Luftwaffe - Obecné dotazy
Moderátor: Hans S.
Jen taková odbočka.
Sbližovací rychlost byla pro Me-262 a bombardéry obdobná např. přibližovací rychlosti stíhacích a střemhlavých bombardérů při útoku na pozemní cíle. Ti také používali letecké kanóny, kulomety a dokonce i rakety. Troufnu si tvrdit, že na menší cíle než byly boxy bombardérů, či dokonce jeden bombardér a byli určitě více maskované a hůře identifikovatelné. Krom toho to zaměřování na bombardéry neprobíhalo jen během těch 3-5 vteřin, ale v podstatě od začátku kontaktu s nepřítelem, což mohlo být zcela určitě měřeno na minuty. Bombardéry letěli vlastně jen rovně, o nějakých úhybných manévrech nemůže být řeč.
Zaměřovač si klidně mohl seřídit pět minut předem na určitou vzdálenost a pak to v ní jen odpálit.
Sbližovací rychlost byla pro Me-262 a bombardéry obdobná např. přibližovací rychlosti stíhacích a střemhlavých bombardérů při útoku na pozemní cíle. Ti také používali letecké kanóny, kulomety a dokonce i rakety. Troufnu si tvrdit, že na menší cíle než byly boxy bombardérů, či dokonce jeden bombardér a byli určitě více maskované a hůře identifikovatelné. Krom toho to zaměřování na bombardéry neprobíhalo jen během těch 3-5 vteřin, ale v podstatě od začátku kontaktu s nepřítelem, což mohlo být zcela určitě měřeno na minuty. Bombardéry letěli vlastně jen rovně, o nějakých úhybných manévrech nemůže být řeč.
Zaměřovač si klidně mohl seřídit pět minut předem na určitou vzdálenost a pak to v ní jen odpálit.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Letecké B-Uhren tohle nejspíše nejsou. Letecké hodinky sice nebyly nijak unifikovány (Luftwaffe je dodávalo pět hlavních výrobců a ti měli celou řadu subdodavatelů), ale na druhou stranu měly několik společných znaků, které tyto hodinky postrádají.Collombo píše:OK,
jdu naládovat foták a večer se pokusím to sem přiupravit.
Pardon,ale musím to sem dát takhle, přes forumfoto mi to vždycky spadne, tak jestl tě můžu poprosit o přesun![]()
Jinak pásek samozřejmě není původní, ale chci ho nechat dodělat.
Klasika vypadá nějak takto (byť tohle je na 99% replika):

Jinak k diskusi o Me 262:
Tohle letadlo bylo silné, ale ne všemocné. Vedle nespolehlivosti motorů ho trápila slabá akcelerace při nízkých rychlostech, což spolu se značnými rozměry a vahou jasně určovalo jeho taktické možnosti v boji. V důsledku to znamená, že boj proti stíhacím letounům, které si jsou přítomnosti tohoto stroje vědomi, byl pro pilota Me 262 krajně obtížný, byť ne zvláště nebezpečný. Jednoduše řečeno: tam, kde si vrtulový letoun mohl dovolit zpomalit a trošku se "zavrtět", tam musel pilot "Turba" pokračovat v půbodním kurzu a svou drahocennou rychlost si udržet.
Nesouhlasím s názorem, že by zaměřovač Me 262 měl být jakkoliv nevhodný pro použití na Me 262 a to z jakéhokoliv důvodu. Revi 16 B, tedy zaměřovač, který byl na Me 262 montován řekněme standardně, byl u Luftwaffe používán přibližně od druhé poloviny roku 1943. Byl zcela bezproblémový při použití se stejnými zbraněmi (MK 108) na Bf 109 či Fw 190 a fakticky neexistuje důvod, proč by pro Me 262 dostačovat neměl.
Taktiku čelních útoků u Luftwaffe nepraktikovali jednotlivci, ale celé formace a to od roku 1943 a dále s rostoucí intenzitou. Přibližovací rychlost svazu a útočících stíhaček byla okolo 1000 km/h. Oproti tomu Me 262, které zepředu téměř neútočily, se při konvenčním provedení zteče přibližovaly rychlostí maximálně okolo 600 km/h.
Stíhači Luftwaffe útočili zepředu nejen kvůli slabší výzbroji bombardérů (tři kulomety oproti čtyřem zezadu), ale takový útok měl hned dvě další nemalé přednosti - trávili minimum času v dosahu nepřátelských střelců a svou palbu mohli soustředit na nejzranitelnější místo stroje - na piloty.
Co se týče gyroskopických zaměřovačů, tak ty na konci války používali jak západní spojenci, tak i Luftwaffe (Askania EZ 42)

Na Revi 12/16 si seřídil tak maximálně jasTempik píše:Zaměřovač si klidně mohl seřídit pět minut předem na určitou vzdálenost a pak to v ní jen odpálit.

- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Nechce se mi teď na večer moc pročítat dokumentaci k Revi zaměřovačům, ale zběžným pohledem se tam skutečně dají nastavit pouze "ergonomické hodnoty" pro oko pilota. Žádné přednastavené parametry rozměrů určitých letadel Revi 16 B (a nejspíše ani 12) tedy asi neumí. Ale jestli někdo chcete ten manuál prolouskat slovo za slovem, budu jen rád 

- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Nojo, máš pravdu. Fakt sem to nečekal...
Jak to dělali vysvětluje trochu záměrný obrazec:

Dokonce si vzpomínám na tabulku která určovala jaký počet dílků odpovídá různým rozměrům v určité vzdálenosti...
Takže měření vzdálenosti umožňoval, ale muselo se u toho myslet a nemuselo otáčet voličem.
Myšleno volič jako volič a né jako volič !!!
Jen mě Hansi pro příště varuj, že je to Německy...
Ale jinak dík, já si podobnejma blbinkama zapatlávám HDD docela rád.
Jak to dělali vysvětluje trochu záměrný obrazec:

Dokonce si vzpomínám na tabulku která určovala jaký počet dílků odpovídá různým rozměrům v určité vzdálenosti...
Takže měření vzdálenosti umožňoval, ale muselo se u toho myslet a nemuselo otáčet voličem.
Myšleno volič jako volič a né jako volič !!!
Jen mě Hansi pro příště varuj, že je to Německy...

Ale jinak dík, já si podobnejma blbinkama zapatlávám HDD docela rád.



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
No..OK
Příště dám nějaké drobné echo, že to není česky, ani anglicky 
Kruh značí rozměr 10 m (tj. přibližná velikost tehdejšího stíhacího letounu) ve vzdálenosti 100 m. Je to i v tom manuálu k Revi, ale případně někde najdu manuál týkající se samotné střelby
Jsou tam nějaké nahotinky, docela vtipně sepsáno, jak s MG 151/20 uloviti zajíce 
Jak je řeč o Me 262, tak před nedávnem jeden nadšenec (s malým přispěním mě a několika dalších kluků) vytvořil video pojmenované Soumrak Bohů, je to z jednoho druhoválečného simu a je to krásně zpracované - neprznit tam jazyk Göthův v takové míře, bylo by to ještě lepší
Takže jestli nikdo nemáte co lepšího na práci, tak tady je to k zhlédnutí: První část, Druhá část


Kruh značí rozměr 10 m (tj. přibližná velikost tehdejšího stíhacího letounu) ve vzdálenosti 100 m. Je to i v tom manuálu k Revi, ale případně někde najdu manuál týkající se samotné střelby


Jak je řeč o Me 262, tak před nedávnem jeden nadšenec (s malým přispěním mě a několika dalších kluků) vytvořil video pojmenované Soumrak Bohů, je to z jednoho druhoválečného simu a je to krásně zpracované - neprznit tam jazyk Göthův v takové míře, bylo by to ještě lepší

- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Sem si dělal srandu
ale němčinu fakt nemusím...
Tak to hoď sem, nahotinek je tu málo
a s 20 na zajíce? Já to zatím zkoušel jen T-72 ve Flashpointu... No, nikdy sem nenašel žádnej idenifikovatelnej větší kousek tak nevím jak úspěšně.
A to videjko fakt super...
Nebude něco z druhé strany? Třeba Biggles

