Kamov Ka-50 a Ka-52

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Příspěvek od kopapaka »

absik píše:Do roku 2012 by v armáde malo slúžiť cca 30 sériových Ka-52 a keď sa podarí nákup francúzskych lodí Mistral tak budú používané ako námorné výsadkové.
Chybička se vloudila...?
Nemá tam být třeba na podporu námořních výsadků?
Nebo tak něco?
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

malo to byť: ako námorné, podpora námorného výsadku + diverzné akcie na dôležité pobrežné ciele protivníka.
Do roku 2012 sa predpokladá že Rusko bude mať 2 lode typu Mistral v Severnej a TO flotile + 2 vo výstavbe vo vlastných lodeniciach podľa francúzskej licencie.
robobrouk
Příspěvky: 5
Registrován: 27/1/2008, 22:04

Příspěvek od robobrouk »

dobrý den

kdo to "predpokladá"?
Výstavba lodi třídy Mistral trvá dva až tři roky, plus čas na úpravu projektu pro Rusko. Navíc všechny administrativní procesy. Kdo je zdrojem toho předpokladu?
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Nemal to byť rok 2020? Alebo aspoň 2015-16?
Pretože do roku 2012 sa dva Mistraly pre RF fyzicky nedajú postaviť.
Inak otázka vhodnosti Mistralu pre VMF je dlhšiu diskusiu, ale nie tu.
Ja som v otázke ich prínosu skôr opatrný optimista.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Ono je to 50 na 50.
Rusko chce 1 kus hotový + 3 licencia
Francúzsko ponúka 2 hotové bez výzbroje + 2 licencia
Rusko je ochotné kúpiť aj 2 ak budú vyzbrojené a vystrojené, t.j. použiteľné
Ak dôjde k dohode Rusko podpíše a vyplatí do konca roku 2 kusy
K dobru treba prirátať že politicky je všetko doriešené a schválené
K mínusu treba rátať že jednania idú pomaly a môže sa stať že sa nedohodnú
Späť k téme: Výsadkovo-vrtuľníkovo-veliteľská loď tohto typu má na palube 6 pristávacích bodov a možnosť niesť 15 ťažkých vrtuľníkov, prípadne 18 stredných alebo až 35 ľahkých
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

V súčasnosti je vo Francúzsku v záverečnej fáze výstavby tretia jednotka tejto triedy, určená pre Marine Nationale. I keby sa dohodol jej odpredaj do RF, stavba druhej jednotky by musela začať vo Francúzsku čo najskôr, aby sa tento termín (2012) stihol. To predpokladá uzavretie finálneho kontraktu zo všetkými podrobnosťami takisto bv najbližšej budúcnosti.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
absik
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 836
Registrován: 8/12/2008, 19:04
Bydliště: pri Čiernej vode

Příspěvek od absik »

Ak som dobre rozumel ruským sajtom tak Francúzi im ponúkajú už hotové lode, t.j. Mistral (L9013) a Tonnerre (L9014). Predpokladám že k tomu majú 2 dobré dôvody:
1, Mistral pochádza z r. 2003 a odvtedy technológie niečo pokročili a jednoduchšie dať ich do novej lode (nedostavanej) ako rekonštruovať staršiu
2, ide o obchod za 2 miliardy euro (takmer 3 miliardy dolárov)
robobrouk
Příspěvky: 5
Registrován: 27/1/2008, 22:04

Příspěvek od robobrouk »

