tohle si říkám často, ale po těch deseti letech už nejsem tak geniálníYAMATO píše:Hele, tohle jsem si měl patentovat, to už je takových deset patnáct let, co jsem si tak čmáral Stealth Eagla s šachtama v Fast Packách.
McDonnell Douglas F-15 Eagle
článek od konkurence o Silent Eagle http://www.military.cz/usa/air/in_servi ... -Eagle.htm . Dle něj má SE z předního směru stejnou úroveň jako F-35. A je de facto odpovědí na stále vyšší kritiku Austrálie a Izraele na cenu a výkony F-35. Krom toho by měl částečně uspokojit zahraniční zájemce o F-22.
Yep, ten psal taky můj kamarád ;)
Jinak to o čelné RCS jsem si dohledal a je to proklamace Boeingu - ergo to bude až do doby případné výroby naprosto neověřitelné. Na druhou stranu je divné, že se na to donynějška neozval LM - takže pokud mezi sebou ti dva neuzavřeli nějakou podivnou dohodu o rozdělení trhu, tak to možná pravda i bude.
Jinak to o čelné RCS jsem si dohledal a je to proklamace Boeingu - ergo to bude až do doby případné výroby naprosto neověřitelné. Na druhou stranu je divné, že se na to donynějška neozval LM - takže pokud mezi sebou ti dva neuzavřeli nějakou podivnou dohodu o rozdělení trhu, tak to možná pravda i bude.
On F-35 nesplňuje skoro nic - je asi tak užitečný, jako v době svého zavedení F-16 block 5. A navíc nemá kanon, má výhled dozadu stejný, jako MiG-21, jedinou výzbroj představují 2 či 4 rakety a jeho stealth je mu k ničemu, protože to dělali proti moc krátkým vlnovým délkám.
V každém ohledu (kromě poměru tah-hmotnost) krok zpět... Ale na tom se tu nás asi shodne dost.
V každém ohledu (kromě poměru tah-hmotnost) krok zpět... Ale na tom se tu nás asi shodne dost.
Protože Lockheed. Jen připomenu - F-104 v Německu, korupční skandály 60. let... Plus je to, jak už jsem psal, politická zbraň, která omezí vliv ostatních zemí - protože pokud si koupíš vyspělou techniku, nutně se ocitneš pod větším vlivem její země - čímž je eliminován případný vliv Rafale a Typhoonů a tím i europocentralismus (což je jedině dobře), plus to nutí RF vyvinout stíhačku schopnou tomu konkurovat a tedy jako letoun 5. generace nevyvinout něco, jako S-37, ale něco jako hybrida mezi F-35 a F-22. Tedy hlavně politické důvody, IMHO - spojené s potřeou něčím nahradit některé dnes už morálně mírně zastaralé konstrukce.
- kopapaka
- 6. Podplukovník
- Příspěvky: 3837
- Registrován: 26/1/2008, 20:47
- Bydliště: kósek od Prostějova
Zisk, prachy.... i to ostatní třeba.Pak proč něco takového vůbec vyvíjejí?
Pokud by to bylo klasické letadlo, ne neviditelné, tak je trochu problém s dokazováním toho, že je nejlepší ( myslím samozřejmě pro veřejnost, že ).
Takhle stačí říct kouzelné slůvko " neviditelný " a většině odpůrců sklapne.
To mi připomíná největší problém neviditelných stíhaček v řadové službě. U F-22 to až tak hrozné nebude ( asi jo... ), ale problémy nastanou při denním nasazení ( a to je v tomto případě nezbytné ) kdy i tyto " neviditelné " letouny zachytí běžné i nízkoúrovňové kamery a samozřejmě základní senzor " EYE BALL Mark.I " . Teď už jen záleží jak moc velký šok bude další jugoška...
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Ověřitelné je to už dnes - žádny "blokátory" ve vstupech nasávání, žádné vhodné tvarování trupu - to je ověřitelné už nyní. Jak hodně "stealth" F-15SE bude záležet pravděpodobně na peněženkách zákazníků. Zatím to nikdo nezaplatil.cover72 píše:Jinak to o čelné RCS jsem si dohledal a je to proklamace Boeingu - ergo to bude až do doby případné výroby naprosto neověřitelné.
Nejrozšířenější verze A má kanon. Britové dlouho zvažovali od určitého blocku do jejich EF nemontovat kanon. Samozřejmě lepší je ho mít, minimální dosah IR raket nepokryje celý prostor a navíc ještě beru v potaz vliv meteo podmínek na IR senzory. Výhled z kokpitu bude určitě lepší do všech směrů u F-35A,C ("B" je na tom hůře) než MiG-21. Podívej se kde končí překryt u Migu a kde F-35, nebo jak je široký-vypouklý a jak vysoko posed má pilot F-35ky a navíc tu máme systém DAS který promítá obraz pilotovi na HMD/S takže vidí skrz letadlo. Jak moc a v jakém spektru vln je "neviditelný" nevím, ale pořád je na tom lépe než ostatní. Jinak 4 rakety jsou opravdu málo.cover72 píše:On F-35 nesplňuje skoro nic - je asi tak užitečný, jako v době svého zavedení F-16 block 5. A navíc nemá kanon, má výhled dozadu stejný, jako MiG-21, jedinou výzbroj představují 2 či 4 rakety a jeho stealth je mu k ničemu, protože to dělali proti moc krátkým vlnovým délkám.
