Sundat kamery u takové stodoly opravdu moc smysl nedává, hlavně v dnešní době to nebude ani žádná velká finanční úspora.Danik píše: ↑23/10/2024, 09:44 Nicméně zase zpátky k důležitému (praktickému). Polská verze má oproti původnímu kusu z CSG jeden zásadní problém. Poláci se z neznámého důvodu zbavili kamerového přehledového systému, což vedlo k několika "zábavným" situacím. Bavím se o kameře v masce, dvěma kamerám na bocích co se natáčí dle přední nápravy a zadní kamera.
OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
- Pressburger
- Kapitán
- Příspěvky: 1402
- Registrován: 16/5/2023, 11:30
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Nie som autor videa takže tak, ake myslím však o tom tiež subjektívne svoje pričom ako som písal v minulosti na estetiku tu máme iných borcov Danik alias na twitteri Daniel of Bohemia a iní... (viď. diskusia).stirling píše: ↑23/10/2024, 08:41 Arthure, pěkné video jen teda nechápu poznámku o tom, že patriot je hezký
Když jsem na to koukal, tak mě poprvé trklo, že ta polská verze má lépe řešená světla - jak jsou větší ty otvory tak to opticky provzdušňuje ten mega předek a rozhodně to vypadá lépe. Přesně to ukazuje co na něm je divné a pořád nechápu proč takto ten mohutný předek nezkusili aspoň opticky utlumit + odstranit/zjednodušit ty blatníky a prahy. P1 vzhledově lepší.
Design i prostorem je jasně nej Zetor, podle mě ale nemá šanci, protože do výroby je daleko a není ani politická síla co to protlačí. Takže jasný favorit P2 i proto, že CSG je zadobře s ficem a spol. CSG je asi za dobře už i z MOCZ takže za mě vyhraje P2 i v CZ - odstartuje to teď to výběrko pro ženisty, vojenskou policii atd.
Arthur Pressburger
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
To je samozrejme pravda.
Keďže ani jedno vozidlo sa na Slovensku nevyrába, náročné to budú mať obaja rovnako.
Zetor je zároveň aj nevestou SNS a Fico si ich bude chcieť podržať. Pri výrobe sa totižto spominali PPS Group.
Zároveň nerobme z toho kovbojku, ak CSM zvládla vyrobu Patrii 8x8...
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Pominuli tyhle tanečky, tak já Gerlachu držím palce. Přijde mi ve vícero ohledech takový vyvážený.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Najma nezabudaj na Matador , resp STV. Ti sa trasu prave na takuto zakazku.Juraj Tichý píše: ↑23/10/2024, 11:36To je samozrejme pravda.
Keďže ani jedno vozidlo sa na Slovensku nevyrába, náročné to budú mať obaja rovnako.
Zetor je zároveň aj nevestou SNS a Fico si ich bude chcieť podržať. Pri výrobe sa totižto spominali PPS Group.
Zároveň nerobme z toho kovbojku, ak CSM zvládla vyrobu Patrii 8x8...
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Majú vozidlo, ktoré by mohli ponúknuť?
Výrobu si bude určovať ten, čo vyhrá tender s konkrétnym vozidlom.
Výrobu si bude určovať ten, čo vyhrá tender s konkrétnym vozidlom.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
A zetor vyraba ktory konkretny vyrobca?
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Zetor Engeneering sa prihlási do tendra s vozidlom Gerlach. S akým vozidlom sa prihlás do tendra STV?
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Mě se zamlouvá také více vzhledově, ale přiznám se, že nemám data na posouzení vhodnosti např. i pro AČR (tedy - cena pořízení a provozu).
Ekonomicky asi vychází pro ČR lépe Patriot , přece jen je to opravdu skoro celé z domácích komponent (u SK je to asi jedno jestli dovezou podvozek, motor z ČR nebo z Německa).
Výroba:
Jasný, že není problém přenést montáž a určitě i svařování korby kamkoliv na SK, jde spíše o nastavení dodavatelských řetězců což má Patriot už hotové.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
A prečo by sme podvozok vozili zo zahraničia?
PPS napríklad vyrába podvozky pre Talianov.
