Stránka 17 z 47

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 16:17
od Pressburger
Lynx píše: 9/7/2023, 15:18 No s tými 4x4.
Keby bežala výroba, boli by zavedené v OSSR, tak predpokladám, že by o ne záujem BOL. Keďže ale výroba nebeží a dostupnost vozidiel je skôr teoreticka ako prakticka, tak o ne záujem nie je.

To ale neznamená, že sú to zle vozidla.
Ani Z2 nie je zla húfnica, ako sa nás tu snažili mnohí presvedčiť. Práve naopak.
Presne tak :up: súhlas :up:

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 16:52
od Zemakt
To ale neznamená, že sú to zle vozidla.
Při srovnávacím testu byla jasně nejhorší. To, že to je mizérie svědčí i množství vyrobených kusů. Marginální.

Použijeme li analogii se Zuzanou, tak právě ona to naznačuje. Dobré dělo, jak v první tak druhé generaci, z toho důvodu i momentálně vyráběné. A proto i na UA dodávané. To že nějakej ocas něco furt píše o křižovatkách na tom sotva co změní. Jakožto, že Aligátor je v porovnání s konkurencí shit. Dobrý tak jako policejní vůz.

Věz ale, že pokud by ho u vás nějaký šílenec objednal a on se vyráběl. Na UA skončí také. Ta bere všechno, traktory, staré sanitky, hovnocucy a Aligátorem by také nepohrdla.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 17:44
od Lynx
Zemak: tie testy ukázali jedine to, že v istých disciplínach (napr. výstup na schod) na tom Aligátor nie je tak dobre ako vozidla s väčšími kolesami, logicky. A tiež je Aligátor stroj s max hmotnosťou cca 12t oproti napr Patriot s hmot 18t...

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 18:11
od Pressburger
Zemakt píše: 9/7/2023, 16:52
To ale neznamená, že sú to zle vozidla.
Při srovnávacím testu byla jasně nejhorší. ...
Zemakt-e nelži (už skelet sa o to snažil vo vlákne OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Vaše subkektívne pocity z mediálneho videa kde vidíte 2 min sú irelevantné pričom len stačilo googliť, že varíte z vody:
MO SR - UV-3476/2019
Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania


Prieskum trhu

V rámci riešenia projektu BOV/VTV 4x4 bola v roku 2013 spracovaná Štúdia realizovateľnosti, ktorá definovala a porovnávala parametre vozidiel. Pri riešení projektu bol začatý proces „prieskumu trhu“ vozidiel, ktoré sú v používaní členskými krajinami NATO alebo sa vyrábajú v členskej krajine Európskej únii (ďalej len „EÚ“).

Na základe uvedeného bol organizovaný INDUSTRY DAY 2017, na ktorý bolo pozvaných 15 spoločností. V rámci prezentácii boli predstavené vozidlá domácich a zahraničných spoločnosti, na ktorých boli vykonané prvé skúšky a testy overenia taktickotechnických parametrov.

Pre objektívnejšie hodnotenie „prieskumu trhu“ boli začiatkom roku 2018 vybrané spoločnosti požiadané o zaslanie technickej špecifikácie ako aj predbežnej cenovej ponuky 4 na jednotlivé vozidlá v základnej verzii. Zároveň spoločnosti boli požiadané o zaslanie informácie o možnom zapojení slovenských firiem do tohto projektu.