Dobrý den,

Absíku, prosím, píšete 50 na 50 že to stihnou? Je možné poskytnout podklady a zdroje o názoru zařazení v roce 2012. Když si přečtu ruské novinové zdroje tak se mluví o stavbě nové lodě nebo snad dvou podle dohody a to v civilní konfiguraci bez výzbroje a radiotechnického vybavení. Nikoli o prodeji již postavených lodí které jsou ve výzbroji Marine Nationale. A poté dostavba v Rusku. Kde jste to četl? Krom toho VMF chce možnost operací v ledových podmínkách, to je nutnost pro operace u SF. Při návštěvě lodi Mistral v Rusku v listopadě se lety ruských vrtulníků soustředily jen na přistání a vzlet, protože vrtulníky Ka-27 sou příliš vysoké a nelze je protáhnout z palubního výtahu do hangáru. Jsou vysoké 5,45m tj o 15cm víc než používané NH-90. Hangár je vysoký snad dost podle vyjádření Sergeje Michjejeva, generálního konstruktéra Kamov v rozhovoru pro ruskou TV, ale lodě pro Rusko budou mít úpravy v tomhle směru. Üprav bude muset být více už proto, že v Rusku budou jiné standarty exploatace. V podstatě totéž, o úpravách, stavbě nové lodě a dostavbě v Rusku píše Tomasz Szulc v NTW 1/10 str. 93. S odkazem právě na Sergeje Michjejeva. On také hovořil o vzniku námořní verze Ka-52 s havarijními plováky, skládatelným rotorem a systémy pro provoz na palubě lodí. Tato verze musí teprve vzniknout a prodělat zkoušky.
Pokud tedy dojde k dohodě a projdou všechny administrativní a politické problémy. Tepre pak dojde k úpravě projektu Mistral pro VMF a i kdyby šlo všechno rychle a kýl byl položen v příštím roce tak o spuštění na vodu nelze asi uvažovat před rokem 2013 a po dostavbě v Rusku o zařazení první lodě před rokem 2015. To jak to chodí v Rusku, kdy sou fregatu chopni stavět 10 roků nasvědčuje spíše pozdějšímu termínu. O dostavbě nových lodí v Rusku v termínu před rokem 2020 asi nelze vůbec uvažovat.
Prosím Vás proto o poskytnutí zdrojů Vámi uvedených informací, ta problematika mě hodně zajímá, děkuji předem.

http://www.lenta.ru/news/2010/02/26/mistral/
http://www.newizv.ru/lenta/121426/
http://www.progressprim.ru/news/book/20 ... -00589.htm
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Dobrý deň robobrouk,
ten problém s výškou stroja by sa mal týkať, teoreticky, len vstupu z výťahovej plošiny do hangára. Ak nie je problém samotná výška hangára, tak sa len zväčší / oprava - zvýši, lebo šírka nie je problém / vstupný otvor - rám dverí a dvere. Nič technicky zložité. To však nie je podľa mňa až také podstatné. Tých otáznikov okolo celého spoločného projektu je viacej a ja som v tomto smere značne skeptický. Vieme ako funguje spolupráca pri výrobe a vývoji lodí v NATO a nieto Fr a Rus + iné problémy na samotnú tému. Ale asi najmarkantnejší: neviem, kde chce nájsť Rusko peniaze na takto nákladný projekt, keď ich nevie nájsť na menej nákladné ?

Ak je zámer zároveň ich používať ako "veliteľské", tak by sa už mali stavať jednotky ktorým bude veliť. Na strane druhej, príklad s 10 ročnou výstavbou fregaty nebol zlý,ale už ako vzorový by sa asi nemal používať. Predsa len sa situácia zlepšila, ale zase nie natoľko, že budú fŕkať loď za loďou. To znamená, že sa asi naozaj dá očakávať prvá výsadková vrt. loď tak okolo roku 2020. A je jedno, či to bude mať Francúzku matku, alebo nie, lebo od definitívneho "manželského áno" je podľa mňa ďaleko. Troška mi to pripomína tie izraelské BPL v ruskej armáde, to používam ako príklad často, lebo mediálne hotová vec a....nič.



ps: Tvoj štýl formulovania viet je mi nesmierne povedomý. vif, otvaga ?
robobrouk
Příspěvky: 5
Registrován: 27/1/2008, 22:04

Příspěvek od robobrouk »

Zdravím Vás,
Ano, máte pravdu, jde pravděpodobně o několik nosníků v konstrukci. S výškou samotného hangáru je to asi v pořádku, pokud dobře čtu. Podobně i jiné změny v podobě exploatace, např přizpůsobení klimatickým podmínkám, zbraňovým systémům atd. Já na tom podobně se zdroji chtěl poukázat na stavbu nové lodě, nikoli odkoupení již francouzkým námořnictvem koupené a zaplacené Mistral a Tonnerre. Jak píše pan absik. Ale ve zbytku máte úplnou pravdu, peníze, smysl a potřebu. Neumím říci.
Ovšem celý obchod má jiné kontrasty než izraelské BPL. O tomto obchodu nemluví jen publicisté a vojáci, kteří by to chtěli, ale asi jsou rozhovory více daleko. Cíl ale taky. Z tisku známe i názory nesouhlasu z vysokých míst, že? 1,5 - 2 mld euro je hodně peněz, ale rozložené do 10 - 15 let se nebudou lišit od náročných projektu jako Borej, Severodvinsk a podobně. Je jen otázkou ten smysl a potřeba.

