
Tank MARK-IV byl vyvinut jako nástupce tanků MARK-I, MARK-II a MARK-III. Tank MARK-I představoval skutečnou revoluci na bojišti jako první použitelný tank. Měl ale také celou řadu problémů a nedostatků...
Jeho vývoj začal v říjnu 1916 a od února 1917 byl tank MARK-IV připraven k masové výrobě.
Dosud se spoléhalo na původní motor Foster-Daimler, šoupátkový vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 78,3 kW při 1000 otáčkách za minutu a k němu připojený převodový systém, ale jinak se jednalo o zcela vylepšené vozidlo, do jehož konstrukce byly zahrnuty zkušenosti z bitvy u Flers-Courcelette, ale i z bojů, které se odehrály v průběhu roku 1917.
Převodovku motoru byla dvourychlostní + zpátečka, spojená s přídavnou převodovkou o dvou rychlostech (celkem tedy 4 stupně vpřed a dva stupně vzad)
Tank MARK-IV byl vyvinut jako nástupce tanků MARK-I, MARK-II a MARK-III. Tank MARK-I představoval skutečnou revoluci na bojišti jako první použitelný tank. Měl ale také celou řadu problémů a nedostatků...
Jeho vývoj začal v říjnu 1916 a od února 1917 byl tank MARK-IV připraven k masové výrobě.
Dosud se spoléhalo na původní motor Foster-Daimler, šoupátkový vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 78,3 kW při 1000 otáčkách za minutu a k němu připojený převodový systém, ale jinak se jednalo o zcela vylepšené vozidlo, do jehož konstrukce byly zahrnuty zkušenosti z bitvy u Flers-Courcelette, ale i z bojů, které se odehrály v průběhu roku 1917.
Převodovku motoru byla dvourychlostní + zpátečka, spojená s přídavnou převodovkou o dvou rychlostech (celkem tedy 4 stupně vpřed a dva stupně vzad)
...