Ruský program PAK-FA - Suchoj T-50 (spekulace)
Moderátor: Julesak
Altaji:
zapomínáš, a nové moderní materiály. izd-117 bude vážit stejně nebo méně než Al-31F. Víceméně, až na výkon bude parametricky podobný F-119.
A altaji, je potřeba při práci s daty zapojit i selský rozum. Zdravě pochybovat, když je něco chváleno do nebes. Nic není černobílé a vše je otázka kompromisů a stejně jako SR-71 je sice mimořádně rychlý ovšem nevymanévruje nejspíše ani B-737, pak HW stealth sice významně snižuje radarový odraz, ovšem zároveň dost podstatně zvyšuje areodynamický odpor (už jen proto, že čelní průřez letadla je kvůli pumovnici podstatně větší) tudíž jen stěží může mít menší areodynamický odpor, než o pouhou generaci starší letoun konstruovaný primárně pro vysoké rychlosti, důrazný BVR boj a průměrnou manévrovatelnost(americké F-15 byly více méně rovnoceným soupřem Iráckých Migů-25).
zapomínáš, a nové moderní materiály. izd-117 bude vážit stejně nebo méně než Al-31F. Víceméně, až na výkon bude parametricky podobný F-119.
A altaji, je potřeba při práci s daty zapojit i selský rozum. Zdravě pochybovat, když je něco chváleno do nebes. Nic není černobílé a vše je otázka kompromisů a stejně jako SR-71 je sice mimořádně rychlý ovšem nevymanévruje nejspíše ani B-737, pak HW stealth sice významně snižuje radarový odraz, ovšem zároveň dost podstatně zvyšuje areodynamický odpor (už jen proto, že čelní průřez letadla je kvůli pumovnici podstatně větší) tudíž jen stěží může mít menší areodynamický odpor, než o pouhou generaci starší letoun konstruovaný primárně pro vysoké rychlosti, důrazný BVR boj a průměrnou manévrovatelnost(americké F-15 byly více méně rovnoceným soupřem Iráckých Migů-25).
Nie. Mzak.cz zvykne pisat, ked dojde k uspore hmotnosti, no firemne letacky hovoria o predlzenom resurse a zvysenom vykone pomocou zvecsenia vstupu do motoru a to znamena priastok hmotnosti. Zvysenie vykonu motora bez narastu hmotnosti sa da dosiahnut zvysenim ETG-teploty pred turbinou a zvysenim stlacenia za kompresorom. Ani 1 z tychto opatreni izd-117 nema, len zvecsene casti motoru-vstup zrejme turboduchadlo podobne ako lepsie verzie americkych F-100. Napriklad Pw-232 je ovela modernejsi ako F-100-Pw-100 a predsa vyrazne (300 kg) pribral napriek dostupnosti lepsich materialov(z F-119). Teda zvecsenie vstupu, nove turboduchadlo zvysuje tah, ale aj zvysuje hmotnost motoru. Preto izd-117 urcite nema nizsiu hmotnost ako Al-31, podla mmojho nazoru skor o dost vyssiu. Nove materialy ti nepomozu, rusi stejne nemaju taku tech. uroven ako americania v teplu odolny materialoch pouzivanych v motoroch-pri ETG 1650° u Al-41F mal motor mizernu zivotnost 250 hodin, pricom izd ju ma mat dobru-1500 az 2000 s potencialom na 4000 hodin.zapomínáš, a nové moderní materiály. izd-117 bude vážit stejně nebo méně než Al-31F. Víceméně, až na výkon bude parametricky podobný F-119.
To su take hluposti, ze to nevladzem komentovat. Sorry, neuraz sa, ale 100 krat ti opakovat to iste ma nebavi.cernakus píše:Altaji:
pak HW stealth sice významně snižuje radarový odraz, ovšem zároveň dost podstatně zvyšuje areodynamický odpor (už jen proto, že čelní průřez letadla je kvůli pumovnici podstatně větší).