ps: Nět.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

To zakúpenie už hotových je samozrejme, jemne povedané, fantázia. To by už asi lacnejšie vyšlo postavenie nových, spĺňajúcich ruské požiadavky, ako kúpa a následná prestavba hotových. Stále viac a viac postrádam však význam kúpi tohto druhu lodí v zahraničí. Pôvodne sa uvádzali chýbajúce výrobné kapacity, ale keďže sa rozpráva o licenčnej výrobe, tak sa asi nájdu. Uvádzajú sa nové technológie, ale ktoré ? Výzbroj ? Tak tá je asi najmenší problém. Elektronika ? Uvádza sa, že Francúzi ju až tak ochotne nechcú predať, tzn. vlastná a NPO Avrora by ju zvládla bez problémov. Motory? Pre civilný sektor sa vyrábajú aj pre väčšie lode. Samotná konštrukcia ? Kto vie ?
Ak by sa malo niečo doviesť, tak časti torpédoborcov a fregát, napr. radari, alebo nové SRP , stealth technologie atď., ale nie to to. Dokonca som zachytil hlasy, že by sa mohlo na tomto druhu lodi spolupracovať z Ukrajinou.
Cena - úmyselne sa tam nezaratáva letový park, prevádzkové náklady, náklady na nové sprievodné stroje a iné.
Jeden zo zástancov tejto kúpy, je mne stále viac a viac sympatickejší Popovkin, ale to to asi troška tliape. Do vnútra celéj veci však nevidím a vlastne tomuto "Mistral haló" nevenujem až takú pozornosť a kľudne sa môže stať, že za pár rokov sa bude oceánmi plaviť Ruský Mistrál, doprevádzaný loďami z minulého tisícročia, lebo na väčšie nové lode už nevydá.

PS: robobrouk poprosím Ťa, nevykaj mi. Ale stále sa neviem zbaviť pocitu, že sme spolu už komunikovali.
cernakus
poručík
poručík
Příspěvky: 797
Registrován: 20/3/2007, 08:15

Příspěvek od cernakus »

rabo:

nákup mistralu bude spíše politická věc. Za rozumný peníz (loď nebude o moc dražší, než by si ji Rusko vyvinulo samo) se otevřou Evropské zbrojní trhy. Že to ničemu neodporuje ukazuje nákup moderní ruské techniky členy NATO (Řecko, Turecko).

Dokonce bych byl ochoten i spekulovat o snaze Ruska dostat suchoj T-50 na Evropské trhy jako konkurenci pro F-35. A v takovém případě by instalace NATO kompatibilní avioniky a elektroniky byla nutnost. Z celé EU pak mají právě Francouzi největší předpoklady takového joint projektu se účastnit (a jedná se o tisíce letadel a tedy kšeft nevídaný). Stejně tak rusko pokukuje po německých konvenčních ponorkách. Opět tipuji, že hlavně kvůli obchodům.
robobrouk
Příspěvky: 5
Registrován: 27/1/2008, 22:04

Příspěvek od robobrouk »

Děkuji rabo

"Mistral haló", ano je to tak, já jsem si chtěl pouze přečíst zdroj odkud pan absik získal informace o roce 2012 a odkoupení již hotových lodí. Jedná se o natolik zásadní informace, že jsem chtěl znát zdroj a autora. Pan absík tady již byl a nezareagoval ne mne bohužel.

Důvod obchodu bych si troufnul odhadnou na směr jednak získat plavidla této třídy pro zvýšení operační pružnosti velení. A technologicky v otázce nikoli výzbroje a výstroje, ale moderní konstrukce, včetně pohonů a stavebních technologií. Ruské loděnice prakticky nemají technologie a schopnost stavět moderní velká vojenská plavidla.
Ano, od loňského příchodu V. Popovkina jsou některá rozhodnutí opravdu hodna povšimnutí a míří rozumným směrem.

