Obrněné vozidlo budoucnosti, část 3, pohonná jednotka
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Podívejme se na. Hm, hm, hm mrkev v zimě.
No pravda je taká, že pro podvozek střední tonáže by to šlo. Koneckonců OT 64 tak běhá ještě nyní. Diesel Tatra, Wilsonova skříň, a je to nadčasová koncepce.
Jde jen o to že střední pdvozek dnešní doby musí mít alespoň, 400 až 450 kW a je otázka jestli se dá pod pancířem uchladit i toto.
knezdub - mám dotaz. Mimo Tatru, víš o někom kdo by dokázal takové motory vyrábět?
No pravda je taká, že pro podvozek střední tonáže by to šlo. Koneckonců OT 64 tak běhá ještě nyní. Diesel Tatra, Wilsonova skříň, a je to nadčasová koncepce.
Jde jen o to že střední pdvozek dnešní doby musí mít alespoň, 400 až 450 kW a je otázka jestli se dá pod pancířem uchladit i toto.
knezdub - mám dotaz. Mimo Tatru, víš o někom kdo by dokázal takové motory vyrábět?


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Skelet - o tom vím, už na to přišla kdisi akdesi řeč. Jde mi o vzduchem chlazené motory nad 400 KW. A myslím si, že zde je problém.
Jistě, můžeme to obejít instalací dvou skupim. Diesel - agregát a máme i zálohu, ale skutečně bych rád věděl, zda takové motory jsou.
Jistě, můžeme to obejít instalací dvou skupim. Diesel - agregát a máme i zálohu, ale skutečně bych rád věděl, zda takové motory jsou.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Obávám se, že v této výkonové řadě asi výrobce nebude, a jestli ano, tak jen nějaká kusová výroba pro speciální zakázky.
Ale určitě by nebyl problém vyrazit 400kw i ze stávajících tatrováckých motorů, bylo by to ovšem na úkor emisí a životnosti. Což by nás až tolik netrápilo. Navíc v případě hybridního pohonu by stačil i slabší výkon.
Ale určitě by nebyl problém vyrazit 400kw i ze stávajících tatrováckých motorů, bylo by to ovšem na úkor emisí a životnosti. Což by nás až tolik netrápilo. Navíc v případě hybridního pohonu by stačil i slabší výkon.


Já si to myslím také.
Jde nyní o to kam nás dovede pohon. Pokud by šlo o hybrida - asi by nám stačilo i 300 kW pro střední podvozek a pro kolový potom zcela jistě.
A co se týká současné tatovácké konstrukční potence, mám své pochybnosti.

Jde nyní o to kam nás dovede pohon. Pokud by šlo o hybrida - asi by nám stačilo i 300 kW pro střední podvozek a pro kolový potom zcela jistě.
A co se týká současné tatovácké konstrukční potence, mám své pochybnosti.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
O tu konstrukční potenci bych se nebál. Z T815-7 všichni hasiči a vojáci, co v ní jeli "ukapávají". Nesmí se zapomínat, že označení T815 je tam jen z legislativních důvodů, aby nemuseli procházet kompletním kolečkem homologace. Dle zpráv na liaz forum, které tam "vynáší" pracovník z vývoje Tatry se do vývoje tok peněz nezmenšil, ba naopak se tyto zvyšují. NA čem se shodli příznivci i odpůrci Tater shodli je tragický marketing Tatry a již ne zcela vyhovující kabina (Prvního ledna 2010 by měl přijít na svět její poslední "brutální" facelift)
Ale to sem nepatří
Ale to sem nepatří



Hvězdicový motor by mě nenapadl ani ve snu. Pro dnešní dobu je to překonaná konstrukce. Já je tak trochu nám a do pozemního vozidla bych je nikdy nedoporučil


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Šlo mi spíš o rozměry. Beru zpátky hvězdicový motor a místo něho hážu plochý boxer.
Jinak o potenciál Tatry bych se nebál. Mají šikovné lidi, kteří dokáží zázraky. Jen to neumí prodat :-(
Ta kabina (T815, Terrno) je v podstatě totožná s tou z r. 1982, jen občas přibude nějaký kus plastu navíc, ale skelet je stejný, dokonce i u Jamala.
Dokážete si někdo představit obrněný Jamal - Mášu? Už jen ten psychologický šok při spatření by musel s nepřítelem zamávat :-)
Jinak o potenciál Tatry bych se nebál. Mají šikovné lidi, kteří dokáží zázraky. Jen to neumí prodat :-(
Ta kabina (T815, Terrno) je v podstatě totožná s tou z r. 1982, jen občas přibude nějaký kus plastu navíc, ale skelet je stejný, dokonce i u Jamala.
Dokážete si někdo představit obrněný Jamal - Mášu? Už jen ten psychologický šok při spatření by musel s nepřítelem zamávat :-)
Plochý boxer? Ale to jo to je jiná marmeláda. Ale co je to ten Jamal či Máša? Hoď sem obrázek. Zdá se mi že zase zaostávám. Kluci vy myslíte rychleji než já stačím vnímat.knezdub píše:Šlo mi spíš o rozměry. Beru zpátky hvězdicový motor a místo něho hážu plochý boxer.
Jinak o potenciál Tatry bych se nebál. Mají šikovné lidi, kteří dokáží zázraky. Jen to neumí prodat :-(
Ta kabina (T815, Terrno) je v podstatě totožná s tou z r. 1982, jen občas přibude nějaký kus plastu navíc, ale skelet je stejný, dokonce i u Jamala.
Dokážete si někdo představit obrněný Jamal - Mášu? Už jen ten psychologický šok při spatření by musel s nepřítelem zamávat :-)


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Boxer nastojato by byl příliš složitý (cirkulace oleje, složité plnicí a výfukové potrubí). Jeho krása spočívá právě v ploché konstrukci, kdy je těžiště sníženo na minimum (viz Subaru). Karosa používá řadový 6-tiválec, kdy motor je napříč, převodovka pod ním (alespoň tak to bylo na prvních modelech na veletrhu kdysi dávno). O složitost palivových potrubí bych se nebál, to jsou jen dvě hadičky o světlosti 8mm, každý motor by měl svoje filtry a čerpadla. Zajímavý problém by mohlo představovat propojení chladicích okruhů, kdy by se část tepla dala chladit druhým chladičem (přesměrování do chladiče na chráněnější straně).


Děkuji, už do mne vstoupilo světlo poznání. Otázka zda montovat boxer na stojato je podle mě úlet. Boxer byl vyvinut jako boxer proto, aby to celé leželo. Tak proč to měnit?
V tomto souhlasím s kolegou knezdubem.
V tomto souhlasím s kolegou knezdubem.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.