Ikarus Orkan – Jugoslávský bombardér

[align=justify]Ikarus Orkan vznikl jako soukromá iniciativa trojíce mladých konstruktérů inženýrů Radojkoviće, Szostariće a Marjanoviće jako pokus vytvořit dvoumotorový elegantní bombardér. Na konci roku 1937 byla hotova většina dokumentace k prototypu a byl hotov dřevěný model jehož testování bylo realizováno počátkem roku 1939 v aerodynamickém tunelu v Paříži. Generalní štán Leteckých sil Jugoslávie byl zaujat možnostmi tohoto stroje a rozhodl se ho zařadit do soutěže o nový dvoumotorový bombardér. Hlavním propagátorem vývoje stroje se stal major Savo Momčilovič z armádního leteckého institutu. Tento stroj měl velice jemné aerodynamické tvary s eliptickým průřezem trupu. Použitý profil křídla byl NACA23012 s tloušťkou kořene 12% a s hranou 6%. Vypočtená rychlost byla 500 km/h s pohon realizovaný
Ikarus Orkan vznikl jako soukromá iniciativa trojíce mladých konstruktérů inženýrů Radojkoviće, Szostariće a Marjanoviće jako pokus vytvořit dvoumotorový elegantní bombardér. Na konci roku 1937 byla hotova většina dokumentace k prototypu a byl hotov dřevěný model jehož testování bylo realizováno počátkem roku 1939 v aerodynamickém tunelu v Paříži. Generalní štán Leteckých sil Jugoslávie byl zaujat možnostmi tohoto stroje a rozhodl se ho zařadit do soutěže o nový dvoumotorový bombardér. Hlavním propagátorem vývoje stroje se stal major Savo Momčilovič z armádního leteckého institutu. Tento stroj měl velice jemné aerodynamické tvary s eliptickým průřezem trupu. Použitý profil křídla byl NACA23012 s tloušťkou kořene 12% a s hranou 6%. Vypočtená rychlost byla 500 km/h s pohon realizovaný ...