Mi-24 Hind
Moderátor: Julesak
Komplexnost - Slovo v konci mého předchozího příspěvku je asi tím, co jsi chtěl číst Asija. A Tvoje žehrání na slabou obratnost určitě není na místě. Je-li posádka řádně vycvičená a na typu rozlétaná, potom s Mi-24 dokáže úžasné věci. Samozřejmě s podvěšenou výzbrojí je obratnost značně nižší, ale při zaběšení výzbroje mají sníženou obratnost všechny létající aparáty.
Každá armáda nebo aliance armád má nějakou strategii a taktiku. Tomu přizpůsobuje bojové prostředky, kterými chce dosáhnout stanovených cílů. T. zn., že vhodnost či nevhodnost Mi-24 pro dnešní boje závisí od stanovených cílů. A jak většina z nás ví, cíle armádě stanovuje vláda a parlament.
Naše armáda má jediný úkol - nesmí nic stát.
Horšího aliančního spojence si NATO vybrat nemohlo.
Každá armáda nebo aliance armád má nějakou strategii a taktiku. Tomu přizpůsobuje bojové prostředky, kterými chce dosáhnout stanovených cílů. T. zn., že vhodnost či nevhodnost Mi-24 pro dnešní boje závisí od stanovených cílů. A jak většina z nás ví, cíle armádě stanovuje vláda a parlament.
Naše armáda má jediný úkol - nesmí nic stát.
Horšího aliančního spojence si NATO vybrat nemohlo.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Pope, všechny státy bývalé Varšavské smlouvy jsou v NATO jen jako nárazníková zóna pro případ problémů s Ruskem, nic jiného.Pop píše: Horšího aliančního spojence si NATO vybrat nemohlo.
Aspoň už víme, jak se dělají Mi-24...
Ale " holku " sem nenašel...




"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Nemysl. Naprosté většině lidí je to úplně jedno. Navíc od - pokud použiji ten podivuhodný termín - kremelského ksindlu nás a NATO tím pádem také dělí několikasetkilometrový pás zemí jako je Bělorusko, Ukrajina a tak dále. Tedy netřeba vášní a verbálního boje proti ruské hrozbě.RAYTHEON píše:A podstatná část obyvatel zemí bývalého Varšavského paktu členství v NATO podporuje na základě intimních zkušeností s kremelským ksindlem.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Nedávno jsem četl, že se v Afghánistánu používali rakety S-24. Měly sníženou kouřivost, aby nedocházelo k pumpáži. V cíly prý tyto rakety byly opravdu devastující.
Probíhaly také experimenty přímo u útvaru (Kandahárský pluk 1986) s raketami S-25. Ty se však ukázaly více nebezpečnými pro posádku vrtulníku než pro nepřítele.
Při prvním odpalu došklo k pumpáži motoru, proto při druhém odpalu pilot se strojem současně uhnul splodinám rakety, přesnost ovšem byla nedostatečná. Při třetím pokusu spaliny rakety zasáhly oblast vyrovnávacího rotoru, u kterého následkem tím došlo k rezonancím. Další testování S-25 na Mi-24 tím skončilo.
Fotky s popisem v ruštině:
http://www.skywar.ru/oruzhie.html
Probíhaly také experimenty přímo u útvaru (Kandahárský pluk 1986) s raketami S-25. Ty se však ukázaly více nebezpečnými pro posádku vrtulníku než pro nepřítele.
Při prvním odpalu došklo k pumpáži motoru, proto při druhém odpalu pilot se strojem současně uhnul splodinám rakety, přesnost ovšem byla nedostatečná. Při třetím pokusu spaliny rakety zasáhly oblast vyrovnávacího rotoru, u kterého následkem tím došlo k rezonancím. Další testování S-25 na Mi-24 tím skončilo.
