Kamov Ka-50 a Ka-52
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Zaujímavé...
Nedošlo tam "čisto náhodou" k roztrhnutiu vodiacej obrúčky granátu?
Na výbuch granátu príliš neverím, nezodpovedá tomu poškodenie trupu, a ani miesto poškodenia.
Totiž - ak dojde k predčasnému výbuchu granátu, stane sa tak buď ešte v hlavni kanonu, obvykle medzi prvou tretinou a polovicou dlžky hlavne (v oblasti maximálnej akcelerácie alebo tesne za ňou), alebo potom 10-12m (10-50m) pred ústím hlavne, teda v mieste odistenia "maskovej istoty" zapalovačov. Tomu ale fotka nezodpovedá - poškodenie je cca 2 metre pred ústím hlavne, výrazne mimo osu hlavne a v priestore kam vlastne hlaveň kanónu nemože mieriť pri žiadnom rozkmite či pohybe.
IMHO detailným prehľadaním by sa našli len medené fragmenty vodiacej obrúčky, ale nie oceľové fragmenty tela granátu.
Nedošlo tam "čisto náhodou" k roztrhnutiu vodiacej obrúčky granátu?
Na výbuch granátu príliš neverím, nezodpovedá tomu poškodenie trupu, a ani miesto poškodenia.
Totiž - ak dojde k predčasnému výbuchu granátu, stane sa tak buď ešte v hlavni kanonu, obvykle medzi prvou tretinou a polovicou dlžky hlavne (v oblasti maximálnej akcelerácie alebo tesne za ňou), alebo potom 10-12m (10-50m) pred ústím hlavne, teda v mieste odistenia "maskovej istoty" zapalovačov. Tomu ale fotka nezodpovedá - poškodenie je cca 2 metre pred ústím hlavne, výrazne mimo osu hlavne a v priestore kam vlastne hlaveň kanónu nemože mieriť pri žiadnom rozkmite či pohybe.
IMHO detailným prehľadaním by sa našli len medené fragmenty vodiacej obrúčky, ale nie oceľové fragmenty tela granátu.
Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Je k těmto "samosestřelům" Ka-52 někde nějaká statistika?whitedog píše:Takýto incident sa nestal po prvý krát.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Kamov Ka-50 Hokum
V rámci výzbrojního programu mezi lety 2018-2027 má být uzavřena smlouva na dalších 114 vrtulníků Ka-52 vylepšené modifikace...
http://www.militarynews.ru/story.asp?rid=1&nid=472937
http://www.militarynews.ru/story.asp?rid=1&nid=472937
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Bola na Mily nejaká vyššia životnosť alebo to bolo len tým že ich boli tisíce?HONZIK11 píše:Jen takovy dovetek, mimo tema, ale tento pripad podtruhuje vyse popsane.V Syrii u vrtulniku Kamov se natolik rychle vlivem abraze opotrebovavaly listy rotoru,.Tak rychle,že se na tento nový typ rychle vyprazdnily ruske sklady techto komponent. Vyrobili se tedy nove, vyroba byla draha, ale zivotnost dostatečně dlouha na to aby zasobovala servisní strediska. A tech Kamovu tam litalo par kusu. Ale jelikoz to byl novy model na skladech nebylo tolik rotoru. Na Mily jich byly tisice a ty si odslouzily i zbytek kampame. ...
Rusi majú skúsenosť z Afganistánu,sú v Sýrii natoľko odlišné podmienky? Alebo mal taký výrazný problém len Kamov?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Odkud pochází ta informace, že rotorové listy Kamovů mají v Sýrii nějaké problémy s životností?
Zatím jsem na tuto informaci nikde nenarazil.
Zatím jsem na tuto informaci nikde nenarazil.
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Je tomu tak dva roky.
První zmínka byla na ,,Blesko SPUTNIKU.
https://cz.sputniknews.com/svet/2016081 ... iky-rotor/
a pak i na
http://www.russianhelicopters.aero/en/about/
To byl vlastně iniciator toho článku přes Izvěstia.
Nicméně tam to už nemůžu najít i ty stranky jsou jiné.
