47D. Bavíme se o době kdy luftwaffe začala bitvu nad nemeckem prohravat --> konec 43/zacatek44. Zminovat poslední nemecke nasazene typy v situaci, kdy se uz mohly prosadit jen tezko neni relevantní.Tempik píše: Bf 109 K v 6,7km.
P-51D je rychlejší jen do cca 4,5 km a pak je pomalejší.
P-47 je pomalejší snad všude (možná v nějakých 10-12 km to bude opačně).
Ani jedno z těchle letadel se nedá nazvat výškovým.
A co takhle používat něco lepšího než je il-2 compare

Myslim že rychlost toho moc o výkonosti nevypoví.# píše: Jak tomu mám rozumět? Můj selskej rozum mi říká, že když je v některý výšce letoun nejrychlejší, podává tam logicky svůj nejlepší výkon, jelikož se bavíme o rychlostech, ne?
Příklad. Letadlo A dosáhne ve výšce své maximální rychlosti 650km/h plácnu za 4 minuty. Letadlo B Dosáhne ve stejné výšce svou maximální rychlost 650km/h za 6 minut. Letadlo A tak je možno považovat za vykonější.
Imho rozhodujou konsky sily, ktery motor dokaze podavat a to rozhoduje o vlastnostech stroje. Respektivě celková konstrukce stroje a tomu odpovídající motor.
Ale jestlize je pro tebe urcujici rychlost, pak ano. 109ky i P-51 dávali sve nejvyssi rychlosti ve vyskach 6-8km. S tim rozdílem ze P-51 byly o cirka 60km/h až 100km/h rychlejsi. (G-6/P-51B)
Pbary
Každopádně nastoupe do té výšky rychleji Bf, než P-51. Je tudíž výkonnější?
Ohledně il2compare a tvůj graf ti nalinkuju
jeden co potvrzuje mou výšku
druhej co potvrzuje mou výšku
takže asi by to chtělo HanseS, aby osvětlil které FW-10A8 vlastně LW používala.
A 8 začali lítat na počátku roku 44, tehdy ještě nebyla situace LW bezvýsledná a mustangů bylo jak šafránu a hlavní úlohu plnili thunderbolty C, které rozhodně neměli výkony D verzí. Mustang mk.III je pro změnu tvoje deformace Il2, neboť to je klasickej P-51B/C a navíc se doprovodů neúčastnil a používal se u RAF jak fotprůzkum, či bitevní. Jen v polovině roku 44 byl pro stíhání V1 upravenej pro 150 octan palivo a podával vyšší výkon. Nicméně nad Německem se nejspíš vůbec neobjevil.
Každopádně nastoupe do té výšky rychleji Bf, než P-51. Je tudíž výkonnější?
Ohledně il2compare a tvůj graf ti nalinkuju
jeden co potvrzuje mou výšku
druhej co potvrzuje mou výšku
takže asi by to chtělo HanseS, aby osvětlil které FW-10A8 vlastně LW používala.
A 8 začali lítat na počátku roku 44, tehdy ještě nebyla situace LW bezvýsledná a mustangů bylo jak šafránu a hlavní úlohu plnili thunderbolty C, které rozhodně neměli výkony D verzí. Mustang mk.III je pro změnu tvoje deformace Il2, neboť to je klasickej P-51B/C a navíc se doprovodů neúčastnil a používal se u RAF jak fotprůzkum, či bitevní. Jen v polovině roku 44 byl pro stíhání V1 upravenej pro 150 octan palivo a podával vyšší výkon. Nicméně nad Německem se nejspíš vůbec neobjevil.
Myslim že to znamená že líp stoupe
Ovšem v těch 7km už klidně může líp stoupat P-51.
Jop, většina testů má vrchol kolem 5,5km. Nevím o co ti s tímhle typem ale konkrétně jde. Byla to jen další verze fockewulfů, která navíc nebyla nijak vyjímečná.
Neřikám že situace byla bezvýsledná, jen že to tou dobou začli prohrávat.
Není to žádná má deformace z Il-2 Je to jeho britské označení a já měl za to že na něm britové provedli víc úprav. Jestli ne tak ne.

Jop, většina testů má vrchol kolem 5,5km. Nevím o co ti s tímhle typem ale konkrétně jde. Byla to jen další verze fockewulfů, která navíc nebyla nijak vyjímečná.
Neřikám že situace byla bezvýsledná, jen že to tou dobou začli prohrávat.
Není to žádná má deformace z Il-2 Je to jeho britské označení a já měl za to že na něm britové provedli víc úprav. Jestli ne tak ne.
Mimohodem
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... jan28.html
http://www.spitfireperformance.com/p-47 ... -level.jpg
rychlost thunderboltu C
409MPH at 27,300 ft.