V priebehu roku 2018 bolo celkovo vykonaných 13 pracovných rokovaní s nasledovnými výrobcami alebo výhradnými zástupcami výrobcov vozidiel BOV/VTV 4x4:

- Otokar Otomotive Savunma Sanayi A.S. (Turecko) – vozidlo COBRA II 4x4,
- Lockheed Martin (USA) – vozidlo LM 4x4,
- MSM Group s.r.o. (Slovenská republika) – vozidlo PATRIOT 4x4,
- SVOS, spol. s.r.o. (Česká republika) a ROBUS s.r.o. Krupina (Slovenská republika) – vozidlo PERUN 4x4,
- VOP CZ s.p. (Česká republika) – vozidlo NIMR440A 4x4,
- Renault Truck Defense (Francúzsko) – vozidlo SHERPA 4x4,
- FNSS Savunna Sistemieri A.S. (Turecko) – vozidlo EJDER YALCIN (Drak),
- General Dynamics European Land System (Švajčiarsko – Mowag) – vozidlo EAGLE 4x4,
- IVECO (Taliansko) cez PRAGA Export s.r.o. (Česká republika) – vozidlo IVECO LMV 4x4,
- KRAUSS–MAFFEI – WEGMANN (KMW) (Nemecko) – vozidlo DINGO 2 4x4,
- KERAMETAL (Slovenská republika) – vozidlo ALIGATOR 4x4 MASTER II,
- OSHKOSH (USA) – vozidlo JLTV,
- ZETOR Engineering Slovakia a.s. (SR) – vozidlo ZETOR GERLACH.

Tovary v oblasti obrany a bezpečnosti ako vojenská technika svojou povahou majú charakter citlivých zákaziek, pri ktorých existuje veľké riziko zneužitia chránených informácií. Nákup vojenskej techniky je špecifický, pretože požadované technické parametre musia zadefinovať odborníci ozbrojených síl Slovenskej republiky. Tieto sú z hľadiska suverenity každého štátu jedinečné, musia v zmysle platnej legislatívy prejsť procesom skúšok (kontrolné a vojskové skúšky), kde sa overujú jej technicko-taktické parametre a vojenské a bojové spôsobilosti.

Technické hodnotenia vybraných parametrov vozidiel boli vykonané prostredníctvom Vojenského skúšobného a technického ústavu (ďalej len VTSÚ) na Záhorí ako nezávislého ústavu v gescii Ministerstva obrany Slovenskej republiky (Skúšobné laboratórium S-145 a Autorizovaná osoba SKTC- 173). Pri vozidlách boli overované deklarované technické parametre. Rovnako boli vykonané skúšky vozidiel resp. verzie vozidiel, ktoré boli prezentované počas výstavy IDEB 2018 v Bratislave. Skúšok sa zúčastnili pracovníci VTSU a dvaja zástupcovia spoločností, aby bola zaručená maximálna objektivita skúšok bez zásahu rôznych vonkajších vplyvov.

Skúšky vybraných vozidiel boli zamerané na porovnanie parametrov ponúkaných vozidiel s požiadavkou ozbrojených síl Slovenskej republiky. Účelom týchto skúšok nebolo vykonať strelecké, taktické a iné špeciálne skúšky, ale skúšky na overenie deklarovaných technických parametrov, ktoré prezentovali spoločnosti.

Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. Pri hodnotení jednotlivých vozidiel bola však braná do úvahy skutočnosť, že vozidlá neboli vyrobené podľa objednávky (konkrétnej požiadavky) OS SR. Ich konštrukčné a technické riešenia vychádzajú z potrieb iných armád. Napriek tomu výrobcovia vozidiel počas rokovaní deklarovali pripravenosť splniť požiadavky OS SR a vozidlá prispôsobiť na požadované parametre.

____________________________________
Vyhodnotenie pripomienkového konania

ZBOP SR - zásadná pripomienka
Vo vlastnom materiáli "Informácia o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania" je v Časti 2. Prieskum trhu v poslednom odstavci uvedené: "Správa o skúškach je prílohou materiálu". Táto príloha materiálu však nie je súčasťou dokumentov k Informácii o výsledkoch skúšok, testov, prieskumu trhu Bojového obrneného vozidla/Viacúčelového taktického vozidla 4x4 a návrh postupu realizácie obstarávania, ktoré sú predmetom medzirezortného pripomienkového konania. Žiadame spomínanú prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie.

