Saab JAS-39 Gripen

Cokoliv o této skvělé severské zemi
Odpovědět
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Offsety jsou podle mého dost trapný marketingový trik - zrovna v případě Gripenu si do nich švédi započítali i ty investice, které by tady byly v každém případě, Gripen negripen.
Uživatelský avatar
alibaba
7. Major
7. Major
Příspěvky: 707
Registrován: 15/8/2007, 00:30
Bydliště: Cotswold

Příspěvek od alibaba »

Jeste stesti, ze ten trapny marketingovy trik pomuze nekolika Ceskym firmam. :wink:

Jeste jedna velka vyhoda pro nas je samotny pronajem. Upgready a modernizace jsou v cene. I soucastkova zakladna je timto vyresena. Pokud vim, tak Polaci si tohle musi hradit z vlastniho trika.
Inteligence má své hranice,
ale blbost je nekonečná....
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Navíc za šest let můžeme koupit F-35 nebo jiné ptáky :)
ObrázekObrázekObrázek
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Offset je jisté lákadlo - vějička na potenciálního zákazníka. Ale, to jsou i jiné reklamní akce. Z offsetu mají užitek také obyčejní daňoví poplatníci. Získají možnost zaměstnání.
Jak jsem již psal, garantem modernizace je vlastník letadel, zároveň zaručuje provozuschopnost pronajatých strojů - dodávky náhradních dílů.

Pravděpodobně máme na obchodního partnera, v tomto případě, větší štěstí, než Polsko.
V letech 2007 a 2008 se polští novináři velmi nelichotivě vyjádřili na adresu jejich obchodního partnera a podrobili nevybíravé kritice vlastní čelní představitele proto, že si - údajně - neumí zjednat nápravu v plnění dohody v části doprovodného offsetového programu, kdy druhá strana neplní, jak časově, tak obsahově, svoje smluvní závazky.

Polsko původně uvažovalo o nákupu 72 kusů repasovaných F-16, ale, nakonec jej zlákaly offsety, a podepsalo dohodu na nákup 48 nových F-16C/D blok 50/52 advance.

to Skelet:
Souhlas. Po dobu vývoje modernějších vzdušných boj. prostředků jen pronájem a, po překonání ,,dětských nemocí", pořízení si nového zbraňového systému.
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Při návštěvě let. základny v Čáslavi, v rámci dne otevřených dveří, jsem měl možnost diskutovat soukromě s piloty a techniky strojů JAS-39C/D našeho a maďarského letectva.
Naši a Maďaři se v jednom náramně shodují - letci polských vzdušných sil mají problémy se značnou poruchovostí vlastních F-16C/D.
To dokresluje můj názor na typ F-16.
Při CIAF v Hradci Krákové jsem mnohokráte diskutoval s jinými evropskými uživateli tohoto typu (F-16). Belgičtí a nizozemští letci jsou toho názoru, že si nic poruchovějšího koupit nemohli.
Uživatelský avatar
Padouch
praporčík
praporčík
Příspěvky: 369
Registrován: 12/9/2008, 22:07
Bydliště: Bystřec City

Příspěvek od Padouch »

Fotky nedávno havarovaného Gripenu ve Švédsku..
http://www.letectvi.cz/letectvi/Article67887.html
Pop
poručík
poručík
Příspěvky: 777
Registrován: 1/2/2009, 22:56
Bydliště: ČR

Příspěvek od Pop »

Řekl bych, že to dopadlo ještě velmi dobře. Pilot z letadla vystoupil bez cizí pomoci.
V době, kdy se u nás rozhodovalo o nástupci stíhaček řady Mig, přistál na letišti v Čáslavi francouzský pilot na Mirage 2 000C bez vysunutí podvozku a v závěrečné fázi se ze stroje úspěšně katapultoval. Poté Francouzi ze soutěže odstoupili.
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Ale tohle je zajímavej Gripen...