658km/h ve výšce 8km. Docela solidní nemyslíš ? Převyšující soudobé stíhačky luftwaffe
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... jan28.html
http://www.spitfireperformance.com/p-47 ... -level.jpg
rychlost thunderboltu C
409MPH at 27,300 ft.
658km/h ve výšce 8km. Docela solidní nemyslíš ? Převyšující soudobé stíhačky luftwaffe
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Tak ja se do toho taky pridam..aspon z mobilu a bez hacku a carku:)
Jak uz bylo naznaceno, je treba srovnavat soudobou techniku. Takovy P51B, C, D a K jsou ekvivalenty spise k starsim 109 na zakladu G-6 (at uz cista verze, ci vykonnejsi konverze AS, R2, G-14). Bf 109 G-10 a K prisly precijen o peknych par mesicu pozdeji a to v dobe, kdy jejich vykony (dosahovane vicemene na ukor zivotnosti a spolehlivosti motoru) uz stejne nemohly byt vyuzity jak kvuli slabemu vycviku tak i poctu stihacu.
Fw 190 A-8 je neco jako Bf 109 G-6..stejne oznaceni a rada subverzi. Puvodni A-8 dosahovaly maximalni rychlosti okolo 645 - 650 km/h ve stejne vysce, jako ostatni, starsi, Focke-Wulfy. Tj. cca 6300 m. Od cervna 1944 ale byl pomerne rychle plosne zavedeny system Erhöhte Notleistung für Jäger. Ten zvysoval maximalni plnici tlak v motoru, ale uz nijak neupravoval chod kompresoru. To v dusledku znamenalo, ze dokud kompresor dodaval prebytek vzduchu,byl vykon vyssi, nez u starsich 190. Tento zlom nastaval ve vysce okolo 5500 - 6000 m, kdy postupne klesa rozdil mezi vykonnejsim a mene vykonnym motorem, az se ve vysce okolo 6300 m obe krivky spoji a vyse jsou na tom oba stroje stejne. Tyto novejsi 190ky tak dosahovaly v 6300 m take rychlosti 645 - 650 km/h, ale okolo 5500 m byly jeste o neco rychlejsi (cca 655 km/h).
Jak uz bylo naznaceno, je treba srovnavat soudobou techniku. Takovy P51B, C, D a K jsou ekvivalenty spise k starsim 109 na zakladu G-6 (at uz cista verze, ci vykonnejsi konverze AS, R2, G-14). Bf 109 G-10 a K prisly precijen o peknych par mesicu pozdeji a to v dobe, kdy jejich vykony (dosahovane vicemene na ukor zivotnosti a spolehlivosti motoru) uz stejne nemohly byt vyuzity jak kvuli slabemu vycviku tak i poctu stihacu.
Fw 190 A-8 je neco jako Bf 109 G-6..stejne oznaceni a rada subverzi. Puvodni A-8 dosahovaly maximalni rychlosti okolo 645 - 650 km/h ve stejne vysce, jako ostatni, starsi, Focke-Wulfy. Tj. cca 6300 m. Od cervna 1944 ale byl pomerne rychle plosne zavedeny system Erhöhte Notleistung für Jäger. Ten zvysoval maximalni plnici tlak v motoru, ale uz nijak neupravoval chod kompresoru. To v dusledku znamenalo, ze dokud kompresor dodaval prebytek vzduchu,byl vykon vyssi, nez u starsich 190. Tento zlom nastaval ve vysce okolo 5500 - 6000 m, kdy postupne klesa rozdil mezi vykonnejsim a mene vykonnym motorem, az se ve vysce okolo 6300 m obe krivky spoji a vyse jsou na tom oba stroje stejne. Tyto novejsi 190ky tak dosahovaly v 6300 m take rychlosti 645 - 650 km/h, ale okolo 5500 m byly jeste o neco rychlejsi (cca 655 km/h).
Abychom měli možnost porovnat odpovídající verzi Bf-109, přidávám několik údajů rychlostí a stoupavostí.
Bf-109G2 s motorem DB-605A, vrtulí VDM o průměru 3,1 m, benzín B2 okt. č. 87.
H nad mořem stoupavost Vmax ( překročení otáček max)
....0 m . . . 21 m/s . . . 525 km/h . . .
....1 000 m ... 21 m/s . . . 544 km/h . . .
....2 000 m ... 21 m/s . . . 563 km/h . . .
....3 000 m ... 19,8 m/s . . . 583 km/h . . .
....4 000 m ... 18,6 m/s . . . 602 km/h . . .
....5 000 m ... 17,4 m/s . . . 622 km/h . . .
....6 000 m ... 15,8 m/s . . . 642 km/h . . .
....7 000 m ... 13,3 m/s . . . 649 km/h . . .
....8 000 m ... 10,9 m/s . . . 648 km/h . . .
