Hmm, asi to vyplývalo z konstrukce, kdy nechtěli kolama v těch dalších mírných ohybech zasahovat do konstrukce krabice.Tuchačevskij píše:... podpůrných koleček více a u tanku MARK-IV zůstalo pouze tohle jedno v zadní části? Mohlo se opravdu jednat o nejvíce namáhané místo... Když by měl koleček více, tak by bylo jasné, že kolečka tam bylo přidána jako zlepšení. Když by tam už kolečka neměl žádné, tak by bylo jasné, že kolečka se vypustila z důvodu jejich zbytečnosti...
Viz. foto modýlku, vedle urvaný reálný pás. Důvody mohly být různé. Musely by tam být mezery, takto byl tank pro osádku uzavřen a stačilo to, zbytečnost, nezbytečnost, já bych je tam dal Ovšem konstrukce postranic by musela být jiná a zřejmě složitější, včetně padání bláta, prachu a nečistot do korby, to by se muselo řešit dalším mezikusem. Ten tank neměl žádnou závratnou rychlost, no tak se pásy klouzaly, opotřebení do zničení ... vydrželo.
Pro názornost připojuji origo fotku objeveného vraku z Francie, to dá za stovky slov. Další kolečko bylo, jak jsi označil. Pak byly jakési lyžiny. Nahoře kam dosedal pás, to vypadá jako dvě železné trubky. Dával jsi sem i článek pásu, který má zespodu dva masivní úchyty. Vše nějak vzájemně dosedalo a pohybovalo se