Nezapomínej jaké množství vnitřního paliva F-35 nese.V každém ohledu (kromě poměru tah-hmotnost) krok zpět... Ale na tom se tu nás asi shodne dost.
Neviem co tie zvecsene CFT urobia s obratnostou u Eaglov. Uz F-15E nevedel tak dobre tocit koli pridavnym nadrziam. Aj tak sust. turn rate 16° a inst. turn rate 21° za sekundu u stihacich verzii je dnes smiesny. F-35 dokaze udrzat stab. AoA 55° a v low-speed dogfighte sa podla jeho pilotov skoro vyrovna F-22. Nic menej F-15 by mohla mat vyhodu v energetickom boji (F-119 - mnam 2x 142 kN) mozno potom v horizontale pri transsonickych rychlostiach, lebo v tomto sa na F-35 vstahuje od APA velka kritika - je optimalizovany hlavne na podzvukove suboje.
F-35 pouziva technologiu stealth len pre X-band radary na stihackach, proti PVO je to nanic, jediny stroj, ktory ma full spektrum stealth pre vsetky pasma radarov (aj 200-300 Mhz) je F-22. Neviem aku technologiu pouziva F-15.
F-35 pouziva technologiu stealth len pre X-band radary na stihackach, proti PVO je to nanic, jediny stroj, ktory ma full spektrum stealth pre vsetky pasma radarov (aj 200-300 Mhz) je F-22. Neviem aku technologiu pouziva F-15.
Za všetko zlo sa môže katolícka cirkev.
Dám sem link zaobírající se projektovanými verzemi F-15. Nákresy, fotografie modelů pro zkoušky apod.
http://www.secretprojects.co.uk/forum/i ... c,2.0.html
http://www.secretprojects.co.uk/forum/i ... c,2.0.html
Ionor odpovím ti zde, místo vláknu o F-22:
1. na ručníkáře potřebuješ dolet a nosnost. Stealth je k nepotřebě, tudíž se komfortní pumovnice zamění za komforní nádrže a použijí se standardní závěsníky z "E".
2. proti Súčkům bude kombinace AWACS, aktivního rušení, snížení radarového odrazu a vektoru tahu dostačující.
3. Silent Eagle létá? Měl jsem za to, že je to jen maketa. Takže o větší neohrabanosti než má standard asi zatím nemůžeme hovořit.
4. Výcvik létajícího i pozemního personálu by byl rychlejší a tedy i levnější. Rovněž i spousta náhradních dílů bude záměnných se staršími verzemi.
Zkrátka ideální kandidát na rozvoz mlíka, což je jediné co USAF v současnosti potřebuje. A ano nemám rád F-35
http://www.youtube.com/watch?v=Kn6nx_GGERQ
1. na ručníkáře potřebuješ dolet a nosnost. Stealth je k nepotřebě, tudíž se komfortní pumovnice zamění za komforní nádrže a použijí se standardní závěsníky z "E".
2. proti Súčkům bude kombinace AWACS, aktivního rušení, snížení radarového odrazu a vektoru tahu dostačující.
3. Silent Eagle létá? Měl jsem za to, že je to jen maketa. Takže o větší neohrabanosti než má standard asi zatím nemůžeme hovořit.
4. Výcvik létajícího i pozemního personálu by byl rychlejší a tedy i levnější. Rovněž i spousta náhradních dílů bude záměnných se staršími verzemi.
Zkrátka ideální kandidát na rozvoz mlíka, což je jediné co USAF v současnosti potřebuje. A ano nemám rád F-35
http://www.youtube.com/watch?v=Kn6nx_GGERQ
Pokud je mi známo, F-15N byl projekt McD navržený US Navy jako reakce na neochotu kongresu financovat nákup brutálně drahých F-14D. Jenže F-15N v konečném výsledku nebylo levnější, takž to smetli ze stolu... A vyhrál Hornet. Který byl sice v konečném výsledku snad ještě dražší, ale to už bylo pozdě bycha honit
Slovíčko "multifunkční" bylo na ministerstvech obrany tahák už tehdy.
Slovíčko "multifunkční" bylo na ministerstvech obrany tahák už tehdy.
citace z vectorsite.net* In the early 1970s, McDonnell Douglas also produced concepts for a carrier-based version of the Eagle designated the "F-15N", or more casually the "Seagle", with arresting hook and heavy landing gear for carrier landings. Some F-15N concepts featured carriage of the US Navy Hughes AIM-54 Phoenix AAM. The admirals, prodded by Congress, looked over the F-15N schemes politely, but the Navy was working on fielding the Grumman F-14 Tomcat as their BVR interceptor at the time, and there was never really much chance for the F-15N unless the Tomcat program collapsed entirely.
Pokud vím, tak proti Hornetu byla nabízena zjednodušená F-14, která neměla mít možnost navádění střel Phoenix ..
Izraelská F15
F15 během operace v Gaze 2008