....9 000 m ... 8,3 m/s . . . 643 km/h . . .
..10 000 m ... 6,0 m/s . . . 630 km/h . . .
..11 000 m ... 3,5 m/s . . . 609 km/h . . .
..12 000 m ... 1,0 m/s . . . 555 km/h . . .
Protože varianty s přetlakovou kabinou ( G1/G3) se liší pouze utěsněnou kabinou a radiovybavením ( G3), lze tyto údaje brát jako odpovídající pro západní frontu.
Údaje převzaty z publikace "Messerschmitt Bf-109", R. Michulec, 4. část.
Bf-109G2 s motorem DB-605A, vrtulí VDM o průměru 3,1 m, benzín B2 okt. č. 87.
H nad mořem stoupavost Vmax ( překročení otáček max)
....0 m . . . 21 m/s . . . 525 km/h . . .
....1 000 m ... 21 m/s . . . 544 km/h . . .
....2 000 m ... 21 m/s . . . 563 km/h . . .
....3 000 m ... 19,8 m/s . . . 583 km/h . . .
....4 000 m ... 18,6 m/s . . . 602 km/h . . .
....5 000 m ... 17,4 m/s . . . 622 km/h . . .
....6 000 m ... 15,8 m/s . . . 642 km/h . . .
....7 000 m ... 13,3 m/s . . . 649 km/h . . .
....8 000 m ... 10,9 m/s . . . 648 km/h . . .
....9 000 m ... 8,3 m/s . . . 643 km/h . . .
..10 000 m ... 6,0 m/s . . . 630 km/h . . .
..11 000 m ... 3,5 m/s . . . 609 km/h . . .
..12 000 m ... 1,0 m/s . . . 555 km/h . . .
Protože varianty s přetlakovou kabinou ( G1/G3) se liší pouze utěsněnou kabinou a radiovybavením ( G3), lze tyto údaje brát jako odpovídající pro západní frontu.
Údaje převzaty z publikace "Messerschmitt Bf-109", R. Michulec, 4. část.
to Pbarry:
Právě naopak! Tebou uváděné tabulky výkonů P-47B a P-47C + rychlosti Spitfire Mk.IX a Typhoone Mk.IB jsou ze začátku roku 1943. Tedy, jde o stroje, které byly na výrobních pásech na konci r. 1942. To přesně sedí letounu Bf-109G1/G3. Stroje provedení Bf-109G6 vycházely z továren až na jaře 1943.
Právě naopak! Tebou uváděné tabulky výkonů P-47B a P-47C + rychlosti Spitfire Mk.IX a Typhoone Mk.IB jsou ze začátku roku 1943. Tedy, jde o stroje, které byly na výrobních pásech na konci r. 1942. To přesně sedí letounu Bf-109G1/G3. Stroje provedení Bf-109G6 vycházely z továren až na jaře 1943.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Pro klid mé duše sem přidávám malý přehled výkonů dalších variant Bf-109G. Zdrojem je opět "Messrschmitt Bf-109" od R. Michulce, 4. část.
.................................G6 . . . . . . . . . . G14 . . . . . . . . . . G14/AS. . . .
motor DB-605 . . . . . . A . . . . . . . . . . . .AM . . . . . . . . . . . ASM . . . .
MW 50 (kg) . . . . . . . . . 0 . . . . . . . . . . . .63 . . . . . . . . . . . . .63 . . . .
rychlost ( km/h / m ). . 510/0 . . . . . . . .498/0 . . . . . . . . . . . 490/0 . .
--//-- . . . . . . . . . . . . 630/6 600 . . . .628/6 600 . . . . . . . . . 645/? . . .
při překročení ot. . . . . 530/0 . . . . . . . . 569/0 . . . . . . . . . . . 560/0. . .
--//-- . . . . . . . . . . . . .640/6 600 . . . 666/5 000 . . . . . . . . .680/7 500
doba výstupu 6 000 m . 6 (min.) . . . . . . 7 ( min.) . . . . . . . . . .6,5 ( min.)
Jak jistě znalci Bf-109 vědí, "G-14" je určité rozvinutí "G6".
Malé upozornění: V přehledu uvedený Bf-109G6 neměl zařízení MW 50, proto ta nula.
.................................G6 . . . . . . . . . . G14 . . . . . . . . . . G14/AS. . . .
motor DB-605 . . . . . . A . . . . . . . . . . . .AM . . . . . . . . . . . ASM . . . .
MW 50 (kg) . . . . . . . . . 0 . . . . . . . . . . . .63 . . . . . . . . . . . . .63 . . . .
rychlost ( km/h / m ). . 510/0 . . . . . . . .498/0 . . . . . . . . . . . 490/0 . .
