Obrněné vozidlo budoucnosti, část 3, pohonná jednotka

Cokoliv s pancířem mimo NATO a VS
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

Měrná hmotnost (kg/kW) 3,39
Až sa dostanú na 1,5 alebo aspoň pod 2,0 začne to byť ako motor pre stredné či ťažké bojové vozidlo zaujímavé, ale inak nie.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Netrvám na tom, vrazit tam motor z Tatry. Je chci říct, že by se dal použít i vzduchem chlazený motor, že by to šlo uchladit. A když už Tatra - určitě by šel udělat i 12válec, takže by jsme hned získali min 50% výkonu navrch. A dát dva motory do předu vedle sebe... Vím, je to sci-fi, ale hezká :-)
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Podívejme se na. Hm, hm, hm mrkev v zimě.

No pravda je taká, že pro podvozek střední tonáže by to šlo. Koneckonců OT 64 tak běhá ještě nyní. Diesel Tatra, Wilsonova skříň, a je to nadčasová koncepce.

Jde jen o to že střední pdvozek dnešní doby musí mít alespoň, 400 až 450 kW a je otázka jestli se dá pod pancířem uchladit i toto.

knezdub - mám dotaz. Mimo Tatru, víš o někom kdo by dokázal takové motory vyrábět?
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Německý Deutz je dělá , ale jen malé o maximálním výkonu 130kW.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Skelet - o tom vím, už na to přišla kdisi akdesi řeč. Jde mi o vzduchem chlazené motory nad 400 KW. A myslím si, že zde je problém.

Jistě, můžeme to obejít instalací dvou skupim. Diesel - agregát a máme i zálohu, ale skutečně bych rád věděl, zda takové motory jsou.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Obávám se, že v této výkonové řadě asi výrobce nebude, a jestli ano, tak jen nějaká kusová výroba pro speciální zakázky.
Ale určitě by nebyl problém vyrazit 400kw i ze stávajících tatrováckých motorů, bylo by to ovšem na úkor emisí a životnosti. Což by nás až tolik netrápilo. Navíc v případě hybridního pohonu by stačil i slabší výkon.
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Já si to myslím také. :-?

Jde nyní o to kam nás dovede pohon. Pokud by šlo o hybrida - asi by nám stačilo i 300 kW pro střední podvozek a pro kolový potom zcela jistě.

A co se týká současné tatovácké konstrukční potence, mám své pochybnosti.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Další slovo do pranice: Co třeba pěkný plochý hvězdicový motor, položený naležato, na něm stejně plochý generátor a nad ním bezosádková věž?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

O tu konstrukční potenci bych se nebál. Z T815-7 všichni hasiči a vojáci, co v ní jeli "ukapávají". Nesmí se zapomínat, že označení T815 je tam jen z legislativních důvodů, aby nemuseli procházet kompletním kolečkem homologace. Dle zpráv na liaz forum, které tam "vynáší" pracovník z vývoje Tatry se do vývoje tok peněz nezmenšil, ba naopak se tyto zvyšují. NA čem se shodli příznivci i odpůrci Tater shodli je tragický marketing Tatry a již ne zcela vyhovující kabina (Prvního ledna 2010 by měl přijít na svět její poslední "brutální" facelift)
Ale to sem nepatří
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Hvězdicový motor by mě nenapadl ani ve snu. Pro dnešní dobu je to překonaná konstrukce. Já je tak trochu nám a do pozemního vozidla bych je nikdy nedoporučil
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Šlo mi spíš o rozměry. Beru zpátky hvězdicový motor a místo něho hážu plochý boxer.
Jinak o potenciál Tatry bych se nebál. Mají šikovné lidi, kteří dokáží zázraky. Jen to neumí prodat :-(
Ta kabina (T815, Terrno) je v podstatě totožná s tou z r. 1982, jen občas přibude nějaký kus plastu navíc, ale skelet je stejný, dokonce i u Jamala.
Dokážete si někdo představit obrněný Jamal - Mášu? Už jen ten psychologický šok při spatření by musel s nepřítelem zamávat :-)
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