Od letoška je mají nové© 2018 ‘Russian Нelicopters, JSC’
První zmínka byla na ,,Blesko SPUTNIKU.
https://cz.sputniknews.com/svet/2016081 ... iky-rotor/
a pak i na
http://www.russianhelicopters.aero/en/about/
To byl vlastně iniciator toho článku přes Izvěstia.
Nicméně tam to už nemůžu najít i ty stranky jsou jiné.
Od letoška je mají nové© 2018 ‘Russian Нelicopters, JSC’
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Tak počkej, o tomto vím, ale tam jde o něco jiného.
Všem vrtulníkům se v poušti opotřebovávají rychleji než jinde.
Ka-52 samozřejmě kompozitové rotorové listy mají, ale po zkušenosti ze Sýrie bylo přistoupeno v vývoji nových, odolnějších.
To ale přeci neznamená, že "listy došly".
Jen se prostě našlo něco, co je potřeba upravit, a co nešlo zjistit za "standardních provozních podmínek". Ostatně od toho přeci tyto "malé" války jsou.
Jinak v článku na Sputniku je dost blábolů (celokovový rotor apod.)
Všem vrtulníkům se v poušti opotřebovávají rychleji než jinde.
Ka-52 samozřejmě kompozitové rotorové listy mají, ale po zkušenosti ze Sýrie bylo přistoupeno v vývoji nových, odolnějších.
To ale přeci neznamená, že "listy došly".
Jen se prostě našlo něco, co je potřeba upravit, a co nešlo zjistit za "standardních provozních podmínek". Ostatně od toho přeci tyto "malé" války jsou.
Jinak v článku na Sputniku je dost blábolů (celokovový rotor apod.)
"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Skoda tech stranek holdingu. Tam to opravdu bylo psano v duchu, ze puvodni listy docházeji a proto vyviji urychlene nove. Pochybuji ze si jen tak honili tricko. Nicmene maji uz nove, takze opravdu testy v konfliktech jsou uzitecne.I kdyz prave v tomto slo spise o jednu trubku skrz Syrii. Skoda ze vrtulniky nelitaji Pariz Dakar. Toby tech valek nebylo treba. A to nebyla zadna opotrebovaci valka, z tech musi byt vyroba zahlcena daty.
Co se Sputniku tyka ano a Izvestia jsou v tistene podobe to same.
Co se Sputniku tyka ano a Izvestia jsou v tistene podobe to same.
Kamov Ka-52 Hokum
V Rusku vyvinuli silný 30 mm protipancéřový „projektil zabijáků“ BOPS, který radikálně rozšiřuje možnosti bojových vozidel pěchoty, vrtulníků a bojových dronů. Nyní lze snadno zničit lehká obrněná nepřátelská vozidla a lze ohrozit údajně i nejnovější silně pancéřované tanky, tam kde je jejich ochrana nejslabší. Díky konstrukčním prvkům má munice vysokou nárazovou rychlost a přesnost. Munice snadno projde stěnami pevných budov, což je zvláště důležité v městských bitvách.
Kanóny využívající novou munici jsou také instalovány na útočných helikoptérách Mi-28 a Ka-52. Sověti poprvé 30 mm zbraň namontovali do vrtulníku Mi-24P. Čtyřhlavňový kulomet Yakb-12.7, který byl umístěn na nose vrtulníku Mi-24D a V, byl nahrazen výkonným dvouhlavňovým kanónem GS-30. Vzhledem k tomu, že konstrukce vrtulníku nepočítala s instalaci tak silného děla, bylo dělo pevně instalováno na pravé straně. Cílení bylo prováděno "celým vrtulníkem". V současnosti některé moderní vrtulníky mají natáčecí automatické kanóny. Ale srovnávat dřívější kanón, je jako porovnávat útočnou pušku a karabinu. Ráže se zdá být stejná, ale účinek zásahu je dramaticky jiný.
Mi-28N má jednohlavňový 30mm kanón Šipunov 2A42 instalován v přední rotační věži.
Ka-52 má však podobně jako Mi-24P umístěn kanón na pravé spodní části, do oblasti těžiště mezi rámy pomocných zařízení - na nejodolnější a nejtvrdší místo trupu. Toto uspořádání snížilo dopad zpětných sil na vrtulník a zajistilo nejvyšší možnou přesnost střelby, čtyřikrát vyšší, než přesnost střelby vrtulníků Mi-28 se stejnou zbraní 2A42.
Ale každé řešení má své pro a proti, co si myslíte vy Je lepší na palbu Mi-28 nebo Ka-52 ? Nebo bude záležet na podmínkách a dokonalosti zaměřovacích systémů ?
Kanóny využívající novou munici jsou také instalovány na útočných helikoptérách Mi-28 a Ka-52. Sověti poprvé 30 mm zbraň namontovali do vrtulníku Mi-24P. Čtyřhlavňový kulomet Yakb-12.7, který byl umístěn na nose vrtulníku Mi-24D a V, byl nahrazen výkonným dvouhlavňovým kanónem GS-30. Vzhledem k tomu, že konstrukce vrtulníku nepočítala s instalaci tak silného děla, bylo dělo pevně instalováno na pravé straně. Cílení bylo prováděno "celým vrtulníkem". V současnosti některé moderní vrtulníky mají natáčecí automatické kanóny. Ale srovnávat dřívější kanón, je jako porovnávat útočnou pušku a karabinu. Ráže se zdá být stejná, ale účinek zásahu je dramaticky jiný.
Mi-28N má jednohlavňový 30mm kanón Šipunov 2A42 instalován v přední rotační věži.
Ka-52 má však podobně jako Mi-24P umístěn kanón na pravé spodní části, do oblasti těžiště mezi rámy pomocných zařízení - na nejodolnější a nejtvrdší místo trupu. Toto uspořádání snížilo dopad zpětných sil na vrtulník a zajistilo nejvyšší možnou přesnost střelby, čtyřikrát vyšší, než přesnost střelby vrtulníků Mi-28 se stejnou zbraní 2A42.
Ale každé řešení má své pro a proti, co si myslíte vy Je lepší na palbu Mi-28 nebo Ka-52 ? Nebo bude záležet na podmínkách a dokonalosti zaměřovacích systémů ?
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Lepší je řešení u Mi, už i vzhledem k možnostem dnešní pokročilé aktivní ochrany. Například systému GFAST.
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Tak ono použití u Ka-52 je z důvodu navazující vývojově na Ka-50, která jako jednomístná toto umístění měla jako v té době nejlepší možné řešení.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Kamov Ka-50 Hokum
To by jsi mohl více rozvinout, protože o tom příliš nevím, otočný kanón spíše "zmate" aktivní ochranu? Systém GFAST využívá lasery?Zemakt píše:Lepší je řešení u Mi, už i vzhledem k možnostem dnešní pokročilé aktivní ochrany. Například systému GFAST.
Kvalitní aktivní ochrana bude drahá, ale stále se vyvijí, kolik může dokázat zničit projektilů při vysoké kadenci palby?
OK, myslíš, že by bylo možné dát u KA-52 otočný 30mm kanón i pod trup?Dzin píše:Tak ono použití u Ka-52 je z důvodu navazující vývojově na Ka-50, která jako jednomístná toto umístění měla jako v té době nejlepší možné řešení.
Bude asi pravda, že se s tím při vývoji nepočítalo, a teď by ho museli asi dost konstrukčně překopat. Zbraňová šachta je vestavěná do břicha modifikované střední části trupu. Původně mělo jít o "námořní vrtulník" pro Mistral, ale těch vývojových větví bylo víc. Například uspořádání sedadel za sebou by si vyžádalo prodloužit pancéřovou vanu kokpitu, což by sebou přineslo nežádoucí posun těžiště, zajímavost pro zzz
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Hm... pro mne asi ne... přenechám jiným prostor ... tenhle týden mám našláplý = a ve zbývajících volných chvílích si chci pročíst dalších díly zdejšího výborného seriálu o Pacifické válce od tria (abecedně): Jarl+Michan+ZemaktLord píše:(...) zajímavost pro zzz
Príspevok upravil Julesak.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Komentovanie aktuálneho diania je na tomto serveri explicitne zakázané.