Na shledanou.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

Otázka - má vůbec současné Rusko dostatečné kapacity na stavbu lodí potřebných pro modernizaci? Nemůže být tedyjedním z důvodů nákupu těchto lodí právě uvolnění kapacit domácích loděnic pro stavbu, či modernizaci lodí jiného typu?
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Na shledanou.
Tak to dúfam!


Ruské loděnice prakticky nemají technologie a schopnost stavět moderní velká vojenská plavidla.
To je pravda. Odtrhnutie Ukrajiny im to značne skomplikovalo, len je otázkou, či práve cudzie veľké vrtuľníkové lode, im umožnia stavať vlastné moderné torpédoborce, prípadne nedávno spomínané esmince / torpédoborce /, dokonca lietadlovky. To je jedným z bodov kritiky - je tento druh lodí, teraz, to najpotrebnejšie pri budovaní moderného VMF ?
Otázka - má vůbec současné Rusko dostatečné kapacity na stavbu lodí potřebných pro modernizaci? Nemůže být tedyjedním z důvodů nákupu těchto lodí právě uvolnění kapacit domácích loděnic pro stavbu, či modernizaci lodí jiného typu?
Jedna až dve kúpená a zvyšné stavané v licencii to určite nezlepšia, lebo to znamená, že kapacity sa budú musieť vytvoriť. Modernizácia starých torpédoborcov a krížnikov je armádou požadovaná, ale čím a hlavne začo. Moderné BIUSy sú len na papieri, radary tiež, PLR detto, Pr.lod. rakety tiež / Cluby sú exportné a Kolibry vyskúšané max. do úrovne fregát, na torpédoborce tiež len na papieri /. Rusko má vlastné stavebné technológie do úrovne fregát .

Ale to to je už úúúplne iná téma,ako Ka -50. Takže stop a hup do inej. Neberte to ako moje posledné slovo, ale v téme Ka-50 určite.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17911
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Příspěvek od skelet »

No uvažuji tak, že nákup bude mít více rovin.
1) politická - vážené NATO chceme s Vámi vycházet přátelsky - spolupracovat.
2) - nemusím utrácet peníze za vývoj vlastního prostředku, s kterým nemám zkušenosti
3) pokud chystám masivnější modernizaci, uvolním si loděnice pro ně, aniž bych je zaměstnával obyčejnou lodí.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Skelet,už sme v námorníctve....?

1) politická - vážené NATO chceme s Vámi vycházet přátelsky - spolupracovat.
Neviem či je Francúzsko v tomto smere ten najlepší partner. A sním je už spolupráca rozbehnutá v iných oblastiach. Spolupráca s Talianskom pri Jaku, im tiež extra dvere neotvorila. Trh NATO je pre nich aj tak dosť uzavretý a kúpa licencie na "nie bežné lode" im ho až tak nesprístupní, max. na trhy Francúzka.


- nemusím utrácet peníze za vývoj vlastního prostředku, s kterým nemám zkušenosti
A to ani s torpédoborcami, liet. loďami, krížnikmi. A minimálne tie prvé, respekt. ich nové technológie k nim, by im pomohli viacej.


pokud chystám masivnější modernizaci, uvolním si loděnice pro ně, aniž bych je zaměstnával obyčejnou lodí.
Neviem o príprave masívnejšej a hlavne výraznejšej modernizácii starších lodí, určite nie v krátkom horizonte - priority sú iné druhy vojska. Čo je logickejšie.
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Příspěvek od Julesak »

Dravec sa díva :-?

Obrázek
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Příspěvek od rabo »

Nedávno bola "odtajnená" ďalšia schopnosť Ka-52 a tou je 6 závesných bodov na krídlach.
Obrázek

Obrázek
Uživatelský avatar
krizak
praporčík
praporčík
Příspěvky: 345
Registrován: 14/5/2011, 13:11
Bydliště: kósek od Brna

Příspěvek od krizak »

Ruské ministerstvo obrany podepsalo smlouvu na nákup 140 bitevních
vrtulníků Ka-52 za 120 miliard rublů
http://www.key.aero/view_news.asp?ID...ction=military
Zkoušky vtulníků na válečné lodi
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Vrtulníky“