knezdub píše:Šlo mi spíš o rozměry. Beru zpátky hvězdicový motor a místo něho hážu plochý boxer.
Jinak o potenciál Tatry bych se nebál. Mají šikovné lidi, kteří dokáží zázraky. Jen to neumí prodat :-(
Ta kabina (T815, Terrno) je v podstatě totožná s tou z r. 1982, jen občas přibude nějaký kus plastu navíc, ale skelet je stejný, dokonce i u Jamala.
Dokážete si někdo představit obrněný Jamal - Mášu? Už jen ten psychologický šok při spatření by musel s nepřítelem zamávat :-)
Plochý boxer? Ale to jo to je jiná marmeláda. Ale co je to ten Jamal či Máša? Hoď sem obrázek. Zdá se mi že zase zaostávám. Kluci vy myslíte rychleji než já stačím vnímat.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 19009
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Tatra T163 Jamal http://forum.avtoindex.com/foto/data/me ... 2005_1.jpg
Ale co je Máša netuším
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Tak toto je přímo Máša. Jednomontáže, velké gumy, úžasná průchodnost terénem, kolové reduktory, velká nosnost. Jednou jsem to viděl v lomu na předváděčce. 25 tun kamení a mazal si to 50km/hod po terénu, kde Belaz (27t) jezdil krokem
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

K tomu boxeru: Motor v podlaze, nízké těžiště, nad ním prostor pro osádku nebo munici. Případně tento motor nastojato na zádi. Něco na způsob městských autobusů. Zástavbový půdorys v řádu decimetrů, poměrně dost materiálu aby to sloužilo jako součást pancéřování...
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Příspěvek od Alchymista »

To nie je zlé. Dva také motory vzadu po stranách by vytvárali síce dosť malý, ale celkom slušne chránený priestor.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Ale zase: stavět boxera na stojato je blbost, takže se vrátíme k osvědčenému řadovému šestiválci. Klidně i dva po stranách. Nebo jeden v předu a druhý v zadu?
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Knezub: proč by byl boxer nastojato blbost? Jestli tak jezdí KarosoRenaulty, tak proč ne?
A rozdělovat je asi ne. Sice je to lepší z hlediska redundance motorů jako takovýchz, ale zase máš delší a složitější palivová potrubí a další křehké věci..
Uživatelský avatar
knezdub
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 835
Registrován: 13/10/2009, 19:54
Bydliště: Blatnička

Příspěvek od knezdub »

Boxer nastojato by byl příliš složitý (cirkulace oleje, složité plnicí a výfukové potrubí). Jeho krása spočívá právě v ploché konstrukci, kdy je těžiště sníženo na minimum (viz Subaru). Karosa používá řadový 6-tiválec, kdy motor je napříč, převodovka pod ním (alespoň tak to bylo na prvních modelech na veletrhu kdysi dávno). O složitost palivových potrubí bych se nebál, to jsou jen dvě hadičky o světlosti 8mm, každý motor by měl svoje filtry a čerpadla. Zajímavý problém by mohlo představovat propojení chladicích okruhů, kdy by se část tepla dala chladit druhým chladičem (přesměrování do chladiče na chráněnější straně).
ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Pátrač
3. Generálmajor
3. Generálmajor
Příspěvky: 7850
Registrován: 14/8/2008, 06:44
Bydliště: Prostějov

Příspěvek od Pátrač »

Děkuji, už do mne vstoupilo světlo poznání. Otázka zda montovat boxer na stojato je podle mě úlet. Boxer byl vyvinut jako boxer proto, aby to celé leželo. Tak proč to měnit?

V tomto souhlasím s kolegou knezdubem.
ObrázekObrázek

Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:

JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika“