Luftwaffe - Obecné dotazy

Organizace, letadla, Messerschmitt, Focke Wulf, Heinkel, apod.

Moderátor: Hans S.

Odpovědět
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

# píše: Pokud vím, 109tky měly nejlepší výkony právě ve výškách 7-8 km, tedy v operační hladině čtyřmotorů, a tedy zhruba stejně, jak tomu bylo u P51D.
Ne e. Nejsem si jistej, jestli nejvyssi rychlost se rovná nejlepší výkon, myslim že ne. 109ky měli maximální rychlosti mezi šesti a sedmi. Stejne tak Focke Wulfy áčkové řady.
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1773
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

Fockewulfy áčkové (A8) řady dosahují nejvyšší rychlosti spíš kolem 5,5 km.
Bf 109 K v 6,7km.
P-51D je rychlejší jen do cca 4,5 km a pak je pomalejší.
P-47 je pomalejší snad všude (možná v nějakých 10-12 km to bude opačně).
Ani jedno z těchle letadel se nedá nazvat výškovým.
Uživatelský avatar
#
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 10/7/2009, 15:57

Příspěvek od # »

pbarry píše:Nejsem si jistej, jestli nejvyssi rychlost se rovná nejlepší výkon, myslim že ne.
Jak tomu mám rozumět? Můj selskej rozum mi říká, že když je v některý výšce letoun nejrychlejší, podává tam logicky svůj nejlepší výkon, jelikož se bavíme o rychlostech, ne?
Don't worry, pee happy.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

Tempik píše:Fockewulfy áčkové (A8) řady dosahují nejvyšší rychlosti spíš kolem 5,5 km.
http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... 3nov43.jpg


Tempik píše: Bf 109 K v 6,7km.
P-51D je rychlejší jen do cca 4,5 km a pak je pomalejší.
P-47 je pomalejší snad všude (možná v nějakých 10-12 km to bude opačně).
Ani jedno z těchle letadel se nedá nazvat výškovým.
Co takhle to porovnávat s letadlama z odpovídajícíc doby a uvést přesné typy ? To jest klasické 109G-6, G-6/AS, 190A-6, A8 proti P-51B,C,D Mk.III P-47D. Bavíme se o době kdy luftwaffe začala bitvu nad nemeckem prohravat --> konec 43/zacatek44. Zminovat poslední nemecke nasazene typy v situaci, kdy se uz mohly prosadit jen tezko neni relevantní.

A co takhle používat něco lepšího než je il-2 compare :)

# píše: Jak tomu mám rozumět? Můj selskej rozum mi říká, že když je v některý výšce letoun nejrychlejší, podává tam logicky svůj nejlepší výkon, jelikož se bavíme o rychlostech, ne?
Myslim že rychlost toho moc o výkonosti nevypoví.
Příklad. Letadlo A dosáhne ve výšce své maximální rychlosti 650km/h plácnu za 4 minuty. Letadlo B Dosáhne ve stejné výšce svou maximální rychlost 650km/h za 6 minut. Letadlo A tak je možno považovat za vykonější.

Imho rozhodujou konsky sily, ktery motor dokaze podavat a to rozhoduje o vlastnostech stroje. Respektivě celková konstrukce stroje a tomu odpovídající motor.

Ale jestlize je pro tebe urcujici rychlost, pak ano. 109ky i P-51 dávali sve nejvyssi rychlosti ve vyskach 6-8km. S tim rozdílem ze P-51 byly o cirka 60km/h až 100km/h rychlejsi. (G-6/P-51B)
Uživatelský avatar
#
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 10/7/2009, 15:57

Příspěvek od # »

Teď jsem se kouknul na tvůj původní příspěvek, měl jsem za to, že jsi psal čistě o rychlostech, ne výkonech obecně, tak to pak jo, to je už o něčem jiným :)
Don't worry, pee happy.
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1773
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

Pbary
Každopádně nastoupe do té výšky rychleji Bf, než P-51. Je tudíž výkonnější?
Ohledně il2compare a tvůj graf ti nalinkuju
jeden co potvrzuje mou výšku
druhej co potvrzuje mou výšku
takže asi by to chtělo HanseS, aby osvětlil které FW-10A8 vlastně LW používala.
A 8 začali lítat na počátku roku 44, tehdy ještě nebyla situace LW bezvýsledná a mustangů bylo jak šafránu a hlavní úlohu plnili thunderbolty C, které rozhodně neměli výkony D verzí. Mustang mk.III je pro změnu tvoje deformace Il2, neboť to je klasickej P-51B/C a navíc se doprovodů neúčastnil a používal se u RAF jak fotprůzkum, či bitevní. Jen v polovině roku 44 byl pro stíhání V1 upravenej pro 150 octan palivo a podával vyšší výkon. Nicméně nad Německem se nejspíš vůbec neobjevil.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

Myslim že to znamená že líp stoupe :) Ovšem v těch 7km už klidně může líp stoupat P-51.