Očakávam že to už nebudeš robiť a že nikto to tu nebude komentovať.
Očakávam že to už nebudeš robiť a že nikto to tu nebude komentovať.
Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Máš na mysli Hind D nebo Ka-52 ? Jeden stroj z doby rozkvětu, druhý z konce a úpadku Sojuzu. Trvalo skoro 30 let než se zase zmátožili.zzz píše:Tj. že už nebudeme čas a chuť na pohodový pokec o "plečkách" ze sovětské éry.
Ale mně šlo spíše obecně o konstrukční zásady, když prodloužíš nebo zatížíš čumák, tak zase musíš upravit ocas a zadek, aby jsi měl stroj vyvážený.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Ano, pánové zpátky ke Ka-52, případně Mi-28, či aktivní ochraně.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Pardon Lorde, je to GFAS, zrovna tak je otázkou jestli ho řadit do aktivní obrany. Dle mého názoru, proč ne.
http://palba.cz/viewtopic.php?f=42&t=7033
http://palba.cz/viewtopic.php?f=42&t=7033
"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Díky, chápu, já myslel na aktivní ochranu u obrněných vozidel, ale ty jsi uváděl systém automatické detekce výstřelů umístěný na vrtulníku, s tím, že kanón se otočí zrovna tam kam je potřeba. V tom článku od Covera se píše o "zaměřování teroristů", ale na to by stačila i menší ráže 20mm jako měl třeba Super Hind Mk.3, Mk.4, pak by těžkej na čumák, že museli dát do ocasu vyvažovací závaží.
30mm kanón je pak ještě těžší, než aby šel jen tak lechce dát do otočné věže, ale třeba se časem ukáže že 20mm je málo, a 30mm je optimální pro všechny různé úkoly a druhy munice. A pokud se bude umět ještě otáčet, tak to bude nesporná výhoda spolu se systémy pokročilé detekce.
Ka-52 je sice obratnější než Mi-28, ale proč dělat zbytečně manévry. Osobně sice K-52 považuji v tomto ohledu za pokročilejší, ale že nemá otočnou kanónovou věž mi na něm vadí.
30mm kanón je pak ještě těžší, než aby šel jen tak lechce dát do otočné věže, ale třeba se časem ukáže že 20mm je málo, a 30mm je optimální pro všechny různé úkoly a druhy munice. A pokud se bude umět ještě otáčet, tak to bude nesporná výhoda spolu se systémy pokročilé detekce.
Ka-52 je sice obratnější než Mi-28, ale proč dělat zbytečně manévry. Osobně sice K-52 považuji v tomto ohledu za pokročilejší, ale že nemá otočnou kanónovou věž mi na něm vadí.
Re: Kamov Ka-50 Hokum
Lord
Myslím že není. Jak si psal, musel by nastat velký zásah do konstrukce stroje. A mohlo by to dopadnout jako s předělávkou Mi-24 na Superhind (když už je tu zmiňován), kde se uvádí, že instalací podvěšeného kanonu došlo k velkému zeslabení konstrukce přídě a k jejímu extrémnímu namáhání, které ohrožuje provoz vrtulníku.
Myslím že není. Jak si psal, musel by nastat velký zásah do konstrukce stroje. A mohlo by to dopadnout jako s předělávkou Mi-24 na Superhind (když už je tu zmiňován), kde se uvádí, že instalací podvěšeného kanonu došlo k velkému zeslabení konstrukce přídě a k jejímu extrémnímu namáhání, které ohrožuje provoz vrtulníku.
Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Kamov Ka-50 Hokum
To jo, ale Super Hindy byly předělávky stávajících strojů tzv. modernizačních firem. U Ka-52 by museli udělat vývojáři a technici přímo ve fabrice a výrobě změny asi velký, včetně nákladů s tím spojených, a to si nikdo nechce nyní komplikovat práci. Možná jestli přijde někdy úplně nový model, ale na to nebudou mít ještě nějakou dobu prachy, ani je to nebude pálit. Ale budu sledovat, co dokáží vytlačit alespoň ze současné koncepce.