Na co všechno se při snaze a zvídavých otázkách u těchto mašinek nenarazí ?! Staré již zapomenuté technologie. Bylo tedy kapalinově chlazení samooběžné, u něhož je proudění chladicí vody způsobeno rozdílnou hustotou při různě teplotě v místech ohřívání a ochlazování. Podobně jako u starších topných soustav s radiátory. Dost tomu nasvědčuje, včetně masivní trubky.
Princip chlazení šestiválcového motoru
Daimler-Foster o výkonu 78,3 kW, max. rychlost 6 km, dojezd kolem 35 km. Původně zřejmě motor z traktoru. Za první války se uplatnily i jako tahače děl. Možná docela velká nádrž (pro jistotu, ale spotřeba vody mohla být skutečně značná), "hnali proudem" či samotíží? - vzadu
Tubular Radiator, asi se ztrácelo dost vody - odpařovací, případně s kondenzačním chladičem. Mirek má pravdu, tento systém používaly první motory, byl zřejmě použit i v tanku
Mark IV. Odpařovací chlazení se mimochodem vyskytovalo ještě u předdruhoválečných traktorů či stacionárních pohonů.

Zdroj:
Motory Slavia
Kdyby někoho zajímala historie britské fabriky
http://www.daimler.co.uk/

Možná málokdo ví, že vývoji předcházely zajímavé pokusy a omyly, příkladem může být tento upravený traktor pro překonávání zákopů....

nebo "Killen-Strait".

Zajímavé vozítko bylo "Little Willy".
Zdroj:
http://modelstory.pl/matka-ojcem-wszystkich-czolgow/

Začínalo být jasné, že pomalý a nápadný tank je příliš zranitelný. Vyvstala proto potřeba menšího a rychlejšího tanku, který by případnému nebezpečí unikl... Takový stroj nemohl sice nahradit těžké průlomové tanky, byl však vhodný k rozvíjení útoku.
J. F. C. FULLER, D.S.O. - rozebírá způsoby nasazení tanků. Fuller uvažoval o mobilnosti, vhodnosti terénu, a možnostech útoku... např. ve třetí bitvě u Ypres byly tanky nasazeny nevhodným způsobem a jejich útok byl zlikvidován. Bitva u Cambrai však prokázala schopnosti tanků, což pochopili i Němci a začali s vývojem vlastního typu tanku a protitankových prostředků...
http://www.allworldwars.com/Tanks-in-th ... uller.html