Motor bude snáď tak či tak z Nemecka.
PPS napríklad vyrába podvozky pre Talianov.
Motor bude snáď tak či tak z Nemecka.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Patriot je najma velmi neefektivne vozidlo z pohladu vlastna hmotnost / uzitocne zatazenie.
Tatra razi premisu, ze podvozok z tazkych nakladakov 8x8 je dobry aj pre "lahke" vozidlo 4x4. Co je samozrejme nezmysel.
Tatra razi premisu, ze podvozok z tazkych nakladakov 8x8 je dobry aj pre "lahke" vozidlo 4x4. Co je samozrejme nezmysel.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Vážně? A kolik má Patriot II užitečné zatížení? A kolik Gerlach?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Najma ma Patriot hmotnost 18t, co je pomaly ako Pandur 8x8.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Maximální přípustná je 17,5 t
Takže kolik má Patriot II užitečné zatížení?
Takže kolik má Patriot II užitečné zatížení?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Patriot II má výhodu ve vysokém užitečném zatížení, vnitřním prostoru, ochraně (nejvyšší v rovině balistické z těch možností), průchodnosti podvozku (spolu s motorizací. Cenou za to je vyšší váha a rozměry při maximálně chráněné konfiguraci. Něco za něco.stirling píše: ↑23/10/2024, 12:09Mě se zamlouvá také více vzhledově, ale přiznám se, že nemám data na posouzení vhodnosti např. i pro AČR (tedy - cena pořízení a provozu).
Ekonomicky asi vychází pro ČR lépe Patriot , přece jen je to opravdu skoro celé z domácích komponent (u SK je to asi jedno jestli dovezou podvozek, motor z ČR nebo z Německa).
Výroba:
Jasný, že není problém přenést montáž a určitě i svařování korby kamkoliv na SK, jde spíše o nastavení dodavatelských řetězců což má Patriot už hotové.
OSSR ať si vyberou co jim bude vyhovovat na základě požadavků, koncepčního zasazení do struktury sil a průmyslového a cenového aspektu. Jeden by řekl, že by se mohlo využít situace kdy jak české tak slovenské ozbrojené síly požadují obrněné 4x4 pro synergický efekt, ale to se povede jen velmi zřídka nejen u nás.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Jo v poho, já to zmiňuji jen proto, že Gerlach má payload cca 1500 kg. Tedy poloviční. Tudíž něco za něco. Když už tady hujer píše a neví o čem.
Jen tak pro zajímavost, Mars v doublecabu má ty tři tuny taky.
Jen tak pro zajímavost, Mars v doublecabu má ty tři tuny taky.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Z jedného Slovak shieldu, na ktorom sa účastnili Maďari zo svojim Gidrán 4×4 (14t, maximálne 18t) mali obrovvské problémy v teréne.
Patriot na tom bude rovnako.
Patriot na tom bude rovnako.
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Posledne oficialne info vravi , ze Gerlach ma nosnost 2.3t z toho 1.5t cargo.
Na vystave vraveli, ze sa im podarilo podstatne zvysit nosnost, aj ked neviem, ci to uz je zohladnene v materialoch
Na vystave vraveli, ze sa im podarilo podstatne zvysit nosnost, aj ked neviem, ci to uz je zohladnene v materialoch
Re: OSSR - výběr nového obrněného vozidla 4x4
Ale tým aj hmotnosť. A s tým bude problém na zamočenom svahovitom teréne.
Dobre, keď chcú, nech nakúpia pár stoviek ťažkých 4x4. Zvyšok by som riešil vozidlami 6x6, ktoré majú ďaleko vyššiu nosnosť a niektoré ako patrie vedia plávať. Čo je výhodné aj pre IZS keďže silné povodne budú bežnou súčasťou budúcej klímy.
Dobre, keď chcú, nech nakúpia pár stoviek ťažkých 4x4. Zvyšok by som riešil vozidlami 6x6, ktoré majú ďaleko vyššiu nosnosť a niektoré ako patrie vedia plávať. Čo je výhodné aj pre IZS keďže silné povodne budú bežnou súčasťou budúcej klímy.