Jop, většina testů má vrchol kolem 5,5km. Nevím o co ti s tímhle typem ale konkrétně jde. Byla to jen další verze fockewulfů, která navíc nebyla nijak vyjímečná.


Neřikám že situace byla bezvýsledná, jen že to tou dobou začli prohrávat.

Není to žádná má deformace z Il-2 Je to jeho britské označení a já měl za to že na něm britové provedli víc úprav. Jestli ne tak ne.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

Mimohodem

http://www.wwiiaircraftperformance.org/ ... jan28.html
http://www.spitfireperformance.com/p-47 ... -level.jpg

rychlost thunderboltu C
409MPH at 27,300 ft.
658km/h ve výšce 8km. Docela solidní nemyslíš ? Převyšující soudobé stíhačky luftwaffe
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3773
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

Tak ja se do toho taky pridam..aspon z mobilu a bez hacku a carku:)
Jak uz bylo naznaceno, je treba srovnavat soudobou techniku. Takovy P51B, C, D a K jsou ekvivalenty spise k starsim 109 na zakladu G-6 (at uz cista verze, ci vykonnejsi konverze AS, R2, G-14). Bf 109 G-10 a K prisly precijen o peknych par mesicu pozdeji a to v dobe, kdy jejich vykony (dosahovane vicemene na ukor zivotnosti a spolehlivosti motoru) uz stejne nemohly byt vyuzity jak kvuli slabemu vycviku tak i poctu stihacu.
Fw 190 A-8 je neco jako Bf 109 G-6..stejne oznaceni a rada subverzi. Puvodni A-8 dosahovaly maximalni rychlosti okolo 645 - 650 km/h ve stejne vysce, jako ostatni, starsi, Focke-Wulfy. Tj. cca 6300 m. Od cervna 1944 ale byl pomerne rychle plosne zavedeny system Erhöhte Notleistung für Jäger. Ten zvysoval maximalni plnici tlak v motoru, ale uz nijak neupravoval chod kompresoru. To v dusledku znamenalo, ze dokud kompresor dodaval prebytek vzduchu,byl vykon vyssi, nez u starsich 190. Tento zlom nastaval ve vysce okolo 5500 - 6000 m, kdy postupne klesa rozdil mezi vykonnejsim a mene vykonnym motorem, az se ve vysce okolo 6300 m obe krivky spoji a vyse jsou na tom oba stroje stejne. Tyto novejsi 190ky tak dosahovaly v 6300 m take rychlosti 645 - 650 km/h, ale okolo 5500 m byly jeste o neco rychlejsi (cca 655 km/h).
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Abychom měli možnost porovnat odpovídající verzi Bf-109, přidávám několik údajů rychlostí a stoupavostí.

Bf-109G2 s motorem DB-605A, vrtulí VDM o průměru 3,1 m, benzín B2 okt. č. 87.

H nad mořem stoupavost Vmax ( překročení otáček max)

....0 m . . . 21 m/s . . . 525 km/h . . .
....1 000 m ... 21 m/s . . . 544 km/h . . .
....2 000 m ... 21 m/s . . . 563 km/h . . .
....3 000 m ... 19,8 m/s . . . 583 km/h . . .
....4 000 m ... 18,6 m/s . . . 602 km/h . . .
....5 000 m ... 17,4 m/s . . . 622 km/h . . .
....6 000 m ... 15,8 m/s . . . 642 km/h . . .
....7 000 m ... 13,3 m/s . . . 649 km/h . . .
....8 000 m ... 10,9 m/s . . . 648 km/h . . .
....9 000 m ... 8,3 m/s . . . 643 km/h . . .
..10 000 m ... 6,0 m/s . . . 630 km/h . . .
..11 000 m ... 3,5 m/s . . . 609 km/h . . .
..12 000 m ... 1,0 m/s . . . 555 km/h . . .

Protože varianty s přetlakovou kabinou ( G1/G3) se liší pouze utěsněnou kabinou a radiovybavením ( G3), lze tyto údaje brát jako odpovídající pro západní frontu.

Údaje převzaty z publikace "Messerschmitt Bf-109", R. Michulec, 4. část.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

ovšem odpovidající verze je G6 a ne G2.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

to Pbarry:
Právě naopak! Tebou uváděné tabulky výkonů P-47B a P-47C + rychlosti Spitfire Mk.IX a Typhoone Mk.IB jsou ze začátku roku 1943. Tedy, jde o stroje, které byly na výrobních pásech na konci r. 1942. To přesně sedí letounu Bf-109G1/G3. Stroje provedení Bf-109G6 vycházely z továren až na jaře 1943.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Je treba si ale uvedomiť i druhú vec - kým P-47 cestoval od výrobcu k útvarom rádove týždne (loďou kľudne i mesiac), u Bf-109 to v prípade útvaru v západnej európe znamenalo len hodiny - prakticky jeden alebo niekoľko málo preletov. Podobne rýchlo sa k útvaru dostávali i Spitfire a Tempesty.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Pro klid mé duše sem přidávám malý přehled výkonů dalších variant Bf-109G. Zdrojem je opět "Messrschmitt Bf-109" od R. Michulce, 4. část.