Neakceptovaná

Uvedené informácie podliehajú utajeniu a sú označované spoločnosťami ako Business Confidential.

zdroj: https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/23560/1

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 18:23
od Zemakt
Nelžu, jen ty máš obrovský problém s chápáním psaného slova. A pravděpodobně i s vnímáním faktické reality podložené řidičskou praxí. Což už jsi zde opakovaně prokázal v míře vrchovaté mimochodem.

Můžeš mi prosímtě v tom elaborátu vytučnit kde se píše že Aligátor v porovnání obstál a není shit jak je z předváděčky více než patrné.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 18:33
od Pressburger
Zemakt píše: 9/7/2023, 18:23 Nelžu, jen ty máš obrovský problém s chápáním psaného slova. A pravděpodobně i s vnímáním faktické reality podložené řidičskou praxí. Což už jsi zde opakovaně prokázal v míře vrchovaté mimochodem.
Zrejme ste sa pri písaní vyššie uvedeného pozeral priamo do zrkadla.
Zemakt píše: 9/7/2023, 18:23 Můžeš mi prosímtě v tom elaborátu vytučnit kde se píše že Aligátor v porovnání obstál a není shit jak je z předváděčky více než patrné.
V cit. matariály MO SR sa jasne okrem iného píše Predstavené vozidlá v aktuálnom konštrukčnom riešení nespĺňali v plnom rozsahu technické požiadavky predložené OS SR. Svojou špecifikáciou spĺňajú požiadavky na jednotnú platformu vozidla na 70-90%. atď. Tak ako Vám má ktokoľvek ukázať dôkaz opaku?

Pritom ste to práve Vy kto spravil hodnotiace súdy vo forme:
Zemakt píše: 9/7/2023, 16:52 Při srovnávacím testu byla jasně nejhorší. ...

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 18:53
od Zemakt
:D šašo. Můžeš mi tedy opravdu ukázat kde v tom materiálu je explicitně napsáno, že Aligátor nebyl nejhorší?

A ano je to subjektivní dojem, žel pro tebe ne ojedinělý v tomto směru. Místo toho abys tady kličkovat s irelevantním kusem papíru. Zkus si pls osvětlit pojmy z motoristického odvětví. Třeba podmotorovanost a světlost. Nikdy není pozdě se učit Arthure.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 19:04
od Pressburger
:D kašpar a ešte k tomu zelený lebo dal som si ešte aj tú námahu a prešiel som MPK-čko a dal som Vám ho tam kde to bol práve ZBOP, ktorý žiadal predložiť "Správu o skúškach je prílohou materiálu" ako prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie tj. a zrejme Vám netreba vysvetlovať ktoré spoloťnosti z vyššie uvedeného materiálu a účastnći prieskumu boli a sú jeho členmi.
A inak bol to materiál MO predložený na rokovanie Vlády SR a bol schválený pričom to len vypovedá Váš vzťah k dokumentom vs Vaše varenie z vody...

Zapnite si Auto moto revue a pod. a poprosím Vás nežvaňte tu keď nemáte čo povedať resp. ak si máte domýšľať resp, vymýšľať.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 19:32
od Zemakt
Takže to tam uvedeno není. Díky. Takže klasicky kecáš, a jen omíláš obecnou nic neříkající omáčku. Apropo na tu podmotorovanost jsi se jukl, když se tady oháníš automotorevím? Víme už?

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 19:40
od Pressburger
Ja cit. zo zdrojov a oficiálnych dokumentov tj. faktov, Vy varite z vody. Proste žvaníte, kecáte a žiadate o dôkaz opaku pričom som dal jasný zdroj na materiál so všetkým čo s tým súvisí a dokonca aj tu skutočnosť kto to chcel zverejniť. Ak by to bolo naopak tak už konspirujete, že prečo tito nechceli zverejniť Správu o skúškach je prílohou materiálu" ako prílohu priložiť k ostatným materiálom, určeným na medzirezortné pripomienkovanie...
Proste Zemakt...