Fotky s popisem v ruštině:
http://www.skywar.ru/oruzhie.html
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 19/7/2010, 12:25
Caw! to je pravda, že došlo k zostrelom Mi-24 ale rusko prišlo s riešením. Integrovali na vrtulníky phlcovač teplých prúdov z motorov vďaka čomu sú tieto zbrane už bohužiaľ nefektývne.Mike píše:Nedávno jsem četl, že se v Afghánistánu používali rakety S-24. Měly sníženou kouřivost, aby nedocházelo k pumpáži. V cíly prý tyto rakety byly opravdu devastující.
Probíhaly také experimenty přímo u útvaru (Kandahárský pluk 1986) s raketami S-25. Ty se však ukázaly více nebezpečnými pro posádku vrtulníku než pro nepřítele.
Při prvním odpalu došklo k pumpáži motoru, proto při druhém odpalu pilot se strojem současně uhnul splodinám rakety, přesnost ovšem byla nedostatečná. Při třetím pokusu spaliny rakety zasáhly oblast vyrovnávacího rotoru, u kterého následkem tím došlo k rezonancím. Další testování S-25 na Mi-24 tím skončilo.
Fotky s popisem v ruštině:
http://www.skywar.ru/oruzhie.html
fotka porušující pravidla vložení byla smazána - skelet
Za prvé dej tu fotku dle zdejších pravidel. Zde máš návod http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=3037
Za druhé ta fotka má znázorňovat ony phlcovač teplých prúdov z motorov, díky kterým se staly střely S-24 a S-25 nefektivne?
Za druhé ta fotka má znázorňovat ony phlcovač teplých prúdov z motorov, díky kterým se staly střely S-24 a S-25 nefektivne?



- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Mike - o problémoch s S-25 na Mi-24 sa nedá vôbec pochybovať. Tá raketa je "hovado" - veľká a ťažká (priemer 0,38m, dĺžka 3,3m, hmotnosť 480kg), takže jej motor tomu zodpovedá - presný údaj menám, ale bude v ňom najmenej okolo 30-40kg paliva.
Nízka presnosť je už sporná - pri použití zo Su-22 a Su-25 má raketa S-25 rozptyl okolo jednej tisíciny diaľky, takže nízka presnosť pri použití na Mi-24 bude spôsobená skôr malou rýchlosťou rakety pri odpale a jej ovplyvnením prúdom vzduchu od rotoru (a možno aj predčasne začatým úhybným manévrom).
Na strelnici v Malackách so videl niekoľko odpalov i dopadov a efekt dopadu bol impozantný, ani nie tak výbuchom ako predovšetkým mohutným črepinovým účinkom do vzdialenosti možno i cez 200 metrov.
Čo sa týka S-24 - bojová časť približne zodpovedá 100kg leteckej bombe. Zmenšená dymivosť motoru však neznamená menšie nebezpečenstvo pumpáže alebo zhasnutia motoru nosiča. Množstvo spalín a ich teplota sú rovnaké, ale ich farba je menej intenzívna a sú priehľadnejšie, takže po odpálení nebránia až natoľko vo výhľade vpred. U leteckých protilietadlových rakiet to zasa zmenšuje pravdepodobnosť, že si posádka napadnutého lietadla všimne odpal a let utočiacej rakety.
Nízka presnosť je už sporná - pri použití zo Su-22 a Su-25 má raketa S-25 rozptyl okolo jednej tisíciny diaľky, takže nízka presnosť pri použití na Mi-24 bude spôsobená skôr malou rýchlosťou rakety pri odpale a jej ovplyvnením prúdom vzduchu od rotoru (a možno aj predčasne začatým úhybným manévrom).
Na strelnici v Malackách so videl niekoľko odpalov i dopadov a efekt dopadu bol impozantný, ani nie tak výbuchom ako predovšetkým mohutným črepinovým účinkom do vzdialenosti možno i cez 200 metrov.