Tak to hoď sem, nahotinek je tu málo

A to videjko fakt super...
Nebude něco z druhé strany? Třeba Biggles




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Jistě, Revi 16 byl standardní zaměřovač. To ale neznamená, že byl schopen plně využít schopností baterie čtyř kanonů r. 30 mm. Gyroskopický zaměřovač, třeba jmenovaný EZ-42, by pilotům ulehčil práci.
Použité motory Jumo 004 a i jinde využívané BMW 003 měly jednu nevýhodu, ruční regulaci přívodu paliva. Neexistoval žádný akcelerační automat, který by otevíral přípusť paliva postupně i při prudkém přestavení páky ovládání motoru. Sebemenší zbrklost znamenala odtržení plamene a samovolné vysazení motoru, v horším případě jeho požár.
Protoře naše voj. letectvo mělo snahu po WW II provozovat proudové Me-262, bylo u nás dost zkušeností s tímto typem. Ještě počátkem 50. let minulého století byly činěny pokusy s nasazením Me-262B s radiolokační výbavou. Od snahy používat tento stroj letectvo odstoupilo až po nákupu strojů Mig-17PF.
Kromě toho byl určitý počet pilotů odeslán na proudový výcvik do Velké Británie. Zde se létalo na letounech "Gloster Meteor" - potenciální soupeř Me-262. Původně byl plánován nákup těchto strojů a v tom i jedna letka s RL.
Použité motory Jumo 004 a i jinde využívané BMW 003 měly jednu nevýhodu, ruční regulaci přívodu paliva. Neexistoval žádný akcelerační automat, který by otevíral přípusť paliva postupně i při prudkém přestavení páky ovládání motoru. Sebemenší zbrklost znamenala odtržení plamene a samovolné vysazení motoru, v horším případě jeho požár.
Protoře naše voj. letectvo mělo snahu po WW II provozovat proudové Me-262, bylo u nás dost zkušeností s tímto typem. Ještě počátkem 50. let minulého století byly činěny pokusy s nasazením Me-262B s radiolokační výbavou. Od snahy používat tento stroj letectvo odstoupilo až po nákupu strojů Mig-17PF.
Kromě toho byl určitý počet pilotů odeslán na proudový výcvik do Velké Británie. Zde se létalo na letounech "Gloster Meteor" - potenciální soupeř Me-262. Původně byl plánován nákup těchto strojů a v tom i jedna letka s RL.
No posledni verze Jumo 004 jiz maji regulator, ktery je ovladan otackami motoru. Nejvetsim problemem tohoto motoru bylo pouziti ocelove spalovaci komory, ktera delala tu malou zivotnost motoru.Flogger G píše: Použité motory Jumo 004 a i jinde využívané BMW 003 měly jednu nevýhodu, ruční regulaci přívodu paliva. Neexistoval žádný akcelerační automat, který by otevíral přípusť paliva postupně i při prudkém přestavení páky ovládání motoru. Sebemenší zbrklost znamenala odtržení plamene a samovolné vysazení motoru, v horším případě jeho požár.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
Když už je řeč o EZ 42...docela by mě zajímalo, kolik jich bylo skutečně použito...a kolik z nich jich bylo používáno jako gyroskopické. Údajně totiž byla valná většina pro strašnou kvalitu výroby používána jen jako klasika.Hans S. píše:Co se týče gyroskopických zaměřovačů, tak ty na konci války používali jak západní spojenci, tak i Luftwaffe (Askania EZ 42)


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Bylo jich nasazeno jen minimum.Mam par fotografii na Fw 190/Ta 152 a Me 262... Tezko rict, jaka byla kvalita..s optikou a jemnou mechanikou snad v Risi velke problemy nebyly. Potize pilotu tkvely casto hlavne v nezvyku. Proste s gyrem neumeli - ale to je spise od spojencu. U Luftwaffe mame zminek o Askanii v akci naproste minimum.
imho piloty kteří už stříleli s klasickým reflexním zaměřovačem nějaká automatiká oprava příliš nevzrušovala. Takový zaměřovač byl stejně nastaven na nějakou vzdálenost a mimo tuto vzdálenost byla automatická oprava stejně zavádějící. Jako pokrok vidím až zavedení dálkoměrů a automatické nastavování vzdálenosti k cíli s k tomu vypočítanou opravou. Tak jak to měly F-86.
Já bych tyhle zaměřovače zas tak neodsuzoval. U Britů bylo zlepšení úspěšnosti palby při použití gyrozaměřovačů, samozřejmě s pilotem, který ho uměl použít, až dvojnásobná. Někde jsem viděl vyhodnocení zkoušek s EZ 42 a také tam byla velká zlepšení. Určitě je nezaváděli jen tak pro srandu výrobců...


Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
jop, verim ze to prumer posunulo o fous vysYAMATO píše:Já bych tyhle zaměřovače zas tak neodsuzoval. U Britů bylo zlepšení úspěšnosti palby při použití gyrozaměřovačů, samozřejmě s pilotem, který ho uměl použít, až dvojnásobná. Někde jsem viděl vyhodnocení zkoušek s EZ 42 a také tam byla velká zlepšení. Určitě je nezaváděli jen tak pro srandu výrobců...
- TonyHazard
- Důstojník v záloze
- Příspěvky: 2674
- Registrován: 17/9/2007, 23:30
Luftwaffe - Obecné dotazy
Hansi : Při pátrání po úplně něčem jiném jsem narazil na tento letoun, prosím Tě, co to je typ?

Jsou tři možnosti :
- prototyp něčeho
- někdo si ze zbytků letadel co mu spadla na dvůr složil jedno
- fotomontáž (to je můj tip)

Jsou tři možnosti :
- prototyp něčeho
- někdo si ze zbytků letadel co mu spadla na dvůr složil jedno
- fotomontáž (to je můj tip)




Nebojuj s nikým, kdo neví nic o vztahu rytíře a meče!
Na fóru Palba.cz jsem skončil, dotazy a SZ prosím neposílat.
Že by třeba množství vystřílený munice na 1 sestřel? Pakliže by to bylo v delším časovým období a ne na 2-3 lety, už by to lecjakou odpověď dát mohlo.pbarry píše:A jak to merili prosimte ?YAMATO píše:Až dvojnásobná úspěšnost - zjištění od bojových jednotek, nešlo o zkoušky! - je fous?
Don't worry, pee happy.