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 19:54
od Zemakt
Celou dobu tvrdím, že Aligátor v porovnání propadl. Díky mj. poměru váhy k hmotnosti (podmotorovanost Arthure!), nízké světlosti (to je ta škvíra mezi zemí a vozidlem Arthure). Od prvního pohledu je vozidlo těžkopádné, s podprůměrnou dynamikou. Navíc má velké přesahy/převisy (nájezdové úhly Arthure). Ty milý Arthure sem dáš materiál vašeho MO, jenž praví, že žádné z předváděných vozidel vaši armádu neuspokojilo. Sice pěkné, nicméně výpovídající hodnota ve vztahu k propadu Aligátoru ve vzájemném porovnání je 0, slovy NULA!

Co s tím, co s takovou diskuzí, ptám se?

- chápe vůbec Arthur význam psaného slova?
- nebo jen trolí?
- je to rádoby insider dnešního moderního světa?
- má vůbec řidičské oprávnění?

Nicméně po několika našich proběhlých diskuzích si vzpomínám a zároveň i odpovídám, to je přece náš Arthur voe! :up:

Pěkný večer, zas někdy.

PS: video je také fakt mimochodem, možná průkaznější než papír.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 21:51
od Pressburger
Zemakt píše: 9/7/2023, 19:54 ...

PS: video je také fakt mimochodem, možná průkaznější než papír.
Sama Vata dookola, trolenie pričom je to u Vás stále len o tom PS: subjektívne súdy veď načo hodnotitelia, komisia, materiál. Na čo zdroje, fakty... Proste zelený troll, ktorým táto postfaktualna doba naozaj praje.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 21:55
od Zemakt
No, tos to teda vyvrátil. Zelená vata ti přeje dobrou noc :mrgreen:

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 21:56
od skelet
Fakta jsou taková, že je nikdo nechce. (Ani ti co si je koupili )

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 21:57
od Lynx
A to máš odkiaľ? Prosím nejaký explicitný, relevantný zdroj.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 21:58
od Zemakt
Jak se má dokazavat něco, co není?

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 9/7/2023, 22:08
od skelet
Kolik si jich o jednal jejich jediný uživatel od roku 2017? Žiadny? Žádný? None ? никто? 沒有任何?

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 10/7/2023, 07:51
od mikojan29
Lynx píše: 9/7/2023, 15:18 No s tými 4x4.
Keby bežala výroba, boli by zavedené v OSSR, tak predpokladám, že by o ne záujem BOL. Keďže ale výroba nebeží a dostupnost vozidiel je skôr teoreticka ako prakticka, tak o ne záujem nie je.

To ale neznamená, že sú to zle vozidla.
Ani Z2 nie je zla húfnica, ako sa nás tu snažili mnohí presvedčiť. Práve naopak.
Na keby, možno, a iné predstavy sa nehrá a priznaj, že Aligátor bol prepadák, neviem, čo to tu stále s Trololom splietate. Nikto ich nechce, nech dajú ten prototyp do múzea a ide sa ďalej. Realita je inde ako vaše predstavy.

Re: ShKH Zuzana 2

Napsal: 10/7/2023, 16:30
od seabee
mikojan29 píše: 10/7/2023, 07:51
Lynx píše: 9/7/2023, 15:18 No s tými 4x4.

To ale neznamená, že sú to zle vozidla.
Na keby, možno, a iné predstavy sa nehrá a priznaj, že Aligátor bol prepadák, neviem, čo to tu stále s Trololom splietate. Nikto ich nechce, nech dajú ten prototyp do múzea a ide sa ďalej. Realita je inde ako vaše predstavy.
No ono i případně dobré vozidlo někdo jiný vyrobí o trochu líp a trochu levněji - a je to. Viz Oskosh JLTV versur AM General.

Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4

Napsal: 12/7/2023, 11:36
od mikojan29