--//-- . . . . . . . . . . . . 630/6 600 . . . .628/6 600 . . . . . . . . . 645/? . . .
při překročení ot. . . . . 530/0 . . . . . . . . 569/0 . . . . . . . . . . . 560/0. . .
--//-- . . . . . . . . . . . . .640/6 600 . . . 666/5 000 . . . . . . . . .680/7 500
doba výstupu 6 000 m . 6 (min.) . . . . . . 7 ( min.) . . . . . . . . . .6,5 ( min.)
Jak jistě znalci Bf-109 vědí, "G-14" je určité rozvinutí "G6".
Malé upozornění: V přehledu uvedený Bf-109G6 neměl zařízení MW 50, proto ta nula.
Také jsem nepsal něco opačného, jen jsem porovnal letadla verzí, které se zrovna vyráběly.
Stroje P-47C zatím neměly schopnost doprovázet svazy čtyřmotoráků na celé délce trasy nad Říší. Jejich operační rádius stačil tak nad pobřeží Nizozemska a nad západní Francii. Teprve příchodem P-47D se stíhači dostali až nad Německo
Skutečně účinnou se ochrana bombardovacích svazů stala až po nasazení P-51B/C. Ty dokázaly krýt bombardéry daleko lépe.
Někde výše jsem četl o nasazení Bf-109G-10 a K-4. Hans S. to uvedl trochu ve zkratce na pravou míru.
K tomu ještě dodávám, že, pokud by byla situace 8. a 15. USAAF na přelomu let 1944-45 složitější než byla, došlo by k přesunu P-47M a P-51H na bojiště západní Evropy o nějaký "týden" dříve. Tyto verze obou stíhaček produkce US. jsou s "Konradem" souběžné.
Přes nárůst výkonů posledních verzí Bf-109 si myslím, že boj se stíhacím zajištěním bombrů lépe zvládal Fw-190D a tím mohl, při menších počtech, lépe zajistit útoky jednotek Me-262 proti B-17 a B-24.
Sami piloti Luftwaffe staví D-9 minimálně do roviny s P-51D.
Stroje P-47C zatím neměly schopnost doprovázet svazy čtyřmotoráků na celé délce trasy nad Říší. Jejich operační rádius stačil tak nad pobřeží Nizozemska a nad západní Francii. Teprve příchodem P-47D se stíhači dostali až nad Německo
Skutečně účinnou se ochrana bombardovacích svazů stala až po nasazení P-51B/C. Ty dokázaly krýt bombardéry daleko lépe.
Někde výše jsem četl o nasazení Bf-109G-10 a K-4. Hans S. to uvedl trochu ve zkratce na pravou míru.
K tomu ještě dodávám, že, pokud by byla situace 8. a 15. USAAF na přelomu let 1944-45 složitější než byla, došlo by k přesunu P-47M a P-51H na bojiště západní Evropy o nějaký "týden" dříve. Tyto verze obou stíhaček produkce US. jsou s "Konradem" souběžné.
Přes nárůst výkonů posledních verzí Bf-109 si myslím, že boj se stíhacím zajištěním bombrů lépe zvládal Fw-190D a tím mohl, při menších počtech, lépe zajistit útoky jednotek Me-262 proti B-17 a B-24.
Sami piloti Luftwaffe staví D-9 minimálně do roviny s P-51D.
parafrázoval bych HanseS- Sami piloti jsou tím nejnehodnověrnějším zdrojem relevantních informacíPop píše:Sami piloti Luftwaffe staví D-9 minimálně do roviny s P-51D.

Nicméně nějak se už vlastně ztrácim, v čem je teď vlastně spor, co řešíte, můžete mi to připomenout? Se chci taky hádat

Don't worry, pee happy.
do začátku roku 44 : Bf-109G 2/6 a Fw-190 A4/A5 s P-47B/C a P-38J
do poloviny roku 44 : Bf-109G6/G6AS/G14/G14AS a FW 190 A6/7/8 s P-47C/D, P-51B/C
na přelomu roku 44/45 : Bf 109 G14/10/K4 a FW 190 A8/9/D9 s P-47D, P-51D
do konce války je u LW hlavně Bf- 109 G14/K4 a FW10 A8/D9 plus semtam Ta 152, Me-262, Fw-190 D11 a nějaké ty pokusy. U USAAF je to už v drtivé většině P-51D a po trochách P-47D
do poloviny roku 44 : Bf-109G6/G6AS/G14/G14AS a FW 190 A6/7/8 s P-47C/D, P-51B/C
na přelomu roku 44/45 : Bf 109 G14/10/K4 a FW 190 A8/9/D9 s P-47D, P-51D
do konce války je u LW hlavně Bf- 109 G14/K4 a FW10 A8/D9 plus semtam Ta 152, Me-262, Fw-190 D11 a nějaké ty pokusy. U USAAF je to už v drtivé většině P-51D a po trochách P-47D