Kde boze moj kde je napisane, ze stealth tvarovanie zvysuje Cx, kde to mas-zvysuje udrzbove naklady stroja a jeho cenu, no NIKDE sa nepise zeby tvarovanie pomocou Crai-u zvysilo cx!!!!!!!!!! Odkial to mas? Rusi? Ti sa chvastaju jak je ten predrazeny imperialisticky vymysel proti ich S-300X, S-400, P-12, Irbisu, fazovemu posunu a ja neviem comu este k nicomu, ale NIKDY vy svojich letacikoch o zbytocnosti tohto projektu nezmienili o zvysenom Cx!!!!!!!!!! Kde mas vysledok z areodynamiceho tunela o tvojom zavere? Preco este stale ignorujes rozlicne poziadavky nadzvukovej(ostre hrany), transonickej a podzvukovej(kvapka, oble hrany) areodynamiky?
Totalne si pleties III a IV. generaciu stihacich lietadiel, zachytne stihace s air dominance fightermi, ten popis vysoka rychlost, doraz na BVR menej na obratnost odpoveda nanajvys F-14A (rychlost az u Bcka), filozofia u F-15 ma ine priority, nie rychlost, vo svojej ere mala F-15 obratnost nadpriemernu.pouhou generaci starší letoun konstruovaný primárně pro vysoké rychlosti, důrazný BVR boj a průměrnou manévrovatelnost(americké F-15 byly více méně rovnoceným soupřem Iráckých Migů-25).
cernakus: máš relativně pravdu, ale ne absolutně 
F-22 nemá, když se podíváš, o tolik větší průřez. Je placatější a má trup do jisté míry jako vztlakové těleso. Hlavně ale neplatí, že by to bylo stealth fasetování, které tak zhoršilo aerodynamiku F-117 - u Raptora se spíše než tohle použilo "platform-alignment", které se dá vyřešit aerodynamicky čistě. Připomenu Hansovy připomínky ohledně proudění v nadzvukových rychlostech - tam je hranatý nos F-22 dost možná stejně dobrý nebo dokonce lepší, než F-15. Ony i schopnosti výpočetní techniky dost výrazně pokročily...
A znovu připomenu důležitý fakt - F-22 vyhrál nad rychlejším a více stealth YF-23 jen proto, že Raptor měl vynikající manévrovatelnost. S ohledem na tu byl stavěn [aby byl schopen vymanévrovat Su-27 deriváty vč. budoucích] a to se také povedlo.

F-22 nemá, když se podíváš, o tolik větší průřez. Je placatější a má trup do jisté míry jako vztlakové těleso. Hlavně ale neplatí, že by to bylo stealth fasetování, které tak zhoršilo aerodynamiku F-117 - u Raptora se spíše než tohle použilo "platform-alignment", které se dá vyřešit aerodynamicky čistě. Připomenu Hansovy připomínky ohledně proudění v nadzvukových rychlostech - tam je hranatý nos F-22 dost možná stejně dobrý nebo dokonce lepší, než F-15. Ony i schopnosti výpočetní techniky dost výrazně pokročily...
A znovu připomenu důležitý fakt - F-22 vyhrál nad rychlejším a více stealth YF-23 jen proto, že Raptor měl vynikající manévrovatelnost. S ohledem na tu byl stavěn [aby byl schopen vymanévrovat Su-27 deriváty vč. budoucích] a to se také povedlo.
Aký bude PAK-FA sa dozvieme v tomto roku, na túto tému som už popísal tiež pár príspevkov, posledný je tu:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... ku/t/84784
Ale to naj
sú posledné príspevky v tejto sekcii. Hlavne rozbory o izd.117. Medzitým už lieta 117S a dostal sa na Su-35 cez rýchlosť 1 M bez prídavného spaľovania, sprevádzajúca Su-30MK mala čo robiť aby držala "krok" aj pri zapnutom prídavnom spaľovaní. Nášmu prozápadnému expertovi na ruskú techniku akosi ušlo že 117-ka má aj podstatne nižšiu spotrebu paliva napriek významnému nárastu ťahu. A tomu len zväčšenie prierezu o 3% by nestačilo. Musela sa prepracovať termodynamika!