.................................G6 . . . . . . . . . . G14 . . . . . . . . . . G14/AS. . . .

motor DB-605 . . . . . . A . . . . . . . . . . . .AM . . . . . . . . . . . ASM . . . .
MW 50 (kg) . . . . . . . . . 0 . . . . . . . . . . . .63 . . . . . . . . . . . . .63 . . . .
rychlost ( km/h / m ). . 510/0 . . . . . . . .498/0 . . . . . . . . . . . 490/0 . .
--//-- . . . . . . . . . . . . 630/6 600 . . . .628/6 600 . . . . . . . . . 645/? . . .
při překročení ot. . . . . 530/0 . . . . . . . . 569/0 . . . . . . . . . . . 560/0. . .
--//-- . . . . . . . . . . . . .640/6 600 . . . 666/5 000 . . . . . . . . .680/7 500
doba výstupu 6 000 m . 6 (min.) . . . . . . 7 ( min.) . . . . . . . . . .6,5 ( min.)

Jak jistě znalci Bf-109 vědí, "G-14" je určité rozvinutí "G6".
Malé upozornění: V přehledu uvedený Bf-109G6 neměl zařízení MW 50, proto ta nula.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

jasně, ale příchod P-47C, Bf-109G-6 a zahájení bombardovací ofenzivy osmé letecké armády se schoduje v řádu pár měsíců.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Také jsem nepsal něco opačného, jen jsem porovnal letadla verzí, které se zrovna vyráběly.
Stroje P-47C zatím neměly schopnost doprovázet svazy čtyřmotoráků na celé délce trasy nad Říší. Jejich operační rádius stačil tak nad pobřeží Nizozemska a nad západní Francii. Teprve příchodem P-47D se stíhači dostali až nad Německo
Skutečně účinnou se ochrana bombardovacích svazů stala až po nasazení P-51B/C. Ty dokázaly krýt bombardéry daleko lépe.

Někde výše jsem četl o nasazení Bf-109G-10 a K-4. Hans S. to uvedl trochu ve zkratce na pravou míru.
K tomu ještě dodávám, že, pokud by byla situace 8. a 15. USAAF na přelomu let 1944-45 složitější než byla, došlo by k přesunu P-47M a P-51H na bojiště západní Evropy o nějaký "týden" dříve. Tyto verze obou stíhaček produkce US. jsou s "Konradem" souběžné.

Přes nárůst výkonů posledních verzí Bf-109 si myslím, že boj se stíhacím zajištěním bombrů lépe zvládal Fw-190D a tím mohl, při menších počtech, lépe zajistit útoky jednotek Me-262 proti B-17 a B-24.

Sami piloti Luftwaffe staví D-9 minimálně do roviny s P-51D.
Uživatelský avatar
#
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 525
Registrován: 10/7/2009, 15:57

Příspěvek od # »

Pop píše:Sami piloti Luftwaffe staví D-9 minimálně do roviny s P-51D.
parafrázoval bych HanseS- Sami piloti jsou tím nejnehodnověrnějším zdrojem relevantních informací :wink:

Nicméně nějak se už vlastně ztrácim, v čem je teď vlastně spor, co řešíte, můžete mi to připomenout? Se chci taky hádat :D
Don't worry, pee happy.
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

No a ja porovnavam letadla, ktery proti sobe bojovaly :)
Uživatelský avatar
Tempik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1773
Registrován: 24/3/2008, 20:27
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tempik »

do začátku roku 44 : Bf-109G 2/6 a Fw-190 A4/A5 s P-47B/C a P-38J
do poloviny roku 44 : Bf-109G6/G6AS/G14/G14AS a FW 190 A6/7/8 s P-47C/D, P-51B/C
na přelomu roku 44/45 : Bf 109 G14/10/K4 a FW 190 A8/9/D9 s P-47D, P-51D
do konce války je u LW hlavně Bf- 109 G14/K4 a FW10 A8/D9 plus semtam Ta 152, Me-262, Fw-190 D11 a nějaké ty pokusy. U USAAF je to už v drtivé většině P-51D a po trochách P-47D
pbarry
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 101
Registrován: 16/1/2009, 09:35

Příspěvek od pbarry »

Tempik píše: do poloviny roku 44 : Bf-109G6/G6AS/G14/G14AS a FW 190 A6/7/8 s P-47C/D, P-51B/C
Tady si jen vyškrtni ty G14 a G14/AS
Odpovědět

Zpět na „Luftwaffe“