Čo sa týka S-24 - bojová časť približne zodpovedá 100kg leteckej bombe. Zmenšená dymivosť motoru však neznamená menšie nebezpečenstvo pumpáže alebo zhasnutia motoru nosiča. Množstvo spalín a ich teplota sú rovnaké, ale ich farba je menej intenzívna a sú priehľadnejšie, takže po odpálení nebránia až natoľko vo výhľade vpred. U leteckých protilietadlových rakiet to zasa zmenšuje pravdepodobnosť, že si posádka napadnutého lietadla všimne odpal a let utočiacej rakety.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
сп&am píše:Řekl bych, že tu má někdo problém s pochopením textu.Mike píše:Nedávno jsem četl, že se v Afghánistánu používali rakety S-24. Měly sníženou kouřivost, aby nedocházelo k pumpáži. V cíly prý tyto rakety byly opravdu devastující.
Probíhaly také experimenty přímo u útvaru (Kandahárský pluk 1986) s raketami S-25. Ty se však ukázaly více nebezpečnými pro posádku vrtulníku než pro nepřítele.
Při prvním odpalu došklo k pumpáži motoru, proto při druhém odpalu pilot se strojem současně uhnul splodinám rakety, přesnost ovšem byla nedostatečná. Při třetím pokusu spaliny rakety zasáhly oblast vyrovnávacího rotoru, u kterého následkem tím došlo k rezonancím. Další testování S-25 na Mi-24 tím skončilo.
Fotky s popisem v ruštině:
http://www.skywar.ru/oruzhie.html
Caw! to je pravda, že došlo k zostrelom Mi-24 ale rusko prišlo s riešením. Integrovali na vrtulníky phlcovač teplých prúdov z motorov vďaka čomu sú tieto zbrane už bohužiaľ nefektývne.
Podle ruských zdrojů je Mi-24 prvním vrtulníkem, který v bojové situaci sestřelil stíhací letoun protivníka.K sestřelu izraelského stíhacího letounu ( typ jsem zatím nevypázral) mělo dojít 8.6. 1982 nad údolím Bekáa.
Posádka syrského Mi-24 zde útočila na izraelské tanky. Velitel pancéřových jednotek si vyžádal zásah stíhací ochrany. Do prostoru činnosti syrského vrtulníku přiletěla dvojice stíhaček. Jedna se na svou základnu nevrátila.
Posádka syrského Mi-24 zde útočila na izraelské tanky. Velitel pancéřových jednotek si vyžádal zásah stíhací ochrany. Do prostoru činnosti syrského vrtulníku přiletěla dvojice stíhaček. Jedna se na svou základnu nevrátila.
Pope můžeš uvést zdroj kde se píše o tom sestřelu? Narazil jsem na něco podobného v článku zde:
http://s188567700.online.de/CMS/index.p ... &Itemid=47
Asi v polovině textu je odstavec pojmenovaný Mi-25 vs F-4. Píše se tam, že v průběhu Iránsko-Irácké války zveřejnil irácký deník Bagdad Observer ze 27. října 1982 článek o sestřelu F-4 vrtulníkem Mi-25(35?) za použití protitankové střely AT-6 k tomuto účelu přivezené sovětskými poradci k otestování v použití proti vzdušným cílům.
Autor nicméně pochybuje, že by k takovému sestřelu skutečně došlo a po prozkoumání několika zdrojů dochází k závěru, že šlo o dílo propagandy.
http://s188567700.online.de/CMS/index.p ... &Itemid=47
Asi v polovině textu je odstavec pojmenovaný Mi-25 vs F-4. Píše se tam, že v průběhu Iránsko-Irácké války zveřejnil irácký deník Bagdad Observer ze 27. října 1982 článek o sestřelu F-4 vrtulníkem Mi-25(35?) za použití protitankové střely AT-6 k tomuto účelu přivezené sovětskými poradci k otestování v použití proti vzdušným cílům.
Autor nicméně pochybuje, že by k takovému sestřelu skutečně došlo a po prozkoumání několika zdrojů dochází k závěru, že šlo o dílo propagandy.