Saab JAS-39 Gripen
Jeste stesti, ze ten trapny marketingovy trik pomuze nekolika Ceskym firmam.
Jeste jedna velka vyhoda pro nas je samotny pronajem. Upgready a modernizace jsou v cene. I soucastkova zakladna je timto vyresena. Pokud vim, tak Polaci si tohle musi hradit z vlastniho trika.

Jeste jedna velka vyhoda pro nas je samotny pronajem. Upgready a modernizace jsou v cene. I soucastkova zakladna je timto vyresena. Pokud vim, tak Polaci si tohle musi hradit z vlastniho trika.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
ale blbost je nekonečná....
Offset je jisté lákadlo - vějička na potenciálního zákazníka. Ale, to jsou i jiné reklamní akce. Z offsetu mají užitek také obyčejní daňoví poplatníci. Získají možnost zaměstnání.
Jak jsem již psal, garantem modernizace je vlastník letadel, zároveň zaručuje provozuschopnost pronajatých strojů - dodávky náhradních dílů.
Pravděpodobně máme na obchodního partnera, v tomto případě, větší štěstí, než Polsko.
V letech 2007 a 2008 se polští novináři velmi nelichotivě vyjádřili na adresu jejich obchodního partnera a podrobili nevybíravé kritice vlastní čelní představitele proto, že si - údajně - neumí zjednat nápravu v plnění dohody v části doprovodného offsetového programu, kdy druhá strana neplní, jak časově, tak obsahově, svoje smluvní závazky.
Polsko původně uvažovalo o nákupu 72 kusů repasovaných F-16, ale, nakonec jej zlákaly offsety, a podepsalo dohodu na nákup 48 nových F-16C/D blok 50/52 advance.
to Skelet:
Souhlas. Po dobu vývoje modernějších vzdušných boj. prostředků jen pronájem a, po překonání ,,dětských nemocí", pořízení si nového zbraňového systému.
Jak jsem již psal, garantem modernizace je vlastník letadel, zároveň zaručuje provozuschopnost pronajatých strojů - dodávky náhradních dílů.
Pravděpodobně máme na obchodního partnera, v tomto případě, větší štěstí, než Polsko.
V letech 2007 a 2008 se polští novináři velmi nelichotivě vyjádřili na adresu jejich obchodního partnera a podrobili nevybíravé kritice vlastní čelní představitele proto, že si - údajně - neumí zjednat nápravu v plnění dohody v části doprovodného offsetového programu, kdy druhá strana neplní, jak časově, tak obsahově, svoje smluvní závazky.
Polsko původně uvažovalo o nákupu 72 kusů repasovaných F-16, ale, nakonec jej zlákaly offsety, a podepsalo dohodu na nákup 48 nových F-16C/D blok 50/52 advance.
to Skelet:
Souhlas. Po dobu vývoje modernějších vzdušných boj. prostředků jen pronájem a, po překonání ,,dětských nemocí", pořízení si nového zbraňového systému.
Při návštěvě let. základny v Čáslavi, v rámci dne otevřených dveří, jsem měl možnost diskutovat soukromě s piloty a techniky strojů JAS-39C/D našeho a maďarského letectva.
Naši a Maďaři se v jednom náramně shodují - letci polských vzdušných sil mají problémy se značnou poruchovostí vlastních F-16C/D.
To dokresluje můj názor na typ F-16.
Při CIAF v Hradci Krákové jsem mnohokráte diskutoval s jinými evropskými uživateli tohoto typu (F-16). Belgičtí a nizozemští letci jsou toho názoru, že si nic poruchovějšího koupit nemohli.
Naši a Maďaři se v jednom náramně shodují - letci polských vzdušných sil mají problémy se značnou poruchovostí vlastních F-16C/D.
To dokresluje můj názor na typ F-16.
Při CIAF v Hradci Krákové jsem mnohokráte diskutoval s jinými evropskými uživateli tohoto typu (F-16). Belgičtí a nizozemští letci jsou toho názoru, že si nic poruchovějšího koupit nemohli.
Fotky nedávno havarovaného Gripenu ve Švédsku..
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article67887.html
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article67887.html
Řekl bych, že to dopadlo ještě velmi dobře. Pilot z letadla vystoupil bez cizí pomoci.
V době, kdy se u nás rozhodovalo o nástupci stíhaček řady Mig, přistál na letišti v Čáslavi francouzský pilot na Mirage 2 000C bez vysunutí podvozku a v závěrečné fázi se ze stroje úspěšně katapultoval. Poté Francouzi ze soutěže odstoupili.
V době, kdy se u nás rozhodovalo o nástupci stíhaček řady Mig, přistál na letišti v Čáslavi francouzský pilot na Mirage 2 000C bez vysunutí podvozku a v závěrečné fázi se ze stroje úspěšně katapultoval. Poté Francouzi ze soutěže odstoupili.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Ale tohle je zajímavej Gripen...