Obrázek

Indický Sea Gripen ?
Sea Gripen ? ?
Jistá možnost tu je, Indové při obesílání výrobců před výběrem nových letadel pro letadlové lodi kromě obvyklých výrobců ( ve hře Boeing, Dassault, Suchoj ) poslali žádost o informace (Request for Information, RFI) i do Saabu...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
cover72
7. Major
7. Major
Příspěvky: 3160
Registrován: 12/6/2007, 20:09

Příspěvek od cover72 »

Jenže Gripen je obdobná hmotnostní kategorie, jako LCA - z kteréhožto důvodu je pravděpodobnost výhry mizivá. Navíc je ten stroj pro palubní službu podmotorovaný - IMHO má největší šanci MiG-29K následovaný Rafale. Mohl by vyhrát i SuperHornet, ale to jen kdyby amíci hooodně lobovali a nabídli Indii výrobu důležitých komponet jako APG-79...
Uživatelský avatar
YAMATO
2. Generálporučík
2. Generálporučík
Příspěvky: 2808
Registrován: 19/3/2005, 19:25
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od YAMATO »

Jsem myslel, že MiG už je jistý.
ObrázekObrázek

Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

Moc palubních jednomotorových letadel se neprovozuje - důvodem je spolehlivost.
Osobně to vidím jen jako škádlení konkurence za účelem dosažení co nejlepších podmínek.
Nebát se a nekrást!
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

Dancer píše:Moc palubních jednomotorových letadel se neprovozuje - důvodem je spolehlivost.
Osobně to vidím jen jako škádlení konkurence za účelem dosažení co nejlepších podmínek.
Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
YAMATO píše:Jsem myslel, že MiG už je jistý.
Jisté není nikdy nic, ale tohle ( co vyberou ) je další kolo. MiGy asi budou.
Pokud se nepletu, tak další typ půjde do výzbroje až kolem roku 2025...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Dancer
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 563
Registrován: 23/2/2007, 11:44

Příspěvek od Dancer »

kopapaka píše: Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
No ona ta spolehlivost je jedním z důležitých kritérií. A taky proto jsem psal v přítomném čase.
Jinak si nedovedu představit, že by byl Gripen vyvíjen pro už od počátku pro palubní službu - bez toho je nějaká konverze velmi blízká utopii. Palubní stroje jsou namáhány specifickým způsobem, ze kterého plynou související konstrukční odlišnosti takových letadel.
Nebát se a nekrást!
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Příspěvek od Flogger G »

Souhlasím s názorem, že je to dráždění potenciálních dodavatelů nových palubních bojových strojů před uzavřením kontraktu a tlak na snížení ceny.
Vycházím ze snahy všech ozbrojených sborů o co nejnižší provozní náklady. Pokud by Indie chtěla pořídit stroje JAS-39, musela by pořizovat nové technologie. Přitom mají vzdušné síly této mocnosti vcelku slušně zaběhlý provoz strojů Mig a Su. Něco vyrábí v licenci a na ostatní má technologii prodlužování resurzu ( gen. oprava).
frenki1986
Příspěvky: 3
Registrován: 25/2/2010, 12:10

Příspěvek od frenki1986 »

Prominte, mam mali dotaz. Jake je volaci jmeno (call sign) českych Gripenu?
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

To netušim, ale na konci služby MiGu-21 to bylo "Kiwi 1", "Kiwi 2" a "Kiwi 3" :)
frenki1986
Příspěvky: 3
Registrován: 25/2/2010, 12:10

Příspěvek od frenki1986 »

Tak že teoretycky bi to melo byt stejny,prevzato od stihaču s Migama.
Dekuji.
Uživatelský avatar
Hans S.
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 3767
Registrován: 22/2/2007, 04:34
Bydliště: Gartenzaun
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hans S. »

E-e :) To byl jen hloupý vtip v reakci na jméno ptáka, který nelétá a počet MiGů, které byly jeden čas provozuschopné :). Možná bych to byl schopný zjistit, ale bylo by to trochu komplikovanější. Zkus napsat Popovi, nebo Flogerovi, ti by mohli vědět bez dlouhého dohledávání.
Uživatelský avatar
Collombo
štábní rotmistr
štábní rotmistr
Příspěvky: 205
Registrován: 1/3/2009, 12:18
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Collombo »

Jen doufám Hansi, že tě Frenki1986 nevzal vážně a nebude tě někde citovat. :D :D :D
In hoc signo vinces.
Uživatelský avatar
jersey.se
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2466
Registrován: 20/1/2010, 21:16
Bydliště: I'm living on an endless road
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jersey.se »

A používají se vůbec dnes univerzální znaky? Myslím, že na nějakém leteckém dnu jsem zaslechl prostě Gripen-1, Gripen-2, ale taky to samo nemusí znamenat vůbec nic :)
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Odpovědět

Zpět na „Švédsko“