Ak by mal náš expert 16 rokov tak by som sa nečudoval. Ale ak má viac a dostal sa na 2.-3. ročník VŠ technického smeru a má za sebou skúšku z termodynamiky, zostávam v nemom úžase. A to že Rusi údajne "zaostávajú" v tepelnej odolnosti materiálov kandiduje na perličku dňa do Nového času. Štát ktorý vyvíja raketu na Mars má v tepelnej odolnosti navrch pred hocikým. Trysky raketových motorov, napriek tomu že sú ochladzované palivom dosahujú podstatne vyššie teploty.
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/tit ... ku/t/84784
Ale to naj

Ak by mal náš expert 16 rokov tak by som sa nečudoval. Ale ak má viac a dostal sa na 2.-3. ročník VŠ technického smeru a má za sebou skúšku z termodynamiky, zostávam v nemom úžase. A to že Rusi údajne "zaostávajú" v tepelnej odolnosti materiálov kandiduje na perličku dňa do Nového času. Štát ktorý vyvíja raketu na Mars má v tepelnej odolnosti navrch pred hocikým. Trysky raketových motorov, napriek tomu že sú ochladzované palivom dosahujú podstatne vyššie teploty.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Na testy v aerodynamickom tunele sú zrejme určené oba.cover72 píše:To vpravo má být jako na testy v aerodynamickém tunelu? A není to na ně trochu moc velké?
Veľké... Pokiaľ chceš výsledky ofukovania blízke reálnym, musíš udržať reynoldsovo číslo. Dvojnásobne to platí, pokiaľ už nejde len o "testovanie koncepcie", ale "ladí" sa aerodynamika pre prototyp, alebo pre porovnávanie dvoch variant. Na veľkom modele už urobíš aj funkčné riadiace plochy a môžeš trénovať automatiku nútenej stabilizácie u aerodynamicky prirodzene nestabilných konštrukcií.
BTW - ten vpravo mi pripadá skôr ako nejaký neskorý potomok Mig-29.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Oba predstavujú prvú verziu s negatívnym šípom, neskoršie prešli na trapézové krídlo. Ten naľavo umožňuje pohľad na S-kanály vstupu vzduchu k motorom. Prechod na trapéz je asi výhodnejší pre vlastnosti VTOL/STOL. Pripájam posledný zverejnený výkres(objavil sa na krátku dobu na stránke ARMS-TASS) kde vidno návrat k spoločnej výstupnej tryske s riadením vektora ťahu. Predchodca S-37/Su-47 označovaný ako S-32 mal tiež v návrhu spol. trysku(obrázok vložím neskôr).
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Absik, bohajeho, jak tam vkládáš ty obrázky....
Tady je návod, tak to rychle oprav než tě admini zahryznou...
Vidím dobře, je tam za kabinou tryska na kolmý/krátký start?
Tady je návod, tak to rychle oprav než tě admini zahryznou...
Vidím dobře, je tam za kabinou tryska na kolmý/krátký start?



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
http://paralay.com/TEMP/50.jpg a altajov raptor moze ist do ..., i ked uz Su-35 a MiG-31 si ho podaju jedna radost, toto je taky oficialny premozitel, pre prozapadnu verejnost "konkurent" 

- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Mě to spíš připadá jako chudák Su-27, který někdo strčil do lisu a potom svářečkou mu vyměnil kokpit za ten od F-35, křídla a radom za Raptoří, SOP za ty od MiG 1.44 a VOP za ty ze Su-47. To se ale koneckonců dalo čekat - u "what if" kreseb kdyještě není známa podoba vlastně nemůžou dělat nic jiného, než do sebe míchat doposud známé stroje. A je fakt, že z dosavadních skic vypadá nejelegantněji...