Indický Sea Gripen ?
Sea Gripen ? ?
Jistá možnost tu je, Indové při obesílání výrobců před výběrem nových letadel pro letadlové lodi kromě obvyklých výrobců ( ve hře Boeing, Dassault, Suchoj ) poslali žádost o informace (Request for Information, RFI) i do Saabu...

Indický Sea Gripen ?
Sea Gripen ? ?
Jistá možnost tu je, Indové při obesílání výrobců před výběrem nových letadel pro letadlové lodi kromě obvyklých výrobců ( ve hře Boeing, Dassault, Suchoj ) poslali žádost o informace (Request for Information, RFI) i do Saabu...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Jenže Gripen je obdobná hmotnostní kategorie, jako LCA - z kteréhožto důvodu je pravděpodobnost výhry mizivá. Navíc je ten stroj pro palubní službu podmotorovaný - IMHO má největší šanci MiG-29K následovaný Rafale. Mohl by vyhrát i SuperHornet, ale to jen kdyby amíci hooodně lobovali a nabídli Indii výrobu důležitých komponet jako APG-79...
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).Dancer píše:Moc palubních jednomotorových letadel se neprovozuje - důvodem je spolehlivost.
Osobně to vidím jen jako škádlení konkurence za účelem dosažení co nejlepších podmínek.
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
Jisté není nikdy nic, ale tohle ( co vyberou ) je další kolo. MiGy asi budou.YAMATO píše:Jsem myslel, že MiG už je jistý.
Pokud se nepletu, tak další typ půjde do výzbroje až kolem roku 2025...



"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
No ona ta spolehlivost je jedním z důležitých kritérií. A taky proto jsem psal v přítomném čase.kopapaka píše: Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
Jinak si nedovedu představit, že by byl Gripen vyvíjen pro už od počátku pro palubní službu - bez toho je nějaká konverze velmi blízká utopii. Palubní stroje jsou namáhány specifickým způsobem, ze kterého plynou související konstrukční odlišnosti takových letadel.
Nebát se a nekrást!
Souhlasím s názorem, že je to dráždění potenciálních dodavatelů nových palubních bojových strojů před uzavřením kontraktu a tlak na snížení ceny.
Vycházím ze snahy všech ozbrojených sborů o co nejnižší provozní náklady. Pokud by Indie chtěla pořídit stroje JAS-39, musela by pořizovat nové technologie. Přitom mají vzdušné síly této mocnosti vcelku slušně zaběhlý provoz strojů Mig a Su. Něco vyrábí v licenci a na ostatní má technologii prodlužování resurzu ( gen. oprava).
Vycházím ze snahy všech ozbrojených sborů o co nejnižší provozní náklady. Pokud by Indie chtěla pořídit stroje JAS-39, musela by pořizovat nové technologie. Přitom mají vzdušné síly této mocnosti vcelku slušně zaběhlý provoz strojů Mig a Su. Něco vyrábí v licenci a na ostatní má technologii prodlužování resurzu ( gen. oprava).
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25/2/2010, 12:10
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 25/2/2010, 12:10