"As Maj. Gen. Alexander Chernyaev, Chief of Army Aviation's Combat Training Center, explained to the Russia & CIS Observer, "the Mi-28 is a rotorcraft for massive fire support on the battlefield, while the Ka-52 is suited more for special missions," adding that the purchase of both types is absolutely justified. Air Force representatives admit that the major reason for assigning such a special role to the Ka-52 is its insufficient armor protection compared to the Mil rival. So it will be used in operations with limited enemy counteraction — such as observation and target detection."
Pôvodne sa Ka-52 s Ka-50 zhodovala na 85%. To však už bolo dávnejšie. Pôvodne bol rivalom Mi-28, ako úderného vrtuľníka, Ka-50 a neskôr Ka-52.
Aby boli zachované obidva typy, alebo skôr konštrukčné kancelárie, vymyslela sa pre Ka-52 nová úloha "špeciálne misie". Podľa mňa v tom zohrala dosť výraznú úlohu cena a silný lobing Milovcou.
Či je odolnejší Ka-52, alebo Mi-28N sa môžeme len dohadovať. Jeden typ má svoje plusy, ale aj druhý. Čo sa týka sedadiel vedľa seba, nevidel by som to, ako nejako veľký problém, s výnimkou útočných vrtuľníkov, to tak majú spravené všetky a to aj tie čo lietajú v dosť "horúcich" oblastiach a čelne sú ďaleko rozmernejšie.
Umiestnenie nad seba, bolo v minulosti zavedené hlavne z dôvodu lepšieho výhľadu pilota a aby bol strelec bližšie k senzorom, so zlepšením odolnosti to nemá nič spoločné. Mi-28 je čelne skoro tak široký, ak nie aj širší, ako Ka-52 a vďaka sedadlám nad sebou, je zboku ďaleko rozmernejší.
Proč je out? Měl jsem za to, že to je nejvýkonnější PTŘS v Rusku. Náhradou bude Hermes?
Už sme to preberali dávnejšie, táto raketa nebol prijatá do výzbroje. Je nosič mali byť Ka-50 a Su-39, ale prvý je zavedený v počte len pár kusov a druhý vôbec. K navádzaniu týchto rakiet mal slúžiť systém "Škval", určite by nemal byť problém s ich prestavbou na iný, ale už to nemá význam. S menom Ka-52 sa v súčasnosti spájajú rakety zo systému Ataka, Hermes a Chrizantéma / o tomto to uvádza hlavne Piotr Butowski /